Урок-змагання з математики для 3-го класу НУШ за програмою О.Я.Савченко " Додавання та віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд" "

Про матеріал

Пропоную розробку уроку з математики для 3-го класу. Це урок- змагання між командами. Змагання проходить у математичному кафе. Для етапів змагання продумане меню. Всі завдання відповідають темі " Додавання та віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд"

Перегляд файлу

Урок- змагання . Кафе математичної кухні  «Цифра»

Мета уроку:

-удосконалювати вміння виконувати письмовим способом додавання та віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд; закріпити вміння розв'язувати вирази; удосконалювати вміння розв'язувати задачі;

- розвивати логічне мислення;

- виховувати вміння працювати в команді, товариськість, вміння слухати , інтерес до математики.

Хід уроку.

І Організація класу. (слайд 1)

- Сьогодні нам з вами випала нагода відвідати один дуже цікавий заклад, до якого полюбляють ходити і дорослі, і діти. Це – кафе. (Слайд 2)

Але кафе у нас незвичне – математичне. Кафе математичної кухні «Цифра». Тільки у цьому кафе ми матимемо змогу скуштувати математичні задачі, поласувати свіженькими прикладами, відчути неповторний смак виразів, випити смачний коктель із цифр.  (Слайд 3.  МЕНЮ)

Урок буде проходити у формі змагання між відвідувачами кафе. Кожна команда буде виконувати  завдання. Команда-переможець кожного завдання буде отримувати бонусну картку.(Сердечко) По завершенню змагань, ми підведемо підсумки.

ІІ Актуалізація опорних знань.

2.1 Каліграфічна хвилинка.  (СЛАЙД 4) «Оформи серветку», (Додаток 1)

- Господинею кафе буду я. Ви займайте місця за столиками. За кожним столом – капітан - ведучий. Ми вже зручно розмістились , а тепер підготуємо наші місця до споживання страв. Для того, щоб смакувати страви з апетитом – прикрасимо стіл серветками. Біля кожного учня у стаканчику аркуш паперу у клітинку(серветка). Оздобимо нашу серветку малюнком, а що буде на малюнку ви дізнаєтеся , коли виконаєте завдання графічного диктанту.

 Графічний диктант «Серце»

   Відступіть 5 клітинок зліва, 5 клітинок зверху і поставте крапку. Почнемо малювати:

2 клітинки вниз, 2 клітинки вправо, 2 клітинки вниз, 2 клітинки вправо,

2 клітинки вверх, 2 клітинки вправо, 2 клітинки вве2 клітинки вліво,

2 клітинки рх, 4 клітинки вправо, 2 клітинки вниз, 2 клітинки вправо,

6 клітинок вниз, 2 клітинки вліво,2 клітинки вниз, 2 клітинки вліво,

2 клітинки вниз, 2 клітинки вліво, 2 клітинки вниз, 2 клітинки вліво,

2 клітинки вверх, 2 клітинки вліво, 2 клітинки вверх, 2 клітинки вліво,

2 клітинки вверх, 2 клітинки вліво, 2 клітинки вверх, 2 клітинки вліво,

6 клітинок вверх, 2 клітинки вправо, 2 клітинки вверх, 4 клітинки вправо.

     Будемо смакувати наші страви з любов'ю.

2.2 Математичний диктант

Перша страва : «Закуска по – домашньому»  (Слайд 5)

   Кожна дитина отримує  картонний глечик на якому розкреслені клітинки  3 ряди по 8 клітинок. (Додаток №2)

У клітинках верхнього ряду діти записують результати математичного диктанту:

  • Записати число в якому 3 сотні  4 десятки 5 одиниць;

5 сотень 8 десятків 7 одиниць;

8 сотень 2 десятки 9 одиниць;

9 сотень 5 одиниць;

4 сотні 1 одиниця.

  • Від числа 272 відняти суму чисел 50 і 50;
  • Запишіть число у якому всіх десятків 58;
  • На скільки 800 більше ніж 500.

345, 587, 829, 905, 401, 172, 580, 300.  – на дошці таблиця з  шифром: (слайд 5)

А      о      г      о       ч     с      н      м

 У другому ряду клітинок на горщику діти виставляють отримані результати математичного диктанту у порядку зростання.

А у третьому – букви !!!! Яка команда правильно прочитає отримане слово – стає переможцем. (Смачного)

 

ІІІ Удосконалення обчислювальних навичок.

 

3.1 Страва дня « Рол з трицифровими числами»

   Командам роздається аркуш паперу у формі трубочки, на ньому записані приклади на письмове віднімання трицифрових чисел. Учасники команди по черзі обчислюють приклади, а капітан команди знаходить суму результатів.

 

345 – 219 = 126

603 – 399 = 204

          332- 218 = 114

           626 – 435 = 191

            492 – 238 = 254

126 + 204 +114 +191 + 254 = 889 – обчислює капітан

3.2 Кава – брейк (Додаток №3), (Слайд 6)

Кожний учасник команди отримує чашечку з прикладом:

982 – 861 = 121

756 – 635 = 121

903 – 782 = 121

406 – 285= 121

385 – 264 = 121

Перемагає команда,яка першою «випила каву», розв'язала вірно всі приклади.

3.3 Руханка «Вітамінний коктель» (Слайд 7)

3.4 Салат з виразів « Вінегрет»

Кожна команда отримує конверт з овочами ( Буряк, морква, картопля, огірок, капуста ) (Додаток №4)

На овочах записані вирази. Кожний учасник команди обчислює вираз і дізнається масу овоча, яку потрібно для салату.

Буряк                      Морква                            Картопля     

  247 +3                     6 х 8                                  100 - 99         

     + 80                         + 2                                         + 359

    - 30                          + 100                                     - 40

     +200                       + 150                                     +80

 

Капуста                     Цибуля                          Огірок

8 х 9                                 2 х 8                           115 + 2

   - 2                                   + 4                                + 23

  + 30                                 + 15                             + 72

  + 100                              + 45                               - 2  

3.5 «Задача на десерт» (Слайд №8)

- А тепер найсмачніша страва.  Десерт – бисквітний тортик.

Для приготування бисквіту для тортика використали 490г інгредієнтів.  Яєць і цукру – 360 г, цукру і муки – 270 г. Яка маса кожного інгредієнта?

3.6 Математичний коктель з рівнянь. (Додаток №5)

х + 765 =888           х – 651 = 323       х + 283 = 587

а – 120 = 90             k + 40 = 400         700 – с = 50            

ІV Підведення підсумків змагання. Вручення нагород.

 Додаток №1

 

Додаток №2

Додаток № 3

 

 

Додаток № 4

Додаток №5

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 травня 2023
Переглядів
444
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку