Урок "Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки та ін.). Велика роль гумору в житті українців."

Про матеріал

Мета: домогтися розуміння учнями ролі гумору в житті україн­ців; виробляти вміння розрізняти жанри гумористичних творів, розповідати про особливість побудови байки; розвивати культуру зв'язного мовлення, вміння зіставляти описане в байці із сьогоднішнім реальним життям; грамотно ви­словлювати власні думки, судження, логічно й послідовно аргументувати свої міркування; формувати активну життєву позицію.

Перегляд файлу

Гумористичне і сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки та ін.). Велика роль гумору в житті українців.

Мета: домогтися розуміння учнями ролі гумору в житті україн­ців; виробляти вміння розрізняти жанри гумористичних творів, розповідати про особливість побудови байки; розвивати культуру зв’язного мовлення, вміння зіставляти описане в байці із сьогоднішнім реальним життям; грамотно ви­словлювати власні думки, судження, логічно й послідовно аргументувати свої міркування; формувати активну життєву позицію.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

Бесіда за питаннями:

• Чому і над чим сміється людина?

• Який буває сміх? (Доброзичливий, жорстокий, гострий, злий). Правильно, а тому серед комічного можна виокремити жанрові різновиди – гумор (анекдот, усмішка, гумореска, співомовка) та сатира (байка)

• Що вам відомо про такий  вид літературного жанру, як акровірш? (Акровірш - вірш, в якому перші літери кожного рядка, прочитувані згори вниз, утворюють слово або речення, найчастіше — ім'я того, кому присвячується акровірш.)

Ніжна, мила і грайлива,
А, бува, що і лінива.
Танцювати вона любить,
Асю кішку приголубить.
Любить віршики складати
Ох, і гарна, що й казати!
Черевички модні має,
Казки братику читає…
А скажіть, хто її знає?

• Які байкарі світової літератури вам відомі? (Езоп, І. Крилов, Жан де Лафонтен)

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

IV. Основний зміст уроку

Гумор і поезія є золотими воротами

до всього чесного, благородного, прекрасного.

А. Шопенгауер

 

1. Роль гумору в житті українців

«Треба любити людину. Більше, ніж самого себе. Тільки тоді ти маєш право сміятися. І тоді людина разом з тобою буде сміятися... із себе, із своїх якихось хиб, недоліків», — так зазначав у своєму щоденни­ку Остап Вишня. І дійсно, сміятися треба вміти так, щоб не образити, не поранити людську душу, навіть говорячи про найнепривабливіші речі. Творча натура будь-якого гумориста: пильно підмічати в житті всі нега­разди, вади, болі, пропускати їх крізь своє серце, а потім шукати дотеп­не, влучне слово, щоб дошкульно висміяти чи доброзичливо покепку­вати над ними. Завдання це нелегке: як же треба любити людину, щоб, глузуючи з неї, дбати про її і всієї нації моральне здоров’я!

Із сумною іронічною посмішкою розкривають гумористи і менталі­тет українця, його негативні національні риси.

Але творче кредо письменника-гумориста — писати щось веселе; тому найвищий гонорар для гумориста — веселий блиск в очах народу.

2. Жанрова різноманітність гумористичних творів.

Як я  уже згадувала, серед комічного можна виокремити такі два основні жанрові різновиди – гумор (анекдот, усмішка, гумореска, співомовка) та сатиру (байка).

Гумор – доброзичливий, жартівливий сміх, що допомагає виправити певні вади людського характеру, недоліків поведінки тощо.

Сатира – гостре висміювання, критика чогось або когось, його поведінки.

Серед гумористичних творів широкою популярністю в українського народу користуються такі:

Анекдот (від гр. aneсdotos — неопублікований) — жанр фольклору — коротка жартівлива розповідь про якийсь цікавий життєвий випадок з несподіваним і дотепним закінченням.

Н-д: Пряма мова

— Що таке пряма мова? — запитує вчителька Василька.

— Ну, це коли людина про щось говорить відверто!

— Наприклад?

— Я не вивчив уроку.

Байка — невеликий, здебільшого віршований повчально-гуморис­тичний чи сатиричний твір з алегоричним змістом, в якому людське життя відтворюється або в образах тварин, рослин і речей, або зве­дене до простих і умовних стосунків.

Байка

КУРКА ТА ЛИСИЦЯ


Якось зранку в поле вийшла

Курка погуляти –

На сонечко подивитись,

Їжі пошукати.

Тільки щось знайшла в травиці,

Дзьобик свій відкрила,

Як з’явилася лисиця,

За горло вхопила.

- То вже кінець мені буде?!

– Курка загорлала.

 - Я ж іще, лисичко люба,

Та і не снідала.

Вдома ждуть мене курчата

– Пухкенькі клубочки.

Я їм і за маму, й тата

– І синам, і дочкам.

 Випустила курку лиска:

- Кажеш, маєш діти?

Маю й я, то може будем

Сім’ями дружити?

- Буду тільки рада тому

 – Дружбою твоєю.

- То веди мене додому,

Познайом з сім’єю.

Сполошилась курка сіра:

- Що воно робити?

Як приведу в хату звіра,

Згину я і діти.

Та й згадала, що капкан є

В саду, біля хати.

 Ставив ще торік господар,

Щоб тхора злапати.

- Поведу я рудохвосту

Городом до саду.

Попаде лисиця просто

В тхорячу засаду.

Вголос мовила:

 - Ходімо, дорога лисице,

Є гостинці в мене в сховку,

Прийму, як годиться.

От пішли вони городцем

Та до зелен-саду.

Курка піднялась, лисиця

Попала в засаду.

 - Ой-ой! Згинути я можу!

 Ой! Рятуй, благаю!

- Чим же я тобі поможу?

 Сил таких не маю.

Зате встигла зрозуміти,

Не скінчивши й школи:

Лиси із курми дружити

Не будуть ніколи!


Усмішка — різновид фейлетону та гуморески, введений в українську літературу Остапом Вишнею.

Гумореска — невеликий віршований, прозовий чи драматичний твір з комічним сюжетом, відмінний від сатиричного твору легкою, жар­тівливою тональністю.

Гумореска Аркадія Музичука "Два Миколи"


На уроці два Миколи

Про майбутнє мріють:

— Я відразу після школи

В фермери повіюсь.

Цього я давно чекаю,

Хочу жить в достатку.

Продам м’ясо —

і придбаю

Тракторця спочатку.

Через рік на «мерседеса»

Зароблю спокійно.

Бо для фермера колеса —

Це завжди надійно.

Оженюся на Марічці,

 Будинок збудую...

 — Ну, тоді я стану слідчим

 І все... конфіскую.


 


Співомовка — короткий віршований ліро-епічний твір, часто побудова­ний на якомусь народному анекдоті, приказці або казковому мотиві.

Свиня свинею

Степан Руданський

 


Несе мужик у ночовках

Додому свячене:

Яйця, паску, і ковбаси,

Й порося печене.

І порося, як підсвинок,

Та ще й з хроном в роті.

Несе, бідний, та й спіткнувся

У самім болоті.

 

І схибнулись нові ночви,

Затряслось свячене,

І в болото покотилось

Порося печене.

 

Глянув мужик на болото,

Посвистав до лиха,

Одвернувся, набік плюнув

Та й промовив стиха:

 

«Та свиня таки свинею!

Правду кажуть люди:

Святи її, хрести її —

Все свинею буде!»


 

Фейлетон — художньо-публіцистичний жанр літератури, в основі якого лежать реальні факти, зображені в сатиричному або гуморис­тичному плані.

3. Теорія літератури

Визначення понять «алегорія», «мораль»; особливості байки як лі­тературного жанру.

Алегорія (гр. allegoria — іномовлення) — вид метафори: іномовне зо­браження предмета чи явищ через інші, подібні до них, з метою наоч-но показати їх суттєві риси. Використовується, як правило, у загадках, байках і відзначається загальновпізнавальним характером. Наприклад, у байках через характери дійових осіб — тварин і звірів — зображено риси людей, їх вдача; назви дійових осіб у таких випадках пишуться з ве­ликої літери: Вовк і Ягня, Лисичка й Журавель.

Мораль — повчальна частина байки.

Особливості байки:

а) розповідь про подію;

б) невелика кількість дійових осіб;

в) алегорична спрямованість;

г) повчальна значимість (мораль);

д) складається з двох частин: розповідної та повчальної.

 

V. Підсумок уроку.

— Яка ж роль гумору і сатири в житті людей?  (Відповіді учнів)

Вчитель. Дійсно, гумор і сатира потрібні для того, щоб вилікуватися від усього хибного, поганого, некрасивого. Сміх потрібний, щоб ми весело прощалися зі своїми недоліками, щоб веселіше жили.
Думаю, що сьогоднішній урок викликав у вас щиру посмішку, зацікавлення до гумористичних творів.
А коли у висміяних персонажах побачите нібито себе, свою поведінку, то смійтесь разом з друзями і лікуйтеся від недоліків.

V. Домашнє завдання.

За вибором учнів.

1)Скласти акровірш про власне ім’я.

2) Самостійно скласти гумористичний твір чи записати курйозний випадок, який трапився з вами у школі, вдома.

 

Додаток

Міні-спектакль із життя учнів на уроці, перерві і вдома за прочитаними самостійно творами.

Дія І. Урок української мови
(Дзвінок на урок. Учні займають свої місця. Роль учителя виконує теж учень).
1. — Віталію, йди до дошки.
Постояв Віталій, постояв біля столу та й каже:
— Я не виконав домашнє завдання.
— Чому?
— У нас нещастя!Захворіла мама.
— Захворіла? Коли? — здивувалася вчителька.— Я ж її вчора в кінотеатрі бачила.
 — Ех не те сказав, треба було про бабусю сказати, вона ж рідко в кіно ходить. 
 2. — Діти, перекладіть з української мови російською слова морква, квасоля, цибуля за зразком: «картопля — картофель». 
— Картопля — картофель, морква — моркофель, квасоля — квасофель, цибуля — цибуфель.
3. — Що ставиться в кінці питального речення?
— Знак питання.
— Добре, сідай.
— А окличного?
— Знак оклику.
— Добре, сідай.
— Розповідного?
— Знак розповіді...
— Неправильно. Придумай розповідне, питальне та окличне речення.
— Учитель захворів. Це правда? Ура!
4. — Олесю, провідміняй дієслово ходити
— Я йду, ти йдеш...
— Швидше, Олесю!
— Я біжу, ти біжиш.
5. — Дітки, придумайте до слова трава однокореневе слово.
— Сіно.
6. — Учні, хто скаже, що таке пряма мова?
— Це коли говориш правдиво і відверто.
— А що таке кур'єр?
— Кур'єр — це той, що курями торгує.
7. — Учні, а ви вже писали листи?
— Так.
— Ну-то послухайте, якого листа написав Коржик, який ходить до третього класу:
Петя Коржик, той, що ходить
До третього класу,
Листа в село накарлякав
Дядькові Панасу:
«Добрий день вам, дядьку й тітко!
Я ходжу до школи
І чув, що ви на тім тижні свиню закололи.
Ми вас просимо у гості,
Татко, я і мати,
І всі разом на вокзалі
Будем зустрічати.
Я вас перший на пероні між людьми побачу.
Держіть в руках банку смальцю
І ногу свинячу.
— І ви так пишете?
— Ні!
— Молодці.
8. — Як на твою думку, Васильку, слово «штани в однині чи в множині?
— Я так думаю, що верхня частина в них однина, а нижня — множина.
9. — Олеже! Я задала твір про молоко на З сторінки, а ти написав лише півсторінки. Чому?
— А я писав про згущене молоко.
10. — Діти, трапилась дивна історія. З оповідання втекли слова! Їх треба обов'язково повернути на місце. А слова ось які: клякса, морква, щеня, молоток, яєчня, кішка, Наталя, каша, мама. Гарненько поду¬майте, як розставити їх по місцях.
— А що тут думати? — закричав Сергійко і підняв руку.
— У мене готово.
— Прочитай, що в тебе вийшло.
— Славко з'їв велику апетитну кляксу. Мишко по¬садив у зошиті моркву. Тато прибивав поличку ще¬ням! Молоток вищав і махав хвостом. Потім прийш¬ла з роботи яєчня й стала готувати обід. Кішка шипіла на сковороді. В каструлі булькала Наталя. Ка¬ша кашляла, і її поклали в ліжко. Мама форкала й ви¬гинала спину.
(Всі діти засміялися й закричали:
— Не так! Не так!
— А як? Ану, подумайте вдома! А зараз перерва. Урок закінчено.
(Дзвенить дзвінок. Діти ведуть себе, як на перерві, розмовляють).

Дія II. Перерва
1. Марійка:
— Павлику, а чому це ти, коли терликаєш на своїй скрипці, обов'язково відчиняєш вікно?
— А це для того, щоб чули наші сусіди. Усі вони збігаються і просять мою маму не примушувати ме¬не більше грати.
2. — Тарасе, чому ти так часто лупцюєш Марійку?
— Це щоб ніхто не здогадався, що я її люблю.
3. Вася:
— Мій брат Боря розумніший за твого брата. В цьому році він вже вчиться у сьомому класі.
— Подумаєш,— каже Петя.— Мій брат Коля у сьо¬мому вже три роки вчиться!
4. — Женя, ти кого більше любиш — брата чи се¬стру?
— Сестру.
— Чому? Вона ж усі книги порвала?!
— За це її й люблю. Колись забув біля неї щоден¬ник — на клапті порвала.
5. — А мій тато багатший від твого!
— А мій розумніший!
— А мій твоєму гроші позичив!
— А мій твоєму не віддасть!
6. — У нас є кольоровий телевізор,— хвалиться Андрійко.
Петрик:
— У нас — автомобіль «Жигулі».
Маринка:
— А у нас тепер усе є. Тато привіз із відрядження радикуліт, а мама сказала: «Нам цього тільки й не ви¬стачало!»
7. У клас вбігає учень:
— У шкільній роздягальні погасло світло.— Як тепер ти пізнаєш своє пальто?
— По ґудзиках.
— По ґудзиках?! Цікаво, а які ж вони в тебе
— У мене їх жодного немає. (Лунає дзвінок. Розпочинається урок)

Дія III. Урок
1. Вчитель-учень:
— Ваш учитель біології захворів.
— Ура!
— Але урок проведу я. Ми поговоримо на різні теми , і, заодно, проведу виховну годину.
— Отже, скажіть, чому птахи відлітають у теплі краї?
— Бо як підуть пішки, витратять на дорогу багато часу.
2. — Скажіть, чим відрізняються свійські тварини від диких?
— Дикі тварини ніколи не віддають добром молоко та яйця.
3. — Діти, які види транспорту ви знаєте?
Ігор:
— Автомобільний, залізничний, морський, пішохідний.
4. — Як ти гадаєш, Максиме, що важливіше: сонце чи місяць?
— Місяць.
— Чому?
— Тому що місяць світить уночі, коли темно, а сонце — вдень, коли й так видно.
5. — Дітки, ложку золоту я покладу в кислоту, ясніть, якщо хто знає, чи розчиниться вона?
Всі гукнули хором:
— Ні-і-і!
— А чому?
— Бо інакше ложку ту ви б не клали в кислоту
6. — Олегу, іди до дошки. То що таке одноклітинні?
— Одноклітинні... Одноклітинні... Це... Це...
— Амеба... Амеба... Туфелька...,— шепочуть з класу
— А, згадав! Одноклітинні на небі в туфельках.
— Скільки тобі поставити?
— Чотири.
— Ну, сідай, «Амеба в туфельках».
7. — Давайте, учні, поговоримо про бюджет Хто розповість? Ну, розповідай, Іванку.
— Тато заробляє в місяць 120 грн. а мама — 80. На харчові продукти йде 100 грн. На одяг, взуття 100 грн., а на ощадну книжку — 200 грн.
— Сідай, Іване, не знаєш арифметики.
— Це ви не знаєте мого тата й маму!
8. — Васильку, якщо я дам тобі три груші, то як ти їх розділиш на п'ятьох дітей?
— Зварю компот.
9. — Михайлику, якщо на столі сидять чотири мухи, і я одну вб'ю, то скільки зостанеться?
— Одна,— та, що вбита.
10. Учителька:
— Лесю у твого брата п'ять яблук, а ти в нього два забереш. Який буде результат?
— Він мене відлупцює.
11. — Де вперше одержав перемогу Суворов?
— На 104-тій сторінці підручника.
12. — Учні! Юрій Долгоруков заснував Москву 850 років тому.
— Ну і пам'ять у Вас!
13. — Діти, назвіть три речі, без яких людина не може жити.
— Сніданок, обід, вечеря.
14. — Діти, чим нам допомагають птахи!
— Птахи нам допомагають дзьобати комах.
15. — Як буде у множині «дитина»?
— Близнята.
16. — Іванку, які ти знаєш теплі, лагідні слова?
— Шуба, рукавички, чай...
17. Вчитель:
— Добре, а тепер проведемо виховну годину. По¬говоримо про все. Іване, якби ти знайшов 5 гривень, що б ти зробив з грошима? Залишив би собі?
— Ні, вчителько.
— Молодець! А що б ти з ними зробив?
— Купив би собі цукерки.
18. — Юрку, ти знову сьогодні запізнився на пер¬ший урок?
— Так, я заспав, бо нікому було мене розбудити,— мама й тато на роботі.
— А хіба у вас немає будильника?
— Є, але він завжди дзвонить тоді, коли я сплю.
19. — Як треба зберігати підручник, щоб він завжди був новим і чистим?
— Краще його зовсім не носити до школи.
20. — Андрію, ти знову двійку з математики схопив?
— Так це ж ви посадили мене до Валі, а який з неї математик?!
21. — Васильку, а чому ти несеш щоденник на підпис дідусеві, а не татові?
— Дідусь воював — він уже нічого не боїться.
22. — Сергійку, чому це твоя мати не була на батьківських зборах?
— Я їй не сказав.
— Чому?
— Бо кожного разу, коли вона побуває на них, у неї голова болить, тому я її пожалів.
23. — Учні, підійміть руку ті, хто допомагає батькам. Руслано, а ти чому не допомагаєш?
— Коли я хочу вранці ліжко застелити, татко ка¬же: «Відпочивай, доню, бабуся все тобі зробить, все одно тільки сидить у хаті».
24. — У кого вдома є корова?
— У мене.
— То розкажи, як вона виглядає?
— А вона тепер ніяк не виглядає. Татко на зиму всі дірки забили дошками.
25. Учень:
— Я завтра до школи не прийду
— Чому?
— Бо я захворію.
— А що у тебе болить?
— Бабуся завтра має приїхати.
26. — Дітки, наведіть найпоширеніший вигук, який ви чуєте вдома.
— А щоб ти смоли напився! Де дів гроші?
— А щоб ти крізь землю провалився!
— А щоб ти згорів разом з нею!
Вчитель.
— Дуже добрі слова ви чуєте вдома.
27. (Лунає дзвінок). Вчитель:
— Урок закінчився. До побачення! А ти, Васю, зачекай мене, я йду до твоїх батьків.

(Учні діляться на три сім'ї. Перша сім'я: батько, мати, син, дідусь, тітка).

Дія III. Вдома
1. Доброго дня. Я — вчителька вашого сина, він погано вчиться.
— А в якому він класі? — питає стурбований татусь.
2. Батько.
— Васильку, ану дай сюди свій щоденник. Чом ти тільки двійки та трійки приносиш?
— Тату, треба з найменшого починати.
3. Сценка «Буйні предки»
Вдарив батько спересердя Хлопчика малого.
Той поплакав, переплакав
Та й питає в нього:
— Тебе, тату, бив твій тато?
— Бив, та ще й немало.
— Ну, а тата твого били?
— Теж перепадало.
І сказало хлопченятко,
Заломивши ручки:
— Тепер ясно, звідки в тебе
Хуліганські штучки.
4. Сценка «Коріння і насіння»
— А ти, тату, в школі вчився?
— Вчився, так, Васильку.
— А то правда, що ти, тату,
Був одержав двійку?
— Було таке, траплялося...
Хлопчик засміявся:
— Тоді мама правду каже,
Що я в тебе вдався.
5. Приходить тітка в гості до Василька:
— Васильку, це тобі,— і подає йому цукерки
Мама:
— Васильку, а що треба говорити, коли пригощають?
— Дайте ще.
6. Тітка:.
— Васильку, а який твій найулюбленіший предмет?
— Телевізор!
7. Мама:
— Васильку, якщо ти пообіцяєш мені ніколи не ка¬зати слово «до чорта», то я тобі дам 50 копійок.
8. Василько:
— Дідусю, допоможи мені задачу розв'язати!
— А ти вже над нею думав?
— Так.
— І що ж ти придумав?
— Що краще спитати в тебе.
9. Мати:
— Васильку, де ти взяв цей м'яч?
— У Сергія.
— А він про це знає?
— Авжеж! Хіба не чути, як він плаче на вулиці?
10. Приходить сусід.
— Сусіде, ви вже зробили внукові домашнє за¬вдання з математики?
— Зробив.
— Дайте списати.

(Інша сім'я: мама, бабуся, донька).
1. Мати — доньці:
— Чому ти так пізно повернулася додому?
— Я була в Марійки — допомагала їй робити уроки.
— Та вона ж відмінниця!
— Я допомагала Марійці робити мої уроки.
2. Донька:
— Мамо, ти пам'ятаєш вазу, яка переходить у нашій родині з покоління в покоління.
— Так, ну і що?
— Так от, моє покоління її щойно розбило.
3. — Голова болить, аж тріщить,— жаліється бабуся.
— А чому не чути тріску? — запитує цікава онучка.
4. Не вірю я приказкам!
— Чому?
— Приказка каже, що мовчання — золото. Я мовчала на уроці, а вчитель мені двійку поставив.
5. — Мамо, наш учитель нічого не знає.
— Чому ти так вважаєш?
— Бо він весь час запитує нас.
6. Дочка серйозно філософствувала:
— Чи знаєте, мамо, про що я найбільше мрію?
— Звідки мені знати?
— Дуже хочу, щоб у нас було три корови — біла, чорна і жовта.
— Нащо нам аж три корови? Одну нічим годувати.
— Три — ліпше. Біла б давала для татка й бабки молоко, чорна б тебе забезпечувала кавою, а жовта мене — лимонним соком. Ой, дуже люблю сік! (Дівчинка жадібно облизує губи).

(Інша сім'я: батько, мати, бабуся, діти).
1. Бабуся каже онукові:
— Полічи, скільки тобі років. За кожен рік дам тобі по цукерці.
— Краще я порахую твої роки,— пропонує той.
2. — Мамо, мене побили.
— Але за віщо?
— Бо я дав тому хлопцеві списати в мене задачі.
- Ти даєш списати, та тебе ще й б’ють?
— Так,— зітхнув Іван.— Я всі задачі розв'язав неправильно.
3. — Ти вже вивчив уроки? — питає батько Сергійка.
— Якщо йти до магазину, то ще ні, а якщо у кіно, то вже!
4. — Чому ти так часто почав одержувати двійки з математики? — проглянувши Славкові зошити дивується мама.
— Та мене від Вітька Гурова до Мишка пересадили, а який з нього математик! — відповідає Славко.
5. Тато обійняв за спину:
— Вивчив щось чи ні?
Множення таблицю, синку,
Розкажи мені!
Та не думай хитрувати! —
Тато нахилився.—
Дай-но! Буду слідкувати,
чи не помилився.
6. — Михайлику, що тобі подарувати на день народження?
— Ключ від буфета, де ти ховаєш цукерки.
7. Сценка «Де беруться діти»
— Де взялися ми? — онуки спитали в бабусі.
А бабуся пояснила в старовиннім дусі:
— Тебе знайшли у капусті,
Тебе — в бараболі,
Тебе знайшли під вербою,
Тебе — на тополі.
Тебе знайшов біля клуні
На соломі татко...
І тут обізвалося якесь онучатко:
— От сімейка, так сімейка.
Хоч тікай із дому.
Хоч би ж одне появилось
На світ по-людському!

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Glad-vych Nataliia
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ткаченко Серафима Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
22 серпня 2018
Переглядів
21053
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку