Урок "Значення води в природі, побуті, суспільному виробництві"

Про матеріал

узагальнити і систематизувати знання учнів про воду як найважливіший природний оксид, показати значення води в житті людини і народному господарстві; розвивати логічне мислення, вміння узагальнювати та робити висновки; розглянути прийоми охорони природних водоймищ від забруднення; сприяти розвитку екологічного мислення, усвідомленню необхідності охорони й раціонального використання водних ресурсів; розвивати пізнавальний інтерес до досліджуваного матеріалу на основі міжпредметних звязків, звязку з життям, новин науки і техніки, створюючи ігрові та проблемні ситуації.

Перегляд файлу

 

Тема уроку

Значення води в природі, побуті, суспільному виробництві.

 

 

Підготувала і провела

Горбачова Юлія Валеріївна
Тема. Значення води в природі, побуті, суспільному виробництві.

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про воду як найважливіший природний оксид, показати значення води в житті людини і народному господарстві; розвивати логічне мислення, вміння узагальнювати та робити висновки; розглянути прийоми охорони природних водоймищ від забруднення; сприяти розвитку екологічного мислення, усвідомленню необхідності охорони й раціонального використання водних ресурсів; розвивати пізнавальний інтерес до досліджуваного матеріалу на основі міжпредметних звязків, звязку з життям, новин науки і техніки, створюючи ігрові та проблемні ситуації.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форми роботи: розповідь вчителя, фронтальна робота, робота учнів з підручником і дидактичним матеріалом, індивідуальна робота біля дошки, самоперевірка, дидактичні ігри.

Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва,  картки різного кольору, мультимедійне обладнання.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Сьогодні у нас незвичайний урок – це ділова подорож до країни «Вода». Будьте уважними, стежте за всім, що відбувається, спробуйте відповісти на поставленні запитання. Давайте розглянемо карту подорожі і дізнаємося, які зупинки будуть.

Психологічна розминка

Щоб ефективніше організувати нашу роботу на сьогоднішньому уроці, визначимо емоційний стан кожного з нас та цілого класу (на столі у дітей лежать картки різного кольору). Для цього візьміть картку червоного кольору, якщо ви маєте добрий настрій, жовту – задовільний, синю – поганий, білу – складно сказати.

Барометр навчання(початок уроку)

Хочу старанно працювати на уроці та дізнатися багато нового

Працювати на уроці не хочу, не цікаво

Мені байдуже, якщо вчитель перевіре буду працювати, якщо

ні – не буду.

  Мені незручно, я так мало знаю.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

На світі є багато невідомого. Бувають різні відкриття: для всіх і для себе. Для себе – це те, чого ти раніше не знав. Бажаю, щоб сьогодні на уроці ви зробили відкриття самі для себе. У цьому нам допоможе путівник – підручник і робочий зошит. Запишіть в робочому зошиті дату та тему уроку(слайд 3).

 

Актуалізація опорних знань

Отже, всі зібралися і ми вирушаємо на «Митницю»

  1. Фронтальна бесіда:
  • До якого класу неорганічних сполук належить вода?
  • Назвіть формулу води?
  • Що таке аномалії води?
  • Які аномалії води ви знаєте, дайте пояснення.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Засвоєння нового матеріалу (розповідь вчителя, дидактичні ігри, демонстрація слайдів).

  Перша зупинка нашої подорожі Станція 1? Щоб відгадати  назву станції пропоную вам гру «Дешифровщик»: для читання шифрограми використовуються літери, які в рядку зустрічаються один раз.

 

е

н

к

н

п

а

о

н

п

а

у

г

е

п

і

п

у

е

у

ч

о

к

л

н

а

к

о

я

л

я

 

Станція називається «Екологічна»(слайд ).

Доповідь учених – екологів (демонстрація фрагмента фільму «Забруднення води») (слайд)  Розвиток виробництва, збільшення кількості населення має потребу у все зростаючій кількості прісної води. Одна з глобальних проблем людства – гострий брак прісної води. Як і інші екологічні проблеми, вона породжена недалекоглядним, необдуманим, необгрунтованим відношенням людини до природи. В результаті інтенсивного використання людством водних ресурсів відбуваються значні кількісні і якісні зміни в гідросфері. Вони обумовлені ще і тим, що більшість річок і озер є не тільки джерелом водопостачання, але і басейном, куди скидають промислові, сільськогосподарські і побутові відходи. Існують такі джерела забруднення водоймищ.

Джерела забруднення водоймищ (слайд 16)

Види забруднення

Приклади

  1. Фізичне
  2. Біологічне

(збудники хвороб)

  1. Хімічне

А) мінеральні речовини

Б) органічні речовини

В) неорганічні промислові відходи

 

 

     4.   Теплове

Пісок, глина, мул

Бактерії, віруси, що є у викидах стічних вод біогенного походження.

 

Добрива (нітрати, фосфати)

Отрутохімікати, гній, бензин, машинне масло.

Солі, кислоти.

 

Тепла вода скидається із заводів, електростанцій.

 

Природна вода має здатність до самоочищення, завдяки деяким бактеріям і  водоростям. Проте, при сильному забрудненні природного  самоочищення води недостатньо. У цих випадках необхідне спеціальне очищення.
 

Наступна зупинка Станція 2? Щоб відгадати  назву станції пропоную вам гру «Телефон»: за принципом телефонного диска зашифровано назву

Шифр:

1 – а,б,в 2 – г,д,е  3 – є,ж,з 4 – и, і, ї, й 5 – к,л,м

6 – н,о,п 7 – р,с,т 8 – у,ф,х,ц   9 – ч,ш,щ 0 – ь,ю,я

Завдання: 36192660  1624

Доповіді учнів, демонстрація слайдів:

  1. Значення води в природі.
  2. Значення води у побуті.
  3. Значення води у промисловості.
  4. Значення води у сільському господарстві.
  5. Значення води у будівництві.
  6. Значення води  на транспорті.
  7. Значення води в опалювальних системах.

Наступна зупинка Станція 3? Щоб відгадати  назву станції пропоную вам гру «Шифрограма»: для читання шифрограми використайте український алфавіт, замінивши цифру на відповідну літеру в алфавіті:

19

28

11

22

18

1

 

Станція називається «Очисна»  (розповідь вчителя, повідомлення учнів, демонстрація слайдів  ).

Природна вода містить домішки. Залежно від цілей її використання застосовують різні способи очещення. Згадаймо відомі вам способи розділення сумішей. Які  ж  із них використовують для очищення води? (Фільтрація, відстоювання, дистиляція). Отже, щоб очистити воду від твердих домішок і нерозчинних речовин використовують відстоювання і фільтрацію. Очищення від мікроорганізмів: хлорування, озонування дія ультрафіолатовими променями. Очищення від розчинних речовин: перегонка або дистиляція.

Сьогодні, діти, ми відкрили завісу таємниці води, її незвичних властивостейі можливостей, визначили її значення й обгрунтували необхідність її очищення.

 

Закріплення нового матеріалу

Наша подорож на сьогодні завершена і від вас потрібен звіт про подорож.

Наступний крок – це тестування.

Зосередьтесь – геть вагання.

Будь уважним, час не гай,

Правильну відповідь вибирай.

Вікторина «Яка це вода»

ІV. Домашнє завдання:

 вивчити п. ,

письмово завдання  (достатній рівень) +  (високий рівень).

творче завдання *: прислівя, приказки, загадка про воду.

ІV. Підведення підсумку уроку: учитель узагальнює отримані знання, оцінює роботу учнів на уроці, барометр навчання,психологічна розминка.

Барометр навчання (наприкінці уроку)

Я старанно працював на уроці та дізнався багато нового

На уроці не працював,було не цікаво

Мені було байдуже, що відбувалося на уроці

  Я так багато дізнався


Психологічна розминка

 

ДОБРИЙ

НАСТРІЙ

ЗАДОВІЛЬНИЙ НАСТРІЙ

ПОГАНИЙ

НАСТРІЙ

СКЛАДНО

СКАЗАТИ

ДОБРИЙ

НАСТРІЙ

ЗАДОВІЛЬНИЙ НАСТРІЙ

ПОГАНИЙ

НАСТРІЙ

СКЛАДНО

СКАЗАТИ

 

Барометр навчання

(початок уроку)

Хочу старанно працювати на уроці та дізнатися багато нового

Працювати на уроці не хочу, не цікаво

 

Мені байдуже, якщо вчитель перевіре буду працювати, якщо ні – не буду

Мені незручно, я так мало знаю

 

  Барометр навчання

(наприкінці уроку)

Я старанно працював на уроці та дізнався багато нового

На уроці не працював,було не цікаво

Мені було байдуже, що відбувалося на уроці

Я так багато дізнався

Рефлексія                   ______________________

Психологічна розминка

Барометр навчання

 

початок уроку

 

наприкінці уроку

 

початок уроку

 

наприкінці уроку

 

 

 

 

 

 

 

Література

  1. Хімія. Науково – методичний журнал. №7, 2008, №5, 2004, №12, 2004, №4, 2010, №1, 2010
  2. Все для вчителя. №10, 2002
  3. Бурінська Н. М. Хімія, 8 кл.: Підручник для серед. загальноосвіт. шк.. – Київ: «Перун», 1997. – 160 с.
  4. Тіждень хімії в школі. Вип 2/Упоряд. До. М. Задорожний, Л. М. Зламанюк. – Х.: Вигляд. група «Основа», 2007. – 144 с.
  5. Сучасний урок хімії у 8 класі/ Упоряд. К. М. Задорожний – Х.: Вид. група «Основа», 2005. – 144 с.
  6. Позакласні заходи з хімії. Вип 2// Упоряд. К. М. Задорожний – Х.: Вид. група «Основа», 2006. –160 с.
  7. Туріщева Л. У. Енциклопедія хімічних розваг. - Х.: Вид. група «Основа», 2003. –64 с.
  8. Гранкина Т. М. Хімія. 8 клас: Плани – конспекти  уроків/ Т. М. Грінкіна, А. У. Григорович. – Харків: Веста: Видавництво «Ранок», 2003. – 272 с.
  9. Освітня колекція. Хімія для всіх. Хімічні досліди з вибухами і без. СД – диск.

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
2366
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку