Урок "Зимові кольори"

Про матеріал
Розробка уроку з образотворчого мистецтва для 5 класу з теми "Зимові кольори"
Перегляд файлу

Тема: Зимові  кольори

Мета:

  • поглиблення знань учнів у галузі образотворчого мистецтва, зокрема тематичного малювання; дати пояснення про монотипію, як різновид графіки, правила композиції;
  • розвивати індивідуальні творчі здібності, уяву, фантазію та естетичне ставлення до навколишнього світу;
  • виховувати повагу та розуміння краси до навколишнього світу та    любові до рідної землі.

Обладнання:
- методичні малюнки вчителя;
- репродукції творів художників

- необхідні художні матеріали ( папір формату А4, олівець, гумка, фарби (гуаш, акварель), палітра, пензлики ).
Словничок художника:
Тематичне малювання - створення композиції на задану тему.

Живопис - вид мистецтва, в якому відображений навколишній світ у кольорі зі всіма реалістичними особливостями.

Пейза́ж — жанр в образотворчому мистецтві, в якому об'єктом зображення є природа.
Композиція – побудова художнього твору обумовлена його змістом розташування і взаємозв’язок його частин.

Моноти́пія — це різновид графіки, виконаний шляхом малювання на гладкій поверхні, яка не поглинає фарби.
Репродукція – масове відтворення художнього оригіналу поліграфічним способом.

Методи і прийоми:
Розповідь вчителя, демонстрація наочності, організація сприймання, педагогічний малюнок на дошці вчителем, загальні педагогічні спостереження, оцінка образотворчої діяльності учнів.
Види діяльності:
- сприймання;
- оцінка;
- аналіз;
- практична робота.
Види мистецтва, що інтегруються на уроці:
- декоративне малювання;

- живопис;
- література;
- художні фотографії.

Хід уроку

І. Організація навчальної діяльності учнів

-  Доброго дня, діти! Чи готові ви поринути у зимову казку? Сьогодні на уроці будемо створювати її!

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок

Бесіда

- Яка зараз пора року? ( Зима ).

- Які зміни відбулися в природі з приходом зими? (Випав сніг,стало холодно,замерзли водойми).

- Які барви приносить з собою зима? ( холодні  ).

- Подивіться за вікно. Які кольори зараз переважають? ( блакитний,білий,синій).

- Послухайте уважно віршика

Уночі мороз поволі

Інеєм упав на шлях...

Спотикається на полі

Місяць грудень по грудках.

І тому такий він гнівний,

Дружить з вітром крижаним.

А хуртеча рівно-рівно

Засипає слід за ним.

Сипле сніг мов стеле килим,

Щоб за груднем із дібров

Тим рипучим снігом білим

Рік Новий до нас ішов.

- Які ознаки зими ви запам'ятали?

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку

-  Сьогодні на уроці ми з вами ознайомимось з дуже цікавою технікою виконання робіт - монотипією і створимо власну зимову композицію.

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Розповідь вчителя.

Моноти́пія — це різновид графіки, виконаний шляхом малювання на гладкій поверхні, яка не поглинає фарби. Поверхня (або матриця) історично складається з мідної пластини для гравюри, але в сучасних умовах може використовуватись також цинк, скло, органічне скло тощо. Після нанесення малюнка він переноситься на лист паперу шляхом притискання, зазвичай з використанням друкарського верстату.Монотипії можна також створювати шляхом нанесення на цілу поверхню фарби з подальшим використанням пензлів чи ганчірок для усунення фарби та створення від'ємного зображення — тобто створення світла в ділянках непрозорого кольору. Фарба може бути на олійній або водяній основі. У випадку фарби на олійній основі папір може бути сухим, у разі чого зображення буде контрастнішим, або вологим, що дозволяє отримати приблизно на 10% більше тональностей.Монотипія дозволяє отримати унікальний відтиск; більшість фарби залишається на папері після притискання. Іноді можна зробити подальші відтиски, але вони істотно відрізнятимуться від першого і загалом вважаються нижчої якості. Другий відтиск з тієї самої плати називається «привидом». Для прикрашання монотипового відтиску можуть використовуватися трафарети, акварельні фарби, розчинники, пензлі та інші засоби. Монотипії зазвичай виконуються спонтанно, без попереднього нарису.

 

Картинки по запросу картини про зиму

 

Картинки по запросу картини про зиму

2. Демонстрація картин художників.

-  Давайте з вами розглянемо картини відомих художників. ( Показ картин та їх аналіз ).

- Що ми бачимо на цих картинах?

- Як ви думаєте, яка пора року настала? Чому?

- Які кольори в цих картинах переважають?

3. Показ власної роботи.

- Картинки по запросу картини про зиму

Ой у лісі лист зів'яв! 
Білий сніг у лісі впав 
На дубочки молоденькі,
На ялинки зелененькі.

Притрусив сніг доріжки, 
Всі горбочки, моріжки. 
Біло-біло в лісі стало — 
Так багато снігу впало!

 

V. Практична робота учнів

1. Пояснення і виконання роботи.

1.Спочатку нам треба визначитись з положення аркуша паперу. Давайте подумаємо і спробуємо визначити, як же краще нам буде розташувати свої аркуші паперу. ( Визначаємо найоптимальніше положення аркуша паперу ).

2.Тепер нам потрібно олівцем позначити небо і поле. Після цього підбираємо необхідну кольорову гаму

Діти малюють небо і поле

3.Тепер нам треба притиснути до створеного малюнка аркуш паперу. У нас вийшов відтиск.

Картинки по запросу відтиск зима

  1. Фізкультхвилинка

Забавлялись зайченята, (встають, руки піднімають вгору)

Виглядаючи маму і тата. (руки на поясі, повертаються праворуч-ліворуч)

Ось так лапку до лапки. (плескають в долоні)

Ось так шапку до шапки. (руки піднімають до голови)

Ось так — вусом потрусили.(хитають головою)

Так — так — так! (стрибають на місці).

 

- Тепер на аркуші, який ми притискали, домальовуємо за власним бажанням, фантазією елементи для вашого власного малюнка.

Картинки по запросу дитячі малюнки про зиму

Картинки по запросу дитячі малюнки про зиму

Похожее изображение

3. Завершення уроку. Аналіз. Оцінка.

docx
Додано
4 лютого
Переглядів
230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку