Урок "Знайомимось із задачами на знаходження суми двох добутків."

Про матеріал
Конспект дає можливіст: Організувати на уроці проблемно – пошукову навчальну діяльність учнів. Дослідити та навчити учнів розв’язувати задачі на знаходження суми двох добутків, удосконалювати обчислювальні навички додавання та віднімання, табличного множення та ділення, правила знаходження загальної величини. Формувати вміння складати задачі на три дії з простих, складати та розв’язувати задачі. Вчити моделювати задачу за допомогою короткого запису, добирати й застосовувати потрібні знання і способи діяльності для вирішення навчальної задачі. Розвивати креативне мислення учнів. Сприяти розвитку мислительних операцій: уміння порівнювати, аналізувати, класифікувати, знаходити альтернативні способи рішень завдань. Виховувати толерантність, культуру спілкування при роботі в парах, групах. Спонукати учнів до об’єктивної «Я- оцінки» при роботі на уроці.
Перегляд файлу

Тема: Знайомимось із задачами на знаходження суми двох добутків.

Мета: Організувати на уроці проблемно – пошукову навчальну діяльність учнів. Дослідити та навчити учнів розв’язувати задачі на знаходження суми двох добутків, удосконалювати обчислювальні навички додавання та віднімання, табличного множення та ділення, правила знаходження загальної величини. Формувати вміння складати задачі на три дії з простих, складати та розв’язувати задачі. Вчити моделювати задачу за допомогою короткого запису, добирати й застосовувати потрібні знання і способи діяльності для вирішення навчальної задачі. Розвивати креативне мислення учнів. Сприяти розвитку мислительних операцій: уміння порівнювати, аналізувати, класифікувати, знаходити альтернативні способи рішень завдань. Виховувати толерантність, культуру спілкування при роботі в парах, групах. Спонукати учнів до об’єктивної «Я- оцінки» при роботі на уроці.

Предметні компетентності: знає таблицю множення; додає та віднімає в межах 100; знає та називає компоненти дій додавання та множення; виконує практичні дії для зв’язку між компонентами додавання та віднімання; утворює рівності на основі таблиці множення та практичних дій.

Ключові компетентності:  вміння вчитися – дотримуватися організації робочого місця, правильної організації навчального приладдя, співпраці в групі, відповіді на питання математичною мовою, співвідносити результат із зразком, самоконтролювати знання та уміння; інформаційно-комунікативна- знаходити завдання в підручнику, орієнтуватися на сторінці зошита, користуватися роздатковим матеріалом; загальнокультурна- дотримуватися правил поведінки на уроці; здоров’язбережувальна – правильна постава, хвилинки відпочинку; соціальна- чистота робочого місця.

Вид уроку: інтегрований (математика, я досліджую світ, читання)
Тип уроку: комбінований.

 

Обладнання: коло вена для групової роботи, конверти із завданнями для роботи в групах, презентація.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

1. Створення емоційного настрою на урок.

-Чи любите ви математику? Чому?

- Працюємо за таким девізом: ,,У нас ледарів нема".

- Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

- Щоб урок був успішним я для вас підготувала різні математичні завдання, задачі, а також підготувала цікаву інформацію про одну з тварин.

- А якими ви будете на уроці? (Уважними, зібраними, активними, наполегливими).

2. Рефлексія.

- Я дарую вам свою усмішку, а ви подаруйте мені свої усмішки і починаємо наш урок математики.

3. Перевірка домашнього завдання.

Розв’яжіть ланцюжок:

 

 

  •  
  • Дайте характеристику числа 9.
  • Згадайте домашнє завдання, що ви можете сказати ще про це число? (це відповідь  до задачі: 9 кг олії отримають із 27 кг насіння.)

Відкрили зошити, запишіть число і слова класна робота. (Зошит свій я відкриваю…)

ІІ. Контроль, закріплення раніше набутих знань.

  1. Актуалізація знань.

Робота в групах:

У нас сьогодні незвичайний урок. До нас на урок завітала тварина. Якщо правильно розв’яжете вирази та відповіді поставите в порядку спадання, то дізнаєтесь, хто це.

3*5= 15   54:6= 9    75-30=45      36+13=49             27+11=38

О          Р Н А К

45 38 49 9 15

 (норка)

  1. Хвилинка каліграфії.

Повідомлення про норку.

Норка - хижа тварина: європейська і сріблясто-блакитна. Розміри тварини становлять від 30 до 40 см, вага приблизно 600-800 грам. Живуть норки у природі приблизно 6 років, у неволі до 12 років.

  • Скільки років живуть норки у природі, у неволі7

Хвилинка каліграфії.  6  12

  • Продовжіть числовий ряд: 18, 24, 30, 36, 42, 48, 54.
  • Що ви можете сказати про ці числа? (таблиця множення на 6)

Виконаємо правильно математичний диктант і  дізнаємося, яких друзів має норка.

Математичний диктант: (будуємо вежу за допомогою цеглинок лего)

  1. Скільки очей у двох білок? 4 ока
  2. Скільки лапок у 3 павуків? 24 лап
  3. Скільки вух у 4 зайців? 8 вух
  4. Скільки хвостів у 6 мавп? 6 хвостів
  5. Скільки очей у 7 мишок? 14 очей
  6. Скільки лап у 5 слонів? 20 лап.

Відповідь на слайді.

  • Яких друзів має норка?
  • Як можна назвати одним словом?
  • А хто зайвий ? (павук)
  • Чому? До якої групи він відноситься?

Павук образився і обплів все павутиною. Треба цю перешкоду подолати. Дайте відповіді на питання:

  • Назвіть компоненти дії додавання.
  • Назвіть компоненти дії множення.
  • Як знайти невідомий доданок? Множник?
  • Як знайти загальну кількість? (кількість однієї одиниці помножити на кількість, подану в задачі)
  • Круги Ейлера. Робота в групах.

Порівняти просту та складену задачу. (Відмінність: одна дії, дві або більше дій.  Спільне: задача, умова, питання, розв’язок, відповідь, числові дані)

ІІІ. Оголошення теми уроку..

Ми сьогодні на уроці ми будемо досліджувати задачі , а допоможуть нам норки.

ІV.Проблемно – пошукова діяльність учнів.

Я помітила, що білі та чорні норки засперечалися, вони просять нашої допомоги. Давайте допоможемо їм.

Розв’яжемо задачі  і  дізнаємося, яка улюблена їжа цих тваринок.

Робота з підручником. Робота з текстовими задачами.

а) У клітці на фермі під номером 1, знаходиться чорні  норки. Вони подружиться з вами, якщо ви правильно виконаєте завдання N1(1), сторінка 119.

Аналіз:

  • Послухайте задачу.
  • Прочитайте самостійно.
  • Про що йдеться мова у задачі?
  • Чи можемо одразу дати відповідь на питання задачі? (так)
  • Якою дією? (множення)
  • Який це тип задачі? (на знаходження добутку)
  • Записуємо розв’язання задачі.

б) У клітці на фермі під номером 2, знаходиться білі  норки. Вони подружиться з вами, якщо ви правильно виконаєте завдання N1(2), сторінка 119.

Аналіз:

  • Послухайте задачу.
  • Прочитайте самостійно.
  • Що означає число 2 у задачі?
  • Що означає число 5 у задачі?
  • Чи можемо одразу дати відповідь на питання задачі? (так)
  • Якою дією? (множення)
  • Який це тип задачі? (на знаходження добутку)
  • Записуємо розв’язання задачі.

- Ми розв’язали задачі прості чи складені?

- Яка улюблена страва  цих звірків? (риба)

Уявляєте норки  помирилися і вирішили об’єднатися під час обіду в одній клітці.

 Фізкультхвилинка.

в)Задача 1(3), сторінка 119.

Аналіз:

- Послухайте задачу.

- Прочитайте самостійно. 

- Чи можемо одразу дати відповідь на питання задачі? (ні). Чому? (бо вона складена)

- Зі скількох простих задач складається? (з трьох)

- Що ми знайдемо спочатку? (скільки дали рибин чорним норкам ). Якою дією? Який тип задачі?

- Що ще ми можемо знайти? (скільки дали білим норкам рибин).  Якою дією? Який тип задачі?

- Коли ми будемо знати, скільки дали білим норкам і чорним норкам рибин, ми можемо дати відповідь на питання задачі? Якою дією? Який тип задачі?

- Який план розв’язання задачі.

- Я хочу вам подякувати норки задоволені.

- Ми дослідили з вами новий тип задачі.

- Який це тип задачі? ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ СУМИ ДВОХ ДОБУТКІВ.

 

V. Закріплення вивченого.

1. Робота з таблицею - пам’яткою:

2. Творча робота над задачею.

Складіть задачу та усно розв’яжіть її. (Короткий запис  на дошці, слайді)

Полює в природі норка  і вдень і вночі, але вночі їй подобається більше. Живиться водяною крисою, жабами, окунями, раками, равликами, комахами.

 

 

 

 

3. Логічна вправа. (резерв)

Норка може бути домашньою тваринкою. Якщо вона хижий звір, вона може хитрувати. Допоможіть норці заховатися в схованках.

- Якої форми може бути клітка у норки?

- Яка фігура називається прямокутником? (хмаринка прямокутник)

- Яка фігура називається квадратом? (хмаринка квадрат)

Переставте три сірники так, щоб вийшло три квадрати.

 

 

 

VІ. Домашнє завдання.

Розв’язати задачу:  сторінка 120 №5.

VІІ. Підсумок уроку.

Технологія «Мікрофон»

  • Який тип задачі сьогодні досліджували?
  • Які почуття у вас були під час уроку? Що сподобалось?

На наступних уроках ми продовжимо

и цей тип задачі.

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 грудня 2021
Переглядів
1747
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку