Роль хімії у розв’язанні продовольчої проблеми.

Про матеріал

Розробка конспекту уроку може бути використана при вивченні курсу хімїї 11 класу. Урок проводиться спільно з учителями географії, валеології. Попередньо учні готують доповіді (інформацію) за такими темами:

ВИСТУПИ УЧНІВ:

1. Причини винекнення та застосування харчових добавок

2. Напівфабрикати (котлети, пельмені, голубці тощо)

3. Майонези кетчупи

4. Харчові приправи

Перегляд файлу

Дата                   №п.п.                        Вчитель: М. В. Чуприна  Клас 11

Тема уроку: Роль хімії у розв’язанні продовольчої проблеми.

Мета уроку: навчальна: сформувати уявлення про діяльність людини як геологічну силу, що активно змінює оболонки Землі, показати роль хімії у вирішенні продовольчої проблеми;

розвивальна: розвинути інтерес до хімії, розвиток критичного мислення; розвиток екологічного стилю мислення;

виховна: бережливе ставлення до навколишнього середовища; показати важливість хімії як науки в  розумінні й розв’язанні продовольчої проблеми.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Обладнання: підручник, ПСХЕ Д.І Менделєєва, ПК, проектор.

Базові поняття

та терміни: екологічні проблеми, природні ресурси, раціональне використання природних ресурсів, продовольча проблема

Методи та форми навчання: інтерактивні – “Мозковий штурм”, “Мікрофон”, вправа “Хто швидше”; фронтальна – бесіда, робота групами, презентації.

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня:

Учень (учениця)

Дає визначення:

Продовольчим проблемам суспільства

наводить приклади:

Продовольчих проблем та причин їх винекнення;

обґрунтовує:

місце хімії поміж наук про природу;

оцінює: значення хімії у розв’язанні глобальних проблем людства; у розумінні природничо-наукової картинисвіту.

висловлює судження:

про роль сучасних хімічних виробництв і матеріалів; діалектичну роль хімії (її користь і шкоду) в житті суспільства.

                   Структура уроку:

  1. Організаційний момент                                                                         2 хв.
  2. Актуалізація опорних знань, перевірка д/з                                         6 хв.
  3. Узагальнення та систематизація знань                                                30 хв.
  4. Домашнє завдання                                                                                  2 хв.
  5. Підбиття підсумків уроку                                                                       5 хв.

ХІД УРОКУ

І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

І. Мотивація навчальної діяльності учнів

    16 жовтня в світі відзначається день, з яким тісно пов’язана тема сьогоднішнього уроку – це день продовольства.

     Вчитель географії

     Ми розглянемо географічне положення України та основні види продукції, які країна виробляє в найбільшій кількості

    Вчитель валеології

Подорож наша буде важкою, але, вважаю, що пізнавальною. Ви дізнаєтесь як продукти харчування, одяг і не тільки впливають на здоров’я людини, та як захистити себе від цього впливу.

      Вчитель хімії

     Але спочатку давайте пригадаємо, що ви вже знаєте про роль хімії в розв’язанні продовольчої проблеми?

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Перевірте свої знання. Фронтальна бесіда
    • Що вивчає екологія?
    • Які матеріали називають штучними, а які синтетичними?
  2. Конкурс “Хто швидше”

Учні поділені на три групи. Кожна група складає схему “Роль хімії в житті суспільства”.

ІІІ УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Слово вчителя хімії.

    Технічні можливості людства змінювати природне середовище стрімко зростають, зараз людина здатна здійснювати такі проекти перетворення природного середовища, про які раніше не могла, мабуть, і мріяти. Зростання можливостей людства призвело до зростання негативного впливу на довкілля, до появи небезпечних наслідків існування та життєдіяльності.

Слово вчителя географії

Чисельність населення Землі в 2016 році досягла позначки в 7 430 000 000 чоловік.[ Доповідь ООН] Це число зростає й надалі, згідно з прогнозами, нечуваними до 20-го століття темпами, хоча швидкість зростання, сягнувши піку в 2,2% на рік у 1963-му, скоротилася майже вдвічі. Якщо й надалі населення світу зростатиме вздовж теперішньої кривої, то воно досягне 9 млрд до 2042 року.

Основні демографічні показники України за 2016 рік:

  • Народилося: 459 841 чоловік
  • Померло: 651 619 чоловік
  • Природній приріст населення: -191 778 чоловік
  • Міграційний приріст населення: 36 651 чоловік
  • Чоловіки: 19 532 226 (за оцінками на 31 грудня 2016 року)
  • Жінки: 22 929 992 (за оцінками на 31 грудня 2016 року)

Але ці дані дуже швидко змінюються

Для наочності я скопіював дані про к-ть жителів України  через певний час, ось що  отримав:

17-04-2017 14:14:06

42 416 768

Чисельність населення

17-04-2017 14:30:36

42 416 763

Численность населения

Вчитель валеології:

Зважаючи на те, що чисельність населення за останні століття зросла, що пояснюється більш широким спектром продуктів харчування, які містять вітаміни, білки та інші корисні речовини, людство не в змозі кожного забезпечити натуральними продуктами харчування, одягом, матеріалами тощо. На заміну їм ми навчилися створювати нові речовини, які є більш доступними та дешевими. Але перед нами постала нова проблема: ці речовини нерідко негативно впливають на здоров’я людей- викликаючи алергії, послаблюючи імунітет тощо.

За даними ВООЗ, щороку у світі від небезпечних продуктів харчування помирає 2 млн. чоловік.. Діти грудного та раннього віку, вагітні жінки, літні люди і люди, які страждають на будь-які захворювання, належать до найбільш вразливих категорій населення.

Для підтвердження важливості питання безпечності харчових продуктів Аллою Григоренко було зазначено, що за 5 місяців поточного року в Україні зареєстровано 49 спалахів гострих кишкових інфекційних захворювань, в тому числі вірусного гепатиту А, внаслідок яких постраждало 476 осіб, у тому числі 281 дитина.  Основний фактор передачі – харчовий.

Інтерактивна вправа “Мозковий штурм”

 

ВИСТУПИ УЧНІВ

План:

1.. Причини винекнення та застосування харчових добавок

2.. Напівфабрикати (котлети, пельмені, голубці тощо)

3.. Майонези кетчупи

4.. Харчові приправи

     Ви побачили лише декілька прикладів того, як катастрофічно можуть впливати на здоров’я людини продукти харчування. Тому постають проблемні запитання: “Чи потрібно далі використовувати ці продукти? Чи можливо, слід відмовитись від цього?”

     Питання “Харчові добавки – добро чи зло?” виноситься на обговорення у формі “Займи позицію”:

  • Учні виказують свою точку зору і записують її на дошці відповідно “Добро”, “Зло”. Учні записують свою думку, займають місце біля дошки, відповідно до своїх поглядів.
  • Попросити учнів пояснити свою точку зору.
  • Запропонувати оцінити свою точку зору
  • Запропонувати оцінити протилежні точки зору.
  • Обговорити наслідки з різних точок зору.
  • Учитель дає коротку характеристику всім точкам зору. Кожна має розглядатися детально і ґрунтовно.

       Як розірвати це коло? Ваші пропозиції?

Повністю відмовитися від здобутків людства вже неможливо, але потрібно мінімізувати застосування харчових добавок та за можливості замінити їх натуральними.

 Висновок:

      Вчитель хімії

Наша розмова не була б закінчена якби не пролунало питання, що ж повинен робити кожний з нас, щоб наблизити людство до розв’язання хоча б частини продовольчих проблем? Я думаю, що на це питання повинні відповісти не стільки фахівці, скільки ви. За вами, діти,  майбутнє! Це ви станете підприємцями, керівниками фірм і підприємств.

         Саме від вашого ставлення до навколишнього середовища залежить доля нашої  планети.

ІV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Скласти конспект даного уроку.
  2. Приготувати презентацію на тему “Роль хімії у розв’язанні екологічної проблеми”

V. ПІДСУМОК УРОКУ.

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
7 червня 2018
Переглядів
5976
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку