Урок "Значення рН розчинів для характеристики кислотного чи лужного середовища"

Про матеріал

ТЕМА: Значення рН розчинів для характеристики кислотного чи лужного середовища.

МЕТА:

Навчальна: навчитися аналізувати, знаходити можливі рішення;

навчити знаходити знання, користуватися різними джерелами

інформації

Розвиваюча: розвивати вміння зосереджувати власну увагу; відстоювати

власні позиції

Виховна: залучення до спільної діяльності у зв'язку з предметом, у тому

числі допомога відстаючим; ставлення до кожного учасника з

граничною пошаною; моделювання позитивного погляду та

поведінки; виховувати ціннісне ставлення до власного

організму через поняття рН розчинів

Формування ключових компетентностей:

― спілкування державною мовою та розуміння іноземних мов (англійська,

російська);

―дослідницька;

― інформаційно-цифрова;

― комунікативна;

― соціальна та громадянська;

― екологічна грамотність і здорове життя;

―уміння вчитися впродовж життя.

Формування предметних компетентностей:

―формувати поняття про рН розчину, визначати рН розчину за допомогою

індикаторів;

―розвивати хімічну мову, виховувати інтерес до хімії.

Обладнання:

Штативи з пробірками, індикатори, універсальний індикаторний папір, хімічні склянки, чашки Петрі, піпетки, шпателі, скляні палички, паперові серветки,набір Алямовського. Харчові продукти – молоко, газований напій «Coca – cola», сік пакетований, сік натуральний, свинина, карбонат курячий.Косметична продукція― косметичне мило, шампунь, зубна паста, зразки кремів для обличчя. Три проби різного ґрунту. Таблиці рН різних продуктів харчування, рНфізіологічнихрідин, косметичних препаратів. Шкала рН. Інструкції до виконання лабораторних робіт. Правила безпеки життєдіяльності при роботі в кабінеті хімії та при роботі за комп'ютером. Комп'ютери, мультимедійний проектор. Білі аркуші формату А-4, А-3. Олівці, фломастери, клей, ножиці, малюнки, журнали.

Форми роботи:

Пояснення; прийоми «Визнач співвідношення», «Знайди завдання», «Вузька спеціалізація» (робота з інформацією з точки зору людини певної спеціалізації: валеолог, технолог, косметолог, агроном), «Репортери»; лабораторний дослід, захист навчальних проектів.

Тип уроку: урок комплексного застосуваннязнань, умінь, навичок учнів з елементами веб-квесту

Посилання на сайт:

https://dushkinatatyana.jimdo.com

Хід уроку

І. Організація класу

- привітання

-фіксація відсутніх

-налаштування на роботу - перегляд відеоролику «Все в твоїх руках»

ІІ. Оголошення темита мети уроку

-Учні самостійно визначають мету уроку, відповідаючи на питання:

«Чого я хочу досягти в кінці уроку?»

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Прийом «Визнач співвідношення»

Учням роздаються картки з завданнями:

Установіть відповідність між назвами електролітів та йонами на які вони дисоціюють у водних розчинах:

1. цинк хлоридА.Ва2+-

2. алюміній сульфатБ.К+-

3. ортофосфатна кислотаВ.Zn2+ + 2CI-

4. калій гідроксидГ.2АІ3+42-

Д.3Н+43-

Прийом «Знайди завдання»

На минулому уроці я заховала у класі загадку, яка вказувала на окреме завдання. Кому з вас випала честь відгадати її і поділитися з нами новими знаннями?

Учень (ця): Потрібно було скласти пазл з окремих букв англійського алфавіту. Латинські та англійські літери однакові, тому в мене вийшло словосполучення: potentia hydrogeni , що в перекладі означає - сила водню. Показник називається pH, за першими літерами латинських слів.

IV.Мотивація навчальної діяльності

Прийом «Дивуй»

Сьогодні ми з вами розглянемо хімічні процеси зовсім не з хімічної точки зору, а змішаємо всі відомі вам факти з невідомими поняттями, та отримаємо коктейль з цікавих але дуже різних продуктів. Яких? Ви дізнаєтеся про це при проходженні веб-квесту, яким і буде наш урок.

V. Застосування узагальнених знань у нових умовах

Запрошую вас до захоплюючої гриВЕБ-КВЕСТУ «Значення рН розчинів», яка допоможе вам розширити свої знання з хімії, біології і медицини.

Даний матеріал являє собою блог «Значення рН розчинів» (створений за допомогою сервісу jimdo.com), де ви обираєте одну із запропонованих ролей, яка найбільше вас зацікавила. Відповідно до обраної ролі працюєте з Інтернет-ресурсами, здійснюєте пошук, відбірпотрібної інформації для виконання завдань.

Предста­вити результати виконаних завдань веб-квесту ви можете в таких формах:презентація PowerPoint; буклет, брошура, колаж.

ІІІ. Організація роботи у веб-квесті. Розподіл ролей

ОБИРАЄМО СОБІ РОЛІ:

У кожної групи є свої завдання, які буде необхідно виконати і підготувати звіт у вказаному вигляді. Рятівним колом в інформаційному океані для вас будуть перелічені ресурси, де можна отримати необхідну інформацію. Кожна група отримує пам'ятку — алгоритм роботи у веб-квесті, яка допоможе організувати роботу.

Пам'ятка для учасників веб-квесту

1.Познайомтеся з темою і метою квесту.

2.Виберіть одну із запропонованих ролей, яка тебе зацікавила

3. Познайомтеся із завданнями своєї ролі.

4.Вивчіть список ресурсів.

5.Складіть план пошуку інформації згідно своєї ролі.

6.Досліджуйте інформаційні ресурси згідно своєї ролі.

7.Пройдіть випробування, які перевірять ваші вміння досягати мети

8.Оформіть звіт у вигляді мультимедійної презентації, веб-сторінки, веб-

сайту, буклету чи в іншій запропонованій формі.

9.Якщо виниклитруднощі, зверніться з питаннями до вчителів, батьків, однокласників.

10. Познайомтеся з критеріями оцінки вашого звіту.

11.Поділіться набутим досвідом з іншими учасниками гри. Обговоріть

результати роботи.

12.Підготуйтеся до захисту веб-квесту.

Завдання для учасників веб-квесту

На початку роботи оберіть, будь ласка, собі роль, яка Вас зацікавила найбільше. Об'єднайтеся в групи з учасниками, які обрали ті ж ролі.У кожної групи є свої завдання, які буде необхідно виконати і підготувати звіт у вказаному вигляді. Рятівним колом в інформаційному океані для вас будуть перелічені ресурси, де можна отримати необхідну інформацію. Кожна група отримує пам'ятку — алгоритм роботи у веб-квесті, яка допоможе організувати роботу.

Валеологи

Ознайомитися з основними питаннями "Кислотно-лужний баланс організму людини". Підготувати мультимедійну презентацію з даної теми.

Агрономи

Вивчити поняття "кислотність грунту". Провести лабораторне дослідження за рекомендованою інструкцією. Визначити рівень кислотності запропонованих зразків грунтів. Створити буклет "Рослини - індикатори".

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%BE%D1%82%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C_%D2%91%D1%80%D1%83%D0%BD%D1%82%D1%83

: http://thatbutuame.ru/rizne/7465-znachennja-kislotnosti-gruntu-dlja-roslin.html

https://brom.ua/UK/stati/analiz-vody-i-grunta/ph-pochvy-chem-izmerit-kislotnost

http://www.sadurad.ru/indicator.htm

Косметологи

Вивчити поняття "кислотність косметичних засобів". Провести лабораторне дослідження за рекомендованою інструкцією. Визначити рівень кислотності запропонованих зразків косметичних засобів. Створити колаж "Що ховається за літерами рН косметичних засобів?".

