узагальнити і систематизувати знання учнів про воду як найважливіший природний оксид, показати значення води в житті людини і народному господарстві; розвивати логічне мислення, вміння узагальнювати та робити висновки; розглянути прийоми охорони природних водоймищ від забруднення; сприяти розвитку екологічного мислення, усвідомленню необхідності охорони й раціонального використання водних ресурсів; розвивати пізнавальний інтерес до досліджуваного матеріалу на основі міжпредметних звязків, звязку з життям, новин науки і техніки, створюючи ігрові та проблемні ситуації.
Тема уроку
Значення води в природі, побуті, суспільному виробництві.
Підготувала і провела
Горбачова Юлія Валеріївна
Тема. Значення води в природі, побуті, суспільному виробництві.
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про воду як найважливіший природний оксид, показати значення води в житті людини і народному господарстві; розвивати логічне мислення, вміння узагальнювати та робити висновки; розглянути прийоми охорони природних водоймищ від забруднення; сприяти розвитку екологічного мислення, усвідомленню необхідності охорони й раціонального використання водних ресурсів; розвивати пізнавальний інтерес до досліджуваного матеріалу на основі міжпредметних звязків, звязку з життям, новин науки і техніки, створюючи ігрові та проблемні ситуації.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Форми роботи: розповідь вчителя, фронтальна робота, робота учнів з підручником і дидактичним матеріалом, індивідуальна робота біля дошки, самоперевірка, дидактичні ігри.
Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, картки різного кольору, мультимедійне обладнання.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Сьогодні у нас незвичайний урок – це ділова подорож до країни «Вода». Будьте уважними, стежте за всім, що відбувається, спробуйте відповісти на поставленні запитання. Давайте розглянемо карту подорожі і дізнаємося, які зупинки будуть.
Психологічна розминка
Щоб ефективніше організувати нашу роботу на сьогоднішньому уроці, визначимо емоційний стан кожного з нас та цілого класу (на столі у дітей лежать картки різного кольору). Для цього візьміть картку червоного кольору, якщо ви маєте добрий настрій, жовту – задовільний, синю – поганий, білу – складно сказати.
Барометр навчання(початок уроку)
Хочу старанно працювати на уроці та дізнатися багато нового
Працювати на уроці не хочу, не цікаво
Мені байдуже, якщо вчитель перевіре буду працювати, якщо
ні – не буду.
Мені незручно, я так мало знаю.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
На світі є багато невідомого. Бувають різні відкриття: для всіх і для себе. Для себе – це те, чого ти раніше не знав. Бажаю, щоб сьогодні на уроці ви зробили відкриття самі для себе. У цьому нам допоможе путівник – підручник і робочий зошит. Запишіть в робочому зошиті дату та тему уроку(слайд 3).
Актуалізація опорних знань
Отже, всі зібралися і ми вирушаємо на «Митницю»
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Перша зупинка нашої подорожі Станція 1? Щоб відгадати назву станції пропоную вам гру «Дешифровщик»: для читання шифрограми використовуються літери, які в рядку зустрічаються один раз.
е |
н |
к |
н |
п |
а |
о |
н |
п |
а |
у |
г |
е |
п |
і |
п |
у |
е |
у |
ч |
о |
к |
л |
н |
а |
к |
о |
я |
л |
я |
Станція називається «Екологічна»(слайд ).
Доповідь учених – екологів (демонстрація фрагмента фільму «Забруднення води») (слайд) Розвиток виробництва, збільшення кількості населення має потребу у все зростаючій кількості прісної води. Одна з глобальних проблем людства – гострий брак прісної води. Як і інші екологічні проблеми, вона породжена недалекоглядним, необдуманим, необгрунтованим відношенням людини до природи. В результаті інтенсивного використання людством водних ресурсів відбуваються значні кількісні і якісні зміни в гідросфері. Вони обумовлені ще і тим, що більшість річок і озер є не тільки джерелом водопостачання, але і басейном, куди скидають промислові, сільськогосподарські і побутові відходи. Існують такі джерела забруднення водоймищ.
Джерела забруднення водоймищ (слайд 16)
Види забруднення |
Приклади |
(збудники хвороб)
А) мінеральні речовини Б) органічні речовини В) неорганічні промислові відходи
4. Теплове |
Пісок, глина, мул Бактерії, віруси, що є у викидах стічних вод біогенного походження.
Добрива (нітрати, фосфати) Отрутохімікати, гній, бензин, машинне масло. Солі, кислоти.
Тепла вода скидається із заводів, електростанцій. |
Природна вода має здатність до самоочищення, завдяки деяким бактеріям і водоростям. Проте, при сильному забрудненні природного самоочищення води недостатньо. У цих випадках необхідне спеціальне очищення.
Наступна зупинка Станція 2? Щоб відгадати назву станції пропоную вам гру «Телефон»: за принципом телефонного диска зашифровано назву
Шифр:
1 – а,б,в 2 – г,д,е 3 – є,ж,з 4 – и, і, ї, й 5 – к,л,м
6 – н,о,п 7 – р,с,т 8 – у,ф,х,ц 9 – ч,ш,щ 0 – ь,ю,я
Завдання: 36192660 1624
Доповіді учнів, демонстрація слайдів:
Наступна зупинка Станція 3? Щоб відгадати назву станції пропоную вам гру «Шифрограма»: для читання шифрограми використайте український алфавіт, замінивши цифру на відповідну літеру в алфавіті:
19 |
28 |
11 |
22 |
18 |
1 |
Станція називається «Очисна» (розповідь вчителя, повідомлення учнів, демонстрація слайдів ).
Природна вода містить домішки. Залежно від цілей її використання застосовують різні способи очещення. Згадаймо відомі вам способи розділення сумішей. Які ж із них використовують для очищення води? (Фільтрація, відстоювання, дистиляція). Отже, щоб очистити воду від твердих домішок і нерозчинних речовин використовують відстоювання і фільтрацію. Очищення від мікроорганізмів: хлорування, озонування дія ультрафіолатовими променями. Очищення від розчинних речовин: перегонка або дистиляція.
Сьогодні, діти, ми відкрили завісу таємниці води, її незвичних властивостейі можливостей, визначили її значення й обгрунтували необхідність її очищення.
Закріплення нового матеріалу
Наша подорож на сьогодні завершена і від вас потрібен звіт про подорож.
Наступний крок – це тестування.
Зосередьтесь – геть вагання.
Будь уважним, час не гай,
Правильну відповідь вибирай.
Вікторина «Яка це вода»
ІV. Домашнє завдання:
вивчити п. ,
письмово завдання (достатній рівень) + (високий рівень).
творче завдання *: прислівя, приказки, загадка про воду.
ІV. Підведення підсумку уроку: учитель узагальнює отримані знання, оцінює роботу учнів на уроці, барометр навчання,психологічна розминка.
Барометр навчання (наприкінці уроку)
Я старанно працював на уроці та дізнався багато нового
На уроці не працював,було не цікаво
Мені було байдуже, що відбувалося на уроці
Я так багато дізнався
Психологічна розминка
ДОБРИЙ НАСТРІЙ |
ЗАДОВІЛЬНИЙ НАСТРІЙ |
ПОГАНИЙ НАСТРІЙ |
СКЛАДНО СКАЗАТИ |
ДОБРИЙ НАСТРІЙ |
ЗАДОВІЛЬНИЙ НАСТРІЙ |
ПОГАНИЙ НАСТРІЙ |
СКЛАДНО СКАЗАТИ |
Барометр навчання
(початок уроку)
Хочу старанно працювати на уроці та дізнатися багато нового |
Працювати на уроці не хочу, не цікаво
|
Мені байдуже, якщо вчитель перевіре буду працювати, якщо ні – не буду |
Мені незручно, я так мало знаю |
Барометр навчання
(наприкінці уроку)
Я старанно працював на уроці та дізнався багато нового |
На уроці не працював,було не цікаво |
Мені було байдуже, що відбувалося на уроці |
Я так багато дізнався |
Рефлексія ______________________
Психологічна розминка |
Барометр навчання
|
||
початок уроку
|
наприкінці уроку
|
початок уроку
|
наприкінці уроку
|
|
|
|
|
Література