Урок "Знаходження дробу від числа та здоров'я людини" розроблено для учнів 6 класу. Мета: узагальнити та систематизувати знання, вміння, навички учнів з вивченої теми; вчити дітей застосовувати математичні знання у житті при вирішенні нестандартних практичних завдань; розвивати логічне мислення школярів, їх обчислювальні навички, пам'ять, увагу, вміння аналізувати, робити висновки; виховувати відповідальність, самостійність, інтерес до навчання, прагнення до здорового способу життя.
Тема: Знаходження дробу від числа та здоров'я людини.
Мета:узагальнити та систематизувати знання, вміння, навички учнів з вивченої теми; вчити дітей застосовувати математичні знання у житті при вирішенні нестандартних практичних завдань; розвивати логічне мислення школярів, їх обчислювальні навички, пам'ять, увагу, уміння аналізувати, робити висновки; виховувати відповідальність, самостійність, інтерес до навчання, прагнення до здорового способу життя.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, умінь, навичок.
ХІД УРОКУ
1. Організаційний момент. (Чергові здають рапорт, доповідають про готовність класу до уроку)
Учитель. Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня.
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.
Хай сміється мирне небо і дивує світ,
А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров'я, любі діти, в світі головне.
А здорових і веселих щастя не мине!
2. Постановка проблеми.
Одного разу Сократа запитали:«Що є для людини найбільш цінним і важливим у житті - багатство чи слава?» Великий мудрець відповів: «Здоровий жебрак щасливіший хворого короля!». Отже, що мав на увазі мудрець, сказавши ці слова? (Відповіді учнів: «Краще бути здоровим, ніж багатим».)
Учитель. Саме так! Кожному від народження дається найцінніший дар — життя. І найдорожче, що є в житті, — це здоров'я. Але, люди, особливо молодь, не вміють його берегти і вести здоровий спосіб життя.
Пропоную вам виконати вправу «Асоціація». У кожного з вас є можливість назвати по одній асоціації на слово «здоров'я». (Відповіді учнів: «Здоров'я-це ...».)
Учитель. Здоров'я - безцінне надбання не тільки кожної людини, але і всього суспільства, адже здорова людина живе повноцінним життям і приносить користь суспільству. Проблема збереження і зміцнення здоров'я населення країни завжди була актуальною.
Здоров'я людини залежить від цілого комплексу певних факторів. Яких? (Відповіді учнів: «Тютюнопаління, вживання алкоголю, неправильне харчування, комп'ютерна залежність, погана екологія, спадковість). Вдумайтеся в цифри: 65% чоловіків і 25% жінок палять, 70% чоловіків і 47% жінок вживають алкоголь, 38% хлопчиків і 59% дівчаток не займаються спортом.
Тому мета нашого уроку - не тільки узагальнити наші знання про знаходження дробу від числа, а й отримати уявлення про здоровий спосіб життя. А допоможе нам в цьому математика і ваші знання.
Отже, почнемо наш урок, девізом: «Я обираю здоровий спосіб життя!»
3. Повідомлення теми уроку: «Знаходження дробу від числа та здоров’я людини».
4. Актуалізація опорних знань.
Учитель. Сьогодні ми спробуємо створити модель здорової людини. Це й буде продуктом нашого уроку. Та для досягнення мети, ми повинні за допомогою математики вирішити ряд проблем. Почнемо!
1. Що називається відсотком?
2. Як знайти відсоток від числа?
3. Як знайти дріб від числа?
4. Перевести звичайні дроби в десяткові і у відсотки: ; ; .
4. Знайти від 100; від 100, від 100.
5. Зменшити 90 на цього числа.
6. Збільшити 80 на цього числа.
7. Задача: яблуко містить 10% цукру. Скільки цукру містять 5 кг яблук?
5. Розв’язування вправ.
Для створення моделі здорової людини виконайте самостійно
(Підручник: А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір «Математика, 6 клас»)
(Перевірка правильності виконання завдання проводиться колективно)
Учитель. Для застосування математичних знань у житті і створення моделі здорової людини пропоную роботу в группах.
Отже, I група працює над задачами «Математика і організм людини».
II група працює над задачами «Математика і здорове харчування»
III група працює над задачами «Математика і вітаміни»
Деякі хвороби розвиваються через нестачу поживних речовин - вітамінів. Вітаміни впливають на ріст, розвиток, обмін речовин.
IV група працює над задачами «Математика і режим дня»
Сон в 1,5 рази довший, ніж заняття в школі.
Заняття в школі - 25% доби.
Прогулянка - доби
Підготовка уроків - від занять у школі.
Дозвілля - 1,8 від підготовки уроків
Перегляд телевізора від дозвілля.
V група працює над задачами «Математика та шкідливі звички»
(Представники від кожної групи доповідають про рішення задач, підводять підсумки)
Підсумки груп.
Група «Математика і організм людини»
Група «Математика і здорове харчування»
Група «Математика і вітаміни»
Для збалансованого вітамінного харчування необхідно знати:
Група «Математика і режим дня»
Правильно організований режим дня школяра передбачає:
Група «Математика та шкідливі звички»
Ми проти тютюнопаління! Ми здорове покоління!
6. Підсумок уроку
Учитель. Діти, сьогодні на уроці ви не тільки знаходили дріб від числа, а й плідно працювали над збереженням свого здоров’я. Гадаю, що дивіз уроку - «Я обираю здоровий спосіб життя!» - відтепер стане дивізом кожного з вас. То ж:
- Чи може математика допомогти збереженню здоров'я?
- Чи змогли ми сьогодні за допомогою математичних задач побудувати модель здорової людини і відповісти на питання «У чому полягає фізичне здоров'я?»
- За допомогою яких математичних понять і правил ми змогли довести необхідність вести здоровий спосіб життя?
- Оцініть свою роботу. (Коментування оцінок)
7. Домашнє завдання.
Підручник: А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір «Математика, 6 клас»
Опр. §2, п.12, №№ 387, 389, 391, індивідуально №398
Учитель. Здоров'я - це сила!
Здоров'я - це клас!
Хай буде здоров'я
У вас і у нас!
Дякую за плідну працю!