МЕТА: дати поняття «безпека життєдіяльності», «здоров'я”, «благополуччя», «життєві навички», закріпити знання про життєві навички корисні для здоров'я, простежити схожість між правилами здорового способу життя і довголіття; розвити навички наводити приклади та робити висновок, працювати в парі, моделювати ситуацію; виховати бережливе ставлення до свого здоров'я, формувати навички здорового способу життя
Предмет: ОЗ Клас: 6
№ уроку Дата
ТЕМА УРОКУ: Здоров’я людини. Первинний інструктаж з ОБЖ. Життя і здоров’я людини. Безпека життєдіяльності. Здоров’я і добробут. Життєві навички, сприятливі для здоров’я. Активне довголіття
МЕТА: дати поняття «безпека життєдіяльності», «здоров’я”, «благополуччя», «життєві навички», закріпити знання про життєві навички корисні для здоров’я, простежити схожість між правилами здорового способу життя і довголіття; розвити навички наводити приклади та робити висновок, працювати в парі, моделювати ситуацію; виховати бережливе ставлення до свого здоров’я, формувати навички здорового способу життя
ТИП УРОКУ: засвоєння нових знань.
МЕТОДИ: розповідь з елементами бесіди, фронтальна робота, робота в парах, робота з підручником, самостійна робота
ОБЛАДНАННЯ: підручник, мультимедія
Хід уроку
1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Первинний інструктаж з ОБЖ.
2.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Діти захлющіть очі. Уявіть собі життя. (діти 5 секунд уявляють). Що ви представили? А чи можна слово життя пов’язати з предметами які ви вивчаєте? Як?
3.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Перегляд мультика про здоров’я (з 10:49 по 12:15 відео). Про що ми сьогодні поговоримо?
4. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАННЯ УРОКУ
5.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1) Вправа «Асоціативний кущ».
Складемо схему «Здоров’я”. Учні по черзі виходять до дошки.
1) Здоров’я – одне з основних джерел щастя, радості та повноцінного життя. Тому наше здоров’я залежить від багатьох чинників, а саме: умови праці і відпочинку; освіта, знання; відсутність шкідливих звичок; загартування; медичне обслуговування; виховання; спадковість; природні умови.
А також наше здоров’я та благополуччя залежить від забезпечення безпеки та життєвих навичок. Життя щодня дарує нам безліч відкриттів, відчуттів і вражень, радість пізнання краси і гармонії світу.
Подивимося на схему ст. 8. (Обговорення)
Скажіть, а чи є різниця між термінами «здоров’я» і «безпека життєдіяльності»?
А що таке благополуччя? Знайдіть (ст.9).
Та в народі недаремно кажуть: «Життя прожити – не поле перейти». І справді, на життєвому шляху кожного з нас постають виклики і перепони, здатні вивести з рівноваги і негативно вплинути на здоров’я.
Уміння, що допомагають людині долати труднощі й підтримувати високий рівень благополуччя, називають сприятливим для здоров’я життєвими навичками. Набувши таких навичок, люди краще розуміють самих себе та інших, уникають зайвих ризиків і проблем. Життєвими ці навички називають тому, що вони потрібні кожному, незалежно від того, чим він займається, яку професію обере. Більшість людей набувають цих навичок із власного досвіду, переважно «методом проб і помилок». Але той, кому допомогли їх набути, має набагато більше шансів досягти поставленої мети і життєвого успіху.
Наука герогігієна вивчає методи та заходи, що сповільнюють старіння і збільшують тривалість життя. Розумний і здоровий спосіб життя є основною передумовою вирішення цієї проблеми. Виокремлюють сім основних рекомендацій, дотримуючись яких можна сповільнити старіння, уповильнити розвиток захворювання і тим самим збільшити тривалість повноцінного життя. До них належать: 1) відмова від переїдання; 2) регулярність харчувння; 3) правильний режим праці та відпочинку; 4) достатня тривалість сну; 5) активність і рухливість; 6) відмова від куріння; 7) відмова від зловживання алкоголем.
Передумовою здорової повноцінної старості є трудова та фізична активність, бажання передавати свій життєвий досвід молодому поколінню. Інтелектуальна та фізична активність протягом життя сповільнює темп старіння організму і робить цей процес більш гармонійним.
6. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1)– Яким має бути спосіб життя людини, щоб зберегти здоров’я і бути довголітнім?
2)Робота в парах. Складіть сценку «Поради по здоров’ю» (з 5 порад, 2 повинні бути хибні). Ролі добровільні. Наприклад: вчитель і учень, матір (батько) і дочка(син), однокласники…
3) «Чи правда що…» Правда – оплеск, неправда - тиша
4) Що тут зайве?
5) Тести (самостійно)
1- Відсутність загрози твоєму життю, здоров'ю чи добробуту – це: а) безпека; б)небезпека; в) здоров’я
2- Стан повного фізичного, психологічного і соціального благополуччя – це: а) безпека; б) благополуччя; в) здоров’я
3- Задоволення від цікавого і насиченого подіями життя – це: а) безпека; б) благополуччя; в) здоров’я
4- Взаємодія з людьми це: а) фізичне здоров’я; б) соціальне здоров’я; в) духовне здоров’я
5- Наше благополуччя насамперед визначає наша: а) поведінка; б) впевненість; в) безпека
6) 2*. Пригадай і розшифруй формулу здорового способу життя: «Зберігати. Розвивати. Відновлювати».(ст.10)
7.УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НОВИХ ЗНАНЬ
Учень робить висновок уроку
8.ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Рефлексія
9.Д/З §1, ст. 7-10, *зробити плакат «Рекомендації для здоров’я»