Мета: повторити теоретичні відомості про особливості вживання звертань, вставних слів й однорідних членів речення у мовленні; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити в реченні (висловлюванні) звертання, вставні слова, однорідні члени, а також називати частини мови, якими вони виражені; удосконалювати пунктуаційні вміння щодо правильної розстановки розділових знаків у простих ускладнених реченнях; розвивати творчі вміння трансформувати прості речення на речення зі звертаннями, вставними словами й однорідними членами, розширення речень шляхом самостійного введення в них однорідних членів; на основі мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти осмисленню ролі рідної мови в житті людини.
Урок № ___ Звертання, вставні слова, однорідні члени речення. Розділові знаки в простому реченні, українська мова, 6 клас
Мета: повторити теоретичні відомості про особливості вживання звертань, вставних слів й однорідних членів речення у мовленні; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити в реченні (висловлюванні) звертання, вставні слова, однорідні члени, а також називати частини мови, якими вони виражені; удосконалювати пунктуаційні вміння щодо правильної розстановки розділових знаків у простих ускладнених реченнях; розвивати творчі вміння трансформувати прості речення на речення зі звертаннями, вставними словами й однорідними членами, розширення речень шляхом самостійного введення в них однорідних членів; на основі мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти осмисленню ролі рідної мови в житті людини.
Правопис: розділові знаки в простому реченні при звертанні, вставних словах і однорідних членах.
Внутрішньопредметні зв’язки:
Культура мовлення і стилістика: правильне інтонування простих речень із звертаннями, вставними словами й однорідними членами.
Текст (риторичний аспект): звертання, вставні слова й однорідні члени у власних висловлюваннях на певну комунікативну тему.
Тип уроку: урок повторення набутих знань.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Ознайомлення шестикласників з темою, метою й завданнями уроку. Оголошення епіграфа й робота з ним
Єдиний скарб у тебе — рідна мова.
П. Куліш
III. Виконання системи творчих завдань на основі повторення вивченого
1.Робота з підручником.
Виписати з «Кобзаря» Т. Г. Шевченка 2 речення із звертаннями і 2 речення зі вставними словами. та ОЧР. Пояснити розділові знаки. Накреслити схеми речень.
2. Гра «Розфарбуй мене»
2.
3.Гра «Юні кодувальники».
Засекретити текст.
Вказати, якій схемі відповідає кожне речення.
4.Руханка
5. Гра «Відредагуй мене»
Речення
1. Я люблю дивитися на ромашки, квіти, маргаритки.
2. В український віночок підбирають різні квіти: червоні, жовті, маленькі.
3. Наші предки бачили у кожній квітці щось незвичайне, неповторне, початок життя.
4. Дівча намагалося розфарбувати все, зробити яскравим, щоб їх кожен помітив.
5. Вони милувалися, квітами і травами, волошками і чебрецем.
6. Гра «Поспіваємо?»
Записати назви чи рядок пісень, де є вигуки і звертання.
Пояснити розділові знаки.
«Ой рченько, голубонько!»
«Ой хмелю мій, хмелю»
«Ой циганко, яке в тебе горе?»
«Ой дівчино, шумить гай»
«Ой Марічко, чичири»
«Ой на горі два дубки»
IV. Узагальнення знань з теми
Скласти сенкан використовуючи ОЧР
V. Підсумок уроку
Рефлексія
VI. Домашня робота
П.___ ВПР._____