Урок "Знаходження дробу від числа"

Про матеріал
Конспект уроку формування знань "Знаходження дробу від числа" містить також пізнавальний матеріал про народні символи України
Перегляд файлу

Урок математики для 6 класу

Тема: Знаходження дробу від числа

Мета: -   досягти засвоєння учнями алгоритму знаходження значення дробу від числа, що полягає в множенні даного числа на цей дріб;

  • розвивати пам'ять, логічне мислення, навички раціонального обчислення, культуру математичного  мислення, співставлення, аналізу, творчі здібності учнів;
  •  виховувати спостережливість, моделювання позитивного погляду і поведінки, заохочувати учнів до розумової праці, почуття колективізму, національної свідомості учнів та любові до рідного краю.

Обладнання: мультимедійний проектор, ноутбук, презентація до уроку, квіти, картки з завданнями.

Тип уроку: комбінований.

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

- Привітання;

- Побажання гарного настрою, активної роботи;

- Записи в зошити (число, класна робота, тема уроку) .

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Ланкові (консультанти) доповідають про виконання домашнього завдання учнями. Вчитель пропонує учням помінятися зошитами для взаємоперевірки однієї вправи з домашнього завдання (на вибір вчителя). Правильний розв’язок учитель показує на дошці. Підводяться підсумки.

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

Наш урок сьогодні буде незвичайним. Виконуючи математичні завдання, ми не тільки навчимося знаходити дріб від числа, а й пригадаємо, які існують народні символи України. Тому епіграфами нашого уроку я обрала такі слова:

    У кожного з вас є оціночний лист. Під час нашого уроку ви повинні його заповнювати. Якщо це зробите чесно і об’єктивно, то в кінці уроку отримаєте орієнтовну оцінку своїх знань і старань.

Актуалізація опорних знань.

 А щоб розпочати наш урок, спочатку дамо відповіді на питання розумного козака.

Молодці! Ви готові до вивчення нової теми. Ті, хто правильно відповів на питання розумного козака, поставте в оціночному листі 1 бал.

ІV. Формування знань

Розглянемо задачу.

В 6 класі навчається 28 учнів, з них 3/7 – дівчата. Скільки дівчат навчається в 6 класі?

В 5 класі ми цю задачу розв’язували так:

  1. 28 : 7 = 4 (уч) – становить 1/7 частина учнів класу;
  2. 4 · 3 = 12 (уч) – дівчата.

Запишемо виразом:

28 : 7· 3 = · 3 = 28 · = = 12 (уч)

Отже, щоб знайти кількість дівчат в класі, можна було б число 28 помножити на дріб .

V. Первинне засвоєння знань.

 

 

 

До українського віночку вплітали різноманітні квіти. А чи знаєте ви, скільки різних квітів можна було вплести в один віночок? Щоб дізнатися про це – розв'яжіть задачу.

Задача 1. В саду росте 30 дерев.

З них 2/5 складають яблуні.

Скільки яблунь в саду?

Задача 2. До українського віночку вплітали різноманітні квіти, а всього в одному вінку могло бути до 12 різних квіток. Кожна квітка у віночку щось символізувала.

Виконайте наступне завдання і дізнайтеся, що символізують квіти у вінку. Складіть з квітів віночок.

Учні, знайшовши правильну відповідь прикріпляють по колу до дошки квіти з відповідним номером та зачитують що означає дана квітка у вінку.

Справедливо оцініть свою роботу , та поставте в оціночний лист 0, або 1 бал.

VІ. Формування умінь розв’язувати задачі.

Задача 3. Розв'язавши наступну задачу, ви дізнаєтеся, які квіти у вінку є символом нескореності, а які символом материнської любові.

У майстрині є 27 метрів різнокольорових стрічок. На оздоблення українського костюму вона витратила 2/9 цих стрічок, а 6/7 залишку використала для виготовлення віночка. Скільки метрів стрічок пішло на віночок, скільки метрів залишилося?

Учні, що правильно і самостійно розв’язали задачу, додайте ще 2 бали в свій оціночний лист.

Завдання 4. Невід'ємною частиною віночка є кольорові стрічки. Кожна дівчина повинна була знати в якій послідовності вплітати стрічки у віночок та що колір стрічки значить. І сором був тій дівчині, яка не знала яка за якою мала бути вплетена стрічка.

А чи знаєте ви в якому порядку в'язали стрічки в українському віночку і що вони означали? Розв'яжіть задачі в групах – дізнаєтеся!

Задача для І групи:

 В шостому класі 30 учнів, з них 2/15 учнів написали контрольну роботу з математики на 12 балів.  Скільки учнів написали роботу на відмінно? Скільки учнів не отримали вищого балу?  (4; 26).

Задача для ІІ групи:

Марічка спекла 52 пиріжки. З  них 8/13 пиріжки з сиром, а решта з маком.  Скільки пиріжків з сиром і скільки з маком спекла Марічка? (32, 20).

Задача для ІІІ групи:

Площа озера Сасик (найбільше озеро України, в Криму) дорівнює 210 км2. А площа озера Синевир (одного з найкрасивіших озер України, на Закарпатті) становить 1/30 площі озера Сасик. Яку площу займає озеро Синевир? В скільки разів озеро Сасик більше від озера Синевир? (7; 30).

Задача для ІV групи:

Петрик прочитав 4/9 книжки,в якій 180 сторінок. Скільки сторінок прочитав Петрик, скільки йому залишилося прочитати?  (80; 100).

Розв’язавши задачі на картках, учні прикріпляють картки кольоровою стороною вверх до складеного віночка на те місце, де записані відповіді до задач. Справедливо оцініть свою роботу в групі, та поставте в собі від 0 до 3 балів.

Задача 5. Одним з особливо шанованих символів українського народує хліб.

З давніх часів батьки привчали дітей своїх традицій – берегти хліб. Хлібом зустрічали дорогих гостей. На весіллі в урочистій обстановці староста вирізав верхівку короваю й підносив на тарілці молодим, а дітям дарували шишки.

 

 

 

 

 

 

До пекарні привезли 36 кг борошна, з якого 75% - пшеничне борошно вищого ґатунку. З 2/3 пшеничного борошна спекли коровай. Скільки кілограмів борошна витратили на приготування короваю?(18)

Учні, що правильно і самостійно розв’язали задачу, додайте ще 2 бали в свій оціночний лист.

Задача 6. Ще одним природним символом України є лелеки. Лелеки на стрісі  стережуть родинне вогнище, оберігають мир в сім”ї, приносять щастя.

На півдні Україні минулого літа народилося 1200 лелек.
У Миколаївській області – 11/30 усіх лелек, у Херсонській – 9/19 решти.
Інші народилися в Одеській області. Яка область може похвалитися найбільшою кількістю лелеченят?(440, 360, 400, найбільше в Миколаївській області).

Учні, що правильно і самостійно розв’язали задачу, додайте ще 2 бали в свій оціночний лист.

VІІ. Підсумок уроку

Учні підводять підсумок уроку за схемою:

                                    сподобалося

 На уроці МЕНІ      стало цікаво

                                     схвилювало

 

                                   треба розібратися

 Вдома МЕНІ         треба повторити

                                   треба доопрацювати

 

                                    зрозумів

 Сьогодні  Я             дізнався

                                    навчився

Учні підраховують кількість балів у оціночному листі.

Оцінювання найактивніших учнів.

VІ. Домашнє завдання

  • Опрацювати § 9, вивчити правило знаходження дробу від числа.
  • Розвязати № 377, 390, 403.
  • Придумати і естетично оформити цікаву задачу на знаходження дробу від числа.

 

 

Додаток

 

Оціночний лист _____________________________________

 

№ з/п

Назва зупинок маршруту

Можна отримати

Чесно заробив

1

Питання від розумного козака

1

 

2

Задача про яблуні

1

 

3

Завдання про квіти на вінку

1

 

4

Задача про стрічки

2

 

4

Робота в групі

3

 

5

Задача про коровай

2

 

6

Задача про лелеку

2

 

7

Якщо запам’ятав  правило знаходження дробу від числа                                                 

1

 

 

 

Всього:

 

 

 

docx
Додано
7 серпня 2019
Переглядів
1189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку