Урок - свято з математики в 3 класі
Тема: Великдень. Закріплення таблиці множення числа 8.
Мета: закріплювати таблицю множення числа 8; формувати обчислювальні навички; вдосконалювати уміння розв’язувати текстові арифметичні задачі на 2 дії; розвивати уважність, кмітливість, самостійність, інтерес до математики; виховувати любов до народних звичаїв, традицій, обрядів, розкрити красу й величність Великодня; коригувати процеси мовлення, мислення, увагу, пам'ять та сприймання.
Обладнання: таблиця множення, крашанки з прикладами, картки з геометричними фігурами; вербові гілочки, страсна свічка, крашанки й писанки, кошик з вишитим рушником, ілюстрації і малюнки на тему «Великдень»; ноутбук з відео.
Хід уроку:
І. Нервово – психологічна підготовка до уроку.
Треба дружно привітатись:
«Добрий день!»
Дружно й голосно сказати:
«Добрий день!»
Вправо, вліво поверніться,
Один одному всміхніться.
Ще раз дружно привітайтесь:
«Добрий день!»
II. Мотивація навчальної діяльності.
-
Яка зараз пора року? Що відбувається навесні? Яке найбільше свято ми святкуємо навесні?
-
Після Різдва найбільшим християнським святом є Великдень. Цього дня воскрес Ісус Христос. До свята готуються заздалегідь. Ось і ми з вами, щоб добре підготуватись до Великодня, виконаємо ряд математичних завдань. Оскільки, на попередніх уроках ми вивчили таблицю множення числа 8, то сьогодні повинні її закріпити.
ІІІ. Робота над темою уроку.
1 завдання – математичний диктант.
Запишіть:
а) добуток чисел: 4 і 8, 8 і 8, 10 і 8;
б) перший множник 3, другий множник 8, знайдіть добуток;
в) збільшіть у 8 разів числа: 7, 9, 5.
Каліграфічна хвилинка – цифра 8.
-
Попередню неділю називають Вербною. Перші «котики» верби – символ пробудження природи. Їх освячують в церкві. Гілки верби несуть додому. Декілька гілок висаджували в землю, а решту несли до хати і ставили на покуті перед образами. Якщо у хаті заставали когось, хто проспав заутреню, то «били» вербовою гілочкою, промовляючи:
Не я б’ю – верба б’є.
За тиждень Великдень.
Недалечко червоне яєчко.
2 завдання – порівняння виразів.
6 × 8 … 9 × 8 10 × 8 … 8 × 5
4 × 8 … 8 × 4 3 × 8 … 8 × 8
-
Кожен день останнього тижня перед Великоднем пов'язаний з біблійними розповідями про Ісуса Христа. В ці дні до четверга вся родина прибирала в хаті. Старанно поралася, все мала довести до ладу, тому й четвер називався Чистим. Ввечері йшли на службу у церкву, а повертаючись, намагались донести додому палаючу страсну свічку. Полум’ям її випалювали в хаті хреста, щоб всіляка нечисть її обминала.
3 завдання – колективне розв’язування задачі.
-
П’ятниця - найсумніший день не тільки під час посту, а й у цілому році. В цей день розіп’яли на Хресті Ісуса. У Великодню П’ятницю люди постили й роздумували над стражданнями й смертю Спасителя. Йшли всі в церкву, щоб вклонитись знівеченому тілу Ісуса Христа.
4 завдання – самостійне розв’язування прикладів на картках – крашанках.
8 × 6 + 32 8 ×10 - 56
100 – 8 ×9 49 + 8 × 3
40 ÷ 5 ÷ 4 8 × 5 ÷ 4
-
В суботу пекли паску, яка символізувала вічність людського життя. А також готували писанки й крашанки. Християни сприймали яйце як символ воскресіння. Послухайте легенду про виникнення писанок.
-
Коли розіп’яли Ісуса Христа, з кожної краплини його крові виникала крашанка. Під Хрестом стояла Мати Божа, яка молилася і гірко плакала. Ті червоні крашанки, на які падали її сльози, перетворилися на розкішно прикрашені писанки.
IV. Фізкультхвилинка. Руханка під музику.
Гарна писанка у мене.
Мабуть кращої нема!
Мама трішки помагала,
Малювала я сама.
5 завдання – креслення в зошитах геометричних фігур за даними розмірами.
-
Ось і вже неділя надійшла. На свято Великодня жінки і чоловіки обов’язково одягали вишиті сорочки. До церкви несли кошики з ковбасою, шинкою, паскою, крашанками й писанками.
Христос Воскрес! Усе радіє.
Сміється сонечко з небес.
Прозора річечка аж мліє.
Христос Воскрес! Христос Воскрес!
-
Повернувшись додому із свяченою паскою, тричі промовляють:
«Свята паска в хату – вся нечисть із хати». Великоднє снідання починалось поділом свяченого яйця поміж членами всієї родини.
В цей день прощають всім своїм ворогам. Писанки дарували один одному на щастя.
V. Підсумок уроку. Рефлексія. Домашнє завдання.
- Чи сподобався вам урок? Про що дізналися на уроці?
Які завдання виконали? Що було важко виконувати, а що легко?
-
Отже, Великдень – радісне свято воскресіння природи, свято загального всепрощення й загальної любові. Три дні Великодня радіє все на небесах і на землі. В ці дні відкривається небо, і якщо у людини добрі наміри й помисли, то Бог неодмінно почує їх і допоможе здійснити. Так мовиться у давньому повір’ї.
Дай, Боже, ще на той рік дочекатися світлого празника
Воскресіння Христового в щасті й здоров’ї!
Христос Воскрес!
-
Діти, ви старанно працювали, виконали правильно всі завдання, тому отримуєте шоколадні яєчка. Будьте розумні, слухняні, кмітливі, любіть нашу землю, наші традиції, і будете добрими людьми й вірними християнами.
-
А зараз подивимося відеоролик про свято Великдень.