Урок - подорож країною Геометрією. 2 клас. Вчитель: Гладунська Н.М.
Математика – це витвір людського розуму, призначений не стільки для пізнання, скільки для пошуку істини.
Геометрія – правителька усіх розумових пошуків. (М.Ломоносов)
Мета: розвивати просторову уяву учнів; формувати і узагальнювати у школярів основних базових знань; розвивати довільну увагу; вчити нестандартно думати; виховувати згуртованість, відповідальність, командний дух.
Хід змагання
І. Вступна частина.
- На краю світу, дуже давно була країна математика. Вона складалася з кількох міст. І міста у ній були особливими. В одному жили цифри, в другому знаки, а в третьому геометричні фігури. Саме в третє місто я запрошую вас у подорож. Кожна фігура. Яка там живе – унікальна. Ніхто з мешканців цього міста не хотів зайняти місце іншої. Для того, щоб потрапити у місто Геометрія,
нам потрібно сісти в три вагони: «Кружечки», «Трикутники», «Квадратики»(діти об’єднуються в три команди)
Команда «Кружечки»
Відгадайте:
Ось вам загадка непроста:
Не маю жодного кута!
Фігура я геометрична,
Така кругленька, симпатична!...(круг)
Діти: мильні кульки залюбки
Видувають малюки.
Навкруги літають кульки –
Веселкові мильні бульки – куля – родичка кружечка, але об’ємна.
Команда «Трикутники»
Відгадайте: Три у мене сторони,
Міцно з’єднані вони.
А між ними три кути.
Хто я, чи вгадаєш ти? (трикутник)
Діти: Клоун в цирку виступає,
Малюків розвеселяє.
В формі конуса ковпак.
Ну й кумедний! Чи не так? – конус родич трикутнику, але об’ємний.
Команда «Квадратики»
Відгадайте: Чотири в мене сторони,
Усі однакові вони.
Всі четверо кутів – прямі.
Ім’я моє назвіть самі. (квадрат)
Діти: Песик песика навчає:
Песик хвостиком махав.
Вчитель: Ну що ж, знайомство відбулося, білети придбали, рушаймо! Щасливої дороги!
Перша зупинка «Жителі моєї вулиці»
*Круг, куля,…
*Квадрат, куб,…
*Трикутник, конус,…
- А на чиїй вулиці проживає така геометрична фігура, відгадайте:
1)Слон на коло раптом сів
І на щось перетворив.
Іншою фігура стала –
Ми звемо її … овалом.
2)Чотири маю сторони,
Не всі однакові вони.
Прямих кутів чотири маю.
Як мене звати, не згадаю… прямокутник.
3)В небо шпилем підіймаюсь,
Ще в Єгипті зустрічаюсь.
Із піску зробила Ліда.
Звуть усі нас… піраміда.
4)Цікавинка. Назва ромбу походить від слова «бубон», адже в давнину бубни робили у формі квадрата або ромба.
- Перевіримо результати записів. Рушаймо. Наступна станція…
«Намальована вулиця»
Презентація робіт.
1 команда. Подивіться – но навколо!
Пальчиком малюєм коло!
Круг – тарілочка, колесо,
Коло, обруч, поясок.
Наше сонце у вікні –
Яскравий круг в височині.
Круглий м’ячик тут лежить,
В руки він до нас спішить.
2 команда. Циліндр – це що?
Запитала у тата.
А він розсміявся:
Циліндр – це шляпа.
Труба пароплава – авжеж,
Справжній циліндр теж.
Всі труби на циліндр схожі –
А я навів приклад гожий:
Калейдоскоп мій кольоровий –
Теж циліндр чудовий.
3 команда. Щоб потішить малюків,
Вітер човник підхопив,
А трикутники – вітрила
Дмухнув пустунець щосили.
Наступна станція «Конкурсна»
«Гарні друзі для малят – трикутник, кружечок і квадрат»
Завдання: продовжити орнамент точно за зразком.
Наступна станція «Заплутанка»
Наступна станція «Загадковий малюнок»
Наступна станція Хвилинка Пізнайки»
Загадка: Геометрична фігура, яка не має жодних вимірів. (точка)
Олівцем торкнись листочка –
Там залишиться лиш слід.
Це – математична точка –
Крок в математичний світ.
Із куточка у куточок
Тягне котик мотузочок.
Мотузочок той не рветься,
Прямою лінією зветься.
Ходить сонечко між світом.
Кривуля стежина світом
Вліво вправо чи дугою –
Зветься лінія…кривою.
Вечір. Сонечко сідає.
Усміхається прощально –
Нас розлучить з небокраєм
Лінія …горизонтальна.
Із високої сосни
Впала шишка в бур’яни.
Шлях її падіння –
Вертикальна лінія.
Косий дощик восени
Йде на ліс і на лани.
На рясний барвистий килим
Кладе…лінії похилі.
Ламана лінія – шпилі гірські,
Ламана лінія – пилки зубці.
Сходи і вулиці – де не підеш,
Ламані лінії всюди знайдеш.
Телефонна лінія –
Лінія …пряма.
Опорами поділена
На …відрізки вона.
Світанковий промінь сонця
Лине просто у віконця –
Зазирає дітям в очі,
Привітати з ранком хоче.
Від сестрички – точки, промені – брати
Подалися в різні сторони – світи,
А дороги їхні утворили…кут.
Намалювати просто їх отут.
Чи можна прямокутником квадрат назвати? (так)
Наступна станція «Стародавня Греція. Острів Сицилія»
Шифр:
А І О И Е Я В Н Л П М Т Г
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
*У якій країні зараз знаходиться місто Сіракузи? (Італія)
2х1 2х6 100-99 100-1 101-99 102 – 96
*Як називається вулкан, який знаходиться неподалік від цього міста?(Етна)
*Ще один винахід Архімеда? (помпа)
*Винахід Архімеда, який можеш побачити у м’ясорубці?(гвинт)
Наступна станція «Кінозал»
Остання станція «Геометричний конструктор»