Урок "Знайомимося із задачею"

Про матеріал
Тема уроку: Ознайомлення з поняттям і терміном «задача». Складові частини задачі: «умова», «запитання», «розв’язання», «відповідь». Складання та розв’язування задач на знаходження суми та остачі. Удосконалення обчислювальних навичок, зокрема додавання і віднімання числа 4 частинами. Формування вміння знаходити значення виразів на дві дії.
Перегляд файлу

Тема уроку: Ознайомлення з поняттям і терміном «задача». Складові частини задачі: «умова», «запитання», «розв’язання», «відповідь». Складання та розв’язування задач на знаходження суми та остачі.

Мета уроку: ввести термін “задача”, познайомити зі структурними елементами задачі, вчити складати та розв’язування задачі на знаходження суми та остачі, розвивати комунікативні та математичні компетентності, логічне мислення, виховувати пізнавальний інтерес та почуття відповідальності під час роботи в групах.

Обладнання:таблички з назвами частин задачі, схеми задач, предметні малюнки з теми уроку.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Пролунав дзвінок,

починаємо урок.

Працюватимемо старанно,

щоб почути наприкінці,

що у нашім першім класі

діти – просто МОЛОДЦІ.

Ми будемо вчитися сьогодні розв’язувати, досліджувати, порівнювати, міркувати; таємниці математики знову відкривати.

  • Чому буде присвячений наш урок?
  • Над розвитком, яких умінь ми будемо з вами сьогодні працювати?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1) Усний рахунок:

  • 7 – 4
  • 3 – 2
  • 5 + 2
  • 1 + 9
  • 10 – 5

2) Порівняти числа:

  • 2 ___ 0
  • 4 ___ 0
  • 0 ___ 6
  • 9 ___ 0

3) Прочитати приклади по-різному:

  • 7 + 2
  • 6 + 1
  • 5 – 2
  • 9 – 1

4) Каліграфічна хвилинка .

Є такий Дід – Цифроїд,

Їсть він цифри на обід.

Як печиво їх тягає.

Встав, яких тут не вистачає.

1 … 3 … 5 … 7 …… 10

  • Як в математиці називається такий ряд чисел?
  • Назвіть сусідів чисел 2, 5.
  • Назвіть попереднє число до 8, 6.
  • Назвіть наступне число до 4, 9.

5) «Веселий рахунок».

Справжніх друзів на обід

запросив до себе кіт.

Став він думать і гадать,

Чим їх буде пригощать:

Їжачок, 2 киці, 3 крота.

Скільки друзів у кота?

Настав добрий ранок.

Мама на кухні готувала сніданок.

6 млинців приготувала –

Киця  Мура 1 вкрала.

Порахуйте ті млинці,

Що потраплять зранку

дітям до сніданку.

6) Фізкультхвилинка

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні на уроці ми познайомимося з поняттям «задача», з її елементами, будемо вчитися розв’язувати  задачі на знаходження суми та остачі.

ІV. Знайомство з новим матеріалом.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

 До нас у клас Їжачок  прийшов.

Він тему нову приготував для нас.

Діти, ми сьогодні з вами маленькі дослідники.

  • А що таке задача?
  • Хочете дізнатися?
  • Відкрийте підручник.
  • Визначте тему уроку.
  • Чому будете вчитися?

 

   Фронтальна перевірка.

Отже, Їжачок  вирушив у сад зі своєю подружкою Катрусею збирати яблука. Вони вже знайшли та поклали в кошик 3 яблука. Потім знайшли ще 4 яблука. Скільки всього яблук знайшли Їжачок і Катруся?

Це задача.

  • Хто зможе повторити текст задачі?
  • Що нам відомо?

Ми знаємо, що Їжачок і Катруся спочатку знайшли 3 яблука (з’являється цифра 3). Знаємо, вони ще знайшли 4 яблука (з’являється цифра 4). Все це нам відомо.

Це умова.

  • Що нам потрібно дізнатися? Чого ми не знаємо?

Це питання.

У задачі завжди є умова та питання. Без питання немає задачі.

  • Треба подумати та пояснити, якою дією розв’яжемо задачу. Чому?
  • Скільки ж вийде?

3 + 4 = 7. Це рішення.

  • Хто відповість на питання задачі?

Це відповідь.

Згадаймо умову задачі. Назвіть питання задачі. Назвіть рішення задачі. Сформулюйте відповідь.

Розв’язання задач за підручником.

Завдання 3 (усно).

  • У Петрика було 4 цеглинки, а в Тетянки-2.

Це умова задачі.

  • Скільки всього цеглинок у дітей?

Це питання задачі.

4 + 2 = 6 (ц.)

Це рішення задачі.

  • Стало 6 цеглинок.

Це відповідь задачі.

 Завдання 4. Скласти та розв’язати задачу за малюнком.

  • Чим схожі задачі?
  • Чим відрізняються?

5 - 2 = 3 (ц.)

Відповідь: стало 3 цукерки.

5 – 2 = 3 (ц.)

Відповідь: залишилося 3 цукерки.

Пальчикова гімнастика

V. Закріплення вивченого матеріалу

 

  • Робота в зошитах з друкованою основою.

Завдання 1 Самостійна робота . Взаємоперевірка.

Завдання 2,3 Робота в групах

 

VI. Підсумок уроку.

 

  • Які математичні терміни ви сьогодні вивчили?
  • З чого складається задача?
  • Для чого потрібно вміти розв’язувати задачі?
  • Їжачок задоволений вашою роботою на уроці і говорить, що ви МОЛОДЦІ!

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мегедин Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
7 лютого 2019
Переглядів
9788
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку