План уроку з предмета "Технологія штукатурних робіт" призначений для викладачів професійно - технічних навчальних закладів з професії: «Штукатур», кваліфікація 2 – 3 розряди
Арки Гардського мосту, яким вже понад 2 тис. років, дробленні з щільно підігнаних каменів. У ті часи ще не знали скріплюючих розчинів…
ТЕМА 6Затирання та загладжування накривних шарів |
Урок № 29Колове затирання штукатурки |
Предмет Технологія штукатурних робіт
Тема програми Затирання та загладжування накривних шарів
Тема уроку Колове затирання штукатурки
Мета уроку:
а) навчальна – перевірити знання учнів з теми
б) розвиваюча – розвивати інтерес учнів до пізнання нового
в) виховна – виховувати в учнях повагу до професії
Тип уроку Урок закріплення і удосконалення нових ЗУН
Вид уроку Комбінований
Дидактичне забезпечення (за допомогою якого здійснюється процес навчання) підручник
1. Організаційна частина:
2. Актуалізація знань:
3. Формування нових знань:
Послідовність виконання колового затирання штукатурки така.
Під час роботи натискайте на терку сильніше там, де опуклість; слабше — там, де вишка.
У процесі затирання на ребра терки набирається зр1заний розчин. Періодично зчищайте розчин з терки в інвентарний ящик для розчину або у відро, використовуючи цей надлишок для підмазування раковин у штукатурці.
Роб1ть повторне затирання теркою з полотном, оббитим повстю фетром. У процесі роботи стежте за вологістю поверхн1, що затираєте; не затирайте насухо, інакше пошкодите накривковий шар.
Стежте за тим, щоб під час затирання на поверхні не було подряпин, раковин, вишок, опуклостей. За колового затирання сліди, залишені теркою, мають бути мінімальні та однакові.
1. Коли беруться до затирання накривкового шару:
а) відразу ж теля накидання накривкового шару;
б) накривковий шар трохи витримують, а потім затирають;
в) Для поетапного висихання розчину накривки?
2. Які терки застосовують для затирання поверхі:
а) дерев'яні;
б) з дюралюмінію;
в) терки, полотно яких оббито повстю, фетром?
3. Що треба зробити, якщо поверхня штукатурки перед затиранням висохла:
а) відразу братися до затирання;
о) злегка змочити поверхню щіткою (квачем);
в) рясно змочити поверхню?
5. Що треба зробити, щоб за колового затирання сліди, що залишилися після терки, були мінімальними й однаковими.
а) рівномірно натискати на інструмент;
б) затирати змочену поверхню;
в) сильніше натискати на терку в місцях опуклостей;
г) ребром терки зрізати нерівності;
д) робити повторне загладжування накривкового шару;
е) використовувати терки, оббиті повстю?
4. Закріплення нового матеріалу:
5. Підведення підсумків:
- аналіз причин помилок, зроблених учнями на уроці, та засобів їх усунення;
Урок № 30Затирання врозгін |
Предмет Технологія штукатурних робіт
Тема програми Затирання та загладжування накривних шарів
Тема уроку Затирання врозгін
Мета уроку:
а) навчальна – перевірити знання учнів з теми
б) розвиваюча – розвивати інтерес учнів до пізнання нового
в) виховна – виховувати в учнях повагу до професії
Тип уроку Урок закріплення і удосконалення нових ЗУН
Вид уроку Комбінований
Дидактичне забезпечення (за допомогою якого здійснюється процес навчання) підручник
1. Організаційна частина:
2. Актуалізація знань:
3. Формування нових знань:
Затирания штукатурки врозгін виконують як самостійний вид затирания або відразу після колового затирания, виправляючи його сліди. Прийоми i послідовність виконання затирания врозінн така.
Якщо затирания врозгін виконують слідом за коловим затираниям, то після колового затирания поверхні площею 0,5—1 м2, її відразу варто затерти врозгін. Підсохлу під час затирания поверхню постійно змочуйте водою.
3. Для остаточної чистоти затирания використовуйте терку з полотном, оббитим повстю чи фетром. Стежте за тим, щоб на поверхні штукатурки не було вичок, подряпин, незатертих місць тощо.
4. Закріплення нового матеріалу:
5. Підведення підсумків:
- аналіз причин помилок, зроблених учнями на уроці, та засобів їх усунення;
Урок № 31Затирання гладилками |
Предмет Технологія штукатурних робіт
Тема програми Затирання та загладжування накривних шарів
Тема уроку Затирання гладилками
Мета уроку:
а) навчальна – перевірити знання учнів з теми
б) розвиваюча – розвивати інтерес учнів до пізнання нового
в) виховна – виховувати в учнях повагу до професії
Тип уроку Урок узагальнення і систематизація нових ЗУН
Вид уроку Аналіз ситуацій
Дидактичне забезпечення (за допомогою якого здійснюється процес навчання) підручник
1. Організаційна частина:
2. Актуалізація знань:
3. Формування нових знань:
Існують та зазвичай застосовуються два основні прийоми загладжування штукатурки гладилками.
1-ий спосіб (роздільний). Розрівнювання та загладжування виконуються окремо. Накривку спочатку розрівняйте дерев'яним. півтерком. Силу натиску на гладилку регулюйте так, щоб на накривці не залишалося слідів. Дотримуйтеся таких прийомів.
1. На стінах загладжуйте накривку спочатку у вертикальному напрямку (від підлоги до стелі), нахиливши гладилку до поверхні під невеликим кутом — перше згладжування
2. Друге загладжування гладилкою виконуйте за горизонталлю (за довжиною чи шириною підлоги), тобто справа наліво чи зліва направо
3. На стелях загладжуйте накривку спочатку впоперек променів світла з вікон, а повторне загладжування робіть за напрямком світла на себе.
2 –й спосіб (з'єднаний). Одночасно намазуйте i розрівнюйте
накривковий розчин, а другий — загладжує Роботу лише виконувати вдвох. Один робітник накидає розчин i розрівнює його, а другий загладжує розчин.
За загладжування гладилкою, оббитою гумою, поверхня матиме вигляд дрібно піщаної фактури. За загладжування металевими гладилками поверхня стає гладкою, однорідною, непомітної дрібнозернистої фактури.
За загладжування намагайтеся, щоб на поверхні не було раковини, вибоїн, подряпин, пропусків. Сила натиску має бути рівномірною
4. Закріплення нового матеріалу:
5. Підведення підсумків:
- аналіз причин помилок, зроблених учнями на уроці, та засобів їх усунення;
рок № 32Контрольна робота |
Предмет Технологія штукатурних робіт
Тема програми Затирання та загладжування накривних шарів
Тема уроку Контрольна робота
Мета уроку:
а) навчальна – підвести до висновку знання учнів з теми
б) розвиваюча – розвивати інтерес учнів до пізнання нового
в) виховна – виховувати в учнях повагу до професії
Тип уроку Урок контрольно – перевірочний
Вид уроку Тестування
Дидактичне забезпечення (за допомогою якого здійснюється процес навчання) підручник
1. Організаційна частина:
2. Актуалізація знань:
3. Перевірка ЗУН учнів
4. Підведення підсумків:
- аналіз причин помилок, зроблених учнями на уроці, та засобів їх усунення;
міні-конспект
Характеристика накривки
Накривка – третій шар штукатурки, що наноситься на затверділий грунт. Призначення накривки – створення на поверхні штукатурки особливо гладкого шару. Товщина накривки – не більше 2 мм.
Накривка за своїм складом відрізняється від попередніх шарів більш тонким підбором наповнювача, високим вимогам до його якості і мінералогічного складу. В якості в’яжучого в накривних сумішах, в залежності від області застосування, використовують цемент, в тому числі білий (для зовнішніх і внутрішніх робіт), гіпс.
Накривку накидають кельмою або малим ковшем і відразу ж розрівнюють правилом і півтерком. Як тільки накривка почне тужавіти, її затирають дерев’яною теркою або терками з фторопласту, пінопласту, змочуючи, у разі потреби, поверхню водою. Затирають штукатурку послідовно вкругову та врозгін.
Замість затирання накривного шару штукатурки його можна загладжувати гумовою теркою або сталевою гладилкою, яку пересувають у вертикальному, а потім горизонтальному напрямках.
Щоб обштукатурену поверхню перед фарбуванням не потрібно було шпаклювати, доцільно накривний шар штукатурки виконувати вапняно-гіпсовим розчином без піску. Безпіскову накривку поверхні застосовують також при підготовці під фарбування залізобетонних конструкцій. Для безпіскової накривки можна також використовувати гіпсовий розчин. Опоряджена поверхня має набрати дзеркального блиску. Безпісковий розчин можна наносити на поверхню також дерев’яними або гумовими шпателями. Безпіскову накривку у вологих місцях можна робити з цементу і вапна.
інформаційна картка
Призначення накривки
Малюнок
|
Призначення |
|
Накривка – третій шар штукатурки, що наноситься на затверділий грунт. Призначення накривки – створення на поверхні штукатурки особливо гладкого шару. Товщина накривки – 1 – 5 мм. Рухливість розчину - 10-12 см.
|
опорний конспект
опорний конспект
міні-конспект
Затирання штукатурки
технологічна картка
Затирання штукатурки теркою
Малюнок |
Порядок виконання
|
|
При затиранні вкругову терку беруть правою рукою, притискують полотно до поверхні штукатурки і виконують ним кругові рухи, спрямовані проти годинникової стрілки. При цьому ребром терки зрізують горбики, а полотно переміщує розчин по поверхні, заповнюючи ним заглиблення й одночасно ущільнюючи накривку .
|
|
Змочують поверхню водою, якщо вона підсохла. Терку добре очищують від розчину, щільно притискають до поверхні й роблять прямолінійні рухи згори донизу, знизу вгору.
|
Картка – завдання
Визначте послідовність дій за розділювального загладжування штукатурки гладилками. Використовуючи мал. Оберіть можливий варіант.
технологічна картка
Загладжування штукатурки гладилкою
Малюнок |
Порядок виконання
|
|
При загладжуванні поверхні гладилку пересувають у двох взаємно перпендикулярних напрямках: спочатку у вертикальному, а потім у горизонтальному. Кожна нова смуга, що залишається за гладилкою, повинна перекривати попередню на 1-2 см. Гладилку тримають з невеликим нахилом до поверхні.
|
Тестові завдання
№ з/п |
Запитання |
Відповідь |
Кількість балів |
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10. |
Яким інструментом виконують затирання: а) півтерком; б) теркою; в) соколом
Який шар штукатурки потрібно затерти: а) грунт; б) набризк; в) накривку Які існують способи затирання штукатурки: а) вкругову, врозгін; б) врозгін, по діагоналі;
Вкругову накривку затирають: а) знизу вгору; б) зверху вниз; в) рухом терки проти ходу годинникової стрілки
Чи має бути поверхня під час затирання вологою: а) так; б) ні Як ви зрізатимите нерівності, що трапляються на площі затирання: а) сильним натиском полотна терки; б) ребром терки Чи можна затирання штукатурки врозгін використовувати як самостійний вид затирання: а) так; б) ні
Товщина накривки не повинна перевищувати: а) 2 мм; б) 4 мм; в) 5 мм
Яке функціональне призначення затирання штукатурки врозгін: а) виправлення дефектів накривочного шару; б) замазування подряпин, дрібних виїмок; в) виправлення слідів кругового затирання
Під час затирання врозгін ви щільно притискатимете терку до поверхні: а) так б) ні |
а б в
а б в
а б
а б в
а б
а б
а б
а б в
а б в
а б |
|
Тестові завдання
№ з/п |
Запитання |
Відповіді |
Кількість балів |
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
|
Який інструмент використовують для загладжування штукатурки: а) правило; б) сокіл; в) гладилки Яка максимальна довжина дерев’яної гладилки: а) 1500 мм; б) 1000 мм; в) 500 мм Як слід виконувати перше загладжування на стінах: а) у вертикальному напрямку від стелі до підлоги; б) у горизонтальному напрямку зліва направо; в) по діагоналі Що є критерієм правильного регулювання сили натиску на гладилку після її проходу: а) на накривці не залишилося слідів; б) поверхня рівна; в) усі вибоїни замазані Як ви загладжуєте накривку на стелі спочатку: а) впоперек променів світла; б) уздовж напрямку світла; в) напрямок світла не має значення Яка повинна бути сила натиску при загладжуванні: а) паралельною; б) рівномірною; в) поетапною Яким інструментом ви працюєте, щоб одержати на поверхні дрібно піщану фактуру при загладжуванні: а) металевою гладилкою; б) дерев’яною теркою; в) дерев’яною гладилкою, оббитою гумою Якщо гладилка оббита гумою, поверхня буде гладенькою: а) так; б) ні |
а б в
а б в
а б в
а б в
а б в
а б в
а б в
а б |
|