23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок "Затирання та загладжування розчинової суміші на поверхнях"

Про матеріал

План уроку з предмета "Технологія штукатурних робіт" призначений для викладачів професійно - технічних навчальних закладів з професії: «Штукатур», кваліфікація 2 – 3 розряди

Перегляд файлу

 

Арки Гардського мосту, яким вже понад 2 тис. років, дробленні з щільно підігнаних каменів. У ті часи ще не знали скріплюючих розчинів…

 

 

 

 

 

ТЕМА 6

Затирання та загладжування накривних шарів

Урок 29

 

 

Колове затирання штукатурки

 

 

 

 

 

 

 

план уроку  

Предмет Технологія штукатурних  робіт

Тема програми  Затирання та загладжування накривних шарів

Тема уроку Колове затирання штукатурки

Мета уроку:

а) навчальна – перевірити  знання учнів з теми

б) розвиваюча розвивати інтерес учнів до пізнання нового

в) виховна виховувати в учнях повагу до професії

Тип уроку Урок закріплення і удосконалення  нових ЗУН

Вид уроку  Комбінований

Дидактичне забезпечення (за допомогою якого здійснюється процес навчання)  підручник

Хід уроку

1.  Організаційна частина:

  •   перевірка наявності учнів;
  •   перевірка готовності учнів до уроку.

2.  Актуалізація знань:

  •   повідомлення теми програми і уроку;
  •   цільова установка уроку;
  • перевірка опорних 3,У,Н учнів, необхідних для проведення наступних структурних елементів уроку;
  • Опишіть процес розрівнювання правилом?
  • Охарактеризуйте процес розрівнювання соколом та півтерком.
  • Розкажіть про намазування розчинкової суміші.
  • Що ви запам’ятали з попередньої теми?
  •   пояснення характеру і послідовності роботи учнів на уроці.

3.  Формування нових знань:

  •   повідомлення нової навчальної інформації; показ нових прийомів розумової і практичної діяльності;

Послідовність виконання колового затирання штукатурки така.

  1. Якщо поверхня суха, змочіть и водою за допомогою щітки — окамелка.
  2. Однією рукою візьміть терку з дерев'яним полотном, припиніть полотно до поверхні штукатурки.
  3. Роб1ть колов1 рухи за годинниковою стрілкою. Зрізуйте ребрами терки нер1вност1, що трапляються на поверхні.
  4. Заповнюйте окрем1 западини зр1заним розчином.

Під час роботи натискайте на терку сильніше там, де опуклість; слабше там, де вишка.

У процесі затирання на ребра терки набирається зр1заний розчин. Періодично зчищайте розчин з терки в інвентарний ящик для розчину або у відро, використовуючи цей надлишок для підмазування раковин у штукатурці.

Роб1ть повторне затирання теркою з полотном, оббитим повстю фетром. У процесі роботи стежте за вологістю поверхн1, що затираєте; не затирайте насухо, інакше пошкодите накривковий шар.

Стежте за тим, щоб під час затирання на поверхні не було подряпин, раковин, вишок, опуклостей. За колового затирання сліди, залишені теркою, мають бути мінімальні та однакові.

 

  •   опитування учнів з метою перевірки засвоєння ними нової інформації;

1. Коли беруться до затирання накривкового шару:

а) відразу ж теля накидання накривкового шару;

б) накривковий шар трохи витримують, а потім затирають;

в) Для поетапного висихання розчину накривки?

2. Які терки застосовують для затирання поверхі:

а) дерев'яні;

б) з дюралюмінію;

в) терки, полотно яких оббито повстю, фетром?

3. Що треба зробити, якщо поверхня штукатурки перед затиранням висохла:

а) відразу братися до затирання;

о) злегка змочити поверхню щіткою (квачем);

в) рясно змочити поверхню?

  1. У процесі колового затирання штукатурки відбувається її додаткове вирівнювання?

5. Що треба зробити, щоб за колового затирання сліди, що залишилися після терки, були мінімальними й однаковими.

а) рівномірно  натискати на інструмент;

б) затирати змочену поверхню;

в) сильніше натискати на терку в місцях опуклостей;

г) ребром терки зрізати нерівності;

д) робити повторне загладжування накривкового шару;

е) використовувати терки, оббиті повстю?

  • Що ви запам’ятали з теми?
  •   відповідь викладача на запитання учнів.

4. Закріплення нового матеріалу:

  •   видання завдань для самостійної роботи (Тестові завдання);
  •   пояснення послідовності їх виконання;
  •   перевірка правильності виконання учнями вправ;
  •   надання допомоги учням;

5. Підведення підсумків:

  •   аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;

- аналіз причин помилок, зроблених учнями на уроці, та засобів їх усунен­ня;

  •   повідомлення та обґрунтування оцінок;
  •   видача домашнього завдання.

 

Урок 30

 

 

Затирання врозгін

 

 

 

 

 

 

план уроку  

Предмет Технологія штукатурних  робіт

Тема програми  Затирання та загладжування накривних шарів

Тема уроку Затирання врозгін

Мета уроку:

а) навчальна – перевірити  знання учнів з теми

б) розвиваюча розвивати інтерес учнів до пізнання нового

в) виховна виховувати в учнях повагу до професії

Тип уроку Урок закріплення і удосконалення  нових ЗУН

Вид уроку  Комбінований

Дидактичне забезпечення (за допомогою якого здійснюється процес навчання)  підручник

Хід уроку

1.  Організаційна частина:

  •   перевірка наявності учнів;
  •   перевірка готовності учнів до уроку.

2.  Актуалізація знань:

  •   повідомлення теми програми і уроку;
  •   цільова установка уроку;
  • перевірка опорних 3,У,Н учнів, необхідних для проведення наступних структурних елементів уроку;
  • Що ви запам’ятали про пересувні інвентарні столики?
  • Що ви запам’ятали з попередньої теми?
  •   пояснення характеру і послідовності роботи учнів на уроці.

3.  Формування нових знань:

  •   повідомлення нової навчальної інформації; показ нових прийомів розумової і практичної діяльності;

Затирания штукатурки врозгін виконують як самостійний вид затирания або відразу після колового затирания, виправляючи його сліди. Прийоми i послідовність виконання затирания врозінн така.

  1. Змочітъ поверхню водою, якщо вона засохла.
  2. Терку добре очистиъ від розчину, щільно притисніть до поверхні й зробиъ прямолінійні рухи - згори донизу; знизу вгору. За затирания врозгін заввишки до 4 м виконуйте в два змахи: один зверху від стелі до помоста; другий від помостів до підлоги.

Якщо затирания врозгін виконують слідом за коловим затираниям, то після колового  затирания  поверхні   площею 0,5—1 м2, її відразу варто затерти врозгін. Підсохлу під час затирания поверхню постійно змочуйте водою.

3. Для остаточної чистоти затирания використовуйте терку з по­лотном, оббитим повстю чи фетром. Стежте за тим, щоб на поверхні штукатурки не було вичок, подряпин, незатертих місць тощо.

  •   опитування учнів з метою перевірки засвоєння ними нової інформації;
  • Що з теми ви запам’ятали?
  • Скільки стиків має бути за затирання стін у житлових приміщеннях заввишки до 4 м?
  •   відповідь викладача на запитання учнів.

4. Закріплення нового матеріалу:

  •   видання завдань для самостійної роботи (Тестові завдання);
  •   пояснення послідовності їх виконання;
  •   перевірка правильності виконання учнями вправ;
  •   надання допомоги учням;

5. Підведення підсумків:

  •   аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;

- аналіз причин помилок, зроблених учнями на уроці, та засобів їх усунен­ня;

  •   повідомлення та обґрунтування оцінок;
  •   видача домашнього завдання.

 

 

 

 

Урок 31

 

 

Затирання гладилками

 

 

 

 

 

 

 

план уроку  

Предмет Технологія штукатурних  робіт

Тема програми  Затирання та загладжування накривних шарів

Тема уроку Затирання гладилками

Мета уроку:

а) навчальна – перевірити  знання учнів з теми

б) розвиваюча розвивати інтерес учнів до пізнання нового

в) виховна виховувати в учнях повагу до професії

Тип уроку Урок узагальнення і систематизація нових ЗУН

Вид уроку  Аналіз ситуацій

Дидактичне забезпечення (за допомогою якого здійснюється процес навчання)  підручник

Хід уроку

1.  Організаційна частина:

  •   перевірка наявності учнів;
  •   перевірка готовності учнів до уроку.

2.  Актуалізація знань:

  •   повідомлення теми програми і уроку;
  •   цільова установка уроку;
  • перевірка опорних 3,У,Н учнів, необхідних для проведення наступних структурних елементів уроку;
  • Що ви запам’ятали з попередньої теми?
  • Скільки стиків має бути за затирання стін у житлових приміщеннях заввишки до 4 м?
  •   пояснення характеру і послідовності роботи учнів на уроці.

3.  Формування нових знань:

  •   повідомлення нової навчальної інформації; показ нових прийомів розумової і практичної діяльності;

 

Існують та зазвичай застосовуються два основні прийоми загладжування штукатурки гладилками.

 

  1-ий  спосіб (роздільний).  Розрівнювання та загладжування виконуються окремо. Накривку спочатку розрівняйте дерев'яним. півтерком. Силу натиску на гладилку регулюйте так, щоб на накривці не залишалося слідів. Дотримуйтеся таких прийомів.

 

   1. На  стінах загладжуйте накривку спочатку у вертикальному напрямку (від підлоги до стелі), нахиливши гладилку до поверхні під невеликим кутом перше згладжування

 

    2. Друге  загладжування гладилкою виконуйте за горизонталлю (за довжиною чи шириною підлоги), тобто справа наліво чи зліва направо

 

   3. На стелях загладжуйте накривку спочатку впоперек  променів світла з вікон, а повторне загладжування робіть за напрямком світла на себе.

 

 

   2 –й  спосіб (з'єднаний). Одночасно намазуйте i розрівнюйте

 

 накривковий розчин, а другий загладжує   Роботу лише виконувати вдвох. Один робітник накидає розчин i розрівнює його, а другий загладжує розчин.

   За загладжування гладилкою, оббитою гумою, поверхня матиме вигляд дрібно піщаної фактури. За загладжування металевими гладилками поверхня стає гладкою, однорідною, непомітної дрібнозернистої фактури.

   За загладжування намагайтеся, щоб на поверхні не було раковини, вибоїн, подряпин, пропусків. Сила натиску має бути рівномірною

 

  •   опитування учнів з метою перевірки засвоєння ними нової інформації;
  • Який інструмент використовують для загладжування штукатурки
  • Прийоми загладжування розчину на стінах
  • Прийоми загладжування розчину на стелі

 

  •   відповідь викладача на запитання учнів.

4. Закріплення нового матеріалу:

  •   видання завдань для самостійної роботи (Тестові завдання);
  •   пояснення послідовності їх виконання;
  •   перевірка правильності виконання учнями вправ;
  •   надання допомоги учням;

5. Підведення підсумків:

  •   аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;

- аналіз причин помилок, зроблених учнями на уроці, та засобів їх усунен­ня;

  •   повідомлення та обґрунтування оцінок;
  •   видача домашнього завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

рок 32

 

 

Контрольна робота

 

 

 

 

 

 

 

план уроку  

Предмет Технологія штукатурних  робіт

Тема програми  Затирання та загладжування накривних шарів

Тема уроку Контрольна робота

Мета уроку:

а) навчальна – підвести до висновку  знання учнів з теми

б) розвиваюча розвивати інтерес учнів до пізнання нового

в) виховна виховувати в учнях повагу до професії

Тип уроку Урок контрольно – перевірочний 

Вид уроку  Тестування

Дидактичне забезпечення (за допомогою якого здійснюється процес навчання)  підручник

Хід уроку

1.  Організаційна частина:

  •   перевірка наявності учнів;
  •   перевірка готовності учнів до уроку.

2.  Актуалізація знань:

  •   повідомлення теми програми і уроку;
  •   цільова установка уроку;
  •   пояснення характеру і послідовності роботи учнів на уроці.

3. Перевірка ЗУН учнів

  •   видання завдань для самостійної роботи (Тестові завдання);
  •   пояснення послідовності їх виконання;
  •   перевірка правильності виконання учнями вправ;
  •   надання допомоги учням;

4. Підведення підсумків:

  •   аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;

- аналіз причин помилок, зроблених учнями на уроці, та засобів їх усунен­ня;

  •   повідомлення та обґрунтування оцінок;
  •   видача домашнього завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

міні-конспект

 

Характеристика накривки

 

   Накривка – третій шар штукатурки, що наноситься на затверділий грунт. Призначення накривки – створення на поверхні штукатурки особливо гладкого шару. Товщина накривки – не більше 2 мм.

   Накривка за своїм складом відрізняється від попередніх шарів більш тонким підбором наповнювача, високим вимогам до його якості і мінералогічного складу. В якості в’яжучого в накривних сумішах, в залежності від області застосування, використовують цемент, в тому числі білий (для зовнішніх і внутрішніх робіт), гіпс.

             Накривку накидають кельмою або малим ковшем і відразу ж розрівнюють правилом і півтерком. Як тільки накривка почне тужавіти, її затирають дерев’яною теркою або терками з фторопласту, пінопласту, змочуючи, у разі потреби, поверхню водою. Затирають штукатурку послідовно вкругову та врозгін.                  

             Замість затирання накривного шару штукатурки його можна загладжувати гумовою теркою або сталевою гладилкою, яку пересувають у вертикальному, а потім горизонтальному напрямках.

   Щоб обштукатурену поверхню перед фарбуванням не потрібно було шпаклювати, доцільно накривний шар штукатурки виконувати вапняно-гіпсовим розчином без піску. Безпіскову накривку поверхні застосовують також при підготовці під фарбування залізобетонних конструкцій. Для  безпіскової накривки можна також використовувати гіпсовий розчин. Опоряджена поверхня має набрати дзеркального блиску. Безпісковий розчин можна наносити на поверхню також дерев’яними або гумовими шпателями. Безпіскову накривку у вологих місцях можна робити з цементу і вапна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


інформаційна картка

 

 

Призначення накривки

 

Малюнок

 

Призначення

 

Накривка – третій шар штукатурки, що наноситься на затверділий грунт. Призначення накривки – створення на поверхні штукатурки особливо гладкого шару.

Товщина накривки – 1 – 5 мм.

Рухливість розчину - 10-12 см.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


опорний конспект

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


опорний конспект

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


міні-конспект

 

Затирання штукатурки

 

 

  • Затирають накривку дерев’яною теркою послідовно вкругову та врозгін.
  • При затиранні вкругову терку беруть правою рукою, притискують полотно до поверхні штукатурки і виконують ним кругові рухи, спрямовані проти годинникової стрілки.
  • При цьому ребром терки зрізують горбики, а полотно переміщує розчин по поверхні, заповнюючи ним заглиблення й одночасно ущільнюючи накривку.
  • Затирання штукатурки врозгін виконують як самостійний вид затирання або відразу після кругового затирання, виправляючи його сліди.
  • Після затирання врозгін на поверхні не повинно бути виїмок, подряпин, незатертих місць тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


технологічна картка

 

 

Затирання штукатурки теркою

 

Малюнок

Порядок виконання

 

 

При затиранні вкругову терку беруть правою рукою, притискують полотно до поверхні штукатурки і виконують ним кругові рухи, спрямовані проти годинникової стрілки.  

 При цьому ребром терки зрізують горбики, а полотно переміщує розчин по поверхні, заповнюючи ним заглиблення й одночасно ущільнюючи накривку .   

 

 

Змочують поверхню водою, якщо вона підсохла.

Терку добре очищують від розчину, щільно притискають до поверхні й роблять прямолінійні рухи згори донизу, знизу вгору.                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Картка – завдання

Визначте послідовність дій за розділювального загладжування штукатурки гладилками. Використовуючи мал. Оберіть можливий варіант.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

технологічна картка

 

 

 

Загладжування штукатурки гладилкою

 

Малюнок

Порядок виконання

 

 

При загладжуванні поверхні гладилку пересувають у двох взаємно перпендикулярних напрямках: спочатку у вертикальному, а потім у горизонтальному.

Кожна нова смуга, що залишається за гладилкою, повинна перекривати попередню на 1-2 см.

Гладилку тримають з невеликим нахилом до поверхні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Тестові завдання

 

з/п

Запитання

Відповідь

Кількість балів

     1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

     3.

 

 

 

4.

 

 

 

 

5.

 

 

 

     6.

 

 

 

     7.

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

      9.

 

 

 

 

 

 

10.

Яким інструментом виконують затирання:

а) півтерком;

б) теркою;

в) соколом

 

Який шар штукатурки потрібно затерти:

а) грунт;

б) набризк;

в) накривку

Які існують способи затирання штукатурки:

а) вкругову, врозгін;

б) врозгін, по діагоналі;

 

Вкругову накривку затирають:

а) знизу вгору;

б) зверху вниз;

в) рухом терки проти ходу годинникової стрілки

 

Чи має бути поверхня під час затирання вологою:

а) так;

б) ні

Як ви зрізатимите  нерівності, що трапляються на площі затирання:

а) сильним натиском полотна терки;

б) ребром терки

Чи можна затирання штукатурки врозгін використовувати як самостійний вид затирання:

а) так;

б) ні

 

Товщина накривки не повинна перевищувати:

  а) 2 мм;           

 б) 4 мм;          

 в) 5 мм

 

Яке функціональне призначення затирання штукатурки врозгін:

а) виправлення дефектів накривочного шару;

б) замазування подряпин, дрібних виїмок;

в) виправлення слідів кругового затирання

 

 

Під час затирання врозгін ви щільно притискатимете терку до поверхні:

а) так

б) ні

 

а

б

в

 

а

б

в

 

 

а

б

 

 

а

б

в

 

 

 

а

б

 

 

а

б

 

 

а

б

 

 

а

б

в

 

 

 

а

б

в

 

 

 

 

а

б

 

 


Тестові завдання

 

№ з/п

Запитання

Відповіді

Кількість балів

    1.

 

 

 

 

    2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

   6.

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

Який інструмент використовують для загладжування штукатурки:

а) правило;

б) сокіл;

в) гладилки

Яка максимальна довжина деревяної гладилки:

а) 1500 мм;

б) 1000 мм;

в) 500 мм

Як слід виконувати перше загладжування на стінах:

а) у вертикальному напрямку від стелі до підлоги;

б) у горизонтальному напрямку зліва направо;

в) по діагоналі

Що є критерієм правильного регулювання сили натиску на гладилку після її проходу:

а) на накривці не залишилося слідів;

б) поверхня рівна;

в) усі вибоїни замазані

Як ви загладжуєте накривку на стелі спочатку:

а) впоперек променів світла;

б) уздовж напрямку світла;

в) напрямок світла не має значення

Яка повинна бути сила натиску при загладжуванні:

а) паралельною;

б) рівномірною;

в) поетапною

Яким інструментом ви працюєте, щоб одержати на поверхні дрібно піщану фактуру при загладжуванні:

а) металевою гладилкою;

б) деревяною теркою;

в) деревяною гладилкою, оббитою гумою

Якщо гладилка оббита гумою, поверхня буде гладенькою:

а) так;

б) ні

 

 

а

б

в

 

 

а

б

в

 

 

а

б

в

 

 

 

 

а

б

в

 

 

а

б

в

 

 

а

б

в

 

 

 

а

б

в

 

 

а

б

 

 

docx
Додано
1 липня 2018
Переглядів
396
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку