Метою даного уроку є формувати вміння обчислювати вирази на додавання і віднімання в межах 100; удосконалювати вміння застосовувати випадки табличного множення і ділення на 2; удосконалювати вміння розв'язувати задачі, порівнювати вирази, знаходити периметр фігур; розвивати уяву, пам'ять, мислення, спостережливість; виховувати повагу один до одного, бережливе ставлення до природи.
Математика 2 клас.
Тема. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня. Складання і розв’язування задач. (680 – 689).
Мета: формувати вміння обчислювати вирази на додавання і віднімання в межах 100; удосконалювати вміння застосовувати випадки табличного множення і ділення на 2; удосконалювати вміння розв’язувати задачі, порівнювати вирази, знаходити периметр фігур; розвивати уяву, пам'ять, мислення, спостережливість; виховувати повагу один до одного, бережливе ставлення до природи.
Обладнання: презентація, картки для індивідуальної та групової роботи, предметні малюнки(сонця, перелітних птахів, комах, їжака, плазунів, весняних квітів).
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Перевірка домашнього завдання.
№ 679. Записати значення виразів у порядку зростання.
0, 2, 3, 14,15, 47.
2. Каліграфічна хвилинка.
Запишіть числа п’ятого десятка.
№ 678. Зачитати розв’язання задачі.
1) 34 – 16 = 18 (п.) молока залишилося;
2) 34 – 19 = 15 (п.) соку залишилося
Відповідь: 18 пакетів молока і 15 пакетів соку залишилося у магазині.
2. Усний рахунок.
2.1. Відгадайте загадку.
Мухи білі прилітають,
На голівоньки сідають,
Замітають всі доріжки
І дарують діткам сніжки.
Хто ж дарує жартома
Білі мухи ? Це … (зима).
Вчитель. Бабуся Зима хоче з нами попрощатися, бо пора їй вирушати на північ. Нам з нею було весело. Ми гралися у сніжки, каталися на санчатах, зустріли Діда Мороза і Снігуроньку, колядували й щедрували, а ще не тільки розважалися, але й навчалися. Хоче бабуня перевірити, що ми з вами вивчили.
2.2. Обчислити ланцюжки.
12 : 2 → + 24 → + 42 → - 5 = 67
2 · 8 → + 18 → - 20 → : 2 = 7
100 – 35 → + 5 → - 48 = 22
2.3. Назвати пропущені числа.
67 + __= 80 __- 22 = 56 2 · __= 18 14 : __ = 7
2.4 Віршовані задачі.
На столі – 4 миски.
В кожній з них – по 2 сосиски.
Скільки всіх сосисок там
Знати хочеться котам?
На зиму матуся-лисиця
Сплела для діток рукавиці.
Кожна маленька лисичка
Отримала дві рукавички.
Скільки всього рукавичок?
Якщо у мами 5 доньок-лисичок?
У Оксанки в рукавиці аж 12 олівців.
У її подружки Іри – 24.
Полічіть-но всі оці кольорові олівці.
На гілках вербички
23 синички,
8 з них запам’ятай –
Полетіли десь у гай.
А назад вернулось 3.
Скільки стало говори?
2.5 . Індивідуальна робота.
Вчитель. Останній день зими і зараз на нас посипалися чарівні сніжинки. Розв’яжіть вирази. ( 3 – 4 учнів працюють з індивідуальними картками).
2.6 Фронтальне опитування.(Запам’ятайте слова-відгадки).
1. Найбільше одноцифрове число.
2. Як називається цей знак <?
3. Найменше трицифрове число?
4. Прилад за допомогою якого вимірюємо довжини відрізків.
5. Як називається результат дії додавання?
- Із виділених літер складіть слово.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Узагальнення та систематизація знань.
1. Обчислити письмово вирази з коментуванням.
29 + 47 63 + 19
94 – 56 66 – 39
Назвіть значення виразів у порядку спадання.
82, 76, 38, 27.
Яке число зайве? Чому?
2. Порівняти вирази.
2 · 9 *27 – 9 14 : 2 * 16 – 7
45+ 25* 60 + 13 25 + 8 * 8 + 25
- Яку рівність ми можемо порівняти, не обчислюючи значення виразів? Чому?
3. Фізкультхвилинка.
4. Робота в малих групах.
Клас ділиться на групи.
Картка № 6
1. Розв’яжи задачу.
На 6 тарілок поклали по 2 яблука. Скільки яблук на тарілках?
2. Розв’яжи задачу.
Тарасику потрібно було намалювати 28 метеликів, він намалював 16. Скільки метеликів хлопчик ще повинен намалювати?
3. Розв’яжи задачу.
У першому автобусі їхало 20 туристів, у другому – на 10 туристів менше, ніж і першому, а третьому автобусі – на 7 більше, ніж в другому. Скільки туристів їхало у третьому автобусі?
Картка № 7
1. Розв’яжи задачу.
9 дівчаток намалювали по 2 рибки, а хлопчики намалювали на 4 рибки більше, ніж дівчата. Скільки рибок намалювали хлопці?
2. Розв’яжи задачу.
З першої грядки зібрали 16 кг часнику, а з другої – на 4 кг більше, ніж з першої. Скільки кілограмів часнику зібрали з двох грядок?
5. Обчислити периметр даних фігур.
6. Робота з підручником.
№ 680, 681 (усно ).
№ 682, 683 ( з коментуванням).
№ 687 (самостійно).
V. Підсумок уроку.
1. Вправа «Незакінчене речення».
Урок був …
Найбільше мені сподобалося …
Математика потрібна мені …
2. Домашнє завдання.
с. 117, № 688, 689.
1