Конспект уроку із зарубіжної літератури, 5 клас, розділ "Сучасна література" на тему "Зображення в повісті реального та фантастичного. Робота з текстом твору (Р. Дал. "Чарлі і шоколадна фабрика") допоможе учителю ознайомити учнів із розділами повісті, допомогти усвідомити їх зміст, ідейно-художнє значення.
Зарубіжна література, 5 клас
Тема: Зображення в повісті реального та фантастичного. Робота з текстом твору
Мета: ознайомити учнів із новими розділами повісті, допомогти усвідомити їх зміст, ідейно-художнє значення; розвивати навички виразного читання, переказування, виділення основних епізодів твору, їх коментування, уміння висловлювати власні судження про прочитане; виховувати кращі моральні якості - доброту, щирість, уміння стійко переносити труднощі, бути дисциплінованим та розважливим.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: текст повісті, дидактичний матеріал
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Прочитати 19-24 розділи повісті;
ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку
IV. Основний зміст уроку
1) Читання та переказ 19 – 24 розділів повісті
- Розкажіть про цех винаходів, у який потрапили відвідувачі фабрики.
- Як виготовляли на фабриці жуйку? Чим вона була незвичайна?
- Що трапилося із Віолеттою Борегард?
- Про що співали умпа-лумпи?
- Які ще цехи побачили відвідувачі?
- Хто працював у містера Вонки в горіховому цеху?
- Як повела себе Верука Солт? Що з нею трапилося?
2) Складання схеми «Подорож фабрикою»
Рожевий тунель - Шоколадний цех – Горіховий цех – Телевізійний цех – Скляний ліфт
3) Заповнення схеми "Чудеса фабрики Віллі Вонки"
Галявина під землею - Шоколадний водоспад,трава з цукрової вати, шоколадна ріка, яхта з карамельки.
Цех винаходів - Вічні барбариски, іриски,від яких росте волосся і борода, жуйка,що заміняє обід з трьох блюд.
Рожевий тунель Двері з написом "Фіалковий крем", боби,високі,мав тополі", "зефірні подушечки" , "лизальні шпалери","гаряче морозиво".
Горіховий цех - Білки самі лущать горіхи.
Скляний ліфт - Через скло видно гори грильяжу, ( ліфтоліт ) хуртовини з цукрової пудри.
Телешоколадний цех - Через телевізор передавали шоколад.
Умпа - лумпи - Гномики, які працюють на фабриці, завжди веселі, співають пісні.
4) Складання пам' ятки для батьків героїв повісті Р. Дала щодо виховання дітей.
• Любіть своїх дітей, але не забувайте про їхнє правильне виховання.
• Дбайте про здоров'я дітей, не дозволяйте закріплюватися їхнім шкідливим звичкам.
• Проводьте з дітьми більше часу, не відкупляйтеся від них грошима й подарунками.
• Не дозволяйте багато сидіти за телевізором, комп'ютером.
• Не сваріться при дітях і не сваріться взагалі.
• Будьте прикладом в усьому хорошому для своїх дітей.
• Навчіть дітей розумі ти слова «Не можна!» .
5) Складання таблиці «Реальне та фантастичне у повісті»
Реальне |
Фантастичне |
Бідність сім’ї Бакетів; Існування багатих, заможних сімей; Егоїстичні, розбещені, примхливі діти; Залежність дітей від перегляду телевізора; |
Умпа-лумпи; Дива на шоколадній фабриці. |
6) Перегляд уривків фільму
V. Підсумки
VI. Домашнє завдання
1) Прочитати 25-30 розділи повісті;
2) Виписати цитати для характеристики Чарлі Бакета.