Урок "Зображення казкового образу засобами кольору в техніці вітражу""

Про матеріал
Урок за системою розвивального навчання ДРіМ (В.В. Давидова, В.В., В.В.Рєпкіна і Д.С.Максименка та ін.) для учнів 4 класу.
Перегляд файлу

Тема:«Зображення казкового образу засобами кольору в техніці вітражу»

Мета: ознайомити учнів з технікою в образотворчому мистецтві – вітражу, навчити виконувати імітацію вітражу. Розвивати образне мислення, уяву, фантазію, вміння передавати настрій у малюнках на теми казок.

Продовжувати ознайомлювати учнів з елементарними пропорціями будови постаті людини. Поглиблювати поняття про гармонійне заповнення площини паперу елементами зображення.

Прищеплювати любов до народної творчості мистецтва. Виховувати естетичні почуття.

Обладнання: ілюстрації, малюнки, таблиці до українських народних казок, зразки дитячих малюнків, малюнки із зображенням вітражу, репродукція картини В.М. Васнєцова «Іван-Царевич на Сірому вовкові».

Хід уроку

І.Організаційна частина

ІІ. Робота над темою уроку

Вчитель:

Сьогодні я Казку сюди запросила

Щоб бачити Казку і слухать гуртом,

А казка в дорозі десь загубилась –

Давайте її погукаєм разом.

Учні:Каз-ко! Каз-ко! (Виходить дівчинка.)

Казка: Добрий день, учні! Впевнена в тому, що ви всі давно знайомі зі мною. Я приходжу до вас перед сном, щоб ви спали спокійно, щоб у сні на вашому обличчі не зникала усмішка, щоб сон ваш був чарівним.

А щоб переконатись у тому, чи знаєте ви казки, розв’яжемо кросворд. У виділених клітинах, що по вертикалі, ви прочитаєте слово, яке означає техніку, у якій ви будете сьогодні працювати на уроці образотворчого мистецтва.

Розгадування кросворду

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А) Як звали ніжну, тендітну дівчинку, яка  мала лише дюйм зросту?      (Дюймовочка)

Б) З якої казки цей фрагмент?

І тягнуть всі:

Мишка – за кицю,

Кицюня – хвостик у Сірка,

Сірко – онуччину спідницю,

А та – бабуні фартуха.

Бабуня держить чоловіка,

Піт виступає на чолі,

Дід тягне ріпку, цупить, смика…

І ріпку витягли з землі!      (Ріпка)

В) Ім'я сміливого героя з української народної казки (Котигорошко)

Г) Безтурботний дерев'яний хлопчик, який не слухався свого батька.     (Буратіно)

Д) Ім'я дівчинки, яка загубила кришталевий черевичок (Попелюшка).

Є) Хто прийшов в гості до лисички?    (Журавель)

У виділених клітинках слово «Вітраж».

2.Перегляд ілюстрацій, малюнків до казок, репродукцій картини В.М.Васнєцова «Іван-Царевич на Сірому вовкові». (з коментарем вчителя). Придивіться до малюнків, які з них виконані в техніці вітражу?

Віктор Михайлович Васнєцов вибрав драматичний момент: Іван-Царевич і Олена Прекрасна мчать на Сірому вовкові через лісові хащі, позаду залишились переслідувачі, попереду – невідомість, розлука.

Стомлена дорогою королівна схилила свою голову на груди Івана-Царевича. Вся її фігура говорить про покору долі, а погляд Івана – Царевича, рух руки, навпаки, виражають сміливість, рішучість, бажання захистити Олену Прекрасну. Художник неначе порівнює молодих людей з тендітними деревами дикої яблуньки, обсипаної ніжними квітами.

На землю спускаються сутінки, туман повзе між віттям стовбурів дерев-велетнів. Темні фарби пейзажу виражають хвилювання, тривогу, відчуття небезпеки. Художникові вдалося викликати співпереживання, співчуття глядача.

  1. Повідомлення теми й завдань уроку.

- Сьогодні ми будемо передавати казковий образ засобами кольору в техніці вітражу.

- Зараз ви подивитесь фрагмент з української народної казки. А яка саме казка, попробуйте відгадати.

(виходить Дід з Бабою та Снігуронька)

 

Вчитель.

У дідуся й бабусі

Донька – дивина.

Вік її недовгий:

Снігова вона.

Дід

Гарна наша донечка,

Квітка білосніжна,

З доброю душею,

Мила, чуйна, ніжна.

Та чомусь Снігуронька

Невесела нині.

Баба.

Що з тобою, любонько,

Чом така журлива?

Снігуронька.

Пустіть мене, бабуню й дідуню,

З дівчатками погратися,

Через вогнище пострибати!

Дівчата.

Снігуронько, йди до нас!

Дід і баба.

Не ходи, доню,

Бо розтанеш над вогнем.

Снігуронька.

Не журіться, мої рідні,

Не сумуйте, любі!

(Дівчата розкладають «вогник», по черзі стрибають, кличуть Снігуроньку. Вона розбігається, перестрибує і починає «танути»)

-З якої казки фрагмент? («Cнігуронька»)

-Отож, ми сьогодні на уроці спробуємо намалювати ілюстрації до цієї казки в техніці вітражу.

4. Словникова робота.

Вітраж – (з французької «засклене вікно») – твір декоративного мистецтва з кольорового чи безбарвного скла або іншого безбарвного матеріалу.

Мистецтво вітражу потребує великої праці, точності виконання. Щоб виготовити вітраж, треба вибрати тему, дібрати кольори, продумати форму тону тощо. Вітражі можна побачити у вестибюлях, кінотеатрах, церквах, громадських і навчальних закладах. Вони належать до монументально-декоративного мистецтва і призначений для прикрашання.

Щоб зробити імітацію вітражу, потрібно спочатку намалювати персонаж до улюбленої казки, потім поділити готовий малюнок різними лініями. Закінчивши, розфарбувати фарбами або олівцями.

Монументальне мистецтво – великі громадські споруди, призначені прикрашати площі, майдани, парки.

5.Поетапне виконання композиції вчителем.

6.Бесіда про «холодні» кольори.

(Голубий, синій, фіолетовий)

7.Практична діяльність.

ІІІ. Перегляд і оцінювання робіт.

IV. Демонстрування малюнків.

 

 

 

 

doc
Додано
5 січня 2022
Переглядів
810
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку