Урок ,,Зв'зок слів у реченні''

Про матеріал
Розробка уроку ,,Зв'язок слів у реченні'' призначений учням НУШ 3 класів , що навчаються за навчальною програмою О.Я. Савченко.
Перегляд файлу

                                                                ЗВ’ЯЗОК СЛІВ У РЕЧЕННІ

МЕТА:  закріплювати знання учнів про члени речення  ; вдосконалювати  вміння визначати в реченнях  головні і другорядні члени речення, встановлювати зв’язок між словами в реченні; розвивати зв’язне мовлення й збагачувати словниковий запас; виховувати любов до творчості.

Обладнання: індивідуальні картки.

Тип уроку: комбінований.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна.

                                                Хід уроку

1. Вступна частина

Організація класу. Вправа ,,Мрія хмаринки’’

-Діти, уявіть себе пухнастою хмаринкою  і розкажіть про свою мрію.

      2.Основна частина

- Актуалізація опорних знань

1)  Перевірка домашнього завдання

2)  Каліграфічна хвилинка

_ Доберіть відповідні слова та утворіть словосполучення.

День(який?)                              Радіють (чому?)

Діти (які?)                                  Зустріли (кого?)

Сонце (яке?)                             Прийшли (хто?)

_ Переставте слова так, щоб утворилося речення. Запишіть.

2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

Вправа ,, Так чи ні?’’

*Словосполучення складається з головного та залежного слова.

*Речення виражає незакінчену думку.

*Члени речення поділяються на головні та другорядні.

*Головні члени речення – це підмет і присудок.

*Другорядні члени речення – підмет, звертання.

 *Другорядні члени речення підкреслюють двома лініями.

*  Підмет підкреслюють однією лінією.

 

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

-Протягом уроку ми продовжимо працювати над темою ,, Зв’язок слів у реченні’’

 

4.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1) Робота за підручником с.46 *Виконання вправи 5.

*  Виконання вправи 6. Робота в групах.

--Користуючись схемами і питаннями, доповніть речення другорядними членами і запишіть.

*Виконання прави7. Робота в парах.

--Складіть речення за схемами і запишіть.

2) Руханка.

5.Закріплення вивченого матеріалу.

1) Вправа ,,Мікрофон’’

-Назвіть речення за метою висловлення.

-Які речення можуть бути окличними?

-Який розділовий знак ставиться у кінці окличного речення?

-Що таке звертання?

-Наведіть приклади звертань.

-  Як виділяється звертання на письмі?

-  Де воно може стояти?

-  Що називається членами речення?

-Які члени речення ви знаєте?

-  На які питання відповідають головні члени речення?

2. РОБОТА В ГРУПАХ ЗА КАРТКАМИ

1 група

Прочитайте. Випишіть речення, у яких є звертання.

                                               ЗАЙЧИК І МІСЯЦЬ

 

Холодно взимку Зайчикові. Вибіг він на узлісся, а вже ніч настала. Мороз тріщить, холодний вітерець з яру повіває.

Сів Зайчик під кущем, простяг лапки до Місяця, просить:

--Місяцю, любий, погрій мене своїми променями, бо довго ще Сонечка чекати.

Шкода стало Місяцеві Зайчика, він і говорить:

--Іди, Зайчику, полем до великого стогу соломи.

Попрямував Зайчик до стогу соломи, зарився в стіг, виглядає, усміхається до Місяця:

--Дякую, любий Місяцю, тепер твої промені  теплі-теплі.

                                                                               ( За Василем Сухомлинським)

2 група

Прочитайте. Випишіть виділені речення та позначте основу речення.

 

  Жили на світі троє гусенят. Не було в них жодних клопотів- турбот. Паслися гуси на великому лузі. Дивилися на небо, як пролітають білі хмаринки, слухали, як гомонить вітер, або грілися на сонечку. Ластівки, жучки- комашки, метелики, мухи-всі були гусенятам добрими друзями.

   Настав ясний ранок. Гусенята умивалися на березі струмочка. Найстаршеньке   гусеня побачило, що вода у струмочку піднялась і тече дуже швидко…

      (Угорська народна казка ,,Троє малих гусенят’’)

3.        ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1.  Рефлексійна вправа ,,Скринька вражень’’ -Коли ви відчували радість?

 -Коли ви відчували сум?

- Яким успіхом ви хочете похвалитися?

 Скринька радості                  Скринька подиву       Скринька суму

2.  Домашнє завдання

Вправа8 (с.46)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
25 вересня 2021
Переглядів
450
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку