Урок "Значення окисно - відновних реакцій у природі та техніці"

Про матеріал
Урок з теми «Значення окисно — відновних реакцій у природі й техніці» у 9 класі виконаний згідно чинної Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-9 класи, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804. Запропонований урок є поточним уроком у темі “Хімічні реакції”, на вивчення якої відведено 9 годин . У даній роботі представлена розробка уроку з використанням пакету Microsoft Office, який включає в себе крім відомого всім текстового процесора Word ще й електронні презентації Power Point та медіа програвач.
Перегляд файлу

Тема: Значення окисно-відновних реакцій у природі й техніці

Мета:1.Розкрити роль окисно-відновних реакцій у природі. й техніці. 2.Вдосконалювати вміння учнів складати рів­няння деяких окисно-відновних реакцій.

3.Розвивати вміння працювати в групах та з додатковою літера­турою, Інтернетом;

4.Виховувати творче ставлення до практичного використання знань з хімії;

5.Продовжувати формувати хімічну мову учнів.

6. Продовжувати розвивати пам'ять, увагу, процеси мислення

Методи: проектна технологія, пошукові методи, метод «Незакінчені речення», захист проекту.

Обладнання: мультимедійний проектор, компютер, презентація до уроку

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань

Рефлексія

Усі готові, і я пропоную кожному з вас на полях свого зошита визначити, чи налаштований ти повноцінно працювати? Який у тебе настрій? Намалюй його сам. (слайд 1)

   Вступне слово вчителя

На світі є багато невідомого. Бувають різні відкриття: для всіх і для себе. Для себе – це те, чого раніше ти не знав.

Бажаю, щоб сьогодні на уроці ви зробили відкриття самі для себе.

Вибери правильне твердження. Постав «так» чи «ні»

1.   В утворенні спільних електро­нних пар беруть участь неспарені електрони.(так)

2.   Окисно – відновні реакції відбуваються без зміни ступеня окиснення елементів, що входять до складу речовин, що беруть участь у реакції.(ні)

3. Процес віддачі електронів атомами називається окисненням (так)

4.   Йони — заряджені частинки, що утворюються в результаті перехо­ду електронів від одного атома до іншого.(так)

5.  Відновник знижує ступінь окиснення (ні)

6.  Процеси окиснення і відновлення взаємно доповнюють один одного і відбуваються одночасно.(так)

7.  Відновлення – це процес приєднання електронів атомами. (так)

8.  Ступінь окиснення елемента — це заряд його атома.(ні)

9.  У процесі окиснення ступінь окиснення елемента зменшується.(ні)

10.  Число відданих відновником та прийнятих окисником електро­нів в усіх ОВР завжди відповідно однакові (так)

11.  Зміна ступеня окиснення елементів обумовлюється переходом преходом електронів від одних атомів до інших (так)

12.  Речовини, які під час хімічної реакції приєднують електрони називають окисниками (так)(слайд 2)

ІІ. Мотивація навчально – пізнавальної діяльності. Повідомлення мети і завдань уроку

У III ст. до н.е. на острові Родос був побудований|споруджений| пам'ятник у вигляді величезної статуї Геліоса (у греків – бог Сонця). Грандіозний задум і досконалість виконання Колоса Родоського – одного з чудес світу – вражали|приголомшувати| всіх, хто його бачив. Ми не знаємо точно, як виглядала статуя, але|та| відомо, що вона була зроблена з|із| бронзи і досягала у висоту близько 33 м. Статуя була створена скульптором Харетом, на її будівництво пішло 12 років. Бронзова оболонка кріпилася|зміцнювалася| до залізного каркаса. Порожнисту статую почали|розпочали,зачали| будувати знизу і, у міру того як вона росла|зростати|, заповнювали каменями, щоб зробити її стійкіше. Приблизно через 50 років після|потім| завершення будівництва Колос звалився|рухнути|. Під час землетрусу він переламався на рівні колін. Учені вважають|лічити|, що дійсною причиною недовговічності цього дива|чудо| стала корозія металу. А в основі процесу корозії лежать окисно-відновні реакції. Сьогодні на уроці ви продовжите знайомство з|із| окисно-відновними реакціями; дізнаєтеся про процеси відновлення і окислення; про значення окисно – відновних реакцій у природі і техніці; навчитеся розставляти коефіцієнти в рівняннях окисно-відновних реакцій. Запишіть в своїх робочих зошитах число, тему уроку.(слайд 3,4)

ІІІ. Застосування знань, умінь та навичок

Учні презентують підготовлені проекти, а весь клас в цей час законспектовує інформацію.

Проекти  учнів «Значення окисно – відновних реакцій у природі та техніці»

У природі(слайд 5-11)

1. Фотосинтез

6CO2 + 6H2OC6H12O6 + 6O2

2. Вулканічна діяльність

2H2S +O2 → 2H2O +2S

H2S + 2SO2 H2SO4 + 2S

3. Блискавка

N2 +O2 2NO

2NO + O2 → 2NO2

2NO2+ H2O HNO3 + HNO2

Процеси дихання травлення та гниття також належать до окисно – відновних реакцій. Пропоную переконатися вам в цьому самостійно вдома. (слайд 12-13)

У промисловості( слайд 14-18)

1. Виробництво сульфатної кислоти

4FeS2 + 11O2 2 Fe2O3 + 8 SO2

2SO2 + O2 2SO3

SO3+ H2O H2SO4

2. Виробництво нітратної кислоти

4 NH3 + 5O2 4NO + 6H2O

2NO + O2 → 2NO2

3NO2+ H2O 2HNO3 + NO

До оксино – відновних реакцій у промисловості належать корозія металів, газозварювання та процеси, що відбуваються в металургії (індивідуальні завдання сильним учням для самостійної роботи) (слайд 19)

У побуті

1.Горіння вугілля

C+O2CO2

2. Горіння природного газу

CH4 +O2  CO2 + 2H2O

 

IV. Узагальнення і систематизація знань

На закріплення запропонувати учням самостійно скласти рівняння реакції і урівняти його методом електронного балансу (за відеороликом – взаємодія кремнію з лугом)

Розв’язати задачу.(слайд21)

Конструктори перших космічних кораблів і підводних човнів зіткнулися з проблемою: як підтримати постійний склад повітря на космічних станціях та човнах? Видалити надлишок вуглекислого газу і поповнити запас кисню? Рішення було знайдено.

    Над пероксид калію КО2 в результаті взаємодії з вуглекислим газом утворює кисень:

Як бачите, це окисно – відновна реакція. Кисень в цій реакції виступає і окисником, і відновником.

    В космічній експедиції враховується кожен грам вантажу. Обчисліть запас над пероксиду калію, який необхідно взяти в космічний політ, якщо політ розрахований на 10 днів і екіпаж складається з двох чоловік. Відомо, що людина за добу видихає 1 кг вуглекислого газу.

Метод «Незакінчене речення»

1.Окисно – відновні процеси, що відбуваються в природі це…

2. Окисно – відновні процеси, що відбуваються в промисловості це…

3. Окисно – відновні процеси, що відбуваються в побуті це…

4. Я знаю такі відновники типові…

5. Типовими окисниками є такі речовини…

6. Окиснення –це…

7. Відновлення – це …

 

V.Підведення підсумків.

Ви потрудилися славно! Як ваш настрій? Змінився? Намалюйте його на полях.

Природа, частинкою якої є окисно – відновні реакції, оточує нас загадками і спроба розкрити їх належить до найбільшої радості життя.

Человек рождается на свет,

Чтоб творить, дерзать, а не иначе,

Чтоб оставить в жизни добрый след

И решить все трудные задачи.

Человек рождается на свет…

Для чего? Ищите свой ответ.

І якщо під час розв’язування цих загадок, Ваша думка відрізнятиметься від інших думок, то це не означає, що ви помиляєтесь. Можливо, ви підходите до істини з іншого боку і бачите її інший бік.

 

VІ. Повідомлення домашнього завдання (слайд 22)

Повторити § 14,

10 -12 балів – виконати завдання 9, ст. 92.

Урівняти рівняння реакцій методом електронного балансу

C3H6O3 + O2CO2 + H2O

C2H5NO2 + O2CO2 +NH3 + H2O

C6H12O6 + O2CO2 + H2O

C+O2 + H2CO + H2

Fe + H2O + O2 Fe(OH)3

FeO + CO Fe + CO2

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Хімія 9 клас (Гранкіна Т.М.)
Додано
16 листопада 2019
Переглядів
2414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку