2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Урок "Життєвий шлях Лесі Українки"

Про матеріал
Розробка уроку "Життєвий шлях Лесі Українки" має на меті ознайомити учнів із життєвим та творчим шляхом Лесі Українки, сформувати уявлення про мужність та силу духу патріотки України, її безмежну любов до рідного краю.
Перегляд файлу

C:\Users\Buzynovskie\Desktop\Lesya_Ukrainka_portrait.jpgВидатні письменники України

 

ЛЕСЯ УКРАЇНКА

 

 Вчитель КЗКОР

«Таращанський НРЦ»

 Бузиновська О.В.

 

Мета. Ознайомити учнів із життєвим та творчим шляхом Лесі Українки, сформувати уявлення про мужність та силу духу патріотки України, її безмежну любов до рідного краю. Розвивати увагу, зв’язне мовлення, удосконалювати навички інтонаційного читання. Виховувати інтерес до творчості поетеси, патріотичні почуття

Обладнання. Портрет Лесі Українки, ілюстрації, виставка книг.

Хід уроку.

1. Організація класу.

2. Розвиток зв’язного мовлення.

Закінчити рядки вірша:

 

«Рясне намисто з кришталю

Грає і ряхтить усюди.

Я спала. Дихали так вільно…» (груди)

 

«Он жовтими пушинками вже плавають

На чистім плесі каченята …»(дикі)

 

«В час гарячий, полудневий,

Виглядаю у віконце:

Ясне небо, ясне море,

Ясні хмарки, ясне….» (сонце)

 

«Поблискують черешеньки

В листі зелененькім,

Черешеньки ваблять очі

Діточкам……» (маленьким)

 

 

3. Актуалізація знань, умінь та мотивація навчальної діяльності.

Робота над висловами-відгуками про поетесу.

«Се талант сильний, наскрізь мужній, хоч не позбавлений жіночої грації і гідності»

   І.Франко

«Леся Українка не тільки один з найбільших, але й один з найоригінальніших поетів світу».

                                                         М.Рильський.

 

«Леся Українка ввібрала в себе оригінальну ліричність поета, твердий розум філософа, душевну красу і ніжність едельвейса»

                                                     Ангел Тодоров

- Чому такими гарними словами відгукуються про поетесу люди?

4. Повідомлення теми і завдань уроку.

- Прочитайте тему уроку. Про кого ми сьогодні будемо говорити?

- Кого з творчих людей ми ще називаємо геніями?

-  Сьогодні ми поглибимо і розширимо знання про творчість цієї мудрої, терплячої, обдарованої жінки яка є гордістю нашої Батьківщини, поряд з Великим Кобзарем Т.Шевченком, Каменярем І.Франком.

5. Опрацювання нового матеріалу.

Розповідь з елементами бесіди про родове дерево Лесі Українки.

Біографічні відомості.

Лариса Петрівна Косач народилася 25 лютого 1871 року напередодні Масляної. На той час її мати тяжко захворіла, і Лесю доглядав батько – Петро Антонович Косач. Леся – друга дитина в сім»ї і найстарша з поміж сестер Ольги, Ізидори та Оксани, проте найбільше вона дружила зі старшим на півтора року братом Михайлом. Проживши до 6 років у Звягелі, Леся переїздить до Луцька. Тут враження на Лесю Українку справляє старий замок і архітектура древнього міста.

Та сталася біда. На свято Водохреща дівчинка захворіла, бо промерзла на річці в ніжки. Вона пише: «Я була півроку у пеклі, а три місяці були такі, що не знаю, як їх витримала».

Читати вона навчилася у 4 роки. Перший свій лист написала до дядька Михайла.

Коли дівчинці було 12 років, сталася трагедія – Леся захворіла на туберкульоз кісток. І ця жива, непосидюча дитина починає боротьбу за власне життя.

Освітою дітей Косачів займалася мама, Олена Пчілка. Жодна хвилина дітей не витрачалася дарма. Тому Леся володіла іноземними мовами, розумілася на мистецтві, живопису, склала для своїх сестер підручник з історії, вміла гарно грати на фортепіано – це було одним з найулюбленіших її занять, але хвороба «заборонила» її цим займатися.

Леся багато подорожувала. До цього її змусила хвороба. Тому вона, лікуючись, відвідала курорти Криму, Одеси, Буковини, Італії, Швеції, Єгипту.

Прожила вона мало, всього 42 роки.

6. Робота над текстом М.Олійника «Леся Українка»

а) читання тексту ланцюжком;

б) перевірка на первинне сприймання тексту.

- Які слова вказують на особливість життєвого шляху Л.Українки?

- Як іншим словом можна передати зміст цього вислову?

в) читання тексту з творчим завданням

- Чим була незвичайна доля Лесі Українки?

- Яке горе оповило тереном життя цієї жінки-героїні?

- Чи відступилася, здалася на приречення поетеса?

- До чого вона закликає своїм життям-подвигом?

- Прочитайте рядки, які справили на вас найбільше враження?

 

Робота над віршем Лесі Українки «Давня весна»

- Про що говорить вам цей заголовок?

- Які події ви уявляєте за ним?

- Чим особлива весна в житті людей, природи?

- Що об’єднує портрет та вірш?

- Яка печаль охопила поетесу? Чому вона не могла веселитися?

- Яким настроєм охоплений вірш?

- Чи можна поділити вірш на частини за почуттями?

     (Сум, радість, спокій)

- Знайдіть та прочитайте рядки, які виражають радість природи?

- Які рядки авторки виражають сум?

- У яких рядках показано надію автора на покращення життя?

- Які слова підтверджують, що весну зображено, як живу істоту?

- Поясніть вислів «зелений шум»

- Які явища природи весною виражають людський сміх, спів?

- Якого дарунку від весни чекала поетеса?

- Чому Леся Українка ніколи не забуде таку весну?

 

7. Закріплення знань учнів.

- Як би ви хотіли розрадити Лесю Українку?

- Чим би ви її зацікавили?

- Що б запропонували?

8. Підсумок уроку.

- Хто така Лариса Петрівна Косач?

9. Домашнє завдання.

Вивчити напам’ять вірш  Лесі Українки «Давня весна».

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 березня 2019
Переглядів
712
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку