Метою даного уроку є ознайомлення зі складом числа 8; формування вміння розкладати числа на дві частини та розпізнавати геометричні фігури; удосконалювати вміння працювати в команді та самостійно.
1 клас
Конспект уроку з математики
Тема. Склад числа 8.
Мета:ознайомити здобувачів освіти зі складом числа 8; удосконалювати знання складу чисел 2-7; формувати вміння розкладати числа на дві частини та розпізнавати геометричні фігури; розвивати мовлення, мислення, увагу; виховувати бережливе ставлення до природи.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: стаканчики, ложечки, набірне полотно у вигляді будиночка для вивчення складу чисел, математичний планшет, рахункові палички Кюїзенера, сигнальні картки, розрізні палички, комп’ютер, ноутбук, проектор, презентація, підручник ч. 1с.65-67, робочий зошит с.33-34.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Слайд 1.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Завдання на знаходження пропущених чисел.
Жив-був Дід-Цифроїд,
їв він цифри на обід.
Ось поїв і наші, з чаєм.
Встав, яких не вистачає:
1, 2, 3 … 5 … … 8
(За допомогою розрізних цифр, учні показують, які числа пропущені).
2. Математичний диктант
1. Запишіть сусідів числа 6 (7,8); 4 (3 і 5).
2. Запишіть число, яке стоїть праворуч від 7 (8), ліворуч від 3(2).
3. Запишіть число, яке має сусідів 4 і 6(5), 8 і 10 (9).
4. До якого числа треба додати 3, щоб отримати 7? (4).
5. Число 9 збільшити на 1. (10).
6. У Галини було 6 мандарин, а у Степана на 5 менше. Скільки мандарин у Степана? (1).
3. Гра на увагу «Що змінилося?»
4. Гра «Розстав ложки» .
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Відгадування загадки.
В морі чудо проживає –
Тулуба воно не має.
Із отрутою хижак
Дуже сильний, не слабак.
Поміж рифами заліг
Восьминогий …. (восьминіг).
2. Робота з підручником. Завдання 3 (с. 66).
- Полічіть босі ніжки червоного восьминога і підніміть картку з відповідною цифрою. (7). Полічіть взуті ніжки червоного восьминога і підніміть картку з відповідною цифрою.(1). Як перевірити себе, що ми правильно сказали? (Восьминіг має 8 ніг, а 7 і 1 – це 8).
(Аналогічно виконується завдання про решту восьминогів.
3. Відгадування загадки.
На дереві все грається,
Угору піднімається.
Кривляється, чіпляється,
На хвостику гойдається,
А зветься це звірятко –
Веселе … ( мавпенятко).
4. Робота з підручником.
У групі 4 чоловік. Кожна група ділиться одночасно на дві підгрупи. Одна буде працювати з математичним планшетом, а друга з паличками Кюїзенера, а також з підручником. Завдання 1 (с.65).
Крок 1.
Крок 2.
Крок 3.
Крок 4.
5. Фізкультхвилинка.
6. Робота з підручником.
а) Завдання 2 (с.65).
- Чому сьогодні на кріслі сидить число 8? (Тому що ми вчимо склад числа 8).
- Подивіться на записи на будиночку, повторіть, з яких частин складається число8.
- Розгляньте ряд чисел, записаних над кріслом. Назвіть числа, які сполучає кожна дужка.
- Це склад числа 8.
б) Робота з вітрячком.
- Які числа написані на жовтих крильцях вітрячка?( 1 і 7).
- Чому саме вони? (У центрі вітрячка написано 8. Числа 1 і 7 утворюють 8 .)
- Які числа потрібно написати на зеленому крильці вітрячка?
- На рожевому крильці?
- На блакитному?
- Чому?
V. Закріплення й узагальнення знань учнів.
1. Робота в зошиті з друкованою основою.
а) Запиши пропущені числа.
б) Відгадай Ґуґликові числа.
в) Відгадування загадки про павука.
У Куточку поселивсь,
І мерщій обгородивсь,
Сплів драбинку про запас.
- Виконання в зошиті вправи 3 (с. 34).
г) Нагодуй песиків. (Вправа 4. с.34).
V. Підсумок уроку.
1. Робота з підручником. ( Вправа 6 с. 67 )
2. Прийом «Незакінчене речення».
Література
1. Гість О.М., Філяк І.В. Математика: підручн. для 1 кл. закл. загал. середн. Освіти. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018. – 224с.: іл.
2. О.М.Гість, І.В.Філяк, М.М. Зелінська. Математика. Робочий зошит для 1 класу. Частина 2.
1