Конспект уроку із зарубіжної літератури для 5 класу на тему "Вступ. Художня література — духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті. Фольклор, його характерні ознаки"

Про матеріал

Конспект уроку із зарубіжної літератури для 5 класу на тему "Вступ. Художня література — духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті. Фольклор, його характерні ознаки" допоможе вчителю та учням уже з першого знайомства скласти яскраве враження про предмет. На уроці задіяні STEM-технології.

Перегляд файлу

Зарубіжна література (5 клас). Урок № 1

Дата      

 

Тема. Художня література — духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті. Фольклор, його характерні ознаки (прислів’я, приказки). НЛ – 2

Мета:

- навчальна: пояснити значення художньої літератури в сучасному житті людини й людства, донести до свідомості учнів, що художня література — духовна скарбниця людства, дати характерні ознаки фольклору

- розвивальна: продовжити використовувати народну мудрість у повсякденному житті для уникнення конфліктних ситуацій, продовжувати розвивати навички читання, переказу, роботи з книгою;

- виховна: виховувати активну життєву позицію та моральні чесноти (порядність, чесність, доброзичливість).

Обладнання: карта світу, карта України, ілюстрації, роздаткові матеріали «Письменники зарубіжної літератури на карті світу (5 клас)», кольорові олівці

Очікувані результати:

  • познайомитись з колективом учнів 5 класу,
  • ознайомити дітей з вимогами до навчального предмета,
  • ознайомити з орфографічним режимом,
  • викликати інтерес до вивчення художніх творів зарубіжної літератури,
  • фронтально перевірити рівень читацьких умінь і навичок учнів.

Теорія літератури: зарубіжна літ-ра, національна літ-ра, фольклор, оригінал, переклад.

Епіграф: «Спочатку було Слово…» Біблія

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів.

Вступне слово вчителя.

  • Я рада вітати вас із початком нового навчального року. Сподіваюсь ви будете із захопленням приходити на уроки до нових вчителів, з якими ви швидко потоваришуєте та будете плідно співпрацювати на уроках щодня. Сьогодні ми з вами вирушимо у захоплюючу мандрівку сторінками зарубіжної літератури. «Зарубіжна» означає, що ми знайомитимемося з л-рою, написаною за рубежем,  за кордонами нашої батьківщини. А які країни ви знаєте?
  • Погляньте на карту світу. Скільки тут різних країн, яка різноманітна місцевість! А що об’єднує ці народи? (Добро і зло, спільна матінка-Земля, ресурси, праця, любов, краса і творчість.)

ІІІ. Оголошення теми, мети та завдань уроку.

ІV. Знайомство з вимогами орфографічного режиму.

V. Актуалізація опорних знань.

1. Тлумачення епіграфа

2. Створення асоціативного грона.

Л – любов, людяність, …

І – інтерес, ініціатива, …

Т – творчість, труд, …

Е – енергія, ентузіазм, …

Р – розум, революція, …

А – активність, азарт, …

Т – товариськість, терпіння, …

У – уважність, умовність, …

Р – радість, рятівник, …

А – артистизм,…

  • Якщо всі ці слова-асоціації об’єднати, то виявиться, що література – лагідне слово, що доходить до серця людини, пробуджує в ньому любов, прагнення Добра і  Справедливості. Ви згодні чи ні?

 

VІ. Сприйняття та засвоєння учнями нового матеріалу.

  1. Робота з літературознавчими термінами.

Зарубіжна література – це та л-ра, яка написана за межами твоєї батьківщини (litera – (з лат. - буква)).

Національна л-ра – це та, яка належить певному 1 народу.

Оригінал – текст, з якого роблять переклад іншою мовою.

Переклад – відтворення змісту і форми твору іншою мовою.

Фольклор – усна народна творчість. Ознаки: усна форма, простота і ясність, невеликий обсяг, анонімність, варіативність, колективний х-р, соціальна значимість.

  1. Робота з підручником  (с. 8-11).
  2. Опрацювання питань на с.11
  3. Робота з роздатковим матеріалом «Письменники зарубіжної літератури на карті світу (5 клас)» та картами.  (Діти роблять послідовно підписи імен авторів ЗЛ, яких будуть вивчать у 5 класі, та розфарбовують прапори їхніх країн за вказівкою вчителя.)

 

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Вікторина для любителів художньої літератури.
  1. Як називають короткий опис змісту книги чи підручника на перших сторінках? (Анотація)
  2. По чому можна легко зорієнтуватися, на якій сторінці знаходиться те, що вам треба прочитати? (Дивитися по змісту книги)
  3. Хто створює твори художньої літератури? (Народ або письменник)
  4. Які жанри літератури ви вже знаєте? (Вірші, загадки, пісні, скоромовки, прислів’я та приказки, п’єси, казки, оповідання, легенди тощо)
  5. А що таке енциклопедія? (Збірка наукових статей, де тлумачаться різні статті)
  6. Що таке діалог? (Розмова двох людей)
  7. Що таке пейзаж? (Опис природи)
  8. Пригадайте українських письменників (Михайло Коцюбинський, Марко Вовчок, Борис Грінченко, Остап Вишня, Олександр Довженко, Олесь Гончар, Олесь Донченко, Всеволод Нестайко, Василь Сухомлинський,)
  9. Пригадайте зарубіжних письменників (Ред’ярд Кіплінг, Алан Мілн, Микола Носов, Льюїс Керолл, Роальд Дал, Пауль Маар, Марія Парр)

 

VІІ. Домашнє завдання.

  1. Перечитати ще раз с. 8-11
  2. Виписати в зошит 5 улюблених прислів]їв.

 

VІІ. Підбиття підсумків уроку.

  1. Висловте думку в доповнення (вислови на картках).
  •                                                                                                                                                                                            Хто любить книгу, той далеко піде у своєму розвитку. Книга рятує душу від здерев’яніння. Т.Г. Шевченка
  •                                                                                                                                                                                            Коли людина припиняє читати, вона припиняє мислити. Дені Дідро
  •                                                                                                                                                                                            З книгами у нас йде справа так само, як і з людьми. Хоча ми з багатьма знайомимося, але лише деяких обираємо собі в друзі, в супутники життя. Феєрбах Л.

 

 

 

Росія

О.С. Пушкін

С.Маршак

М.Цветаєва

 

Китай

Народні казки

Японія

Народні казки

Індія

Народні казки

 

 

 

 

Фінляндія

Туве Янсон

Великобританія

Роальд Дал

Дж.Кітс

Е.Сетон-Томпсон

Льюїс Стівенсон

Ірландія

Оскар Уайльд

Данія

Г.К. Андерсен

 

 

 

 

Німеччина

Брати Грімм

Й.В.Гете

Г.Гейне

США

Марк Твен

Е.Портер

 

Це позначення можна використати для тлумачення понять «світова л-ра» і «національна л-ра»

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Дончук Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Михайлова Марiя Iванiвна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
21 липня 2018
Переглядів
8027
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку