Урок: Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями сучасної України.

Про матеріал
Додаю розробку уроку на тему: Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями сучасної України. Урок побудовано у формі віртуальної подорожі. При побудові уроку враховано міжпредметні зв'язки: історія та географія України. Презентація та буктрейлер відтворюють історичну добу та створюють відповідний настрій подорожі.
Перегляд файлу

Урок української літератури у 5 класі. Вчитель: Батрак А. В.

Тема: Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями сучасної України.

Мета:  опрацювати ідейно-художній зміст твору; розвивати творчу уяву, логічне мислення,культуру мовлення, навички виразного читання; формувати національну свідомість, патріотичні почуття.

Тип уроку: урок формування нових знань

Форма уроку: урок-подорож

Міжпредметні зв’язки: історія, географія України

Обладнання: підручник, виставка книг, презентація, буктрейлер «Пам`ятки України», карта України.

                                                        Хід уроку

                                                                                 Україно! Ти для мене диво!

                                                                                                                                В.Симоненко

І. Організаційний момент

Створення емоційного настрою

ІІ. Повідомлення теми і мети. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель. Сьогодні  у нас незвичайний урок – урок-подорож сторінками повісті та визначними історичними місцями України.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.Зупинка  «Історична». Бесіда

- Хто ж вони, оті козаки? Якими були?

- Які риси характеру мали

- Яка їхня роль в історії нашої держави?

ІV. Засвоєння нового матеріалу

   1.Зупинка «Інформаційна» (Презентація про письменницю)

  2.Зупинка «Розповідна» (переказ тексту повісті ланцюжком  І – V розділи)

  3.Зупинка «Маршрутна».

Робота в зошиті. Складання маршруту подорожі родини Руснаків

Гоща -  Ірпінь – житомир – Новоград – Волинський – Дубно – Тараканів -  Берестечко

V. Формування вмінь і навичок

1.Зупинка «Уважна»

Завдання. Знайти і виправити текстові помилки.

1). Руснаки сиділи  за обіднім столом, смакували варениками.

2). У квартирі Руснаків з`являється привид.

3). Мама напекла пирогів, насмажила котлет і наварила повний термос чаю.

4). Мандрівники вирушили спочатку у Берестечко, а потрапили ….

5). Вдруге Наталочка зустрілася з Антипком  у  Тараканівському форті.

6). За селом Тараканів вони з`їхали з траси й опинились біля річки.

7). Наталочку врятував привид.

Фізкультхвилинка

2.Зупинка «Фольклорна»

Завдання. Скласти прислів’я «Козацькому роду нема переводу»

3.Зупинка «Віртуальна» (Буктрейлер « Пам`ятки Украіни»)

4.Зупинка «Читальна»

Читання й коментар уривків повісті с.162,165.

VІ. Підсумок  уроку

1.Зупинка «Підсумкова»

Виконання тестових завдань за підручником с.168-169.

2.Зупинка «Кінцева»

Вправа «Мікрофон»

- Чого я можу навчитися у Наталочки?

- Що я пораджу Антипку?

 - Чи вважаєте ви себе патріотами?

- Що об’єднує нас, українців?

Домашнє завдання:

Прочитати VI  розділ  повісті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 січня 2022
Переглядів
404
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку