Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ
1 клас
ТЕМА. Сонце.
Підготувала
вчитель початкових класів
Прищепа Г.М.
2019 р.
Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ
1 клас
ТЕМА. Сонце.
Мета:
• формування предметних компетентностей:
розширювати знання дітей про Сонце та його властивості, дослідити значення Сонця для життя на Землі. Формувати навички дослідницької діяльності, вміння узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті. Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками. Розвивати фантазію, уяву, кмітливість, закріплювати обчислювальні навички;
• формування ключових компетентностей:
спілкування державною мовою, уміння навчатися впродовж життя, компетентності в природничих науках і математиці, технологіях, екологічна грамотність і здоров’я.
Очікувані результати:
S- Я ПІЗНАЮ ПРИРОДУ
Досліджує і з’ясовує значення сонячного світла і тепла на Землі,
пояснює, навіщо він \ вона виконує певні дії, спостерігаючи за
природними об’єктами \ явищами або експериментуючи з ними,
пояснює значення сонячного світла для життя і розвитку рослину різні пори року .
T- Я У СВІТІ ТЕХНОЛОГІЙ
Прогнозує, яким має бути виріб, створює макет сонечка із прищіпок та
паперу, дотримується безпечних прийомів праці під час використання
інструментів та пристосувань. Демонструє іншим результати власної діяльності.
E-пояснює, як Сонце впливає на здоров’я людини.
M- порівнює і впорядковує об’єкти навколишнього світу за певними ознаками, визначає на яку геометричну фігуру схоже Сонце, відтворює в різних видах діяльності фактичні результати лічби об’єктів.
Освітні галузі: природнича; технологічна; соціальна і здоров'язбережувальна; мистецька.
Обладнання: мультимедійне обладнання, презентація на тему «Сонце», чарівна скринька, макет сонця, набір лего, приладдя для дослідів: коробочки, ліхтарики, склянки, насінина, прищіпки, кольоровий папір, картинки для асоціативного куща.
ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН УРОКУ
ХІД УРОКУ
І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ – ( 10 хв)
1. ПРИВІТАННЯ
- В нашім класі друзі всі (плескають в долоні)
- Я і ти, ми і ви (вказують рукою)
- Привітайся з тим, хто справа (повертаються і називають ім’я),
- Привітайся з тим, хто зліва,
- Ми одна сім’я
В нашім класі друзі всі (плескають в долоні)
- Я і ти, ми і ви (вказують рукою)
- Обніми того, хто справа,
-Обніми того, хто зліва,
- Ми одна сім’я
2. Робота з лего
- Підніміть червону цеглинку ті діти, хто разом зі мною радий вітати усіх нас сьогодні. Помахайте цеглинкою та скажіть: «Привіт!»
– Підніміть жовту цеглинку ті, хто готовий подарувати посмішку один одному. Посміхніться!
– Підніміть помаранчеву цеглинку ті, у кого гарний настрій.
– Підніміть зелену цеглинку ті діти, хто прийшов сьогодні до школи. А синю – хто приїхав.
– Підніміть блакитну цеглинку ті, кому подобаються походи та цікаві подорожі.
А для того, щоб дізнатись де ми будемо подорожувати, необхідно виконати цікаве завдання..
2. ЩОДЕННІ НОВИНИ
Вибір автора дня (іменинник, лічилка)
А) визначення пори року, місяця, дня, дати, погоди
3. ВИЗНАЧЕННЯ ТЕМИ ЗУСТРІЧІ
Метод «Чарівна скринька»
Діти висловлюють свої припущення.
4.Складання пазлів–відгадки. Робота в парах. (Додаток 1)
(вчитель відкриває картинку Сонця із асоціативного куща)
– А що ж таке Сонце? Чи можливе життя на Землі без Сонця? Сьогодні ми з вами спробуємо відповісти на ці питання?
5. Руханка.
Вийди, вийди, сонечко!
На дідове полечко,
На бабине зіллячко,
На наше подвір’ячко.
На весняні квіточки,
На маленькі діточки.
Там вони граються,
Тебе дожидаються.
6. Гра з ЛЕГО «Знайди Сонце по тіні»
Коли світить сонечко, від предмета падає тінь.
ІІ. Бесіда «Чи можливе на Землі життя без Сонця?» за презентацією «Чи можливе життя на Землі без Сонця?»
1.Аналіз медіа. Створення асоціативного куща «Сонце».
– Що ви дізналися про Сонце? (Складаємо малюнковий асоціативний кущ. (Додаток 2)
2.Висновок. Метод «Мікрофон».
– З мультфільму я дізнався, що … (висловлення дітей)
– А чи то правда?
– Як це можна перевірити?
– Де ще можна знайти інформацію на цю тему?
2. Робота з підручником «Я досліджую світ» с.52-53
ІІІ. Дослідницька діяльність
1. Складання асоціативного куща «Сонце» за результатами дослідів
1. Дослід 1.
Коробочка з отвором, ліхтарик. Дослідити, як люди отримують від Сонця світло.
(вчитель відкриває картинку світла із асоціативного куща)
2. Дослід 2.
Посадити в ємкість гарбузове насіннячко. У коробку поставити стаканчик із насіннячком. Поставити на вікно. Спостерігати, куди буде тягнутися паросток.
IV. Мистецька діяльність.
1.Виготовлення Сонечка з прищіпок та паперу.
2. Презентація робіт
V. Узагальнення знань.
1. Складання сенкану. Діти відкидають те, що не співпадає із отриманою інформацією.
СОНЦЕ
велике, гаряче, маленьке
холодить, світить, гріє
потрібно всьому живому на планеті
воно некорисне для живого
планета
зірка
VІ. Рефлексія.
1. Коло успіху.
2. Щоденник вражень.
- Я радію Сонечку…