Урок. "Зовніщність". 2 клас

Про матеріал

Урок. "Зовніщність". Розробка уроку має чотири види мовленнєвої діяльності, групову роботу, повторення граматичного матеріалу (вживання неозначеного артикля), фізкультхвилинку тощо.

Перегляд файлу

                                Конспект уроку

Тема: Зовнішність

Мета:

Навчальна :

  1. Активізувати лексичний матеріал по темі «Зовнішність».
  2. Вживати лексичний матеріал в мовленні.
  3. Опрацювати та закріпити конструкцію « I have got» в мовленні

Розвиваюча:

  1. Розвивати пам'ять, логічне мислення.
  2. Розвивати навички говоріння, письма, сприйняття англійської мови на слух, читання вголос.

Виховна:

  1. Вчити дітей працювати в групах, виховувати  навички співпраці  дітей
  2. Виховувати повагу один до одного
  3. Виховувати інтерес до вивчення англійської мови

Структура урока:

 

  1. Організаційний момент

 

  1. Введення в іншомовну атмосферу

 

  1. Фонетична зарядка

 

  1. Проголошення теми та мети уроку

 

  1. Активізація лексичного матеріалу

 

  1.  Фізкульт. хвилинка

 

  1. Розвиток навичок письма

 

  1. Розвиток навичок читання

 

  1. Розвиток навичок аудіювання

 

  1. Розвиток навичок говоріння

 

  1. підведення підсумків

 

 

 

 

Procedure

I The beginning of the lesson

Teacher: Good morning children!

 

Children: Good morning

Good morning

Good morning to you

Good morning

Good morning

I’m glad to see you!

 

Teacher: Nice to see you

Children: Nice to see you, 

      Nice to see you!

 

Teacher: Say “hello” to our friends Hippo and Monkey.

              How are you?

            I’m fine

What’s the weather like today?

Let’s sing a weather song.

What’s the weather like today? /3

Today it’s sunny

Is it warm today?

 What is the season now?

It is spring.

 

1,2

 I like you

2,3

You like me

Do you like a dog?

Yes, I do.

Do you like a dog?

I like it a lot.

 

Do you like spring?

Yes, I do.

Do you like a sunny weather?

Yes, I do.

 

Phonetic Drill.

Let’s revise the sound  [æ]

A black cat sat in a house and ate a sad mouse.

Listen, clap your hands when you hear the sound [æ]

Now find and underline the sound [æ]

What is it? (It is a cat. It is a mouse)

What colour is the cat/ mouse?

 Today we are going to describe the appearance.

II The Main Part of the Lesson

The topic of our lesson is “Appearance”.

At the end of the lesson you should be able :

  • To revise words and use them in the speech
  • To develop speaking, reading, listening, writing skills
  • To respect each other working in groups

 

Revision of Vocabulary

  • Let’s revise our vocabulary.

First of all repeat all words after me

Black hair

Dark hair

Fair hair

Head

Face

Eyes

Ears

Nose

Mouth

Shoulders

Knees

Toes

(Only boys, only girls, one of the pupils)

 

  • Now let’s work in groups

The 1st  group is “Grey Hippo”: match the English word with the Ukrainian word

The 2nd  group is “Brown Monkey”: match the English word with the Transcription

The 3rd  group is “Happy Wolf” : match  the picture with the English word

The 4th  group is “Sad Mouse”: find all words of our topic (телеграма)

Every group has got a captain. The captain has to represent the whole group.

 

Rest

Now let’s have a rest

 

 

 

 

Writing

Now let’s revise  the usage of the article “a”

( неозначений артикль «А» вживається перед іменниками в однині, які можна порахувати.)

 

 

 

 

 

A Head

A Face

An Eye

An Ear

A Nose

A Mouth

A Shoulder

A Knee

A Toe

 

 

 

 

 Eyes

 Ears

 Shoulders

 Knees

 Toes

 

 Make up the plural nouns

Do the same in groups. (pupils have to make up the plural nouns in groups)

A Head

A Face

An Eye

An Ear

A Nose

A Mouth

A Shoulder

A Knee

A Toe

 

 

 

 

 Eye

 Ear

 Shoulder

 Knee

 Toe

 

Reading

I have got a http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQS0Lj447FDkqCufOspvw9O4OlAjtccd5Y2WlyIRaPMJoWPY_f_IA
I have got a http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS8RSrJD3Ol6lPAYipBYKUTpQB4YdcZmy16nd1N5i7YgH3Eevq7MQ
I have got a http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRNuUMJbl8h0fHIJmgzXMn9j0a10aIQ8BtIXeXGB5Qu8ieo3XGSnw

I have got           http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTgNW6l0_Bsi7P7G1tGkCaPkBT2mu-s3oeqCpoDx5hf0TQmd1hJAQ
I have got a           http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRVK3HxzyHbaLGNvA5wDYrZxyeFtNikedGNTx30tZG8eTCsb6Hx9g
I have got a      http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSmamnpa1zbvVR8SxI4Zqz2R5meBghz0RKsTNpqziRXBv_jXj4I

I have got  2 http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR_wW-H7ueOStCU4I7V_Q2-WO4CzT4zlqWiFqee3SMqtZUpt97b

Listening

Listen and match the appearance with the description.  Show me a certain letter to a certain description.

 

Speaking

 

Now look at the picture  and describe the appearance

 

 

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSm2GleHwLNgr5wJPRiPF4K0S4gMzL1GZuSD40KYs3bNSWMqoRlcAThe last part of the lesson

Home task : to draw and to describe the appearance of the toy, imaginary monster

Summing up: marks

 

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTCDmvgyoEwRGhQt4tPJXQZRxJbz1bUOnzgt-rLigK_A8lsug_F

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSm2GleHwLNgr5wJPRiPF4K0S4gMzL1GZuSD40KYs3bNSWMqoRlcA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Head

A Face

An Eye

An Ear

A Nose

A Mouth

A Shoulder

A Knee

A Toe

 

 Head

 Face

 Eye

 Ear

          Nose

 Mouth

         Shoulder

 Knee

 Toe

 

A Head

A Face

An Eye

An Ear

A Nose

A Mouth

A Shoulder

A Knee

A Toe

 

 Head

 Face

 Eye

 Ear

          Nose

 Mouth

         Shoulder

 Knee

 Toe

 

A Head

A Face

An Eye

An Ear

A Nose

A Mouth

A Shoulder

A Knee

A Toe

 

 Head

 Face

 Eye

 Ear

          Nose

 Mouth

         Shoulder

 Knee

 Toe

 

A Head

A Face

An Eye

An Ear

A Nose

A Mouth

A Shoulder

A Knee

A Toe

 

 

 Head

 Face

 Eye

 Ear

          Nose

 Mouth

         Shoulder

 Knee

 Toe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTCDmvgyoEwRGhQt4tPJXQZRxJbz1bUOnzgt-rLigK_A8lsug_F

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A head   a face

A mouth  an ear

A knee   an eye

A nose    a toe

A  shoulder

head     face

mouth    ear

knee      eye nose                                                                                     toe

 

 

 

 

 

 

 

 

Headfacenose

Mouthkneestoe

 

 

 

Eyes

Ears

Shoulders

Dark hair

Fair hair

 

 

Head 

Face

Eye

Ear

Nose 

Face

Eye

Mouth

Ear

Nose

Mouth

Shoulder

Knee

Toe

Face

 

 

 

 

 

[da:k heƏ]

[feƏ heƏ]

[hed]

[feis]

[aiz]

[iƏz]

[nouz]

[mauƟ]

[ʃouldƏz]

[ni:z]

[touz]

 

 

 

Голова

Темне

Волосся

Світле волосся

Обличчя

Очі

Вуха

Ніс

Рот

Плечі

Коліна

 

Fred has got a http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQS0Lj447FDkqCufOspvw9O4OlAjtccd5Y2WlyIRaPMJoWPY_f_IA
Fred has got a http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS8RSrJD3Ol6lPAYipBYKUTpQB4YdcZmy16nd1N5i7YgH3Eevq7MQ
Fred has got a http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRNuUMJbl8h0fHIJmgzXMn9j0a10aIQ8BtIXeXGB5Qu8ieo3XGSnw

Fred has got      two http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTgNW6l0_Bsi7P7G1tGkCaPkBT2mu-s3oeqCpoDx5hf0TQmd1hJAQ 

Fred’s eyes are grey.

  
Fred has got a                  http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRVK3HxzyHbaLGNvA5wDYrZxyeFtNikedGNTx30tZG8eTCsb6Hx9g
Fred has got a      http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSmamnpa1zbvVR8SxI4Zqz2R5meBghz0RKsTNpqziRXBv_jXj4I

Fred’s nose is big.

 

Fred has got 2 http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR_wW-H7ueOStCU4I7V_Q2-WO4CzT4zlqWiFqee3SMqtZUpt97b

Fred’s ears are big.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTNjt-1IvT2khustumc3p9KqJi5saSRSOFqn4uRjlgW9Am-pOmurghttp://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSQtd0fpBjQgiX2BZkycwUsYe0EO3HE47Su-GKMnQkdioIi2eZGhttp://us.123rf.com/400wm/400/400/walex101/walex1010907/walex101090700093/5144020-n-----nzn-n-n--n--n--nf-noen-n-n----n-n--------n--n.jpghttp://forum.materinstvo.ru/uploads/1234306741/post-30397-1234441193_thumb.png

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 червня 2018
Переглядів
767
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку