16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Урок "Знаходження дробу від числа та здоров'я людини"

Про матеріал

Урок "Знаходження дробу від числа та здоров'я людини" розроблено для учнів 6 класу. Мета: узагальнити та систематизувати знання, вміння, навички учнів з вивченої теми; вчити дітей застосовувати математичні знання у житті при вирішенні нестандартних практичних завдань; розвивати логічне мислення школярів, їх обчислювальні навички, пам'ять, увагу, вміння аналізувати, робити висновки; виховувати відповідальність, самостійність, інтерес до навчання, прагнення до здорового способу життя.

Перегляд файлу

Тема: Знаходження  дробу  від  числа  та  здоров'я  людини.

Мета:узагальнити та систематизувати знання, вміння, навички учнів з вивченої теми; вчити дітей застосовувати математичні знання у житті при вирішенні нестандартних практичних завдань; розвивати логічне мислення школярів, їх обчислювальні навички, пам'ять, увагу, уміння аналізувати, робити висновки; виховувати відповідальність, самостійність, інтерес до навчання, прагнення до здорового способу життя.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, умінь, навичок.

ХІД УРОКУ

1. Організаційний момент. (Чергові здають рапорт, доповідають про готовність класу до уроку)

Учитель. Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня.

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.

Хай сміється мирне небо і дивує світ,

А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

Бо здоров'я, любі діти, в світі головне.

А здорових і веселих щастя не мине!

2. Постановка проблеми.

Одного разу Сократа запитали:«Що є для людини найбільш цінним і важливим у житті - багатство чи слава?» Великий мудрець відповів: «Здоровий жебрак щасливіший хворого короля!». Отже, що мав на увазі мудрець, сказавши ці слова? (Відповіді учнів: «Краще бути здоровим, ніж багатим».)

Учитель. Саме так! Кожному від народження дається найцінніший дар — життя. І найдорожче, що є в житті, — це здоров'я. Але, люди, особливо молодь, не вміють його берегти і вести здоровий спосіб життя.

Пропоную вам виконати вправу «Асоціація». У кожного з вас є можливість назвати по одній асоціації на слово «здоров'я». (Відповіді учнів: «Здоров'я-це ...».)

Учитель. Здоров'я - безцінне надбання не тільки кожної людини, але і всього суспільства, адже здорова людина живе повноцінним життям і приносить користь суспільству. Проблема збереження і зміцнення здоров'я населення країни завжди була актуальною.

Здоров'я людини залежить від цілого комплексу певних факторів. Яких? (Відповіді учнів: «Тютюнопаління, вживання алкоголю, неправильне харчування, комп'ютерна залежність, погана екологія, спадковість).               Вдумайтеся в цифри: 65% чоловіків і 25% жінок палять, 70% чоловіків і 47% жінок вживають алкоголь, 38% хлопчиків і 59% дівчаток не займаються спортом.

Тому мета нашого уроку - не тільки узагальнити наші знання про знаходження дробу від числа, а й отримати уявлення про здоровий спосіб життя. А допоможе нам в цьому математика і ваші знання. 

Отже, почнемо наш урок, девізом: «Я обираю здоровий спосіб життя!»

3. Повідомлення теми уроку: «Знаходження дробу від числа та здоровя людини».

4. Актуалізація опорних знань.

Учитель. Сьогодні ми спробуємо створити модель здорової людини. Це й буде продуктом нашого уроку. Та для досягнення мети, ми повинні за допомогою математики вирішити ряд проблем. Почнемо!

1. Що називається відсотком?

2. Як знайти відсоток від числа?

3. Як знайти дріб від числа?

4. Перевести звичайні дроби в десяткові і у відсотки: ;  ;  .

4. Знайти    від 100;     від 100,     від 100.

5. Зменшити  90 на         цього числа.

6. Збільшити  80 на         цього числа.

7. Задача: яблуко містить 10% цукру. Скільки цукру містять 5 кг яблук?

 

5. Розв’язування вправ.

Для створення моделі здорової людини виконайте самостійно

  1. № 384(1, 2) по варіантам.

(Підручник: А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір «Математика, 6 клас»)

(Перевірка правильності виконання завдання проводиться колективно)

  1. № 385(1) виконуємо колективно.
  2. № 385(2) – робота в парах з наступною взаємоперевіркою.

Учитель. Для застосування математичних знань у житті і створення моделі здорової людини пропоную роботу в группах.

  1. Робота в групах

Отже, I група працює над задачами «Математика і організм людини».

  • Вага серця дорослої людини 300 г, а дитяче серце до року становить    дорослого. У скільки разів більше важить серце дорослої людини?
  • Довжина травного тракту людини становить  км. Скільки це метрів?
  • У людини 600 м'язів. Коли людина посміхається, у нього працює    всіх м'язів. Скільки різних м'язів працює, коли сміється людина?
  • Скільки кісток в скелеті людини, якщо вони становлять    від мязів людини?

II група працює над задачами «Математика і здорове харчування»

  • Сіль відіграє важливу роль у життєдіяльності організму. У тілі дорослої людини, що важить 70 кг, міститься 140 г солі. Скільки солі міститься у тілі дитини вагою    ваги дорослої людини?
  • Часник - дуже корисна рослина. Вчені говорять, що якщо пожувати часточку часнику  години, то в роті не залишиться мікробів. Скільки секунд становить цей час?
  • Щоб приготувати корисний для здоров'я коктейль, треба змішати 200 г молока, 60% малини, 30% полуниці, 75% чорниці та 15% меду від кількості молока.  Скільки всього грамів ягід та меду потрібно покласти в коктейль?

III група працює над задачами «Математика і вітаміни»

Деякі хвороби розвиваються через нестачу поживних речовин - вітамінів. Вітаміни впливають на ріст, розвиток, обмін речовин.

  • В 100г картоплі після збору врожаю міститься 25 мг вітаміну С, а взимку його вміст зменшується до 40% . Скільки вітаміну С можна отримати взимку з 200г картопляного пюре?
  • У 100 г капусти броколі міститься 120 мг вітаміну С, а у звичайній квашеній   цієї кількості. Скільки мг вітаміну міститься в такій же порції квашеної капусти?
  • В 100г телячої печінки міститься 8 мг заліза. Скільки заліза містить така ж маса квасолі, якщо вона становить 75% від його кількості в печінці?

IV група працює над задачами «Математика і режим дня»

  • Розвязавши задачі, складіть режим дня школяра .

Сон в 1,5 рази довший, ніж заняття в школі.

Заняття в школі - 25% доби.

Прогулянка -  доби

Підготовка уроків -  від занять у школі.

Дозвілля - 1,8 від підготовки уроків

Перегляд телевізора  від дозвілля.

V група працює над задачами «Математика та шкідливі звички»

  • Денна норма прийому вітаміну С - 500 мг. Одна спалена цигарка руйнує    вітаміну С. Скільки вітаміну С краде у себе курій?
  • 30 хворих перенесли інфаркт. Відомо, що серед них  не палять, решта займається тютюнопалінням. Скільки людей могли б бути здоровими?
  • Відомо, що в середньому    курців страждають захворюваннями легень. Знайдіть кількість хворих, якщо курять 500 чоловік.
  • Сьогодні вчені стверджують, що від наслідків тютюнопаління на планеті кожні 13 секунд помирає людина. Скільки людей від наслідків тютюнопаління помирає за один урок?

 

(Представники від кожної групи доповідають про рішення задач, підводять підсумки)

Підсумки груп.

Група «Математика і організм людини»

  • У тілі людини 12 головних систем. Це - м'язова, кісткова, нервова, ендокринна, кровоносна, лімфатична, травна, дихальна, покривна (шкіра, волосся і нігті), репродуктивна (чоловіча та жіноча), видільна та імунна системи. Кожна система відповідає за який-небудь один процес.  
  • Наші м'язи важать 28 кілограмів!  
  • На обох ногах у нас 56 кісток, це приблизно чверть всіх кісток скелета. В середньому ми щодня робимо 19000 кроків!  Якщо уявити всі клітини людського тіла викладеними в ряд, то він простягнеться на 15000 км!  Якби зростання не припинялося, ми могли б вирости до 6 м і досягти ваги в 250 кг!

 

Група «Математика і здорове харчування»

  1. Сучасний школяр , на думку дієтологів, повинен їсти не менше чотирьох разів на день, причому на сніданок, обід і вечерю неодмінно має бути гаряча страва . Для зростаючого організму обов'язкові молоко, сир, кисломолочні продукти.
  2. Забезпечення раціонального харчування школяра - одне з провідних умов їх правильного гармонійного розвитку. Шкільний період, що охоплює вік від 7 до 17 років, характеризується інтенсивними процесами росту , збільшенням кісткового скелета і м'язів , складної перебудовою обміну речовин, діяльності ендокринної системи, головного моз
  3. Рекомендується вживати їжу, що складається на 15 -20 % з білків , на 20 -30 % з жирів , на 50- 55 % з вуглеводів, що містяться в овочах , фруктах, злаках, горіхах.

 

Група «Математика і вітаміни»

 Для збалансованого вітамінного харчування необхідно знати:

  1. Зелене світло - їжа без обмежень - це хліб грубого помелу, цільні крупи і не менше 400 г на добу овочів і фруктів.
  2. Жовте світло - м'ясо, риба , молочні продукти - тільки знежирені і в меншій кількості , ніж «зелені» продукти. Всі ці корисні продукти збагачують організм вітамінами, необхідними для росту, розвитку, міцного здоров’я людини.
  3. Червоне світло - це продукти, яких потрібно остерігатися: цукор, масло, кондитерські вироби. Чим рідше ви вживаєте такі продукти, тим краще.

 

Група «Математика і режим дня»

Правильно організований режим дня школяра передбачає:

  • Правильне чергування праці та відпочинку.  
  • Регулярний прийом їжі.  
  • Сон певної тривалості з точним часом підйому і відходу до сну.  
  • Певний час для ранкової гімнастики і гігієнічних процедур.  
  • Певний час для приготування домашніх завдань . 
  • Певну тривалість відпочинку з максимальним перебуванням на відкритому повітрі.

 

Група «Математика та шкідливі звички»

Ми проти тютюнопаління! Ми здорове покоління!

  • Викурюючи 1 пачку сигарет, курець забиває свої легені на рік 1 літром нікотинової смоли.  
  • Кожна сигарета вкорочує життя на 8 хвилин.
  • Щорічно в Україні вмирає близько мільйона людей від хвороб, викликаних тютюнопалінням.  Куріння не тільки скорочує життя, але і знижує його якість.  Нікотин викликає велику кількість захворювань, таких як інсульт, інфаркт міокарда, хвороби крові і судин, вражає органи чуття, травлення і дихання, вражає нервову систему.  
  • 31 травня в усьому світі відзначають як День без тютюну.

 

6. Підсумок уроку

Учитель. Діти, сьогодні на уроці ви не тільки знаходили дріб від числа, а й плідно працювали над збереженням свого здоровя. Гадаю, що дивіз уроку - «Я обираю здоровий спосіб життя!» - відтепер стане дивізом кожного з вас. То ж:

- Чи може математика допомогти збереженню здоров'я?

- Чи змогли ми сьогодні за допомогою математичних задач побудувати модель здорової людини і відповісти на питання «У чому полягає фізичне здоров'я?»

- За допомогою яких математичних понять і правил ми змогли довести необхідність вести здоровий спосіб життя?

- Оцініть свою роботу. (Коментування оцінок)

 

7. Домашнє завдання.

Підручник: А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір «Математика, 6 клас»

Опр. §2, п.12, №№ 387, 389, 391, індивідуально №398

Учитель. Здоров'я - це сила!

Здоров'я - це клас!

Хай буде здоров'я

У вас і у нас!

Дякую за плідну працю!

 

docx
Додано
25 грудня 2018
Переглядів
522
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку