Урок "Життя у правді"

Про матеріал
Мета. Пояснити учням важливість правдомовності, а також необхідність Божої допомоги для життя у правді. Спонукати до виконання біблійних принципів у життєвих ситуаціях. Виховувати бажання виконувати Заповіді Божі, правильно чинити в різних життєвих ситуаціях.
Перегляд файлу

Тема. Життя у правді.

Мета. Пояснити учням важливість правдомовності, а також необхідність Божої допомоги для життя у правді. Спонукати до виконання біблійних принципів у життєвих ситуаціях. Виховувати бажання виконувати Заповіді Божі, правильно чинити в різних життєвих ситуаціях.

Наочність. Картки для дидактичної гри, плакат ключового вірша, розмальовки до біблійної історії, музичний супровід.

Біблійна основа. Дії 5:1-11, Івана 17:17.

Ключовий вірш: «Уста брехливі – огида у Господа, а чинячі правду – Його уподоба.» (Прип. 12:22).

Тип уроку. Комбінований.

Міжпредметні зв’язки. Літературне читання, музика.

Література.

             Біблія.

             Ключики для дітей. Збірка творів. – Рівне: «Каліграф», 2002. – 248 с.

             Християнська етика і педагогіка: статті та уроки. – Острог, 2007. – 312 с.

 

ХІД УРОКУ

І. Вступна частина

1. Налагодження контакту з класом

Вітання.

(Звертаю увагу на те, яка погода надворі (говорю неправду), а діти виправляють мене.)

2. Повідомлення теми і завдань уроку

Сьогодні на уроці ми будемо  вчитися визначати правду, відрізняти її від неправди і говорити правду.

ІІ. Основна частина

1. Актуалізація знань

Пропоную вам цікаву гру «Добро перемагає зло».

(Називаю якийсь поганий вчинок і пропонує дітям назвати добрий вчинок, який можна вчинити замість злого).

Наприклад: зламати гілку (посадити дерево), забрати цукерку в молодшої сестри, насміятися з першокласника, зруйнувати гніздо і т.д.

Підсумок гри: «Як добре, що ми вчимося відрізняти добро від зла, але ще краще, коли ми живемо в добрі і уникаємо зла».

2. Мотивація теми і вирішення завдань

- Діти, хто прожив на землі і ніколи не вчинив злого вчинку? (Ісус Христос)

- Хто Він? (Син Божий)

- Коли Ісус жив на землі, чи всі люди вірили в те, що Він – Син Божий? (Ні)

- Так. Не всі вірили. Уявляєте, деякі люди не тільки не визнавали Ісуса, як Божого Сина, але й говорили іншим про Нього неправду. Вони казали , що Ісус є злим і здійснює чудеса за допомогою злих сил. Як ви вважаєте, Ісусові було приємно це чути? Одного разу Ісус сказав цим людям слова, які їх дуже вразили. Це важливі слова.(Івана 8:44-46)

Ісус Христос говорить лише правду, і хоче, щоб люди були схожі на Нього. Були правдивими, а не хитрими і підступними, як ворог. Ви, певно, знаєте, що люди інколи говорять неправду один одному. Як ви думаєте, говорити правду легко чи важко? (Міркування учнів)

Говорити правду важко, але Бог хоче, щоб ми були правдиві. Як ми можемо бути такими? ( Завдяки молитві: просити Бога сили і мудрості)

(Додаток 3)

3. Пояснення нового матеріалу

У нас є Біблія. Звернімося до її мудрості: «Слово Твоє – то правда». (Івана 17:17)

(Читаю історію про Ананія і Сапфіру.(Дії 5:11)

Аналіз прочитаного (додаток 5)

Висновок: за будь-яку неправду людину чекає покарання.

Ось чому необхідно знати Слово Боже – це правда, якої нас вчить Бог. Коли нам буває важко сказати правду, ми можемо згадувати Слово Боже, і тоді нам легше буде сказати правду.

4. Закріплення знань

Дидактична гра «Підтвердження золотим віршиком».

(На дошці написані 4  вірші з Біблії. Зачитую ситуацію, а діти добирають до неї вірш з Біблії)     (додаток 4).

Хлопчик: Вчора я ходив до зубного лікаря. Коли мені лікували зуби, було так боляче, і я плакав. А сьогодні мої друзі питають: чи було мені боляче, чи я плакав? Скажу, що не плакав, хай думають, що я сміливий. Ще й додам, що навіть лікар здивувався, що я не плачу. Нехай мене за це похвалять.

Дівчинка: Мій молодший брат навмисне порвав мені зошит, а я зараз піду і скажу про це мамі, що це він зламав швейну машинку, хоча це не так. Нехай йому попаде, щоб знав.

Хлопчик: Мені давно вже хочеться мати цуценя. Тато пообіцяв, що купить мені цуценя, коли я отримаю 12 з математики, але я отримую лише 6. Придумав! Я вирву аркуш із щоденника і скажу татові, що отримав 12. Дуже хочеться мати песика.

Дівчинка: Сьогодні вранці я розбила дуже гарну чашку. Тепер мені страшно, що мама сваритиме. Як я боюся! А що, як сказати, що це розбила кицька, коли мене не було вдома?

5. Хвилинка відпочинку – пісня «Чесність» (з рухами)

Послухай, друже, дам тобі пораду:

Не нести у душі своїй неправду.

Краще розкажи все як є,

Чистим хай сумління стає.

Приспів: Бог навчає всіх навколо правду говорити.

                Правду, правду, правду говорити.

                А якщо сказав неправду, що тоді робити?

                Правду, правду, правду говорити.

 

Твердим будь ти, правди не цурайся.

Сміливим будь, в провинах зізнавайся.

Повір, що зрозуміють тебе.

І знову радість в серце прийде.

Приспів.

Як будеш тільки правду говорити,

Легко стане в світі тобі жити.

Що б не трапилося у житті,

Знатимеш, як вихід знайти!

ІІІ. Заключна частина

1. Практичне застосування набутих знань

Вивчення вірша з Біблії: «Уста брехливі – огида у Господа, а чинячі правду – Його уподоба.» (Прип. 12:22).

2. Творча робота учнів

Діти розмальовують ілюстрацію до історії з Біблії (додаток 6)

3. Підсумок уроку

- Що, на вашу думку, найчастіше є причиною нечесності?

- Чи може людина бути правдомовною без Божої допомоги? Чому?

- Яким чином Господь допомагає нам бути чесними?

- Як звали чоловіка і дружину з розказаної історії?

- Чого навчає ця історія?

- Який золотий вірш ми вивчили?

Обман – це той же ліс: чим далі в ліс, тим важче вибратися з нього. Ісус сказав: «Я – дорога, правда і життя».

Вербальне оцінювання знань учнів

4. Домашнє завдання.

Вивчити напам’ять ключовий вірш. У щоденному житті намагатися говорити лише правду.