Подорож країною Геометрії

Про матеріал
Розвивати просторову уяву учнів; формувати і узагальнювати у школярів основних базових знань; розвивати довільну увагу; вчити нестандартно думати; виховувати згуртованість, відповідальність, командний дух.
Перегляд файлу

Урок - подорож країною Геометрією. 2 клас. Вчитель: Гладунська Н.М.

Математика – це витвір людського розуму, призначений не стільки для пізнання, скільки для пошуку істини.

Геометрія – правителька усіх розумових пошуків. (М.Ломоносов)

Мета: розвивати просторову уяву учнів; формувати і узагальнювати у школярів основних базових знань; розвивати довільну увагу; вчити нестандартно думати;  виховувати згуртованість, відповідальність, командний дух.

                                           Хід змагання

І. Вступна частина.

- На краю світу, дуже давно була країна математика. Вона складалася з кількох міст. І міста у ній були особливими. В одному жили цифри, в другому знаки, а в третьому геометричні фігури. Саме в третє місто я запрошую вас у подорож. Кожна фігура. Яка там живе – унікальна. Ніхто з мешканців цього міста не хотів зайняти місце іншої. Для того, щоб потрапити у місто Геометрія,

нам потрібно сісти в три вагони: «Кружечки», «Трикутники», «Квадратики»(діти об’єднуються в три команди)

  • Білетом для проїзду будуть ваші відповіді.

                                    Команда «Кружечки»

Відгадайте:

Ось вам загадка непроста:

Не маю жодного кута!

Фігура я геометрична,

Така кругленька, симпатична!...(круг)

Діти: мильні кульки залюбки

Видувають малюки.

Навкруги літають кульки –

Веселкові мильні бульки – куля – родичка кружечка, але об’ємна.

                                                 Команда «Трикутники»

Відгадайте: Три у мене сторони,

Міцно з’єднані вони.

А між ними три кути.

Хто я, чи вгадаєш ти?  (трикутник)

Діти: Клоун в цирку виступає,

Малюків розвеселяє.

В формі конуса ковпак.

Ну й кумедний! Чи не так? – конус родич трикутнику, але об’ємний.

                                  Команда «Квадратики»

Відгадайте: Чотири в мене сторони,

Усі однакові вони.

Всі четверо кутів – прямі.

Ім’я моє назвіть самі. (квадрат)

Діти: Песик песика навчає:

  • Кубик форму куба має.

Песик хвостиком махав.

  • Зрозумів, сказав гав – гав. – куб родич квадрата, але об’ємний.

Вчитель: Ну що ж, знайомство відбулося, білети придбали, рушаймо! Щасливої дороги!

                        Перша зупинка «Жителі моєї вулиці»

  • Запишіть якнайбільше слів – «родичів», які проживають на ваших вулицях, наприклад…

*Круг, куля,…

*Квадрат, куб,…

*Трикутник, конус,…

- А на чиїй вулиці проживає така геометрична фігура, відгадайте:

1)Слон на коло раптом сів

І на щось перетворив.

Іншою фігура стала –

Ми звемо її …     овалом.

2)Чотири маю сторони,

Не всі однакові вони.

Прямих кутів чотири маю.

Як мене звати, не згадаю…               прямокутник.

3)В небо шпилем підіймаюсь,

Ще в Єгипті зустрічаюсь.

Із піску зробила Ліда.

Звуть усі нас…                                   піраміда.

4)Цікавинка. Назва ромбу походить від слова «бубон», адже в давнину бубни робили у формі квадрата або ромба.

- Перевіримо результати записів. Рушаймо. Наступна станція…

                                         «Намальована вулиця»

  • У вас є 10 ваших геометричних фігур, домалюйте предмети, які мають такі форми.

Презентація робіт.

1 команда. Подивіться – но навколо!

Пальчиком малюєм коло!

Круг – тарілочка, колесо,

Коло, обруч, поясок.

Наше сонце у вікні –

Яскравий круг в височині.

Круглий м’ячик тут лежить,

В руки він до нас спішить.

2 команда. Циліндр – це що?

            Запитала у тата.

            А він розсміявся:

Циліндр – це шляпа.

Труба пароплава – авжеж,

Справжній циліндр теж.

Всі труби на циліндр схожі –

А я навів приклад гожий:

Калейдоскоп мій кольоровий –

Теж циліндр чудовий.

3 команда. Щоб потішить малюків,

Вітер човник підхопив,

А трикутники – вітрила

Дмухнув пустунець щосили.

  • А чи є на ваших малюнках названі предмети? Молодці!

 

                 Наступна станція «Конкурсна»

«Гарні друзі для малят – трикутник, кружечок і квадрат»

Завдання: продовжити орнамент точно за зразком.

 

                             Наступна станція «Заплутанка»

  • В лабіринті відшукайте де знаходяться помешкання ваших геометричних фігур.

 

                  Наступна станція «Загадковий малюнок»

  • Знайдіть на малюнку геометричні фігури та розфарбуйте різними кольорами. Пофантазуйте, що крім геометричних фігур ви бачите ще.

 

                            Наступна станція Хвилинка Пізнайки»

Загадка: Геометрична фігура, яка не має жодних вимірів. (точка)

Олівцем торкнись листочка –

Там залишиться лиш слід.

Це – математична точка –

Крок в математичний світ.

  • Скільки прямих можна провести через одну точку? (безліч)
  • Скільки прямих можна провести через дві точки? (одну)
  • Яка геометрична фігура не має ні початку, ні кінця? (пряма)

Із куточка у куточок

Тягне котик мотузочок.

Мотузочок той не рветься,

Прямою лінією зветься.

  • Які бувають лінії? (прямі, криві, ламані)

Ходить сонечко між світом.

Кривуля стежина світом

Вліво вправо чи дугою –

Зветься лінія…кривою.

Вечір. Сонечко сідає.

Усміхається прощально –

Нас розлучить з небокраєм

Лінія …горизонтальна.

Із високої сосни

Впала шишка в бур’яни.

Шлях її падіння –

Вертикальна лінія.

Косий дощик восени

Йде на ліс і на лани.

На рясний барвистий килим

Кладе…лінії похилі.

Ламана лінія – шпилі гірські,

Ламана лінія – пилки зубці.

Сходи і вулиці – де не підеш,

Ламані лінії всюди знайдеш.

Телефонна лінія –

Лінія …пряма.

Опорами поділена

На …відрізки вона.

Світанковий промінь сонця

Лине просто у віконця –

Зазирає дітям в очі,

Привітати з ранком хоче.

  • Це все одномірні фігури. Бо мають лише довжину.

Від сестрички – точки, промені – брати

Подалися в різні сторони – світи,

А дороги їхні утворили…кут.

Намалювати просто їх отут.

  • Допитливим малятам потрібно з’ясувати,

Чи можна прямокутником квадрат назвати? (так)

 

         Наступна станція «Стародавня Греція. Острів Сицилія»

  • Ми вийдемо на невеличку екскурсію до міста Сіракузи. У цьому місті народився чудовий математик Архімед. Він запропонував зручний спосіб обчислення розмірів різних геометричних фігур, таких як трикутник, куля, циліндр, конус. Він винайшов гвинт, планетарій, механізм для підняття важких предметів, бойові машини. На його могилі був поставлений пам’ятник із зображенням кулі і циліндра – символів його геометричних відкриттів. Архімед був чудовим математиком. А вам пропонується розв’язати приклади і розшифрувати деякі слова пов’язані з Архімедом.

Шифр:

А   І  О  И  Е  Я  В  Н  Л   П     М     Т       Г

1  2  3  4   5  6  7   8   9  10   11   12     13

*У якій країні зараз знаходиться місто Сіракузи? (Італія)

2х1      2х6      100-99     100-1        101-99     102 – 96

*Як називається вулкан, який знаходиться неподалік від цього міста?(Етна)

*Ще один винахід Архімеда? (помпа)

*Винахід Архімеда, який можеш побачити у м’ясорубці?(гвинт)

 

                        Наступна станція «Кінозал»

  • Переглянемо мультфільм «Коля, Оля і Архімед»

 

                       Остання станція «Геометричний конструктор»

  • Сконструюйте за зразком свою машину з геометричних фігур. Приклейте на аркуш… Дуже гарні у вас вийшли транспортні засоби. Саме на них ми повернемося з нашого круїзу. Поїхали!...

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Позакласні заходи
НУШ
Додано
2 січня 2022
Переглядів
786
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку