Урок "Здобутки та труднощі сучасної України"

Про матеріал
Тема уроку: Здобутки та труднощі сучасної України Мета уроку: Формування історичної компетентності в учнів для розуміння важливості вивчення історії своєї держави, шляхом побудови логічного ланцюжка подій в становленні сучасної України і необхідності захисту її суверенітету та незалежності.
Перегляд файлу

 

Клас: 5

 

Предмет: Досліджуємо історію і суспільство

 

Тема уроку: Здобутки та труднощі сучасної України

 

Тип уроку: відкриття нового знання

 

Мета уроку: Формування історичної компетентності в учнів для розуміння важливості вивчення історії своєї держави, шляхом побудови логічного ланцюжка подій в становленні сучасної України і необхідності захисту її суверенітету та незалежності.

Завдання уроку:

     Засвоїти знання щодо: аналізу здобутків та труднощів сучасної України;

     Сформувати вміння (навички): формувати запитання щодо достовірності інформації з різних джерел; застосовувати відповідні поняття в порівняльному опису   історичних та сучасних дій та подій;

 

     Розвинути установки до: етично спілкуватися та співпрацювати

                               уважно та критично опрацьовувати інформацію

                               усвідомлення важливості захисту держави

 

Очікувані навчальні результати:

     знання:-  аналізувати здобутки та труднощі сучасної України;

     вміння:- формувати запитання щодо достовірності інформації з різних      

          джерел; застосовувати відповідні поняття в порівняльному         

                    опису   історичних та сучасних дій та подій;

     установки до:- етично спілкуватися та співпрацювати

                               уважно та критично опрацьовувати інформацію

                               усвідомлення важливості захисту держави

Розумові операції: аналізувати, оцінювати власну діяльність, креативно мислити, усвідомлення прочитаного, висловлювати власну думку, вміння працювати в групах та парах.

 

Демонстраційний матеріал:  Сигнальні картки для вправи « Світлофор», ментальна карта, схема для асоціативного куща, хмара слів, відео «Історія війська українського», Конституція України.

 

Роздатковий матеріал: картки для самооцінки, картки для роботи в групах.

 

Технічне забезпечення уроку:  ІКТ, проектор

 

Оформлення дошки (малюнок, епіграф): схема для асоціативного куща, ментальна карта.



ПЕРЕБІГ УРОКУ

 

№ п/п

Етап уроку

Мета етапу

Можливі методи, прийоми/Навчальні дії

Орієнтовний  час

1.

Самовизначення до діяльності (мотивація).

Дидактичні: включення в навчальну діяльність на особистісно значущому рівні; визначення змістової області матеріалу.

Психологічні: забезпечення психологічного настрою на роботу

 

        Мотивація. Асоціативний кущ « Що таке Україна?»

У зошиті учні записують варіанти відповідей на запитання:

        Що для кожного з вас Україна?

1-2 хв.

2.

Актуалізація знань і виконання пробної навчальної дії/

Дидактичні: готовність мислення й усвідомлення потреби до оволодіння новим знанням чи способом дії

Психологічні: створення ситуації утруднення під час виконання завдання

 

Вправа « Експрес – тест»

Дати короткі відповіді на запитання:

  1.     Назвіть рік проголошення незалежності України.
  2.     Як ви розумієте слово «війна»?
  3.     Хто є головнокомандуючим ЗСУ?

 

5-7 хв.

3.

Локалізація (ідентифікація) утруднення (виявлення місця й причиниутруднення в діяльності)

Дидактичні: виявлення місця (де?) і причини (чому?) утруднення.

Психологічні: створення умов для аналізу учнями повноти своїх знань

 

Обговоріть у парі. Метод «Хмара слів»

«Історія – наука про минуле людства»

Як набуті раніше досвід, знання і вміння ви використовуєте під час навчання та в повсякденному житті? 

3-4 хв.

4.

Побудова проекту виходу з утруднення («відкриття» дітьми нового знання)

Дидактичні: формулювання мети й теми уроку; побудова дітьми нового способу дій і формування навичок до його застосування;

підбір варіанту виходу  з утруднення (побудова еталону, читання або самостійне формулювання правила, алгоритму).

Психологічні: активізаціярозумової діяльності

 

 

 

 

Запропонувати учням сформулювати тему уроку.

 

Робота з підручником.

 

Робота з ментальною картою.

Малюємо кольорові лінії. Кожна лінія – це окрема важлива подія у державотворенні України.

 

4-6 хв.

5.

Реалізація побудованого проекту виходу з утруднення та вирішення вихідного завдання

Дидактичні:Пошукнового способу дій.

Психологічні:формування умінь аналізувати ситуацію й проєктувати правила, алгоритми, способи дій та представляти їх в узагальненому вигляді

 

Метод «Займи позицію»

Чи є «історичне безпам’ятство» шкідливим для народу?

 

Перегляд відео «Історія війська українського» та дати відповіді на запитання:

  1.     Назвіть видатних військових діячів певного історичного періоду?
  2.     Коли розпочалося формування ЗСУ?

 

Опрацювати текст статті 65 Конституції України і відповісти на запитання:

  1.     Хто повинен захищати суверенітет та кордони нашої держави?

 

 

5-8 хв.

6.

Первинне закріплення в зовнішньому мовленні

Дидактичні:Засвоєння нового способу дій.

Психологічні: первинне формування умінь в умовах використання нового знання

Робота в групах.

Складання синхроністичної таблиці

Дата

Події в Україні

Здобутки/ Труднощі

 

 

 

4-5 хв.

7.

Самостійна робота з самоперевіркою за зразком/еталоном

Дидактичні: інтеріорізація нового способу дій; організація  самостійного виконання завдання;індивідуальна рефлексія досягнення мети.

Психологічні: розвитокуваги, уміння критично  оцінювати свою роботу

Скласти коротку розповідь – есе про сучасних захисників і захисниць України.

3-5 хв.

8.

Включення в систему знань і повторення

Дидактичні: включення використання нового способу дій в систему знань під час виконання творчого завдання, повторення і закріплення раніше вивченого

Психологічні: формування здатності працювати в групах

Вправа «Світлофор»

Учні слухають твердження які зачитує вчитель

«Якщо це факт – піднімають зелену картку, якщо судження – жовту, якщо фейк – червону.

5-8 хв.

9.

Рефлексія діяльності (підсумок уроку)

Дидактичні:організація самооцінки результатів діяльності, усвідомлення нового методу, меж застосування нового знання, ступеня досягнення цілей уроку.

Психологічні: формування здатності до самооцінювання

Створити синквейн із поняттям «кіборг».

Самооцінювання .

Вправа « Сходи успіху».

(1сходинка- нічого не зрозумів, 2 сходинка – залишилися патання , 3 сходинка – все зрозумів.)

 

docx
Додано
20 жовтня 2023
Переглядів
681
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку