Тема уроку: Ознайомлення з поняттям і терміном «задача». Складові частини задачі: «умова», «запитання», «розв’язання», «відповідь». Складання та розв’язування задач на знаходження суми та остачі.
Мета уроку: ввести термін “задача”, познайомити зі структурними елементами задачі, вчити складати та розв’язування задачі на знаходження суми та остачі, розвивати комунікативні та математичні компетентності, логічне мислення, виховувати пізнавальний інтерес та почуття відповідальності під час роботи в групах.
Обладнання:таблички з назвами частин задачі, схеми задач, предметні малюнки з теми уроку.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Пролунав дзвінок,
починаємо урок.
Працюватимемо старанно,
щоб почути наприкінці,
що у нашім першім класі
діти – просто МОЛОДЦІ.
Ми будемо вчитися сьогодні розв’язувати, досліджувати, порівнювати, міркувати; таємниці математики знову відкривати.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1) Усний рахунок:
2) Порівняти числа:
3) Прочитати приклади по-різному:
4) Каліграфічна хвилинка .
Є такий Дід – Цифроїд,
Їсть він цифри на обід.
Як печиво їх тягає.
Встав, яких тут не вистачає.
1 … 3 … 5 … 7 …… 10
5) «Веселий рахунок».
Справжніх друзів на обід
запросив до себе кіт.
Став він думать і гадать,
Чим їх буде пригощать:
Їжачок, 2 киці, 3 крота.
Скільки друзів у кота?
Настав добрий ранок.
Мама на кухні готувала сніданок.
6 млинців приготувала –
Киця Мура 1 вкрала.
Порахуйте ті млинці,
Що потраплять зранку
дітям до сніданку.
6) Фізкультхвилинка
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Сьогодні на уроці ми познайомимося з поняттям «задача», з її елементами, будемо вчитися розв’язувати задачі на знаходження суми та остачі.
ІV. Знайомство з новим матеріалом.
До нас у клас Їжачок прийшов.
Він тему нову приготував для нас.
Діти, ми сьогодні з вами маленькі дослідники.
Фронтальна перевірка.
Отже, Їжачок вирушив у сад зі своєю подружкою Катрусею збирати яблука. Вони вже знайшли та поклали в кошик 3 яблука. Потім знайшли ще 4 яблука. Скільки всього яблук знайшли Їжачок і Катруся?
Це задача.
Ми знаємо, що Їжачок і Катруся спочатку знайшли 3 яблука (з’являється цифра 3). Знаємо, вони ще знайшли 4 яблука (з’являється цифра 4). Все це нам відомо.
Це умова.
Це питання.
У задачі завжди є умова та питання. Без питання немає задачі.
3 + 4 = 7. Це рішення.
Це відповідь.
Згадаймо умову задачі. Назвіть питання задачі. Назвіть рішення задачі. Сформулюйте відповідь.
Розв’язання задач за підручником.
Завдання 3 (усно).
Це умова задачі.
Це питання задачі.
4 + 2 = 6 (ц.)
Це рішення задачі.
Це відповідь задачі.
Завдання 4. Скласти та розв’язати задачу за малюнком.
5 - 2 = 3 (ц.)
Відповідь: стало 3 цукерки.
5 – 2 = 3 (ц.)
Відповідь: залишилося 3 цукерки.
Пальчикова гімнастика
V. Закріплення вивченого матеріалу
Завдання 1 Самостійна робота . Взаємоперевірка.
Завдання 2,3 Робота в групах
VI. Підсумок уроку.