Виховний захід "Математична веселка"

Про матеріал
В ігровій формі, складаючи мозаїку, виконання завдань інтегрованого спрямування (математика, літературне читання, логіка, довкілля...)
Перегляд файлу

Тема. Математична  мозаїка  (1-2 клас)

 

 

Мета. Поглиблювати знання учнів математичними уявленнями, поняттями.  Розвивати логічне мислення, увагу,  пам ять. Виховувати пізнавальний інтерес, любов до цариці наук – математики.

 

 

 

 Обладнання. Ігрова мозаїка, ілюстрації різних видів мозаїки, знаки - символи,  мозаїчні круги, книги-казки, геометричні і цифрові   малюнки,  великі картонні цифри, нагороди – цифрові  круги.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                              Буткова  Людмила Олександрівна

 

I . Організаційна частина заняття

 

II.  Основна частина заняття

 

 1. Вступне слово

 

Щоб все знать, здолати треба

Багато труднощів і мук…

Математика, мій друже, -

Це наука всіх наук!

 

- Ось  сьогодні ми складемо з вами математичну мозаїку.

- А що таке мозаїка?( Мозаїка – зображення або візерунок, складений з окремих, щільно припасованих один до одного різнокольорових кусочків скла, мармуру, камінців та ін.)

(В цей час показую ілюстрації мозаїки.)

- Ви всі , мабуть, любите грати в ігрову мозаїку, складати різні предмети, явища природи. ( Показую ігрову мозаїку.)

- На дошці розміщені в ряд 5 кругів ( кожен з них  - частина мозаїки).

Нам слід відкрити їх, розгадати сховані  знаки-символи і виконати завдання, зібрати круги у квітку.  

 

2. Цифрова частина

 

 Відкривається перший круг, під ним схований знак-символ – цифри в хаотичному порядку.)

- А скільки взагалі існує цифр?(10.)

- Ось про кожну цифру першокласники розкажуть вірші.(Учні тримають великі картонні цифри, а на згадку про розказаний ними вірш, їм вручаються круги з цифрами.)                             

                                                              1

Знать треба цифри, як годиться.

А перша з них – це «одиниця»,

Її впізнають здалеку.

Вона подібна до лелеки,

Ти тільки добре придивись –

І ніжка довга, й дзьоб униз.

 

2

А друга цифра – цифра  «два».

Кругленька в неї голова.

Вона неначе лебідь в морі –

Зігнута шийка, хвіст угору.

 

                                                                                             Буткова  Людмила Олександрівна

3

А далі цифра «три « у нас.

Її вивчає дружно клас.

Вона – мов бублики малі,

Більший -  внизу , малий – вгорі.

Хтось ненароком їх згубив:

Потрохи збоку надкусив.

 

4

Ми в гості запросили

Сьогодні цифру «чотири».

Схожа  між цифрами одна

На телеграфний стовп вона.

 

5

Будемо тепер писать

Гарну цифру – цифру «пять».

Цифра кругла, ще й з хвостом.

Наче яблуко з листком:

З яблуні на землю скік,-

Та й об землю збило бік.

 

6

Цифра «шість» прийшла у клас

Та й говорить так до нас:

«Ось підказка вам моя:

Схожа так на сливку я.

Трохи вгору в мене хвіст,

Називаюсь цифра «шість».

 

7

Ось траву косив косар

Й притупилася коса.

Вгору косу він підняв

Та й гострить її почав.

Й дуже смішно стало всім -

Не коса, а цифра «сім».

 

8

Клеїла мала Яринка

Ланцюжечок на ялинку.

Ось одне кільце зробила,

Поруч друге прикріпила.

Як уважно придивилась –

Цифра «вісім» утворилась.

 

9

Любі хлопчики й дівчатка,

Ось прийшла до нас девятка,

Так вона нам промовляє:

Мене кожен з вас впізнає.

Хоч я гостя нині в вас,

Та мене вже знає клас.

Цифра «шість», свій хвіст униз,

Буде «девять» - подивись !

 

0

Пізнають мене без проблем.

Я називаюся нулем.

Зі мною мук, щоб не було, -

Пиши мене, як букву «О» !

 

10

Одиниця жартувала

Та нуля все розважала.

Коли друзі поруч стали,

Число десять вони склали.

 

  • А яке ж найменше двоцифрове число ?  (10)
  • З яких цифр складається воно ?

3. Художня частина

 

  ( Під другим кругом знак-символ -  фарби і пензлик .)

 

- Таке завдання: слід уважно роздивитися малюнок, сказати, що або кого зображено і назвати, які цифри  допомогли відтворити таку красу і показати їх.

 

4. Лічильна частина

 

  ( Третій круг ховає знак-символ – цифри по порядку.)

 

  • Наше життя не можливе без цифр, чисел.А де ви з ними зустрічаєтесь?

( Наприклад, пішли в магазин – рахуєте гроші,  годинник в хаті показує

котрий час, календар – число, місяць, рік і т.д.)

 

  • У яких жанрах усної народної творчості, у художній літературі використовуються назви чисел? ( В назвах казок: «Білосніжка і сім гномів», «Троє поросят», «Вовк і семеро козенят», Півник і двоє мишенят», «Про двох братів і сорок розбійників» і .т. ( Показую відповідні книги-казки.), в приказках, прислів’ях :«Сім раз відмір – один раз відріж», «Одна книга – тисячі людей навчає», «Один розум добре, а два краще», «Семеро одного не чекають»…, в загадках:

«Дві дощечки, дві сестри несуть мене з гори » ( Лижі.),

«Девять шуб вона оділа, роздягатись не хотіла,

Хто ці шуби з неї зняв – сліз багато проливав.»  ( Цибуля.),

 

в скоромовках: «Сім братів-малярів

                              В королівстві кольорів.

                              Кожен кольором керує,

                              В королівстві малярує.»,

 

                           «Бігли троє мишенят,

                             Несли троє пшоненят.

                             Кожному мишеняті по пшоненяті.» …

 

  • А які лічилки ви знаєте? ( Діти розповідають.)

«Раз, два, три, чотири,

Кицю грамоти учили.

Не читати, не писати,

Лиш за мишками ганяти.»

 

« Раз, два – всі пірнають,

Три, чотири – виринають,

Пять, шість – на воді,

Кріпнуть пальці молоді.

 

Руки вбік, вгору, вниз !

Раз, два, три -  не помились !

Ми в долоні хлоп-хлоп-хлоп,

Ми ніжками топ-топ-топ,

Як годинник всі отак:

Тік-так, тік-так .

 

5. Геометрична частина

 

( Під четвертим  кругом – знак-символ – геометричні фігури.)

 

  • Завдання: розповісти, що зображено, з яких геометричних фігур,

показати їх, порахувати скільки кругів, трикутників, чотирикутників,

яких фігур найбільше і т.п.

 

6. Кмітлива  частина

 ( Пятий  круг  містить знак-символ – знак питання.)

 

Веселі задачі:

Якось ввечері птахи

Пролітали повз дахи:

Голуб, щука, дві синиці,

Гави дві і три плотвиці.

Поміркуйте, як ведеться,

Про скількох птахів ведеться ? (5 птахів.)

 

Курка півню каже: «Друже

Бачу ти поправивсь дуже…»

Півень згодився: «Угу!»

І подибав на вагу.

Став Петько двома ногами

І затяг три кілограми.

-Ого,-го,-гукнув,-а ну,

Стану тільки на одну…

Скільки зараз півень важить ?  ( Три.)

 

Що важче – кілограм вати чи кілограм каміння ? ( Однаково.)

 

На груші виросло пять яблук, а на ялинці – лише два.

Скільки всього яблук виросло ? ( Жодного.)

 

На ґанку грались пять мишенят.

Прибігла кішка і сіла на ґанку.

Скільки звірів стало на ґанку? ( Одна кішка, мишенята повтікали.)

 

Андрій зсипав разом три купки піску,

а потім висипав туди ще одну.

Скільки стало купок ?  ( Одна. )

 

У лютому у нашому дворі розквітли три ромашки та дві троянди. Скільки стало квітів ? ( Аніскільки. У лютому квіти не ростуть.)

( Найкмітливіших дітей відзначаємо нагородами – цифровими кругами.)

 

 

ІІІ. Заключна частина заняття

 

  1. Підсумок

 

  • Ось уже ми відкрили всі круги нашої мозаїки і склали з них різнокольорову квітку. Правда, гарно ?  Але для цього нам потрібні були математичні знання.

 

 

  1. Узагальнююче слово

 

Знають всі – без лічби не прожити,

Жодної справи не можна зробити.

Розклад руху диспетчер не може подати,

Ракету в космос не сила підняти.

Нема без лічби в розрахунках порядку,

Не зробить спортсмен без лічби фіззарядку.

 

  • Математика – дуже важлива, цікава, потрібна усім наука.

 

Як добре вміти рахувати !

Можна задачу розвязати.

Сходити в магазин,

Пишаючись своєю вдачею,

При цьому ще й

Не помилитись зі здачею.

 

Щоб водити кораблі,

У космос літати –

Треба добре в школі

Математику вивчати.

 

- Я сподіваюся, що ми всі прикладемо зусиль, щоб мати гарні знання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                           Буткова  Людмила Олександрівна

docx
Додано
12 березня 2019
Переглядів
1834
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку