За Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти
під керівництвом Савченко О.Я
2 клас
Образотворче мистецтво
Тема . Зустрічаємо літо! Створюємо аплікацію «Сонце – господар неба»
Мета. Ознайомити учнів з поняттям «композиційний центр», правилами виділення головного в композиції (розмір, колір);
Формувати естетичні почуття, смак, розвивати вміння визначати головне в композиції, фантазію та уяву;
Виховувати охайність під час роботи.
Обладнання.
Матеріали та інструменти: кольоровий та білий папір, ножиці, клей, клейонки.
Зоровий ряд: картини художників із зображення сонця, де воно є центром композиції; зразки виконаних робіт.
Літературний ряд: загадки, пісні про сонце.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
1.Привітання.
Заглядає сонечко
У наше віконечко
Простягнемо рученьки
До його промінчиків.
Наберем його тепла,
Світла, ласки і добра.
Ними ми поділимось.
Радістю умиємось.
Станемо добрішими,
В навчанні сильнішими.
Літо красне привітаєм
І урок свій починаєм.
2. Перевірка наявності всіх необхідних матеріалів на партах учнів.
ІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Робота над загадками.
ІІІ.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
- Мабуть ви вже зрозуміли, що сьогодні мова піде про сонце.
Отже, ми сьогодні будемо виконувати аплікацію сонечка.
ІУ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ.
1.Ознайомлення з інформацією.
- Як ви вважаєте, чому саме сонце так цікавить звичайних людей, художників та майстрів декоративно-прикладного мистецтва?
Сонце у сиву давнину мало багато імен — Солунь, Сурож, Ярунь, Ярбог, Купайло, Хоре, його вважали святим. Сонце — головне джерело світла й тепла, від нього залежить усе в природі, а отже, й сама людина.
Давні люди вважали сонце символом знання, справедливості, милосердя, переможцем неправди й усілякого зла.
В українських селах мами навчали дітей, виряджаючи їх із худобою на луки: «Не кривися з праведного сонечка, не кидай на сонце грудками, бо Бог хліба не дасть».
Чи не найдавнішим є уявлення про сонце, яке живе у морі. Схоже на яєчний жовток, оточене водою, воно прокидається, рухається небом, а на ніч знову ховається на морському дні.
2.Відпочинок під пісеньку про сонячний промінчик
Для того, щоб у нас робота була яскрава, давайте послухаємо пісеньку «Сонячний промінчик», відпочинемо, порухаємося.
https://www.youtube.com/watch?v=TK1TwHvuZ6E
- Яким ви побачили сонечко у нашому музичному ролику?
3.Демонстрація зразків та робіт художників із зображенням сонечка.
4. Повторення теоретичного матеріалу.
- Давайте і ми сьогодні виконаємо аплікацію сонечка, зробивши його яскравим, теплим, усміхненим. Але спочатку пригадаймо, як художники зазвичай зображують головних героїв своїх робіт.
- Правильно, їх виділяють за допомогою розміру та кольору. У справжніх художників є таке поняття — композиція. Ви вже чули це слово на попередніх урока.
- Пригадаймо, що означає слово композиція.
Композиція — це побудова художнього твору, співвідношення окремих частин і елементів, що відповідають творчим задумам, змісту, характеру і призначенню. Говорячи про свої роботи, художники називають їх композиціями. Ви ще багато разів чутимете це слово, адже існують ще музичні й літературні композиції.
Отже, також увагу до головних героїв у роботах образотворчого мистецтва привертають завдяки місцю розташування цих героїв щодо всієї композиції зображення.
5. Інструктаж виконання роботи.
6. Розгляд зразків.
7.Інструктаж з безпеки життєдіяльності під час роботи з ножицями та клеєм
У. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
https://www.youtube.com/watch?v=jqy7Rm8n4Fk
УІ. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ
Створення композиції «Сонце — господар неба» з урахуванням правил виділення головного в композиції (розмір, колір) в техніці аплікації
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВИСТАВКИ РОБІТ