Пропоную розробку уроку з математики для 3-го класу. Це урок- змагання між командами. Змагання проходить у математичному кафе. Для етапів змагання продумане меню. Всі завдання відповідають темі " Додавання та віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд"
Урок- змагання . Кафе математичної кухні «Цифра»
Мета уроку:
-удосконалювати вміння виконувати письмовим способом додавання та віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд; закріпити вміння розв'язувати вирази; удосконалювати вміння розв'язувати задачі;
- розвивати логічне мислення;
- виховувати вміння працювати в команді, товариськість, вміння слухати , інтерес до математики.
Хід уроку.
І Організація класу. (слайд 1)
- Сьогодні нам з вами випала нагода відвідати один дуже цікавий заклад, до якого полюбляють ходити і дорослі, і діти. Це – кафе. (Слайд 2)
Але кафе у нас незвичне – математичне. Кафе математичної кухні «Цифра». Тільки у цьому кафе ми матимемо змогу скуштувати математичні задачі, поласувати свіженькими прикладами, відчути неповторний смак виразів, випити смачний коктель із цифр. (Слайд 3. МЕНЮ)
Урок буде проходити у формі змагання між відвідувачами кафе. Кожна команда буде виконувати завдання. Команда-переможець кожного завдання буде отримувати бонусну картку.(Сердечко) По завершенню змагань, ми підведемо підсумки.
ІІ Актуалізація опорних знань.
2.1 Каліграфічна хвилинка. (СЛАЙД 4) «Оформи серветку», (Додаток 1)
- Господинею кафе буду я. Ви займайте місця за столиками. За кожним столом – капітан - ведучий. Ми вже зручно розмістились , а тепер підготуємо наші місця до споживання страв. Для того, щоб смакувати страви з апетитом – прикрасимо стіл серветками. Біля кожного учня у стаканчику аркуш паперу у клітинку(серветка). Оздобимо нашу серветку малюнком, а що буде на малюнку ви дізнаєтеся , коли виконаєте завдання графічного диктанту.
Графічний диктант «Серце»
Відступіть 5 клітинок зліва, 5 клітинок зверху і поставте крапку. Почнемо малювати:
2 клітинки вниз, 2 клітинки вправо, 2 клітинки вниз, 2 клітинки вправо,
2 клітинки вверх, 2 клітинки вправо, 2 клітинки вве2 клітинки вліво,
2 клітинки рх, 4 клітинки вправо, 2 клітинки вниз, 2 клітинки вправо,
6 клітинок вниз, 2 клітинки вліво,2 клітинки вниз, 2 клітинки вліво,
2 клітинки вниз, 2 клітинки вліво, 2 клітинки вниз, 2 клітинки вліво,
2 клітинки вверх, 2 клітинки вліво, 2 клітинки вверх, 2 клітинки вліво,
2 клітинки вверх, 2 клітинки вліво, 2 клітинки вверх, 2 клітинки вліво,
6 клітинок вверх, 2 клітинки вправо, 2 клітинки вверх, 4 клітинки вправо.
Будемо смакувати наші страви з любов'ю.
2.2 Математичний диктант
Перша страва : «Закуска по – домашньому» (Слайд 5)
Кожна дитина отримує картонний глечик на якому розкреслені клітинки 3 ряди по 8 клітинок. (Додаток №2)
У клітинках верхнього ряду діти записують результати математичного диктанту:
5 сотень 8 десятків 7 одиниць;
8 сотень 2 десятки 9 одиниць;
9 сотень 5 одиниць;
4 сотні 1 одиниця.
345, 587, 829, 905, 401, 172, 580, 300. – на дошці таблиця з шифром: (слайд 5)
А о г о ч с н м
У другому ряду клітинок на горщику діти виставляють отримані результати математичного диктанту у порядку зростання.
А у третьому – букви !!!! Яка команда правильно прочитає отримане слово – стає переможцем. (Смачного)
ІІІ Удосконалення обчислювальних навичок.
3.1 Страва дня « Рол з трицифровими числами»
Командам роздається аркуш паперу у формі трубочки, на ньому записані приклади на письмове віднімання трицифрових чисел. Учасники команди по черзі обчислюють приклади, а капітан команди знаходить суму результатів.
345 – 219 = 126
603 – 399 = 204
332- 218 = 114
626 – 435 = 191
492 – 238 = 254
126 + 204 +114 +191 + 254 = 889 – обчислює капітан
3.2 Кава – брейк (Додаток №3), (Слайд 6)
Кожний учасник команди отримує чашечку з прикладом:
982 – 861 = 121
756 – 635 = 121
903 – 782 = 121
406 – 285= 121
385 – 264 = 121
Перемагає команда,яка першою «випила каву», розв'язала вірно всі приклади.
3.3 Руханка «Вітамінний коктель» (Слайд 7)
3.4 Салат з виразів « Вінегрет»
Кожна команда отримує конверт з овочами ( Буряк, морква, картопля, огірок, капуста ) (Додаток №4)
На овочах записані вирази. Кожний учасник команди обчислює вираз і дізнається масу овоча, яку потрібно для салату.
Буряк Морква Картопля
247 +3 6 х 8 100 - 99
+ 80 + 2 + 359
- 30 + 100 - 40
+200 + 150 +80
Капуста Цибуля Огірок
8 х 9 2 х 8 115 + 2
- 2 + 4 + 23
+ 30 + 15 + 72
+ 100 + 45 - 2
3.5 «Задача на десерт» (Слайд №8)
- А тепер найсмачніша страва. Десерт – бисквітний тортик.
Для приготування бисквіту для тортика використали 490г інгредієнтів. Яєць і цукру – 360 г, цукру і муки – 270 г. Яка маса кожного інгредієнта?
3.6 Математичний коктель з рівнянь. (Додаток №5)
х + 765 =888 х – 651 = 323 х + 283 = 587
а – 120 = 90 k + 40 = 400 700 – с = 50
ІV Підведення підсумків змагання. Вручення нагород.
Додаток №1
Додаток №2
Додаток № 3
Додаток № 4
Додаток №5