Урок «Збережемо клімат нашої планети!"

Про матеріал

В умовах зростання тарифів на електроенергію, питання її економії, впровадження енергозберігаючих практик у повсякденному житті набуває дедалі більшої актуальності. Розумне користування електроенергією дозволяє зменшити платежі за «світло» у 2-3 рази, або ж без додаткових витрат отримувати у 2-3 рази більше користі від власних електроприладів.

Перегляд файлу

Навчально виховний комплекс №16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку:

 

«Збережемо клімат за допомогою простих енергетичних рішень»

 

 

 

Виконала:

Вчитель географії та історії

Кравченко Г.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В умовах зростання тарифів на електроенергію питання її економії, впровадження енергозберігаючих практик у повсякденному житті набуває дедалі більшої актуальності. Розумне користування електроенергією дозволяє зменшити платежі за «світло» у 2-3 рази, або ж без додаткових витрат отримувати у 2-3 рази більше користі від власних електроприладів.

     Метою уроку було донести дітям необхідність використання ламп. Результатом уроку була покупка 15 сім’ями енергозберігаючих ламп.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:

- сприяти вихованню екологічної свідомості у дітей;

 - залучувати увагу до проблем використання енергії, економії енергії та енергоресурсів, охорони навколишнього середовища;

- створення мотивації для заощадження ресурсів і енергії; стимулювати інтерес до наукових досліджень та практичного застосування знань, отриманих в школі.

- сприяти вихованню активної життєвої позиції, почуття власної причетності до загальної справи.

Цілі уроку:

Учень повинен уміти:

 пояснювати, що таке електроенергія, використовуючи доступні терміни, ґрунтуючись на накопичених знаннях і власних спостереженнях

 мотивувати необхідність раціонального вжитку ресурсів в побутових умовах

 знати і розуміти, що веде до нераціонального вжитку електроенергії

Методи: обговорення, роз'яснення, бесіда, метод прес, робота зі схемою, робота в парах.

 Дидактичний матеріал:  ілюстративний матеріал, конверт із пазлами, наочність із зображенням різних видів ламп. 

Словник: електрика, електростанція, електрозбереження             

Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку

  1. Організація класу. Вітання учнів
  2. Мотивація навчальної діяльності учнів.
  • Вчитель: - Діти! Давайте всі закриємо оченята і уявимо, що станеться, коли  всюди згасне світло.

                                                          (запанує темнота).

Вчитель: - Сьогодні ми з вами  спробуємо знайти прості рішення, які допоможуть зберегти  електроенергію. Погляньте на дошці написаний вислів «Добрий господар – це бережливий господар ». В кінці уроку ми повинні підтвердити або спростувати цей вислів.

  1. Формування мети і завдань уроку.

Вчитель: - Зараз я Вам пропоную переглянути невеличкий мультфільм і дати відповідь на запитання: «Про що ми сьогодні будемо говороти? Та назвати тему нашого уроку»

                                   (дивимось мультфільм і визначаємось з метою і темою уроку)

 (Адреса мультфільму https://www.youtube.com/watch?v=C0LLxTgt29I )

4. Вивчення нового матеріалу.

Вчитель: - По проводці я біжу,
Без проводки я стою.
Де мене немає,
Там світло не палає.

(Електрика) 

Вчитель: А ви знаєте, що таке електрика? І навіщо нам потрібна?

Протягом тисячоліть люди спостерігали за сліпучими спалахами в небі під час грози. Вони водночас приваблювали їх, а ще й дуже лякали. Бо ці зигзагоподібні спалахи були небезпечні тим, що після них гуркотів грім, іноді вони вбивали людей, палили все навколо. І лише понад 100 років тому люди зрозуміли, що це таке і приборкали електрику.

- Людина відкрила дію електрики вже давно. Древні греки знали, що коли шматочок бурштину натерти вовняною тканиною, він буде притягувати до себе пилинки. Те ж саме трапляється, коли ви зачісуєте волосся пластмасовим гребінцем.

- Бажаєте перевірити? Візьміть ручку, потріть себе по волоссю.. А тепер доторкніться до шматочків паперу, що лежать у вас на столі.

- Що ж таке електрика? Давайте замислимося: Чи потрібна нам електроенергія?

Звідки вона до нас приходить?Чи треба її берегти?

- У природі існують заряджені частинки – електрони.

Кожен електрон несе невеликий заряд енергії. Але коли електронів збирається багато, заряд робиться більшим і виникає електрична напруга.

 Цей  потік заряджених частинок, що рухається в одному напрямку, вчені назвали електричним струмом. Ось чому електричний струм може переміщатися по дроті на великі відстані.

- Цей потік електронів має величезну силу й енергію.

Він може змусити світитися лампочку, працювати величезні верстати, машини, освітлювати вулиці та стати нашим найпершим помічником у побуті.

  • Діти, поміркуйте: а де народжується електрика? (припущення дітей)

Давайте зараз переглянемо відео. І потім Ви дасте відповіді на запитання: « Як до наших осель потрапляє ток?»

 (дивляться відео (https://www.youtube.com/watch?v=_fyXiOp7vxQ) і відповідають на запитання)

Рубрика «Це цікаво…»

.З усієї споживаної в побуті енергії  левова частка - 79% - йде на опалення,  15% - на теплові процеси: нагрівання води, приготування їжі, 5% споживає побутова електротехніка,  1% витрачається на освітлення, радіо, ТБ.

.Чи знаєте ви, що є квітка, що контролює витрати енергії?

Квітка, яка контролює витрати енергії

C:\Documents and Settings\Пользователь\Рабочий стол\flo2.jpg

Про обмеження домашніх витрат  замислювалося багато людей. Проте такої ідеї, яку розробив і планує  втілити в життя англійський дизайнер Карл Сміт, світ ще не бачив.

Його проект спочатку викликає посмішку.  Але ця електронна квітка покликана допомогти людині значно зменшити рахунки за електроенергію.

Електронна квітка грає роль «живого індикатора» і миттєво реагує на рівень витрати електроенергії в будинку. «Квітка, що в'яне» мінятиме кольори пелюсток залежно від того, скільки електроенергії витрачається, а якщо її витрачається надто багато, — і зовсім  зів’януть». Таким чином механічна рослина натякає господареві, що йому слід або відключити зайві прилади від мережі, або готуватися зустрічати кілометрові рахунки за електрику.

Використовуючи природні ресурси, замислюйтесь про те, що буде завтра. А чи буде взагалі це "ЗАВТРА"? Сьогодні наша планета стоїть на порозі екологічної катастрофи. Доля нашої планети залежить від кожного з нас, від всього людства, а вірніше, від того, скільки ми споживаємо природних ресурсів і як їх витрачаємо.

Енергозбереження – заходи, спрямовані на заощадження теплової та електричної енергії, а також використання альтернативних джерел енергії.

А також це зекономлені гроші сімейного бюджету і турбота про тих, хто буде жити після нас на цій планеті.

Одним з таких рішень є навчитися використовувати енергію у себе вдома досить ефективно.

Як же стати господарем дому? Навчитися бережному відношенню до використання енергії?  А енергозбереження в квартирі розпочинається з меншої трати води та світла.

                                 «Добрий господар – це бережливий господар».

Понад 20% всієї виробленої в Україні електрики витрачається на освітлення вулиць, під’їздів, квартир, дитячих будинків, шкіл та університетів тощо. Сьогодні для освітлення приміщень українці використовують лампи розжарювання, компактні люмінесцентні та світлодіодні лампи.

     А чи знаєте Ви, хлопці та дівчата, що лампочки розжарювання – ці маленькі штучки – змушують людей спалювати вугілля собі на загибель? Чому так відбувається? Відкрийте блакитні книжки на сторінці 1, прочитайте і дайте відповідь на це запитання.

                                       ( працюють)

 

Висновок: Тому незважаючи на доступність і популярність лампи розжарювання, настав час від неї відмовитися, вимкнути її та сказати:

Лампа розжарювання – це застаріла технологія освітлення!

А що ж тоді нам робити? А з цим нам допоможе розібратися наші герої Люмік і Свєтік! У кожного з Вас на партах лежать наліпки, візьміть роздивіться їх і скажіть на кого вони схожі?

А коли ж з’явилась 1 лампа?

                                  (доповідь Осадчук Карини) (додаток 1)

А що таке Люмінісцентна лампа? Нам розповість Карзунов Микита (додаток 2).

Про Світлодіодну лампу, більше дізнаємося від Міхно Олександри (додаток 3).

  •                 Вчитель: Усі бачили лампочку. На ній є надпис «100 Ват», або «60 Ват».  Це означає, скільки енергії лампочка споживає за 1 годину.

Замість традиційних лампочок розжарювання, використовуйте енергоефективні  флуоресцентні лампочки. Вони технологічно досконаліші й служитимуть вам удесятеро довше, а рахунок за електроенергію зменшиться приблизно на 20-25%.

Це, діти, енергозберігаюча лампа. Ця лампа економить 30-50% електроенергії. Якби всі системи освітлення світу перешли на енергозберігаючі технології, це б замінило працю 500 електростанцій.

В Україні економія витрати на електроенергію може складати 350 мільйонів гривен в рік.

У кожного вдома є спеціальний лічильник,(слайд27) який підраховує кількість використаної електроенергії,

                                       Фізкультхвилинка

Трава низенька-низенька.

Дерева високі-високі.

Вітер дерева колише-гойдає.

То праворуч, то ліворуч нахиляє.

То вгору, то назад.

То вниз нагинає.

Птахи летять, відлітають.

А учні тихенько за парти сідають.

 

А ми продовжуємо. Відкрийте методички на стор. 20 і скажіть: «До яких країн по енергозбереженню відноситься Україна?»

Що таке 1 кВт / ч енергії? Це:

50-годинна робота радіо;

110 годин гоління електробритвою;

17 годин горіння 60-ваттовой лампочки;

12-годинний перегляд передач по кольоровому телевізору;

2-годинна прибирання пилососом;

5-хвилинний душ;

нагрів на 6 градусів повної ванни (150 л води).

Вчитель: Давайте разом розглянемо характеристики ламп. Відкрийте методички на сторінці 5. (Порівнюємо і доходимо висновку – що лампи розжарювання –не  економічні).

5. Закріплення нового матеріалу

     Зараз усі разом, спробуємо скласти пам’ятку «Економія електроенергії при освітленні» (додаток 4).

6. Підсумки уроку

Ну що ж, давайте підведемо підсумки уроку. На початку я поставила Вам запитання: « Добрий господар – це бережливий господар?» Ось Ви, згодні з цим висновком?

                                                   (відповіді учнів)

І ще одно завдання, поставте правильно кому:

1. Використовувати лампу розжарювання не можна відмовитися!

2. Використовувати енергоефективну лампу не можна відмовится!

«Метод пресс» 

7. Домашнє завдання

      Придумай та намалюй знак героя, який буде нагадувати тобі та членам твоєї родини про те, що необхідно вимикати світло Розташуйте свої малюнки біля вимикачів, електроприладів тощо.

( В кінці уроку на щоденники наліплюють наліпки, роздаю магнити, і закладки до книжок)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Лампа розжарювання

У 1872 році російський винахідник О.М. Лодигін запропонував перше джерело світла, схоже на сучасну лампу розжарювання. Він застосував у лампах вольфрамові нитки і закрутив їх у формі спіралі. На основі досягнень, зроблених різними науковцями, американський винахідник-комерсант Томас Едісон поставив крапку в розробці цієї групи ламп у 1879 р. Найбільшою його заслугою було створення системи електричного можливістю одночасного освітлення з міцною ниткою розжарювання, високим і стійким вакуумом та можливістю одночасного використання великої кількості ламп. Він збудував першу електростанцію у 1882р., яка забезпечувала електроенергією 85 будинків.

 

Додаток 2.

Першим предком лампи денного світла були газорозрядні лампи. Вперше|уперше| свічення газів під впливом електричного струму|току| спостерігав Михайло Ломоносов, пропускаючи струм|тік| через заповнену воднем скляну кулю. Вважається|лічить| що перша газорозрядна лампа винайдена в 1856 році. Генріх Гайсслер отримав|одержував| синє свічення від заповненої газом трубки|люльки|, яка була збуджена за допомогою соленоїда. 23 червня 1891 року Микола Тесла запатентував систему електричного освітлення газорозрядними лампами (патент № 454,622), яка складалася з джерела високої напруги високої частоти і газорозрядних аргонових ламп запатентованих ним раніше (патент № 335,787 від 9 лютого 1886 р. виданий United| States| Patent| Office|). Аргонові лампи використовуються і в даний час|нині|. У 1893 році на всесвітній|всесвітній| виставці в Чикаго|Чікаго|, штат Ілінойс, Томас Едісон показав люмінесцентне свічення. У 1894 році М. Ф. Моор створив лампу, в якій використовував азот і вуглекислий газ, що випромінює рожево-біле світло. Ця лампа мала помірний успіх. У 1901, Пітер Купер Хьюїтт демонстрував ртутну лампу, яка випромінювала світло синьо-зеленого кольору|цвіт|, і таким чином була непридатна в практичних цілях. Проте|однак|, її конструкція була дуже близька до сучасної, і мала набагато вищу ефективність, ніж лампи Гайсслера і Едісона. У 1926 році Едмунд Гермер (Edmund| Germer|) і його співробітники запропонували збільшити операційний тиск|тиснення| в межах колби і покривати колби флуоресцентним порошком, який перетворює ультрафіолетове світло, що випромінюється збудженою плазмою в однорідніше біло-кольорове світло. Е.Гермер в даний час|нині| визнаний як винахідник лампи денного світла. General| Electric| пізніше купила патент Гермера, і під керівництвом Джорджа Е. Інмана довела лампи денного світла до широкого комерційного використання до 1938 року. У СРСР вважається за винахідника лампи академік С. І. Вавілов.

 

 

 

Додаток 3

Світлодіоїдна лампа

     У 1907 р. англійський інженер Генрі Раунд вперше звернув увагу на емісію світла під час роботи з кристалами карбіду кремнію та контактним детектором (діодом).  Він помітив жовтувате світло за низької напруги, а зі збільшенням напруги – жовте, зелене, помаранчеве та синє. У цей час російський експериментатор О. Лосєв виявив, що діоди, використані в радіоприймачах, вимірювали світло під час протікання через них електричного струму.

     У другій половині ХХ ст.. після винаходів різних  вчених було визначено, що під впливом електричного стуму випромінюється інфрачервоне, але невідоме, світло. У 1962 р. американський вчений Нік Холоньяк створив світлодіоїд, що випромінював видиме червоне світло.

     Через 10 років його учень М.Джордж Крефорд створив перший жовтий світлодіоїд, а також десятикратно посилив яскравість червоних і помаранчево-червоних світло діодів. Але світлодіоди не користувалися попитом, бо дуже дорого коштували.

     У 1968 р. американська компанія організувала масове виробництво світло діодів, які застосовувалися в телевізорах, радіоприймачах, телефонах.

І тільки в кінці 80-х р. японські вчені вперше відкрили синій світлодіод. Це вплинуло   на подальший винахід – білого світлодіода. Тож світло діоди почали використовувати в освітленні приміщень, вулиць і т.д.

 

 

 

Додаток 4

Пам’ятка учням «Як зберегти електроенергію»

  •                                      Вимикати світло, коли воно не потрібне.
  •                                      Використовувати енергозберігаючі лампи (п’ять енергозберігаючих ламп споживають таку саму енергію, як одна лампа розжарювання), дотримуючись правил експлуатації та утилізації.
  •                                      Замінити матові  плафони на прозорі скляні з керамічним патроном;
  •                                      Частіше витирати порох з лампочок і плафонів.
  •                                      Забезпечити максимальний доступ денного світла (частіше мити вікна, не захаращувати підвіконня зайвими предметами).
  •                                      Стіни кабінетів фарбувати  у білий колір, бо світлі стіни відбивають 70-80% світла, у той час, як темні відбивають тільки 10- 15 %.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
17 липня 2018
Переглядів
1012
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку