Урок 26. Зірка Мензатюк «Золоте серце».
Мета: створити умови для ознайомлення учнів з літературною казкою та її автором; удосконалення навички свідомого виразного читання, вміння самостійно визначати дійових осіб та читати твір в особах, формування вміння аналізувати вчинки персонажів та давати їм характеристику, моделювати та прогнозувати, на основі заголовку, доводити свою думку під час гри «Займи позицію», звернути увагу на пряме й переносне значення слів;
розвивати увагу, уявлення, мислення, усне мовлення, вміння будувати питання до прочитаного тексту;
виховувати бажання співпрацювати в парі, групі, приходити на допомогу учасникам спільної діяльності, бути чуйними, щедрими, милосердними людьми, нести в світ добро.
Обладнання: малюнки для пояснення значень слів, стікери сердечка для «Асоціативного куща», телевізор, ноутбук, відеоролик.
Тип уроку : урок засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Організація класу.
2. Психологічна настанова на урок.
Вправа «Само налаштування»
Я маю гарний настрій.
Я бажаю всім, хто поруч зі мною успіху.
Я бажаю всім мати золоте серце.
ІІ. Мовленнєва розминка.
Наберіть повні легені повітря і легенько випустіть його, ніби пролітає лагідний вітерець.
Наповніть легені повітрям і нехай пролетить сильний вітер.
Ще раз наповніть легені повітрям і утворіть могутній вітрище.
У бобра добра багато,
у бобра багата хата,
та найбільше в ній багатство-
це бобриха й бобренятство.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
ІV .Повідомлення теми й мети уроку.
Вправа «Асоціативний кущ»
V. Основна частина.
Робота над казкою Зірки Мензатюк «Золоте серце».
Вправа «Передбачення» на основі почутого і заголовку.
Перстень - кільце з дорогого металу (золота, срібла і т. ін.), часто оздоблене каменем, що його носять на пальці як прикрасу: каблучка, обручка.
Коштовна сукня – жіночий одяг, який має високу вартість; дуже цінний, дорогий .
Сиріточка – дитина, підліток, що втратили батька й матір або одного з них.
Фізкультхвилинка.
https://www.youtube.com/watch?v=4HRtxxo9HWU
Знайдіть і прочитайте речення, які дають відповіді на питання.
Виконайте завдання с. 35
Читання тексту, періодично відриваючи погляд, щоб поглянути на глядачів.
Учні по черзі ставлять один одному питання на основі сюжету казки.
«Чи правильно вчинила менша царівна, роздавши монети, які дав їй батько?»
Так Не знаю Ні
Учні об’єднуються в групи, добираючи аргументи на захист своєї позиції. Після заслуховування аргументів можуть поміняти позицію, пояснивши свій вибір.
VI. Заключна частина.
Діти стають у коло. Ведучий кидає кожному з них м’яча. Той, хто ловить, називає будь-яку добру людину та пояснює, у чому полягає її доброта (наприклад: «Моя старша сестра добра, бо щодня мені допомагає і грається зі мною»)
На уроці ми читали казку…
Головні герої казки …
Казка нас вчить …
Золотим називається серце, яке …