Урок "Зображення в повісті реального та фантастичного. Робота з текстом твору" (Р. Дал. "Чарлі і шоколадна фабрика")

Про матеріал

Конспект уроку із зарубіжної літератури, 5 клас, розділ "Сучасна література" на тему "Зображення в повісті реального та фантастичного. Робота з текстом твору (Р. Дал. "Чарлі і шоколадна фабрика") допоможе учителю ознайомити учнів із розділами повісті, допомогти усвідомити їх зміст, ідейно-художнє значення.

Перегляд файлу

Зарубіжна література, 5 клас

Тема: Зображення в повісті реального та фантастичного. Робота з текстом твору

Мета: ознайомити учнів із новими розділами повісті, допомогти усвідомити їх зміст, ідейно-художнє значення; розвивати навички виразного читання, переказування, виділення основних епізодів твору, їх коментування, уміння висловлювати власні судження про прочитане; виховувати кращі моральні якості - доброту, щирість, уміння стійко переносити труднощі, бути дисциплінованим та розважливим.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: текст повісті, дидактичний матеріал

Хід уроку

І. Організаційний момент

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

 Прочитати 19-24 розділи повісті;

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

 

IV. Основний зміст уроку

1) Читання та переказ 19 – 24 розділів повісті

- Розкажіть про цех винаходів, у  який потрапили відвідувачі фабрики.

- Як виготовляли на фабриці жуйку? Чим вона була незвичайна?

- Що трапилося із Віолеттою Борегард?

- Про що співали умпа-лумпи?

- Які ще цехи побачили відвідувачі?

- Хто працював у містера Вонки в горіховому цеху?

- Як повела себе Верука Солт? Що з нею трапилося?

2) Складання схеми «Подорож фабрикою»

Рожевий тунель - Шоколадний цех – Горіховий цех – Телевізійний цех – Скляний ліфт

3) Заповнення схеми "Чудеса фабрики Віллі Вонки"

Галявина під землею  - Шоколадний водоспад,трава з цукрової вати, шоколадна ріка, яхта з карамельки.

Цех винаходів -  Вічні барбариски, іриски,від яких росте волосся і борода, жуйка,що заміняє обід з трьох блюд.

Рожевий тунель Двері з написом "Фіалковий крем", боби,високі,мав тополі", "зефірні подушечки" , "лизальні шпалери","гаряче морозиво".

Горіховий цех  - Білки самі лущать горіхи.

Скляний ліфт  - Через скло видно гори грильяжу, ( ліфтоліт ) хуртовини з цукрової пудри.

Телешоколадний цех  - Через телевізор передавали шоколад.

Умпа - лумпи  - Гномики, які працюють на фабриці, завжди веселі, співають пісні.

4) Складання  пам' ятки для батьків героїв повісті Р. Дала щодо виховання дітей.

• Любіть своїх дітей, але не забувайте про їхнє правильне виховання.

• Дбайте про здоров'я дітей, не дозволяйте закріплюватися їхнім шкідливим звичкам.

• Проводьте з дітьми більше часу, не відкупляйтеся від них грошима й подарунками.

• Не дозволяйте багато сидіти за телевізором, комп'ютером.

• Не сваріться при дітях і не сваріться взагалі.

• Будьте прикладом в усьому хорошому для своїх дітей.

• Навчіть дітей розумі ти слова «Не можна!» .

5) Складання таблиці «Реальне та фантастичне у повісті»

Реальне

Фантастичне

Бідність сім’ї Бакетів;

Існування багатих, заможних сімей;

Егоїстичні, розбещені, примхливі діти;

Залежність дітей від перегляду телевізора;

Умпа-лумпи;

Дива на шоколадній фабриці.

6) Перегляд уривків фільму

 

V. Підсумки

VI. Домашнє завдання

1) Прочитати 25-30 розділи повісті;

2) Виписати цитати для характеристики Чарлі Бакета.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паливода Юлія Сергіївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 липня 2018
Переглядів
26688
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку