Урок Жуль Верн "П'ятнадцятирічний капітан". Образи природи та ідея її пізнання у творі"

Про матеріал
Конспект уроку з використанням інструментів формувального оцінювання. Запропоновані інструменти формувального оцінювання допоможуть налагодити ефективну взаємодію зі школярами та урізноманітнити навчальний процес. Ідея використання інструментів формувального оцінювання дозволяє не лише перевірити знання школярів, а й стимулює їх до подальших досягнень.
Перегляд файлу

Тема: «Жуль Верн «П'ятнадцятирічний капітан».Образи природи та ідея її пізнання у творі»

Мета. формування ключових  компетентностей: спілкування державною мовою, уміння навчатись протягом життя, компетентностей у природничих науках і технологіях, інформаційно- цифрової компетентності, соціальної та громадянської компетентностей.

Формування предметних компетентностей: формувати вміння працювати з текстами великих обсягів; навчати учнів визначати роль описів природи у творі; розвивати словниковий запас школярів, розвивати усне монологічне та діалогічне мовлення учнів, уміння  використовувати  цитатний матеріал, навички критичного мислення, ідейно-художнього аналізу художніх творів; виховувати у шестикласників любов до природи, прагнення до пізнання світу; потребу у високих естетичних та гуманних цінностях.

Обладнання:  текст твору, підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти «Зарубіжна література» (колектив авторів Ольга Ніколенко, Лідія Мацевко- Бекерська, Наталія Рудніцька та ін.), мультимедійна презентація, сервіс для створення інтерактивних завдань https://childdevelor.com.ua.

Тип уроку: комбінований.

                                                                                                                                                                                                                                                            

                                  Природа подобається,

                                                                                  притягує   до  себе   і надихає

                                                                                  тільки тому, що вона справжня                                                                                                            

                                                                              В Гумбольт.  

                                                                                  німецький  географ,

                                                                                  мандрівник, природознавець.

 

Хід уроку.   

І.Організаційний момент.

Встановлення психологічного мікроклімату.

Вправа «Тепло долонь»

 

ІІ. Актуалізація  опорних  знань  учнів .

Слово вчителя. «Всесвітній мандрівник», «чарівник», «пророк», «провидець», »винахідник без майстерні»- так сучасники називали основоположника наукової фантастики, автора серії романів «Незвичайні подорожі» Жуля Верна. На попередніх уроках ви дізнались про дізнались про життєвий і творчий шлях відомого  французького письменника. Пропоную узагальнити знання про автора роману. (Учитель використовує прийом «Денотатний граф». Діти працюють на аркушах А4 маркерами чи фломастерами).

                                              Жуль Верн

написав                    започаткував                   передбачив            засудив

серію романів          наукову фантастику       винаходи                работоргівлю

«Незвичайні подорожі»

Прикріпіть роботи до дошки. Як працювалося? ( Учитель використовує техніку із застосуванням смайлів: розумію, частково не розумію, не розумію).

IІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя Діти, чи мрієте ви про подорожі у далекі, незвідані країни? Де б хотіли побувати?

Чи приваблює вас подорож, здійснена героями роману «П'ятнадцятирічний капітан»?

ІVОголошення теми й мети уроку.

Слово вчителя. Діти, поміркуйте, про що сьогодні на уроці буде йти мова?

Сформулюйте мету уроку.

V Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя. Довга й небезпечна дорога привела екіпаж «Пілігрима» до Екваторіальної Африки. Що їх чекає тут? Як складеться їхня доля в подальшому? Який він, світ природи, зображений у творі? Автор описує різні стани природи, різні стихії, подає докладний опис рослинного та тваринного світу африканського континенту.

Словникова робота. Діти, яким терміном називаємо опис природи в художньому творі?

Пейзаж ( від фр. Paysage від paus- країна, місцевість)- опис природи.

З якою метою він використовується в художніх творах? (Може слугувати тлом розповіді; мати психологічне значення; може бути засобом художнього зображення внутрішнього світу героя)

Робота з підручником. Виразне читання  уривків  роману- описів природи

 ( розділ 14 І частини).

Читання описів природи розділів XVI, XVII, XVIII I  частини роману, розділів III, IV, XVII ІІ частини.

-Прокоментуйте подані фрагменти, зробіть висновки про те, яка роль описів у творі.

-Знайдіть художні засоби: епітети, порівняння, тавтологію.

- Чому письменнику вдалося так вдало відтворити пейзаж?  ( Жуль Верн любив море ще з дитинства, на власній яхті «Сен- Мішель» здійснив подорож до багатьох країн світу. На власні очі бачив природу різних кліматичних зон. Змальовуючи картини природи тих країн, де побував, спершу детально вивчав необхідну наукову літературу, а потім брався за перо).

Динамічна пауза( діти виконують рухи під музичний супровід)

Бесіда

  1. Що нового ви дізнались про рослинний і тваринний світ Африки?
  2. Чи можна говорити про позицію автора щодо природних багатств цих регіонів земної кулі?
  3. Який висновок про ставлення до природи повинні зробити ми?

VI Закріплення вивченого матеріалу

  1. Складання сенкану

Природа

Незвідана, таємнича

Дивує, захоплює, вчить

Проблема взаємодії людини з природою

     Життя

2.Створення кросворду на тему »Образи природи у творі Ж. Верна» (використовується сервіс https://childdevelor.com.ua.)  Учні працюють в групах. Презентація робіт на інтерактивній дошці.

VII Рефлексія

  1. Робота з епіграфом уроку.

-         Прочитайте слова  В. Гумбольта, німецького географа, мандрівника, природознавця, які є епіграфом нашого уроку: «Природа подобається, притягує до себе і надихає тільки тому, що вона справжня»

-         Як ви думаєте, чому саме ці слова стали епіграфом до уроку?

 2.З’ясування очікувань.

  Вправа « Плюс- мінус- цікаво»

+ що сподобалось      - не сподобалось                     ?

( позитив)                     нудне, незрозуміле,             цікаві факти, про які

                                      не сподобалось                 дізнались і що залишається

                                                                                  незрозумілим. 

VIII Підсумки уроку

Слово вчителя  Діти, сьогодні завершуємо вивчення захоплюючого пригодницького роману «П’ятнадцятирічний капітан». Ми подорожували разом з розумними, сміливими, щляхетними героями твору, хвилювались, коли вони потрапляли в ризиковані ситуації, і раділи, коли наші улюбленці перемагали. Письменник- гуманіст показав нам, якою повинна бути справжня людина. Сьогодні завдяки письменнику - майстру слова переконались, що природа має насичені кольори і відтінки, притягує до себе і надихає, тому що вона - саме життя.

Х Домашнє завдання.

Скласти історію «Незвичайна подорож «Пілігрима». ( Технологія Сторітелінг)

Відтворити історію в малюнку і записати до зошита.

 

       

 

 

           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

\

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
19 листопада 2023
Переглядів
248
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку