Тема: Зимові кольори
Мета:
Обладнання:
- методичні малюнки вчителя;
- репродукції творів художників
- необхідні художні матеріали ( папір формату А4, олівець, гумка, фарби (гуаш, акварель), палітра, пензлики ).
Словничок художника:
Тематичне малювання - створення композиції на задану тему.
Живопис - вид мистецтва, в якому відображений навколишній світ у кольорі зі всіма реалістичними особливостями.
Пейза́ж — жанр в образотворчому мистецтві, в якому об'єктом зображення є природа.
Композиція – побудова художнього твору обумовлена його змістом розташування і взаємозв’язок його частин.
Моноти́пія — це різновид графіки, виконаний шляхом малювання на гладкій поверхні, яка не поглинає фарби.
Репродукція – масове відтворення художнього оригіналу поліграфічним способом.
Методи і прийоми:
Розповідь вчителя, демонстрація наочності, організація сприймання, педагогічний малюнок на дошці вчителем, загальні педагогічні спостереження, оцінка образотворчої діяльності учнів.
Види діяльності:
- сприймання;
- оцінка;
- аналіз;
- практична робота.
Види мистецтва, що інтегруються на уроці:
- декоративне малювання;
- живопис;
- література;
- художні фотографії.
Хід уроку
І. Організація навчальної діяльності учнів
- Доброго дня, діти! Чи готові ви поринути у зимову казку? Сьогодні на уроці будемо створювати її!
ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок
Бесіда
- Яка зараз пора року? ( Зима ).
- Які зміни відбулися в природі з приходом зими? (Випав сніг,стало холодно,замерзли водойми).
- Які барви приносить з собою зима? ( холодні ).
- Подивіться за вікно. Які кольори зараз переважають? ( блакитний,білий,синій).
- Послухайте уважно віршика
Уночі мороз поволі
Інеєм упав на шлях...
Спотикається на полі
Місяць грудень по грудках.
І тому такий він гнівний,
Дружить з вітром крижаним.
А хуртеча рівно-рівно
Засипає слід за ним.
Сипле сніг мов стеле килим,
Щоб за груднем із дібров
Тим рипучим снігом білим
Рік Новий до нас ішов.
- Які ознаки зими ви запам'ятали?
ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку
- Сьогодні на уроці ми з вами ознайомимось з дуже цікавою технікою виконання робіт - монотипією і створимо власну зимову композицію.
IV. Вивчення нового матеріалу
Моноти́пія — це різновид графіки, виконаний шляхом малювання на гладкій поверхні, яка не поглинає фарби. Поверхня (або матриця) історично складається з мідної пластини для гравюри, але в сучасних умовах може використовуватись також цинк, скло, органічне скло тощо. Після нанесення малюнка він переноситься на лист паперу шляхом притискання, зазвичай з використанням друкарського верстату.Монотипії можна також створювати шляхом нанесення на цілу поверхню фарби з подальшим використанням пензлів чи ганчірок для усунення фарби та створення від'ємного зображення — тобто створення світла в ділянках непрозорого кольору. Фарба може бути на олійній або водяній основі. У випадку фарби на олійній основі папір може бути сухим, у разі чого зображення буде контрастнішим, або вологим, що дозволяє отримати приблизно на 10% більше тональностей.Монотипія дозволяє отримати унікальний відтиск; більшість фарби залишається на папері після притискання. Іноді можна зробити подальші відтиски, але вони істотно відрізнятимуться від першого і загалом вважаються нижчої якості. Другий відтиск з тієї самої плати називається «привидом». Для прикрашання монотипового відтиску можуть використовуватися трафарети, акварельні фарби, розчинники, пензлі та інші засоби. Монотипії зазвичай виконуються спонтанно, без попереднього нарису.
2. Демонстрація картин художників.
- Давайте з вами розглянемо картини відомих художників. ( Показ картин та їх аналіз ).
- Що ми бачимо на цих картинах?
- Як ви думаєте, яка пора року настала? Чому?
- Які кольори в цих картинах переважають?
3. Показ власної роботи.
-
Ой у лісі лист зів'яв!
Білий сніг у лісі впав
На дубочки молоденькі,
На ялинки зелененькі.
Притрусив сніг доріжки,
Всі горбочки, моріжки.
Біло-біло в лісі стало —
Так багато снігу впало!
V. Практична робота учнів
1. Пояснення і виконання роботи.
1.Спочатку нам треба визначитись з положення аркуша паперу. Давайте подумаємо і спробуємо визначити, як же краще нам буде розташувати свої аркуші паперу. ( Визначаємо найоптимальніше положення аркуша паперу ).
2.Тепер нам потрібно олівцем позначити небо і поле. Після цього підбираємо необхідну кольорову гаму
Діти малюють небо і поле
3.Тепер нам треба притиснути до створеного малюнка аркуш паперу. У нас вийшов відтиск.
Забавлялись зайченята, (встають, руки піднімають вгору)
Виглядаючи маму і тата. (руки на поясі, повертаються праворуч-ліворуч)
Ось так лапку до лапки. (плескають в долоні)
Ось так шапку до шапки. (руки піднімають до голови)
Ось так — вусом потрусили.(хитають головою)
Так — так — так! (стрибають на місці).
- Тепер на аркуші, який ми притискали, домальовуємо за власним бажанням, фантазією елементи для вашого власного малюнка.
3. Завершення уроку. Аналіз. Оцінка.