Урок "Зона мішаних лісів2

Про матеріал

Урок з географії 8 класу. Мета:

надати знання про природну зону мішаних лісів та її географічне положення; вдосконалити навички та вміння давати комплексну характеристику природної зони; розглянути негативні фізико-географічні процеси, спричинені господарською діяльністю людини.

Перегляд файлу

Тема: Зона мішаних лісів

Мета: надати знання про природну зону мішаних лісів та її географічне положення; вдосконалити навички та вміння давати комплексну характеристику природної зони; розглянути негативні фізико-географічні процеси, спричинені господарською діяльністю людини.

Обладнання: фізична карта України, географічні атласи.

Тип уроку:  урок засвоєння нових знань і умінь.

ХІД УРОКУ

1.Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань і умінь.

- Що таке природничо-територіальний комплекс?

-Основні чинники формування природно-територіального комплексу?

-Які ландшафти представлені на території України?

-Що таке фізико-географічне районування?

-Які 3 азональні комплекси виділяють в межах України?

3. Вивчення нового матеріалу.

Учитель. Ми з вами  з'ясували що таке ландшафт і які є різновиди. Крім того, вивчили всі компоненти природи – рельєф, клімат, води, рослинний і тваринний світ та дійшли висновку, що вони взаємопов'язані між собою.

     Якщо ми будемо рухатись з півночі на південь, то в межах України змінюється кількість тепла і вологи, що призводить до утворення 3 природних зон.

     Сьогодні ми з вами будемо вивчати одну з наймальовничіших зон, яка займає 20% площі України, яка характеризується найбільшою кількістю вологи в Україні.

Уявіть собі ліс…

Білий гомін березень

І ялин заповідник мовчання.

Крик сови з-за ріки,

Коли гаснуть зірки

За хвилину якусь до світання.

Уявіть собі ліс…

     Ітак, як ви вважаєте про яку зону ми будемо розмовляти?

(Зона мішаних лісів)

Будь яку зону, ми будемо вивчати за певним планом:

1.Географічне положення

2.Рельєф

3.Клімат

4.Внутрішні води

5.Грунти

6.Рослинний світ

7.Тваринний світ

8.Природоохоронні території.

     Опрацьовувати матеріал ми будемо групами. Кожна група отримує певний перелік запитань, на які повинні відповісти і доповісти класу, тобто зробити невеличку презентацію. Користуєтесь під час підготовки підручниками, атласами, аркушами формату А3, а також олівцями і фломастерами. На опрацювання матеріалу відводиться 10 хвилин. Почали працювати.

Група 1

Географічне положення та рельєф

  1. Визначити простягання та розташування, в межах яких областей знаходиться зона?
  2. Якими тектонічними структурами представлена? (атлас)
  3. Які форми рельєфу зустрічаються в межах зони?
  4. Показати біля карти, південну межу зони.

 

Група 2

Клімат і внутрішні води

  1. За кліматичними картами та підручником визначити середню температуру найтепліших і найхолодніших місяців?
  2. Визначити кількість опадів.
  3. Визначити до басейнів яких річок відноситься?
  4. Визначити тип живлення річок.

 

Група 3

Грунти, рослинний та тваринний світ

  1. Які типи грунтів поширені на Поліссі?
  2. Охарактеризувати рослинний світ.
  3. Охарактеризувати тваринний світ.

( Діти працюють 10 хвилин, потім кожна група робить свою міні-презентацію. Аркуші кожної групи прикріплюються на дошку.)

 

Учитель.  Необгрунтоване втручання людини в природні процеси спричинило певні проблеми на території зони. Давайте з'ясуємо, які проблеми існують. (Метод мозковий штурм):

  1. Вітрова ерозія
  2. Зникнення підземних вод
  3. Поширення еолових форм рельєфу.

 

Учитель. Для запобігання негативним фізико-географічним процесам було створено Поліський заповідник, Шацький національний парк. І зараз, я пропоную вам, переглянути невеличке відео про ці перлини України.

(перегляд відео о парках)

Учитель.  Але ми розуміємо, що зона має певні проблеми, давайте спробуємо з'ясувати які саме? Що нам треба рятувати в зоні мішаних лісів? (використовується форма «Титанік»)

 

 

 

 

Полісся – ПТК:

Що рятувати

Гірські породи

 

Грунти

 

Повітря

 

Вода

 

Рослинний світ

 

Тваринний світ

 

      Ця табличка в такому вигляді знаходиться на дошці, діти відповідають і потім вона має ось такий вигляд:

 

Полісся – ПТК:

Що рятувати

Гірські породи

 

Грунти

Sos

Повітря

 

Вода

Sos

Рослинний світ

Sos

Тваринний світ

Sos

По заповненню таблиці, роблять висновок, що майже всі компоненти знаходяться у небезпеці і це потрібно змінювати.)

 

4.Закріплення нових знань та вмінь учнів(фронтальне опитування):

1.Які особливості розміщення і рельєфу зони мішаних лісів?

2.Назвіть загальні риси клімату і внутрішніх вод Полісся?

3.Які грунти, рослини та тварини характерні для зони мішаних лісів?

 

5.Підсумок уроку

Зона мішаних лісів – Українське Полісся – займає 20% загальної площі України, природні компоненти Полісся сприяють розвиткові лісового господарства, рибальства.

 

6.Домашнє завдання

1.Опрацювати текст підручника, на контурну карту нанести межі зони та основні природоохоронні об'єкти.

2. Скласти твір-мініатюру на тему «Моя мандрівка лісами Полісся».

docx
Додано
17 липня 2018
Переглядів
734
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку