Урок-змагання "Математичний фейєрверк"

Про матеріал
Позакласний захід містить завдання для учнів 5-6 класів, які сприяють розвитку математичних здібностей, розвивають логічне мислення
Перегляд файлу

  "Позакласний захід з математики для учнів 5,6  класу

                      «Математичний феєрверк»

 Гра проводиться між командами, капітанами та вболівальниками. Капітани із бейджиками на грудях. Лічильна комісія (члени журі) підбиває підсумки після кожного туру .
                                                             ХІД ГРИ

Наша  команда  знавців математики

Москаленко Максим  -  капітан    Іордан Микола – капітан

Карнаухий  Максим      Дьоміна Анна

Островерх Дмитро      Василенко Вероніка

Трохимчук Вікторія      Хілько Олександр

Лебідь Валерія       Димитров-Доля Іван  

Карташова Анастасія      

 

1 учень. Математика – це величезна споруда, створена уявленнями людини для пізнання Всесвіту. Серед усіх наук, які відкривають шлях до пізнання законів природи, найвеличнішою є саме математика. Вона вчить мислити й разом з тим вселяє віру в безмежні сили людського розуму.

2 учень. Слово "математика" виникло в Стародавній Греції приблизно у 5 столітті до нашої ери. Походило воно від слова "матема", що означало "знання, одержані через роздуми".

  3 учень.  Сьогодні будем, друзі, з вами                                           

                  Царицю всіх наук вітать...

                 Так можем гордо і по праву

                 Ми математику назвать.

  4 учень. Ти визнана давно главою всіх наук -

                  Потрібна нам завжди, скрізь і всюди.

                 Без математики ми нині як без рук

                 З тобою з казки дійсність творять люди.

  5 учень. Освоївши тебе, рвемося у політ,

                 Створили вже розумні ми машини,

                 Штурмуємо космічний світ

                 І різних фактів дізнаємося причини

  6 учень. З тобою ми невпинно ростемо,

  З тобою підкоряємо природу,                                                                                   

                 Твої досягнення ми віддамо

                  На благо українського народу!

7 учень. Хоч сідай та гірко плач -

              Не люблю отих задач.

              Через них одні невдачі,

              Ох, замучили задачі.

              Ви учіться хто бажає,

              Я здоров'я не втрачав.

              На умову не зважаю –

              Раз - помножив, два - додав.

8 учень. Справді не складна наука -

               Була б відповідь як слід -

               Вийшло - дід молодший внука

               Аж на 49 літ.

              А до Марса метрів триста,

              Мудра в хлопця голова!

              Пів хлоп’яти йде у місто,

              З ним пів мами. Ну й дива!

9 учень Відомо усім

      (Тут відсутні секрети) –

      В школі різні

      Вивчають предмети.

10.   Тобі,математико,

       Наші вітання

       Це ж ти нас зібрала

       Усіх на змагання.

11.   Чекають тут різні

       На вас запитання

       І хитрі задачі

       Й цікаві завдання.

12. Покликала гра

        Нас сюди на змагання.

        Знавцям й глядачам –

        Особливі вітання!


І тур. Розминка.

  Двом командам одночасно задаються питання, на які вони повинні відповісти. Якщо команда відповіла неправильно, то право відповіді отримує друга команда. (Правильна відповідь на 1 питання оцінюється в 1 бал, неправильна відповідь – нуль балів)
Питання:
1.Який ключ не відкриє замок? (Скрипічний, журавлиний)
2.Яку траву і в темряві впізнаєш? (Кропиву)
3.Із якого посуду не їдять? (Із пустого)
4.Скільки яєць можна з’їсти натщесерце? (Одне)
5.Півень, стоячи на одній нозі важить 5 кг. Скільки він буде важити, стоячи на двох ногах? (5 кг)
6.На руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках? (50)
7.У батьків 6 синів. Кожен має сестру. Скільки всього дітей у сім’ї (7)
8.Каталися 2 синів на триколісних велосипедах, а батько на двоколісному. Скільки всього було колес? (8)
9.З-під тину видно 6 пар кінських ніг. Скільки цих тварин у дворі? (3)
10.Троє коней пробігли шлях 30 км. Скільки пробіг кожний кінь? (30 км)
11.Яке число наказує, що роби? (Три)
12.Скільки одиниць у дюжині? (12) або (одна, якщо дивитися на запис 12)
13.Коли доба коротша: взимку чи влітку? (Однакова, що влітку, що взимку)
14.Дід, бабка, онучка, собачка Жучка, кішка, мишка тягли-тягли і витягли ріпку. Скільки очей побачило ріпку? (12)
15.Іванко додав два числа, а Оленка перемножила ці числа. Отримали один і той же результат. Що це за числа? (2 і 2)
16.Яким по порядку стоїть “Ь”(м’який знак) в назві першого місяця осені? (8, бо вересень)
19. Найменше тризначне число? (100)
Додаткові питання:
- Скільки вух у трьох корів? (6)
- Скільки музикантів у квартеті? (4)
- Найбільше двозначне число? (99)
Члени журі підводять підсумки в балах і команді, яка виграла в цьому турі, оголошується титул «найкмітливіші».На дошці у заздалегідь приготовану таблицю оцінювання заносяться результати І туру.

II тур. «Задачі мудрої сови»

Командам дають задачі, які слід розв’язати.                     

     Задача 1.  Чоловік їде у вагоні і йому сниться, що він сидить на підлозі, а дошки летять у безодню. Чоловік лишився на одній дошці, що йому треба зробити, аби не впасти. ( Прокинутись.)                                                                                                 

      Задача 2.  . Серед горба осел, з одногу боку горба вогонь горить, з другого ліс густий, з третього глибоке озеро. Лісом піти - осел роги поламає, вогнем - згорить, через озеро - не вміє плавати, утопиться. Куди ослові пройти? .(Лісом, бо в нього ріг нема)                                                                                                                 

  За правильно розв’язану 1 задачу – 5 балів, за 2 задачу – 10 балів.

Поки  гравці розв’язують задачі, пограємо з вболівальниками. Я зачитую слова. Якщо слово пов'язане з математикою, ви піднімаєте руки вгору, якщо ні — схрещуєте руки.

Слова: трикутник, периметр, ішак, кут, формуляр, вугілля, інтрига, рівняння, градус, резус, дециметр, синус, куля, дифірамб, абак, акцент, формула, інтеграл.

IIІ тур. «Магічний квадрат»

Геометричні фігуриВчитель. Вітаємо учасників гри. Поки наші учасники збираються з думками, оголошується конкурс для глядачів: скласти квадрат із семи геометричних фігур (трикутників, паралелограма, квадрата). Для складання одного квадрата треба використати всі фігури. Хто складе найшвидше, отримає приз.

 

 

 

IV тур. «Цікаві задачі»

1.Копав Івась картоплю

Та й швидко він копав

За кожні півгодини сім відер набирав.

Попрацював він п'ять годин.

Пішов відпочивати

Так скільки ж встиг картоплі

Іванко накопати  (Відповідь: 70 відер.)?

2.Молов він дві години, лиш три мішки змолов,

Один старий господар відвіз у млин зерно

А треба ж все змолоти.

Ще через шість годин

Залишився у нього з зерном мішок один.

Скільки повіз до млина господар мішків?  (Відповідь: 13 мішків.)

3. — Ой, вітаю,— каже Леся,

— Ти — досвідчений юннат.

Не міг би ти штук 10

Для мене метеликів спіймать?.

Узяв сачок на плечі

Й пішов юннат у ліс.

Прийшов він аж надвечір...

— То скільки ж ти приніс? —

 Питають у юнната. А Вітя каже: — Ох,

  Лишилось сім спіймати.

  Якщо спіймаю трьох...

  То може з вас хто, діти, уже порахував:

  Скільки ж то у лісі Вітя Метеликів спіймав? (Відповідь: жодного.)

V тур. «Малювалки»

Один учасник від команди отримує текст пісні, яку він повинен намалювати. Команда повинна відгадати назву пісні.

Пісні: «Жили у бабусі два веселих гуся»

            «Ой на горі два дубки»

VІ тур. «Совотвір»

За 2 хвилини кожна команда повинна зі слова «Тригонометрія» утворити якомога більше слів-іменників. За кожне слово команда отримує по1 балу.

Конкурс уболівальників «Рахівник»   

1.     Працює відмінно твоя голова: пять плюс один получається … (шість, а не два)

2.     Вийшов заєць погулять, лап у зайця рівно … (чотири, а не пять)

3.     Росте на городі зелена трава: шість мінус три получається… (три, а не два)

4.     Колись казав учитель Ірі, що два більше ніж …(один, а не чотири)

5.     Меньше в десять раз, ніж метр, всімвідомо … (дециметр)

6.     Очі ти свої протри: лап у пташки рівно … (две, а не три)

7.     Собака мясо в мене їсть, хвостів у неї цілих …(один, а не шість)

8.     Скільки палку не крути, кінців у неї буде … (два, а не три)

9.     Відмінник зошитом своїм гордиться: внизу, під диктантом, стоїть …(дванадцать, а не одиниця)

10.На уроках будешь спать, за відповідь получишь … (одиницу, а не пять)

11.Ось п’ять ягід на траві. Зїв  одну, залишив …(чотири, а не дві)

12.Миша рахує дірки в сирі: три плюс дві – всього … (пять, а не чотири)

VІІ тур. «Дивись, не помились»

1. Хто швидше і правильно обчислить.
(628 – 628) + 7263
41635 – (58217 – 58217)
(73 + 18 + 27) • (44 – 33 – 11)
(12 • 4 – 6 • 8) + 13273
(63 : 3 – 7 • 3) + 88888

2. Вставити пропущені числа:
2795 < 2*37 < 2846
3427 < 34*5 < 3442
6132 < *1*5 < 6143
7246 < *24* < 7248

VІІІ тур. «Математична карусель»

Прошу сісти учасників команд у коло через одного. У руки одного з гравців я передам предмет (це може бути яка-небудь геометрична фігура) і поставлю перше запитання. Гравець має на нього відповісти і передати по колу іншому гравцю. Якщо він не знає відповідь, то може передати предмет тому гравцю своєї команди, який може відповісти на запитання.

Потім предмет передається гравцю команди-суперниці, якому я поставлю нове запитання. Передавати предмет можна лише тоді, коли буде дано правильну відповідь. Переможе та команда, в руках гравців якої не буде цього предмета. Гра триває 3 хв.

Запитання

1.Півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг. Скільки він буде важити, якщо стане на дві ноги?  (5 кг)

2.У родині у кожного з шести з шести братів є по сестрі. Скільки дітей у цій родині?  (7)

3.Цеглина важить 2 кг і ще півцеглини. Скільки важить вся цеглина?(4 кг)

4.Чому дорінює «чортова дюжина»?  (13)

5.У лісі назбирали 5 склянок суниць. Суниці з чотирьох склянок переробили на варення. Скільки склянок залишилося? (5)

6.Що ділить кут навпіл?  (Бісектриса)

7.Що більше: 1 л чи 1 дм3  ?  (Однаково)

8.Чи ділиться на 3 число 415?   (Ні)

9.Чому дорівнює 25  ?  (32)

10.Якщо на кут 40  дивитися в лупу з чотирикутним збільшенням, то який кут побачимо? (40  )

11.Периметр квадрата 32. Яка площа цього квадрата?   (64)

12.Яка сума всіх цифр десяткової системи числення? (45)

13.Возом їхали два батька і два сина. Скільки їх було? (Троє)

14.Скільки сотень у 82 десятках?  (8)

15.Скільки діб у 72 годинах? (Три)

16.Суперник нулика.  (Хрестик)

17.Скільки грамів у 0,2 кг? (200 гр)

18.Що більше: третина чи половина? (Половина)

19.Двоє пішли – 5 грибів знайшли. Четверо підуть – чи багато знайдеть?   (Невідомо)

20.Старовинна міра ваги, яка ввійшла у приказку.  (Пуд)

21.Рівність зі змінною.  (Рівняння)

22.Яке число ділиться на всі числа без остачі? (Нуль)

23.Скільки музикантів у квартеті?  (Четверо)

24.Дуже поганий бал.  (1)

25.Сума всіх сторін многокутника.  (Периметр)

26.Добуток ширини на довжину прямокутника.  (Площа прямокутника)

27.Добуток тридцяти восьми та ста. (3800)

28.Розв’язок рівняння. (Корінь)

29.Частина прямої, яка має початок та немає кінця.  (Промінь)

30.Прямокутник, у якого всі сторони рівні.   (Квадрат)

31.Добуток кількох однакових чисел.  (Степінь)

ІХ тур. «Показуха»

Учасники від команд отримують картки, на яких записані математичні терміни. За 1 хвилину їм потрібно пояснити команді якомога більше термінів, не називаючи їх. За кожне вгадане слово команда отримує 1 бал.
Відрізок;
Гострий кут;
Прямокутний трикутник;
Сума;
Ламана;
Градус.
Промінь;
Прямий кут;
Паралельні прямі;
Квадрат;
Радіус;
Круг

Підсумки гри


А зараз слово має журі. (Журі повідомляє результати.)
Щиро вітаємо переможців. Дякуємо всім, хто брав участь у грі та у підготовці до неї, а також уболівальникам і журі.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Больбат Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 лютого 2020
Переглядів
1616
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку