Урок "Здоровий спосіб життя"

Про матеріал
Урок- тренінг проводиться з метою практичного навчання дітей здоровому способу життя
Перегляд файлу

Тема. Здоровий спосіб життя. Практична робота. Складання правил здорового способу життя.

Мета. Розширити уявлення учнів про здоровий спосіб життя, про те, що позитивно, а що негативно впливає на здоров'я; вчити учнів пояснювати, що таке спосіб життя, розпізнавати корисні і шкідливі звички;закріпити знання учнів з теми «Людина»; сприяти виконанню учнями правил здорового способу життя, виховувати відповідальність; формувати  групи  компетентностей: інформаційну, здоров’язбережувальну уміння вчитися, соціально-трудову. 

Обладнання. Правила роботи в групах, аркуші паперу, фломастери, стікери Посібники-помічники.

                                      Хід уроку-тренінгу

І. Вступна частина

Картинки по запросу складові здорового способу життя для дітей1. Привітання

Всіх вас рада привітати,

Добрий день!

І найкращого побажати.

Руку другу скоріш протягни

І  міцніше  долоньки стисни.

А тепер пошепчемось тихенько, друже!

(Говоримо тихо)

Скажемо лагідно: «Здоров’я  тобі я бажаю, всім і собі!»

Голосніше.

Скажемо лагідно: «Здоров’я тобі я бажаю, всім і собі

2. Повторення правил роботи

  • Говорити по черзі.
  • Не перебивати того, хто говорить.
  • Поважати всі висловлені думки.
  • Критикувати ідеї, а не особу, яка їх висловила.
  • Дотримуватися правила « піднятої» руки.
  • Заохочувати всіх однокласників до роботи.

3.Мотивація навчальної діяльності

- Слухання листа Центаврика (ст.55)

- Визнач, яку «машину» мав на увазі Адаптер? (мозок людини)

-Чому саме її?

-Поміркуй, чи могла б людина обійтися без цього органа.

-Як ви можете пояснити цей рисунок.

-Повторення правила (Читання за диктором.Прочитай прискорюючи темп. Відтвори з пам’яті сусіду)

4.Перевірка домашнього завдання. Бліц-опитування.

- Один з органів у якому відбувається травлення(шлунок)

- Процес переробки нашим організмом їжі?(травлення)

- Процес,під час якого наш організм отримує кисень (дихання)

- Сукупність з’єднаних між собою кісток(скелет)

- Червона рідина, яка постачає організму поживні речовини(кров)

-Парний орган дихання, у якому кров насичується киснем (легені)

5.Робота в групах

Один, два, три командира обери.

- Практична робота ( обери систему організму  та розташуй її на тілі людини, поясни її значення)

- Робота з посібниками-помічниками .Зворотній зв’язок(кожна дітина показує систему на своєму посібничку)

6. Гра «Я назву, а ти покажи».

Я буду називати органи, а ви повинні їх показати.

  • Це органи якої будови людини? (Зовнішньої)
  • Чому? Бо ми можемо до них доторкнутися, їх побачити.
  • А зараз покажіть серце. Чому ви не змогли показати цей орган? (Бо це внутрішній орган він знаходиться всередині людського організму, прихований щільним і непрозорим покриттям – шкірою).
  • Скажіть, а навіщо потрібно знати свій організм?

ІІ.Основна частина

1. Мотивування нової теми .Крісло автора.

  - Послухайте вірш і самі визначте, про що ми будемо говорити.

( у кріслі сидить дитина і розповідає учням)

Здоровенькі були, любі друзі!

Доброго вам здоров’я!

Правда, чудові ці фрази?

Вони нас зближують одразу.

З давніх-давен український народ найголовнішою цінністю у житті вважав здоров’я. Навіть вітаючись і прощаючись, люди бажали один одному здоров’я: «Здоровенькі були!», «Дай, Боже, здоров’я!», «Доброго вам здоров’я!», «Бувайте здорові!», «Ходіть здорові!».

Ще за часів Київської Русі наші пращури цінували здоров’я, загартованість, спритність. Свою силу, винахідливість, кмітливість вони проявляли в іграх, забавах, які часто проводили у традиційні свята українців.

2.Повідомлення теми і мети уроку

- На вашу думку про що ми сьогодні будемо говорити?

Сьогодні на уроці ми поговоримо про традиції здорового способу життя. . 3.Актуалізація опорних знань. Мозковий штурм

 - Що  найдорожче  для  кожної  людини?

- Від  кого  залежить ваше здоров’я?

-  Що впливає на здоров’я людини?(різноманітні чинники)

- Чим здоров’я відрізняється від здорового способу життя?

 4. Очікування. Інформаційна довідка

«Країна здоров’я» тримається на двох китах-законах:

-здоровий спосіб життя;

-безпечна для здоров’я поведінка.

Теоретичний блок

1. Проблемне запитання

- Що  ж  таке  здоровий  спосіб  життя?(Версії  дітей)

2.     Вправа «Засели країну».

Наша країна  зовсім порожня, а щоб вона стала дійсно «Країною Здоров'я», ми повинні її заселити. Кожен з вас намалюйте піктограму того, що потрібно вам для здоров'я.

Діти коментують малюнки і кріплять на плакат «Планета Здоров'я».

3. Конкурс «Хто більше?»

( Конкурс  проводиться між групами. На парті  лежить чистий аркуш паперу. Діти по черзі пишуть на ньому слова, що стосуються здоров'я, і передають іншому. Перемагає група, яка запише найбільше слів. (Наприкла: режим, загартування, зарядка, спорт, овочі, фрукти тощо.)

4.Інформаційне повідомлення.

Картинки по запросу здорове харчування для дітейЗдорова людина рідко замислюється над тим, що таке здоров’я. Коли ти здоровий, здається, що завжди залишатимешся таким, і не варто про це турбуватися.

Зрозуміло,  всім  відомо,

Що  приємно  буть  здоровим.

Картинки по запросу здорове харчування для дітейТільки  треба   знати,

Як  здоровим  стати.

5. Робота за підручником (ст.56)

- Читання довідки від бортового комп’ютера Адаптера за диктором «Здоровий спосіб життя».

-Визначення ключових слів.(діти підкреслюють)

 

6. Складання асоціативного куща.Складові здорового способу життя

http://foto-ramki.com/rasnie/ramka-160.jpg

 

7.Завдання від Питайлика.

-Укажи, що з переліченого негативно впливатиме на твоє здоров’я (порушення правил гігієни)

8.Вправа»Фотоапарат»

Здоровий спосіб життя- це діяльність людини, спрямована на збереження та зміцнення здоров’я.

Практичний блок

1.Робота з рисунком.

-Розфарбуй продукти харчування, корисні для організму людини.(лимон, молоко, капуста)

2.     Вправа «Квітка «Правильне харчування».

Діти, давайте  допоможемо розквітнути квіткам у країні здоров’я. На пелюстках запишіть назви продуктів харчування , які корисні для здоров'я. Квітку прикріпіть на плакат «Країна Здоров'я».

3. Групова робота.Творча робота

http://vkurok.ru/wp-content/uploads/2014/12/%D0%9F%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8-%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81%D0%BD%D0%B8%D1%85-%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%87%D0%BE%D0%BA.jpgДіти в групах малюють емблему до однієї складової здорового способу життя.

                                                  Основні складові здорового способу життя

1. Заняття спортом

2. Раціональне харчування.

3. Дотримання режиму дня.

4. Охайність і особиста гігієна.

5. Прогулянки на свіжому повітрі                       6. Міцний   сон.

4. Презентація груп

5. Робота над прислів'ями. Гра «Розсипанка»

Складіть прислів’я.

- Чистота — запорука здоров’я.

- Овочі — комора вітамінів.

- Палити — здоров’ю шкодити.

- Здоров’я дорожче за гроші.

- У здоровому тілі — здоровий дух.

- Здоров’я маємо — не дбаємо, а втративши — плачемо.

ІІІ. Заключна частина

1. Гра «Відкритий мікрофон»

- Що означає вести здоровий спосіб життя?

- Яке харчування вважають корисним?

- Якими видами відпочинку не слід надмірно захоплюватися?

- Які шкідливі звички руйнують здоров’я?

2. Тестування «Зоряні перегони» ( організм)

3. Зворотний звязок

Продовжити фразу: « Щоб мати здоровий організм, … .»

4.Рефлексія. Моя робота на уроці.

5.  Вправа «Прощання».

Діти стають в коло, беруться за руки.

Запам’ятайте, любі діти !

Здоров'я бережіть, доки малі,

І мудрими ідіть по цій Землі.

Хай кожен з вас запам’ятає,

Що без здоров'я щастя не буває.

А є здоров'я – буде все, як треба.

Сміятиметься сонечко із неба.

І дітям світ постелиться під ноги,

Щоб з радістю пройти усі дороги.


 


Діти беруться за руки і промовляють: «Нехай сьогодні нам все вдається, нехай завтра нам все вдається, нехай нам усім завжди здоровиться».

6.     Вправа «Очікування».

- Діти, якщо ви здорові, подаруйте тепло ваших долонь «Країні Здоров'я».Нехай це тепло завжди її зігріває, а планета наповнює нас здоров’ям.

Хто здоровий, той сміється,

Все йому в житті вдається.

Він долає всі вершини,

Це ж чудово для людини!


 

docx
Додано
22 лютого 2020
Переглядів
1142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку