Урок «Зовнішність та характер моїх друзів»

Про матеріал

Опорний заклад “Кобеляцький ліцей №2 імені Олеся Гончара”

Урок у 8-му класі з англійської мови

Тема: «Зовнішність та характер моїх друзів»

Учитель: Кліманова Т. В.

Кобеляки – 2021

Перегляд файлу

Тема уроку: «Зовнішність та характер моїх друзів»

Мета уроку:

Освітня:  формувати  навички засвоєння нових лексичних одиниць з теми, що вивчається.

Розвиваюча: розвивати та вдосконалювати комунікативну компетенцію учнів з вивченої теми.

Виховна: виховувати усвідомлення важливості дружніх стосунків, культуру взаємовідносин та повагу один до одного, ціннісне ставлення до себе та людей.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручник О. Карп’юк English 8, картки - завдання, малюнки, відеоматеріали.

Хід уроку

І. Організаційний. Активізація уваги.

     T. – Good morning, students! How are you today? I hope you are well and we`ll start our lesson.

IІ. Оголошення теми та мотивація навчальної діяльності.

     T. – Now look at the screen, please! Give the explanation of the proverb and try to guess the topic of our lesson: «So many men, so many characters».

     I think this lesson will help you to understand that love, respect, kindness, honest are very important in our life.

     Вправа «Microphone».

     Учні передають уявний мікрофон і відповідають на запитання вчителя.

- What kinds of people do you like (don`t like) and why?

- What traits of character are necessary for a good (bad) person?

     T. – I think, now you know the topic of our lesson. It is «The appearance and traits of a person».

ІІІ Основний зміст уроку.

     1. Повторення лексичних одиниць (прикметники) та вивчення нових.

     Робота в групах «Акваріум».

Поділ класу на 2 групи.

- Гра «Читач - перекладач» (перша група читає слова у підручнику на ст. 18, а друга група перекладає їх (нові слова дані з перекладом).

- Поділ слів на дві групи (positive and negative traits of character).

- Інтерактивні вправи для обох груп «Незакінчені речення».

     T. -Dear students! Look through the words. And now listen and repeat, then translate, exercise 1, p. 18.

reliable  надійний               friendly 

understanding                     complaining   той,   що скаржиться

sociable                               fair

ambitious                            amusing

honest                                 kind

lazy                                     helpful

strict                                   overprotective   з   надмірним захистом

jealous   ревнивий              pessimistic

     T. – a) The first group should find words with the positive meanings and the second group – negative ones.

     Be very quickly to become the winners.

b) I group. Do the exercise 3, p. 18.

Fill in the definitions below.

A person who

• doesn't like working hard is і

• never lets you down is r...

• always tells the truth is h...

• often believes bad things will happen is p...

• is always happy to give more than usual is h

•is never happy with what he or she gets is c...

• always likes to be in the company of other people is s

• usually treats everybody the same is f

II group. Do the exercise 4, p. 19.

     Look at the adjectives describing someone's character and find the right ending.

 A person who is...

   1 helpful             a likes talking to people.

   2 trustworthy     b doesn't like meeting new people.

   3 shy                  c always gives his / her opinion.

   4 outgoing          d is ready to help.

   5 chatty              e doesn't foget to do things

   6 honest             f  i friendly and likes parties. 

   7 responsible      g doesn't tell your secrets to other people. 

   8 caring              h    thinks about what others need.

     Перемагає та група, яка перша виконала поставлене завдання.

с) Робота в парах. Work in pairs.

     T. – Аt the screen you can see a list of some words. Your task is to find the antonyms to them.

1. reliable                                1. loyal

2. honest                                 2. optimistic

3. fair                                      3. false

4. kind                                    4. untrustworthy

5. pessimistic                         5. angry

6. strict                                   6. unfair

     Учні в парах виконують завдання, потім зачитують пари слів, які вони утворили.

2. Аудіювання тексту. Listening Comprehension.

     а) етап підготовки до аудіювання, перегляд малюнку впр. 1, ст. 19.

T. – Who can we see?

- Who can these people be?

- Are they friends or relatives?

     в) етап слухання та перевірки розуміння змісту тексту.

     Інтерактивна вправа «Незакінчені речення» в поєднанні з «Мікрофоном», впр. 1, ст. 19.

- John and his mum are talking about…

- Gary and Lisa are talking about…

- Brenda and Sarah are talking about…

- Susan and Maria are talking about…

с) Робота в парах.Groups work.

     Учні працюють в парах і записують прикметники на позначення характеру, які вони почули.

  1.               Фізкультхвилинка. PT minute.

 

Look left, look right,

Look up, look down,

Look around. 

Look at your nose,

Look at that rose,

Close your eyes.

Open, wink and smile.

You eyes are happy again.

4. Усне мовлення. Speaking.

а) Робота в 3 –x групах.

     T. – Every group will take a photo of a well – known person for you. You should describe it.

     You will have 1-2 minutes to prepare your story.

     Use the plan for the description.

Group I 

         Plan

   - Name:

   - Age:

   - Appearance:

   - Character traits:

   - Attitude to him / her:

 

Group II                             

         Plan

- Name:

- Age:      

- Appearance:

- Character traits:

- Attitude to him / her:

 

Group III                                   

          Plan

- Name:

- Age:

- Appearance:

- Character traits:

- Attitude to him / her:

 

     Учні в групах за планом описують своїх героїв чи відомих зірок і спортсменів. Представник з кожної групи розповідає іншим учням про свого героя.

в) Колективна робота. Collective work.

     Учні пригадують прислів’я про друзів і дружбу та знаходять їхні українські еквіваленти.

- Make new friends but keep the old ones.

- A friend in need is a friend indeed.

- If you want to have a friend – be one.

ІІІ. Підсумки уроку. Summarizing.

1. Оцінювання роботи учнів на уроці.

2. Домашнє завдання (диференційоване)

І група – розповідь про свого найкращого друга, з використанням лексичних одиниць з теми;

ІІ група – написати замітку в газету про свого найкращого друга.

3. Слово вчителя.

     Our lesson is coming to the end.

     I wish all of you were true friends and have real friends. I wish you to be kind, optimistic, honest, helpful.

     Remember that you are known by the company you keep. You should surround yourselves with people of good characters and remember always about a smile and the words «thank you» and «please».

     I would like to finish our lesson with the words of the famous poet Sill Wolf.

There's something you may give

A friend and a stranger too

It seems that when you give it

It`s given back to you.

This gift is worth a million

But doesn't cost a dime

It's lasting in effect

But doesn't take much time

This simple little gesture

Can make the day worth while

It's just as good as sunshine

It's what we call a smile

                       (Sill Wolf)

 

1

 

docx
До підручника
Англійська мова (8-й рік навчання) 8 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
9 січня 2022
Переглядів
705
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку