Тема. Здоровий спосіб життя. Практична робота. Складання правил здорового способу життя.
Мета. Розширити уявлення учнів про здоровий спосіб життя, про те, що позитивно, а що негативно впливає на здоров'я; вчити учнів пояснювати, що таке спосіб життя, розпізнавати корисні і шкідливі звички;закріпити знання учнів з теми «Людина»; сприяти виконанню учнями правил здорового способу життя, виховувати відповідальність; формувати групи компетентностей: інформаційну, здоров’язбережувальну уміння вчитися, соціально-трудову.
Обладнання. Правила роботи в групах, аркуші паперу, фломастери, стікери Посібники-помічники.
Хід уроку-тренінгу
І. Вступна частина
1. Привітання
Всіх вас рада привітати,
Добрий день!
І найкращого побажати.
Руку другу скоріш протягни
І міцніше долоньки стисни.
А тепер пошепчемось тихенько, друже!
(Говоримо тихо)
Скажемо лагідно: «Здоров’я тобі я бажаю, всім і собі!»
Голосніше.
Скажемо лагідно: «Здоров’я тобі я бажаю, всім і собі!»
2. Повторення правил роботи
3.Мотивація навчальної діяльності
- Слухання листа Центаврика (ст.55)
- Визнач, яку «машину» мав на увазі Адаптер? (мозок людини)
-Чому саме її?
-Поміркуй, чи могла б людина обійтися без цього органа.
-Як ви можете пояснити цей рисунок.
-Повторення правила (Читання за диктором.Прочитай прискорюючи темп. Відтвори з пам’яті сусіду)
4.Перевірка домашнього завдання. Бліц-опитування.
- Один з органів у якому відбувається травлення(шлунок)
- Процес переробки нашим організмом їжі?(травлення)
- Процес,під час якого наш організм отримує кисень (дихання)
- Сукупність з’єднаних між собою кісток(скелет)
- Червона рідина, яка постачає організму поживні речовини(кров)
-Парний орган дихання, у якому кров насичується киснем (легені)
5.Робота в групах
Один, два, три командира обери.
- Практична робота ( обери систему організму та розташуй її на тілі людини, поясни її значення)
- Робота з посібниками-помічниками .Зворотній зв’язок(кожна дітина показує систему на своєму посібничку)
6. Гра «Я назву, а ти покажи».
Я буду називати органи, а ви повинні їх показати.
ІІ.Основна частина
1. Мотивування нової теми .Крісло автора.
- Послухайте вірш і самі визначте, про що ми будемо говорити.
( у кріслі сидить дитина і розповідає учням)
Здоровенькі були, любі друзі!
Доброго вам здоров’я!
Правда, чудові ці фрази?
Вони нас зближують одразу.
З давніх-давен український народ найголовнішою цінністю у житті вважав здоров’я. Навіть вітаючись і прощаючись, люди бажали один одному здоров’я: «Здоровенькі були!», «Дай, Боже, здоров’я!», «Доброго вам здоров’я!», «Бувайте здорові!», «Ходіть здорові!».
Ще за часів Київської Русі наші пращури цінували здоров’я, загартованість, спритність. Свою силу, винахідливість, кмітливість вони проявляли в іграх, забавах, які часто проводили у традиційні свята українців.
2.Повідомлення теми і мети уроку
- На вашу думку про що ми сьогодні будемо говорити?
Сьогодні на уроці ми поговоримо про традиції здорового способу життя. . 3.Актуалізація опорних знань. Мозковий штурм
- Що найдорожче для кожної людини?
- Від кого залежить ваше здоров’я?
- Що впливає на здоров’я людини?(різноманітні чинники)
- Чим здоров’я відрізняється від здорового способу життя?
4. Очікування. Інформаційна довідка
«Країна здоров’я» тримається на двох китах-законах:
-здоровий спосіб життя;
-безпечна для здоров’я поведінка.
Теоретичний блок
1. Проблемне запитання
- Що ж таке здоровий спосіб життя?(Версії дітей)
2. Вправа «Засели країну».
Наша країна зовсім порожня, а щоб вона стала дійсно «Країною Здоров'я», ми повинні її заселити. Кожен з вас намалюйте піктограму того, що потрібно вам для здоров'я.
Діти коментують малюнки і кріплять на плакат «Планета Здоров'я».
3. Конкурс «Хто більше?»
( Конкурс проводиться між групами. На парті лежить чистий аркуш паперу. Діти по черзі пишуть на ньому слова, що стосуються здоров'я, і передають іншому. Перемагає група, яка запише найбільше слів. (Наприкла: режим, загартування, зарядка, спорт, овочі, фрукти тощо.)
4.Інформаційне повідомлення.
Здорова людина рідко замислюється над тим, що таке здоров’я. Коли ти здоровий, здається, що завжди залишатимешся таким, і не варто про це турбуватися.
Зрозуміло, всім відомо,
Що приємно буть здоровим.
Тільки треба знати,
Як здоровим стати.
5. Робота за підручником (ст.56)
- Читання довідки від бортового комп’ютера Адаптера за диктором «Здоровий спосіб життя».
-Визначення ключових слів.(діти підкреслюють)
6. Складання асоціативного куща.Складові здорового способу життя
7.Завдання від Питайлика.
-Укажи, що з переліченого негативно впливатиме на твоє здоров’я (порушення правил гігієни)
8.Вправа»Фотоапарат»
Здоровий спосіб життя- це діяльність людини, спрямована на збереження та зміцнення здоров’я.
Практичний блок
1.Робота з рисунком.
-Розфарбуй продукти харчування, корисні для організму людини.(лимон, молоко, капуста)
2. Вправа «Квітка «Правильне харчування».
Діти, давайте допоможемо розквітнути квіткам у країні здоров’я. На пелюстках запишіть назви продуктів харчування , які корисні для здоров'я. Квітку прикріпіть на плакат «Країна Здоров'я».
3. Групова робота.Творча робота
Діти в групах малюють емблему до однієї складової здорового способу життя.
Основні складові здорового способу життя
1. Заняття спортом
2. Раціональне харчування.
3. Дотримання режиму дня.
4. Охайність і особиста гігієна.
5. Прогулянки на свіжому повітрі 6. Міцний сон.
4. Презентація груп
5. Робота над прислів'ями. Гра «Розсипанка»
Складіть прислів’я.
- Чистота — запорука здоров’я.
- Овочі — комора вітамінів.
- Палити — здоров’ю шкодити.
- Здоров’я дорожче за гроші.
- У здоровому тілі — здоровий дух.
- Здоров’я маємо — не дбаємо, а втративши — плачемо.
ІІІ. Заключна частина
1. Гра «Відкритий мікрофон»
- Що означає вести здоровий спосіб життя?
- Яке харчування вважають корисним?
- Якими видами відпочинку не слід надмірно захоплюватися?
- Які шкідливі звички руйнують здоров’я?
2. Тестування «Зоряні перегони» ( організм)
3. Зворотний зв’язок
Продовжити фразу: « Щоб мати здоровий організм, … .»
4.Рефлексія. Моя робота на уроці.
5. Вправа «Прощання».
Діти стають в коло, беруться за руки.
Запам’ятайте, любі діти !
Здоров'я бережіть, доки малі,
І мудрими ідіть по цій Землі.
Хай кожен з вас запам’ятає,
Що без здоров'я щастя не буває.
А є здоров'я – буде все, як треба.
Сміятиметься сонечко із неба.
І дітям світ постелиться під ноги,
Щоб з радістю пройти усі дороги.
Діти беруться за руки і промовляють: «Нехай сьогодні нам все вдається, нехай завтра нам все вдається, нехай нам усім завжди здоровиться».
6. Вправа «Очікування».
- Діти, якщо ви здорові, подаруйте тепло ваших долонь «Країні Здоров'я».Нехай це тепло завжди її зігріває, а планета наповнює нас здоров’ям.
Хто здоровий, той сміється,
Все йому в житті вдається.
Він долає всі вершини,
Це ж чудово для людини!