http://otvetiki.com/index.php/devoch/7995-pokaznik-ph-volossya-ph-riznix-zasobiv-po-doglyadu-za-volossyami.html

http://artmulo.com/blog/scho-hovaetsya-za-literami-ph

https://www.youtube.com/watch?v=r3LpcsCB_JI

Технологи

Вивчити поняття "кислотність продуктів харчування". Провести лабораторне дослідження за рекомендованою інструкцією. Визначити рівень рН запропонованих продуктів харчування та напоїв. Створити брошуру " Лужні та кислі продукти харчування" .

http://buklib.net/books/36128/

http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/7195/1/onvolemkhp.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=TAC52dmfDKU

https://www.youtube.com/watch?v=dyi9VAschBM

VI. Фізкультхвилинка

VII.Захист навчальних проектів, представлення результатів роботи груп.

VIII. Контроль і самоконтроль знань

Оцінюють роботу груп експерти за критеріями оцінювання (на окремих аркушах) та члени інших груп.

IX. Домашнє завдання

& 11 повторити

Зайти на сайт веб-квесту, на сторінку домашнього завдання, за кольором власного беджа обрати диференційоване завдання:

-Жовті № 134, 135

-Жовтогарячі № 140,141

-Зелені (ускладнені) № 142-144

Загадка « Як звуть класного керівника?», хто перший відповість тому достається конверт із творчим завданням. Підготувати міні-проект «Дослідження рН середовища мінеральних вод України».

X. Рефлексія

Прийом « Репортери».

Інтерв'ю беруть експерти в учасників веб-квесту.

1.В чому полягає необхідність використовувати знання про рНрозчинів?

2.Що сподобалося на уроці?

3.Що конкретно для себе ви взяли з цього уроку?

«Кольорова феєрія» (учні показують власний настрій за допомогою сигналів «смайлик»)

Дякую за увагу. До побачення.

Перегляд файлу

ТЕМА:  Значення рН розчинів  для характеристики  кислотного чи лужного середовища.

МЕТА:

Навчальна:  навчитися аналізувати, знаходити можливі рішення;

                        навчити знаходити знання, користуватися різними джерелами

                        інформації

Розвиваюча: розвивати вміння зосереджувати власну увагу; відстоювати

                         власні позиції

Виховна:       залучення до спільної діяльності у зв’язку з предметом, у тому

                        числі допомога відстаючим; ставлення до кожного учасника з

                        граничною пошаною; моделювання позитивного погляду та

                        поведінки; виховувати ціннісне ставлення до власного

                        організму через поняття рН розчинів

Формування ключових компетентностей:

― спілкування державною мовою та розуміння іноземних мов (англійська,

     російська);

―дослідницька;

― інформаційно-цифрова;

 ― комунікативна;

― соціальна та громадянська;

― екологічна грамотність і здорове життя;

―уміння вчитися впродовж життя.

Формування предметних компетентностей:

―формувати поняття про рН розчину, визначати рН розчину за допомогою

    індикаторів;

―розвивати хімічну мову, виховувати інтерес до хімії.

 

Обладнання:

Штативи з пробірками, індикатори, універсальний індикаторний папір, хімічні склянки, чашки Петрі, піпетки, шпателі, скляні палички, паперові серветки,  набір Алямовського. Харчові продукти – молоко, газований напій «Cocacola», сік пакетований, сік натуральний, свинина, карбонат курячий.  Косметична продукція― косметичне мило, шампунь, зубна паста, зразки кремів для обличчя. Три проби різного ґрунту. Таблиці рН різних продуктів харчування, рН  фізіологічних  рідин, косметичних препаратів. Шкала рН. Інструкції до виконання лабораторних робіт. Правила безпеки життєдіяльності при роботі в кабінеті хімії та при роботі за комп’ютером.  Комп’ютери, мультимедійний проектор. Білі аркуші формату А-4, А-3. Олівці, фломастери, клей, ножиці, малюнки, журнали.

 

 Форми роботи:

Пояснення; прийоми «Визнач співвідношення», «Знайди завдання», «Вузька спеціалізація» (робота з інформацією з точки зору людини певної спеціалізації: валеолог, технолог, косметолог, агроном), «Репортери»; лабораторний дослід, захист навчальних проектів.

Тип уроку: урок комплексного застосування  знань, умінь, навичок учнів з елементами веб-квесту

Хід уроку

І. Організація класу

- привітання

-фіксація відсутніх

-налаштування на роботу - перегляд відеоролику «Все в твоїх руках»

ІІ. Оголошення теми  та  мети уроку

  • Учні самостійно визначають мету уроку, відповідаючи на питання:

«Чого я хочу досягти в кінці уроку?»

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Прийом «Визнач співвідношення»

Учням роздаються картки з завданнями:

Установіть відповідність між назвами електролітів та йонами на які вони дисоціюють у водних розчинах:

1. цинк хлорид                              А.  Ва2+ + 2СІ-  

2. алюміній сульфат                     Б.   К+  + ОН-

3. ортофосфатна кислота             В.   Zn2+ + 2CI-

4. калій гідроксид                        Г.    2АІ3+ + 3SO42-

                                                       Д.   + + РО43-

Прийом «Знайди завдання»

На минулому уроці я заховала у класі  загадку, яка вказувала на окреме завдання. Кому з вас випала честь відгадати її і поділитися з нами новими знаннями?

Учень (ця): Потрібно було скласти пазл з окремих букв англійського алфавіту. Латинські та англійські літери однакові, тому в мене вийшло словосполучення: potentia hydrogeni , що в перекладі означає - сила водню. Показник називається pH, за першими літерами латинських слів.

IV.Мотивація навчальної діяльності

Прийом «Дивуй»

Сьогодні ми з вами розглянемо хімічні процеси зовсім не з хімічної точки зору, а змішаємо всі відомі вам факти з невідомими поняттями, та отримаємо коктейль з цікавих але дуже різних продуктів. Яких? Ви дізнаєтеся про це при проходженні веб-квесту, яким і буде наш урок.

V. Застосування узагальнених знань у нових умовах

Запрошую вас до захоплюючої гри  ВЕБ-КВЕСТУ «Значення рН розчинів», яка допоможе вам розширити свої знання з хімії, біології і медицини.

Даний матеріал являє собою блог «Значення рН розчинів» (створений за допомогою сервісу jimdo.com), де ви обираєте одну із запропонованих ролей, яка найбільше вас зацікавила. Відповідно до обраної ролі працюєте з Інтернет-ресурсами, здійснюєте пошук, відбір  потрібної інформації для виконання завдань.

Предста­вити результати виконаних завдань веб-квесту ви можете в таких формах:    презентація PowerPoint; буклет, брошура, колаж.

 

ІІІ. Організація роботи у веб-квесті. Розподіл ролей

 

ОБИРАЄМО СОБІ РОЛІ:

       У кожної групи є свої завдання, які буде необхідно виконати і підготувати звіт у вказаному вигляді. Рятівним колом в інформаційному океані для вас будуть перелічені ресурси, де можна отримати необхідну інформацію. Кожна група отримує пам’ятку — алгоритм роботи у веб-квесті, яка допоможе організувати роботу.

 

 Пам’ятка для учасників веб-квесту

 

  1. Познайомтеся з темою і метою квесту.
  2. Виберіть одну із запропонованих ролей, яка тебе зацікавила
  3.  Познайомтеся із завданнями своєї ролі.
  4. Вивчіть список ресурсів.
  5. Складіть план пошуку інформації згідно своєї ролі.
  6. Досліджуйте інформаційні ресурси згідно своєї ролі.
  7. Пройдіть випробування, які перевірять ваші вміння досягати мети
  8. Оформіть звіт у вигляді мультимедійної презентації, веб-сторінки, веб-  

     сайту, буклету чи в іншій запропонованій формі.

  1. Якщо виникли  труднощі, зверніться з питаннями до вчителів, батьків, однокласників.
  2.  Познайомтеся з критеріями оцінки вашого звіту.
  3. Поділіться набутим досвідом з іншими учасниками гри. Обговоріть 

 результати роботи. 

  1. Підготуйтеся до захисту веб-квесту.

 

Завдання для учасників веб-квесту 

 На початку роботи оберіть, будь ласка, собі роль, яка Вас зацікавила найбільше. Об'єднайтеся в групи з учасниками, які обрали ті ж ролі.  У кожної групи є свої завдання, які буде необхідно виконати і підготувати звіт у вказаному вигляді. Рятівним колом в інформаційному океані для вас будуть перелічені ресурси, де можна отримати необхідну інформацію. Кожна група отримує пам’ятку — алгоритм роботи у веб-квесті, яка допоможе організувати роботу.

Валеологи

Ознайомитися з основними питаннями "Кислотно-лужний баланс організму людини". Підготувати мультимедійну презентацію з даної теми.

Агрономи

Вивчити поняття "кислотність грунту". Провести лабораторне дослідження за рекомендованою інструкцією. Визначити рівень кислотності запропонованих зразків грунтів. Створити буклет "Рослини - індикатори".

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%BE%D1%82%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C_%D2%91%D1%80%D1%83%D0%BD%D1%82%D1%83

: http://thatbutuame.ru/rizne/7465-znachennja-kislotnosti-gruntu-dlja-roslin.html

https://brom.ua/UK/stati/analiz-vody-i-grunta/ph-pochvy-chem-izmerit-kislotnost   

 http://www.sadurad.ru/indicator.htm

Косметологи

Вивчити поняття "кислотність косметичних засобів". Провести лабораторне дослідження за рекомендованою інструкцією. Визначити рівень кислотності запропонованих зразків косметичних засобів. Створити колаж "Що ховається за літерами рН косметичних засобів?".

http://otvetiki.com/index.php/devoch/7995-pokaznik-ph-volossya-ph-riznix-zasobiv-po-doglyadu-za-volossyami.html

http://artmulo.com/blog/scho-hovaetsya-za-literami-ph

https://www.youtube.com/watch?v=r3LpcsCB_JI

 

Технологи

Вивчити поняття "кислотність продуктів харчування". Провести лабораторне дослідження за рекомендованою інструкцією. Визначити рівень рН запропонованих продуктів харчування та напоїв. Створити брошуру " Лужні та кислі продукти харчування" .

http://buklib.net/books/36128/

http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/7195/1/onvolemkhp.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=TAC52dmfDKU

https://www.youtube.com/watch?v=dyi9VAschBM

VI. Фізкультхвилинка

VII.Захист навчальних проектів, представлення результатів роботи груп.

VIII. Контроль і самоконтроль знань

Оцінюють роботу груп експерти за критеріями оцінювання (на окремих аркушах) та члени інших груп.

IX. Домашнє завдання

& 11 повторити

Зайти на сайт веб-квесту, на сторінку домашнього завдання, за кольором власного беджа обрати диференційоване завдання:

  • Жовті № 134, 135
  • Жовтогарячі № 140,141
  • Зелені (ускладнені) № 142-144

Загадка « Як звуть класного керівника?», хто перший відповість тому достається конверт із творчим завданням. Підготувати міні-проект  «Дослідження рН середовища мінеральних вод України».

X. Рефлексія

Прийом  « Репортери».

Інтерв’ю беруть експерти в учасників веб-квесту.

  1. В чому полягає необхідність використовувати знання про рН  розчинів?
  2. Що сподобалося на уроці?
  3. Що конкретно для себе ви взяли з цього уроку?

«Кольорова феєрія» (учні показують власний настрій за допомогою сигналів «смайлик»)

 

Дякую за увагу. До побачення.

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
15 травня 2018
Переглядів
3685
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку