Урок "Змінювання дієслів за числами"

Про матеріал
Урок української мови в 3 класі з різними інтерактивними завданнями та сюжетною змістовою лінією
Перегляд файлу

 

Жовкинівська гімназія

 

 

 

 

 

Урок на тему:

«Змінювання дієслів за числами»

  Українська мова 3 клас

 

 

 

 

 

 

                                            Підготувала

вчителька початкових класів

                                           Мамчик Н.М.

 

 

Тема     Змінювання дієслів за числами

Мета:  Узагальнити знання і вміння учнів визначати часи дієслів та їх роль  в  реченні.

            Навчитись змінювати дієслова за  числами, визначати число дієслів.

            Розвивати спостережливість, увагу, пам’ять, вміння працювати в групах та парах, здатність до самооцінки

              Виховувати ціннісне  ставлення до природи та самого себе

Обладнання:  картки для роботи в групах, ілюстрації, матеріли для презентації

Тип уроку:  комбінований, урок - зустріч

                                                   Хід     уроку:

І Організаційний момент

  1. Аутотренінг

Щоб урок нам розпочати,

               Треба разом промовляти:

                     Я уважний і серйозний,

                  Зараз з силами зберусь.

                  Я нічого не боюсь.

                   Впевнений, кмітливий я

                    Хочу отримати знання!”

  2. Вправа «Коло очікувань»(діти висловлюють свої очікування на урок)

-І я очікую від вас гарної,старанної праці і бажаю,щоб ваші очікування справдилися!

А для цього потрібно: знати:

                                        що називається дієсловом;

                                        як дієслова змінюються за часами;

                                        ознаки граматичної категорії  «число».

Вміти:

знаходити дієслова в тексті,визначати їх роль та граматичні ознаки;

працювати в групах,парах;

виконувати завдання творчо , енергійно;

ІІ  Актуалізація опорних знань

     1.Робота з віршем

Діти, сьогодні до нас на урок завітали гості та на вас чекає зустріч іще з одним незвичайними гостем. Хто це ви здогадаєтесь,прочитавши вірш.

Слайд 1

Чуєш? Жебонять струмки!

Чуєш? Цвірінчать пташки!

Перші проліски цвітуть,

Перші джмелики гудуть.

Це прекрасна й чарівна,

В гості йде до нас …………(весна)!

-Як ви гадаєте, хто цей гість ?А яка вона ?Який характер має ? Які слова допомогли вам це визначити? Якою частиною мови є виділені слова? В якому часі вжиті в тексті?  А що ви знаєте вже про дієслово допоможе дізнатися тест,завдання якого виконати вам пропонує лютий на сніжинках.

3.Тест із презентації з взаємоперевіркою

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

Діти , у вас на картках голубого кольору записаний даний вірш,прочитайте його ще раз.

 Чуєш?............... струмки!

Чуєш?................ пташки!

Перші проліски ……………,

Перші джмелики ……….. .

Це прекрасна й чарівна,

В гості ……. до нас весна!

-Ви щось помітили?Що змінилося з текстом? А яких слів не стало? Яка це частина мови?Який із двох віршів вам сподобався більше? Чи важливими були дієслова у тексті ? Яким членом речення вони виступають? То як гадаєте нам потрібно вивчати такі важливі слова? Тому і протягом сьогоднішнього уроку ми проведемо дослідження , яке допоможе розширити коло наших знань про дієслово.

ІV Повідомлення теми  уроку

V Сприймання та засвоєння нового матеріалу

        1.Робота в зошитах (один учень біля дошки)

  Запишіть дієслова із вірша в зошити в стовпчик ,вкажіть час кожного ,через дефіс запишіть дані  слова в інших часових формах.

        2.Хвилинка гарного письма

      А зараз у нас буде хвилинка гарного письма. Це перша буква назви нашого сьогоднішнього гостя. Зоя Григорівна підказала мені, що ви інколи забуваєте з,єднання з цією літерою, отож пригадайте їх.  А перед тим , будь ласка,  пригадайте як правильно сидіти та тримати ручку під час письма.

Вв ве вес ву во ві ва    весна

Березень часом снігом сіє, часом сонцем гріє.

Підберіть спільнокореневі слова до слова квітне.

Пригадайте які народні прикмети березня  ви знаєте. Весна  нам допоможе

Слайд

Від березневих дощів і земля квітне

Березень часом снігом сіє, часом сонцем гріє.

У березні сім погод надворі:сіє,віє,крутить,мутить,рве,зверху ллє,знизу мете.

Якщо в березні сніжок із задуванням,то буде добрий урожай.

Якщо з берези тече багато соку – літо буде дощовим.

Березень у зими кожуха купив , а на третій день вже продав

Окотренінг

Всі рухи виконуються тільки очима

 Краплинка падає згори донизу.Кружляє справа наліво,зліва направо. Потрапила вам в очі. Закрийте їх ,потріть,помасажуйте пальчиками. Розплющіть.Покліпайте.І проведіть краплинку до землі.

        3.Робота в групах

Підкреслити  в тексті  сполучення дієслів з іменниками. Визначити скільки предметів виконує дію –один чи багато.

                                 Як березень до лютого в гості ходив.

Було це давно. Позвав лютий березня до себе в гості. Березень поїхав возом,а лютий зіпсував погоду: сніг, мороз, завірюху наслав, та так, що прийшлось березню додому повертатись.

На наступний рік знову поїхав  березень до лютого в гості , тільки не возом, а саньми. Лютий знову зіпсував погоду: розтанули сніги, потепліли дні. Річки розлилися і мусив березень знову повернутись додому….

Висновок: Отже,дієслова можуть  змінюватися за ………………… .(числами)

        4 .Робота з правилом

       Слайд

         5. Виконання завдання по варіантах:

           І-1-2 речення                                                ІІ- 3-4 речення

         6.Фізкультхвилинка

VІ.  Застосування набутих знань

         1.Робота в парах

Від форм однини утворити дієслова у множині.

Прочитав -                        співає -                      виконує –

Сидить  -                           летить -                      радіє –

Пише -                              малює -                       продає –

Танцює -                         біжить -                        усміхається –

   Скласти речення із 2 дієсловами у множині, визначити якими членами речення вони виступають

 3. Творче завдання . Вправа «Ерудит»(в групах)

Складіть текст,використовуючи тільки дієслова.

 Тема «Весна», «Весняні турботи»,

Зразок:                               Зима

Прийшла.Заморозила.Вкрила.Принесла.Розфарбувала.Навеселила.Загартувала.Розсердилася.Попрощалася.Зітхнула.Пішла .

VІ Підсумок уроку . Рефлексія

  1. Весняні усмішки
       
    Впізнайте дієслово, вжите у множині.

                    Який час...
- Я миюся...
Ти миєшся...
Який це час, Федоте?
-    Ну раз ми з вами миємось - виходить, що субота. ( В. Слосар ).
-    Чи правильно відповів Федот? Доведіть.


Впізнайте дієслова, вжиті в однині.
                   Який це час: я бігаю, ти бігаєш, він бігає, вони бігають?
                                                Велика перерва.
Чи погоджуєтесь з відповіддю учня? Чому?
 

Чи виправдались ваші очікування? Залишіть відгуки про урок , використовуючи опорні слова

Знаю

Вмію

Можу

VІІ Домашнє завдання

Весна оголошує   конкурс на кращий твір – фантазію «Весна-красна».

Хто бажає взяти участь у конкурсі, той записує домашнє завдання :

Правило с.52, твір

Хто не бажає брати участь у конкурсі, записує домашнє завдання

Правило с.52, вправа 96

На згадку про урок наш гість дарує кожному пролісок на згадку . До побачення!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підкреслити  в тексті  сполучення дієслів з іменниками. Визначити скільки предметів виконує дію – один чи багато.

                  Як березень до лютого в гості ходив.

       Було це давно. Позвав лютий березня до себе в гості. Березень поїхав возом,а лютий зіпсував погоду: сніг, мороз, завірюху наслав, та так, що прийшлось березню додому повертатись.

      На наступний рік знову поїхав березень до лютого в гості, тільки не возом, а саньми. Лютий знову зіпсував погоду: розтанули сніги, потепліли дні. Річки розлилися і мусив березень знову повернутись додому….

Висновок: Отже,дієслова можуть  змінюватися за ……… .

Підкреслити  в тексті  сполучення дієслів з іменниками. Визначити скільки предметів виконує дію – один чи багато.

                     Як березень до лютого в гості ходив.

           Було це давно. Позвав лютий березня до себе в гості. Березень поїхав возом,а лютий зіпсував погоду: сніг, мороз, завірюху наслав, та так, що прийшлось березню додому повертатись.

           На наступний рік знову поїхав березень до лютого в гості , тільки не возом, а саньми. Лютий знову зіпсував погоду: розтанули сніги, потепліли дні. Річки розлилися і мусив березень знову повернутись додому….

Висновок: Отже,дієслова можуть  змінюватися за ………… .

Від форм однини утворити дієслова у множині.

Прочитав -                       

сидить  -                          

пише -                             

танцює -                        

   Скласти речення із 2 дієсловами у множині, визначити якими членами речення вони виступають

 

Від форм однини утворити дієслова у множині.

 Співає -                                          

 малює -                      

продає –

 біжить -                       

   Скласти речення із 2 дієсловами у множині, визначити якими членами речення вони виступають

 

Від форм однини утворити дієслова у множині.

  Виконує –

  радіє –

  продає –

  усміхається

   Скласти речення із 2 дієсловами у множині, визначити якими членами речення вони виступають

Складіть текст,використовуючи тільки дієслова.

 Тема «Лютий»

 

Зразок:                               Зима

Прийшла.Заморозила.Вкрила.Принесла.Розфарбувала.Навеселила.Загартувала.Розсердилася.Попрощалася.Зітхнула.Пішла .

 

Складіть текст,використовуючи тільки дієслова.

 Тема  «Зимові розваги»

 

Зразок:                               Зима

Прийшла.Заморозила.Вкрила.Принесла.Розфарбувала.Навеселила.Загартувала.Розсердилася.Попрощалася.Зітхнула.Пішла .

 

Складіть текст,використовуючи тільки дієслова.

 Тема  «На катку»

 

Зразок:                               Зима

Прийшла.Заморозила.Вкрила.Принесла.Розфарбувала.Навеселила.Загартувала.Розсердилася.Попрощалася.Зітхнула.Пішла .

 

Складіть текст,використовуючи тільки дієслова.

 Тема «Лютий»

 

Зразок:                               Зима

Прийшла.Заморозила.Вкрила.Принесла.Розфарбувала.Навеселила.Загартувала.Розсердилася.Попрощалася.Зітхнула.Пішла .

                                                  

    Оціни свою роботу на уроці за 12 - бальною шкалою

          Прізвище та ім’я

    Бал

Загальний    бал

Тест

 

 

Робота в групі

 

Робота в парі

 

Усні відповіді

 

Оформлення роботи в зошиті

 

 

 

 

 

 

    

    Оціни свою роботу на уроці за 12 - бальною шкалою

          Прізвище та ім’я

    Бал

Загальний    бал

Тест

 

 

Робота в групі

 

Робота в парі

 

Усні відповіді

 

Оформлення роботи в зошиті

 

 

 

docx
Додано
18 червня 2023
Переглядів
431
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку