Урок "Змінимо світ на краще"

Про матеріал
Урок розроблений за матеріалами підручника "New Challenges-1" з теми " Захист навколишнього середовища
Перегляд файлу

Урок у 5 класі.

   Тема: «Змінимо світ разом».

   Мета: навчальна: ввести і закріпити  вживання нових лексичних одиниць та вдосконалювати вживання вивчених раніше лексичних одиниць теми «Навколишнє середовище» в часових формах present Simple, Past Simple, вдосконалювати навички аудіювання, читання, говоріння;

            розвивальна: розвивати вміння порівнювати, узагальнювати, логічно мислити; розвивати творчу уяву;

           виховна: виховувати повагу до товаришів, здатність працювати в колективі; підвищити мотивацію до вивчення англійської мови.   Практична задача: навчити читати текст з метою знаходження детальної інформації.  

   Обладнання: підручник “New Challenges” p.1; аудиіматеріал, таблиці та схема, текст для читання.

 

Хід  уроку.

1.Organazing, greetings, introduction

     At the previous lessons, we spoke about problems that our nature has. What was that problem? (Animals in danger) But unfortunately, this isn’t the only problem. Can you name any other problems? Today we are going to speak about people, who want to do something to help others. So, what do you expect to be able to do at the end of the lesson? (Students put the aim of the lesson)

2. Phonetic exercises. Match the words and the sounds, which we can hear in them.

Tap                              [ i ]

Light                            [ aiᴈ ]

Water                           [ ᴂ ]

Electricity                     [ ᴐ: ]

Environment                [ ju: ]

Community                  [ ai ]

 Now, let’s listen and repeat after me.

 

3. Lexical practice. We’ll need many words today. Let’s revise them. Put the verbs next to the nouns to make collocations. Where can we put the nouns from the previous task?

Verbs: recycle, turn off, help, save

1) animals, …

2) batteries, paper, bottles, plastic, tins

3) nature,…

4) the TV, the computer,…

 

4. Main part of the lesson.

Checking homework.

Vocabulary dictation. Past Simple. Irregular verbs.

1. Говорити, 2. Брати, 3. Мати, 4. Йти, 5. Думати, 6. Робити, 7. Купувати, 8. Їсти, 9. Ставати, 10. Знаходити, 11. Починати, 12. Падати, 13. Бачити, 14. Давати

 

 (One student does it at the blackboard, after all the students finish, they self-check the answers.)

 

4. Vocabulary presentation.

Exercise 1 p. 72.

Look at the pictures. Do you like what you see? How can we name these things?

(Students read the words after the teacher, match them with the pictures, write down in their vocabularies)

 

5. Vocabulary practice.

Exercise 2 p. 72.

(Students use the words in the sentences)

 

6. Physical warm-up.

 

7. Pre-reading activity.

Naseem Khan won a prize for his community work. Why? (Students’ ideas)

 

8. Reading.

Exercise 3 p. 72.

(Students read the text underlining the provement to the answers)

 

9. After-reading activity. What community work did Naseem and his friends do? Let’s complete the spidergram with the information from the text.

 

 

  

 

 

 

 

 

1) tidied up the area

2) collected litter and broken glass

3) made a play are for children

4) made a sport area for teens

5) raised money to build a skate park

- What did they do?

 

10. Speaking. Pair work.

- What do you do now to help nature?

- What community work would you like to do?

 

7. Summarizing

 

8. Homework. WB: ex. 5-7 p. 73, extra- Answer the question: “What can we do to help with the problem in ex.1 p.72  (one problem)”

 

doc
Додано
15 січня 2022
Переглядів
201
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку