Інтегрований урок у 1 клас
Тема. Лічба в межах 20. Тип уроку: урок «Подорож Капітошки». Мета: формувати навички додавання і віднімання в межах 20, вдосконалювати вміння учнів додавати і віднімати в межах 10; закріпити знання нумерації двоцифрових чисел, навички порівняння чисел та величин; складати та розв`язувати прості задачі на додавання, віднімання та порівняння природознавчого змісту; узагальнити знання з теми «Природа навколо нас»; формувати уміння виділяти головне, порівнювати, працювати в парах та групах, розвивати мовленнєві навички школярів, допитливість, вміння аналізувати, виховувати колективізм, взаємодопомогу, бережливе ставлення до природи, прагнення охороняти її, бути їй другом.
Хід уроку
І Організований початок
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Ми сьогодні не самі,
Гості на урок прийшли.
До гостей ви поверніться,
Привітайтесь як годиться.
Діти:
–Добрий день!
Ми вам раді, люди добрі,
і вітаєм щиро вас
запрошуємо ласкаво
На урок у 1 клас.
Тепло своїх долоньок
Я дітям віддаю
Урок новий цікавий
Я з радістю почну!
Уявіть, що у ваших долоньках - краплинка гарного настрою. Поділіться ним, щоб зробити день приємнішим для всіх, хто зараз поряд з вами.
(Діти діляться настроєм під веселу мелодію)
1.Психологічне настроювання.
Налаштуємося на роботу.
Очі дивляться-(діти) та все бачать.
Вуха слухають – (діти) та все чують.
Голова – (діти) думає.
Яким буде урок (діти) – цікавим!
Які у мене діти? – (діти) найкращі!
Нехай мої та ваші надії здійсняться.
2. Слово вчителя
Урок математики розпочинаємо з вами,
А займемося сьогодні важливими справами.
Розкриємо віконце у чудовий світ природи.
Тож часу не втрачаємо, зручненько всі сідаємо
Й роботу починаємо.
3.Спостерігання за погодою, живою і неживою природою.
- Діти, а погляньте у віконце
Там яскраво сяє сонце
Верба брунечки пускає
І травичка виростає.
- Дітки, що за пора року настала? Підкажіть будь ласка (Весна). Так, це настала весна.
Вона завітала до нас на урок.
( Звучить легенька музика. До класу заходить дівчина-Весна і звертається до учнів)
Цілу зиму я спала, на тепло чекала.
А тепер прокинулась, до вас бігти кинулась.
Я завітала до вас на урок, щоб побачити, чи добре ви рахуєте, чи багато знаєте , чи вмієте малювати.
ІІ Мотивація навчальної діяльності.
Весна — прекрасна пора року. Її неповторну красу зображають у своїх картинах художники, описують письменники, поети. Створено багато пісень, музичних композицій про весну. І зараз ми з вами послухаємо прекрасну мелодію «Пори року. Весна». (Діти слухають запис мелодії).
Ми відчули з вами і дзюрчання весняних струмочків, і щебетання пташок. Слухаєш цю мелодію і ніби вдихаєш свіжий аромат весни.
1.Усна лічба
Весна принесла до нашого класу чарівні квіти на яких записані приклади. Нам потрібно їх правильно розв’язати. (Із кошика роздаю квіти)
- Кожен день у житті людини розпочинається із новин про погоду. Ось і ми почнемо наш урок з прогнозу погоди -каліграфічної хвилинки.
- Сьогодні роль синоптика готувався виконувати Андрійко.
День за днем, за тижнем тижні
Непомітно лине час
Різні зміни дивовижні
Відбуваються круг нас
Глянь навколо оком пильним
І побачиш зміни ці
Ось повільно, неухильно йдуть по черзі місяці.
2. Каліграфічна хвилинка.
- Які весняні місяці ви знаєте? (Березень, квітень, травень)
Перший місяць весни — березень. В календарі позначається цифрою 3. Запишіть цілий рядок цифри 3. (на листочках записують цифри)
3.Знайомство з казковим героєм.
Математичний диктант
Діти, сьогодні на наш урок завітав веселий казковий герой. Щоб дізнатися ім'я нашого гостя, ми напишемо математичний диктант. Ви повинні будете записати усі цифри, які почуєте у характеристиці нашого героя. Будьте уважними, записуйте тільки цифри!
“Я один (1) із багатьох крапельок великого Світового океану, який об`єднує у собі чотири (4) океани. У нас в Україні два (2) моря – Чорне і Азовське. Близько шести (6) літрів води за один (1) день може випити сім`я із чотирьох (4) чоловік. Людина випиває за один(1) день приблизно 2 л води (2) і у два десятки (20) разів більше використовує води для миття посуду і приготування їжі.”
Перевіримо наш «цифровий струмочок», звіривши його із цифрами, закріпленими на магнітній дошці. Підставимо під цифри відповідні літери таблиці – і ви дізнаєтесь ім’я нашого гостя.
1 |
4 |
2 |
6 |
1 |
4 |
1 |
2 |
20 |
К |
А |
П |
І |
Т |
О |
ш |
к |
А |
(Відкрити дошку із планом-схемою уроку)
Ви готові дізнатися його ім`я? (Капітошка) Давайте привітаємось з Капітошкою.
Привіт, Капітошко!
Капітошка я весела,
Хоч не маю я оселі,
Та росла я на хмаринці,
Дощик я ношу в торбинці.
І сьогодні на урок
Я прийшла, звичайно, в срок.
Розкажу про чарівничку,
Мою родичку водичку.
ІІІ Повідомлення теми та мети уроку.
- Звідки прийшла до нас ця краплинка? (З хмарки)
Робота з 3D-моделю хмаринки.(показ моделі випадання дощу)
Ця краплинка принесла нам завдання, яке ми повинні розв’язати. (вставлення пропущених чисел за допомогою лего)
- Наш Капітошка народився із чистого джерельця і за допомогою цифр потрапив у цифровий струмочок, де дізнався, що йому надійшов лист із дуже важливим повідомленням. Але вітер-жартівник відніс конверт далеко-далеко до Підсумкового океану. Ми повинні допомогти Капітошці знайти лист. Будемо разом із ним розв'язувати приклади та задачі. Хто працюватиме старанно, отримає від Капітошки краплинки. Отож, до справи, рушаймо в путь!
ІV Основна частина .
1. Робота в парах
Щоб допомогти Капітошці , нам потрібно переплисти річку Парну, через яку перебратися ми зуміємо лише в парі з другом, тож давайте попрацюємо з другом в парі. (Розв’язування прикладів на хмаринці. Перевірка роботи в парах. Роздача краплинок учням, які правильно виконали завдання.)
2. Робота з підручником (с.85).
1.Знайдіть групу монет, що відповідає кожному числу. (4 завдання)
2. У гаманці було 4 білі та 5 жовтих монет. (6 завдання)
3. Робота з програмою "Розумники".
На нашому шляху трапилась зупинка "Розумники".
(Частина 7, розділ 4, завдання 1-3)
4.Фізкультхвилинка .
- Давайте ми з вами трохи відпочинемо.
Відпочили? Як настрій? Покажіть свій настрій.
5. Робота над задачами. Робота в зошитах.
А зараз ми вирушимо у небезпечну подорож Задачним морем, щоб здолати його високі хвилі, нам потрібно розв'язати задачу.
У лісі жило 4 білки. Коли до них у гості прийшло ще декілька, усіх білок стало 7. Скільки білок прийшло у гості?
6.Робота з геометричним матеріалом (танграм).
Щоб дістатись до Підсумкового океану, нам потрібно зробити ще декілька завдань.
7.Робота в групах з природними матеріалами.
І група (18) – викладає із квасолі число 18.
ІІ група (11) – викладає із арахісу число 11.
ІІІ група (16) — викладає із ліщина число 16.
IV група (12) — викладає із квасолі число 12.
V група (15) — викладає із арахісу число 15.
(Перевірка виконаних завдань. Роздача краплинок учням, які впорались із завданням).
V Заключна частина уроку.
Ось ми і дістались до Підсумкового океану. З яким настроєм ви завершуєте урок? (Учні показують свій настрій, пояснюють свій вибір.)
Отже, відкриймо лист. Що тут? А тут у конверті зашифровані слова. Прочитати ми їх зможемо, якщо відгадаємо загадки.
1. У садок до годівниці прилетіли три синиці, потім ще три птиці. Скільки птиць на годівниці? (6— слово нема)
2. Каже мати-квочка: «В мене 3 синочка і чотири дочки». Скільки діточок у квочки? (7 — слово «життя»)
3. По дорозі зайчик біг, ніс п'ять яблук на пиріг. Одне впало, покотилось. Скільки яблук залишилось? (4— слово води)
4. Сидів хлопчик біля річки і піймав аж три плотвички. Кошенятко одну вкрало. Скільки рибки в хлопця стало? (2 — слово «без»)
(Утворення речення «Без води нема життя». Роздача краплинок.)
VІ Підсумок уроку.
- Що сподобалося на уроці?
- Чого навчилися?
- Що дізналися нового?.
( Роздача краплинок)
Капітошка дарує кожному з вас своє фото, а разом з ним і гарний настрій, але для цього нам потрібно його розмалювати. (розфарбовування розмальовки “Капітошка”)
- Давайте скажемо Капітошці: - До побачення, Капітошко, приходь до нас іще!
- Діти, ви були сьогодні молодці!
Усі завдання розв’язали,
Багато перешкод ви подолали.
Дуже вдячна вам,
Добрим, дружнім – школярам!
- Дякую вам!
Ось і пролунав дзвінок. Закінчився наш урок. За работу по заслузі. Щиро дякую вам друзі.
Конспект відкритого уроку з
математики у 1 класі
на тему: Лічба в межах 20.
Підготувала: Божагора Г.А.
Вчитель початкових класів
Білівської ЗОШ І-ІІІ ст.