Урок "Звичайні дроби в нашому житті"

Про матеріал

Розробка уроку з математики «Дроби в нашому житті» 6 клас. Використані елементи STEM освіти: незвичайний математичний диктант «Дроби англійською!» , хвилинка- релаксація, математичні задачі наповнені історичними фактами, цікавою інформацією про мову та літературу, задачі практичного характеру, завдання, що виховують здоров'язберігаючу компетентність та підприємливість.

Перегляд файлу

Конспект уроку  з математики в  6 класі

Тема: «Звичайні дроби у нашому житті»

Мета: навчальна складова –

  • формування математичної компетентності:

учень наводить приклади звичайних дробів; пояснює правила додавання, віднімання, множення та ділення звичайних дробів, знаходження числа за дробом та дробу від числа ;формулює основну властивість дробу; розв’язує вправи, що передбачають скорочення дробів, множення і ділення, знаходження дробу від числа та знаходження числа за його дробом;

  • спілкування державною та іноземною(англійською) мовами;
  • формування інформаційної компетентності;
  • ініціативність та підприємливість;
  • соціальна і громадянська компетентності;

 

розвивальна складова –

учень розвиває вміння оперувати мислительними процесами, порівняння, узагальнення; лаконічно та обґрунтовано формулює свої думки, правильно оформляє записи в зошиті;

стисло та зрозуміло висловлює власні ідеї, пропозиції щодо шляхів вирішення поставлених завдань;

розвиває підприємливість;

           виховна складова -

удосконалення навичок спілкування у групах; вміння толерантно та переконливо відстоювати власну думку; створення дружної атмосфери спілкування.

«Людина подібна до дробу: у знаменнику – те, що вона про себе думає, у чисельнику те, ким вона є насправді. Чим більший знаменник, тим менший дріб».

                                                                                    Лев Миколайович Толстой

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання  - «Знайди помилку!»:

  1. ·=;               2) +=;            3) +1=1;

      4): 1=;             5) 1·9=14

ІІІ. Актуалізація опорних знань: сформулювати

  • правило додавання дробів, правило віднімання дробів, правило множення дробів, правило ділення дробів, правило знаходження дробу від числа, правило знаходження числа за його дробом»
  • математичний диктант «Дроби англійською!»

Перевірка диктанту – робота в парах.

ІV. Формулювання мети.

Дроби виникли з практичних потреб людини приблизно в 17 ст. до н. е. «Попасти в дроби» - німецьке прислівя із середніх віків, що означає «опинитися в скрутному становищі».

Чи зуміємо ми справитися із задачами на дроби, які можуть зустрітися нам у житті?

Важливу роль у математиці відіграють задачі. Історія свідчить, що математика як наука виникла із задач. Найдавніші єгипетські папіруси – це збірка задач.

Задачі розвивають мислення, уяву, виховують волю, наполегливість, сприяють розвитку творчості, кмітливості.

 (На дошці зображена гора з найвищою вершиною, на якій прихований «скарб» - листок з надписом «Здоровя – найбільший скарб!». Щоб дійти до вершини нам треба подолати багато перешкод – математичних задач.

 То ж вперед, до вершини успіху!

Щоб бути успішним, треба навчитись правильно розподіляти свій  час.

Розподіл часу на добу

- сон;

- навчання в школі;                                                                    

  - прогулянка на свіжому повітрі;

- виконання д/з; 

-  заняття спортом;

-  захоплення, творчість;

-  перегляд телепередач;                                              

  -  їжа.

V. Розвязування задач – «мозковий штурм»

1.Сьогодні у світі 500 мов і діалектів. Мови, що зникли, становлять від цієї кількості. Скільки мов зникло за час існування людства? Зараз в Україні налічується 29 мов і діалектів. Яку частку вони становлять від існуючих нині мов?

2.Знайти довжину золотої нитки, якою по периметру оздобили сторінки найменшої у світі книжки. Це мікромініатюрний «Кобзар», створений українським майстром Миколою Сядристим. Довжина сторінки - мм, а ширина на мм менша. (Найменша японська книжка у 19 разів більша за «Кобзар»). Це «Кобзар», який прекрасний майстер скріпив … павутинкою. Неозброєним оком, звісно, такий «Кобзар» не прочитаєш. Треба брати мікроскоп.

  1. Дзвіниця Києво-Печерської Лаври має 11 дзвонів. Маса найбільшого – Братського дзвону становить від маси всіх дзвонів, Успенського - ,  Орла -, Благовісного - , раннього і найстарішого по . Яка маса найбільшого дзвону і яка маса всіх 11 дзвонів, якщо маса п’яти неназваних дзвонів 1200 пудів?

VІ. Практична задача – робота в групах.

4.Знайти площу поверхні підручника «Математика – 6». Виміри зробити в метрах.

     5. В VI ст. до н. е. жив знаменитий учений Піфагор.  Розповідають, що на питання скільки учнів відвідують його школу, Піфагор відповів: «Половина вивчає математику, чверть – музику, сьома частина мовчить, крім того, є три жінки». То ж яка кількість учнів?

 Цікаво знати! (Повідомлення учня)

  Єгиптяни писали на папірусах. Найважливіший по змісту є папірус Ахмеса, названий так по імені одного з давньоєгипетських писців, рукою якого він був написаний. Його довжина 525 см, а ширина 33 см. Зберігається він в Лондоні, в Британському музеї. Він був придбаний в минулому столітті англійцем Ріндом і тому його називають інколи папірусом Рінда. Цей старовинний математичний документ названий так: «Способи, за допомогою яких можна дійти до розуміння всіх темних незрозумілих речей, всіх таємниць, що містяться в речах».

Папірус являє собою збірку розв’язків 84 задач, що мають прикладний характер; ці задачі відносяться до дій з дробами, визначення площі прямокутника і ін. (демонстрація макету папіруса)

(Аліквотні дроби (одиничні дроби): ; ; …)

 

  1. Задача із старовинного папірусу Ахмеса «Розділи 7 хлібин між 8 людьми». Відповідь сучасника: хлібини.   Відповідь по-єгипетськи: =++
  2. Задача із папірусу Ахмеса (Єгипет 1850 р. до н. е.). приходить пастух із 70 биками. Його запитують: - Скільки ти приводиш  свого багаточисленного стада? – Я приводжу від третини всіх. Порахуй! Яке стадо у пастуха?
  3. Як розрізати головку сиру на 8 рівних частин, виконавши лише 3 розрізи?

 

VІІ. Хвилинка – релаксація.

Якщо ви вважаєте, що в житті необхідні знання про дроби – підніміть руки вгору.

Якщо ви вважаєте, що вам необхідно в житті розвязувати задачі та рівняння – кліпніть очима.

Якщо ви вважаєте, що урок математики розвиває логіку вашого мислення, то покрутіть головою вправо і вліво.

Якщо ви вважаєте що хороша дисципліна на уроці – запорука вашого успіху та знань, то зіжміть і розіжміть пальці ваших рук.

Якщо, на вашу думку, ви дисципліновані і уважні на уроці – сплесніть у долоні!

Якщо ви вважаєте, що, щоб бути здоровим потрібно займатися спортом, то зробіть вдих і видих!

VІІІ. Підсумок.

 

На вершині успіху прихований скарб. Перевертаємо листок і  читаємо «здоровя - найбільший скарб» .

Що потрібно, щоб рости сильними і розумними?

(потрібні вітаміни і задачі; вести здоровий спосіб життя і займатися математикою; дотримуватися режиму дня та розв’язувати логічні вправи).

То ж будьте здорові і розвязуйте задачі!

 

ІX. Домашнє завдання.

1. Запропонувати  ефективний розподіл земельної ділянки біля будинку для  вирощування овочевих рослин  (виховання підприємливості).

2. Л.М.Толстой порівнював людину з дробом, чисельником якого є те, що вона являє собою насправді, а знаменником – те, що вона про себе думає. Чим людина про себе вищої думки. Є, тим більший знаменник, а, отже, тим менший дріб.

Зробіть висновок для себе з цього порівняння!

Як ви себе почували на уроці? Ваша відповідь – відповідний смайлик.

Успіхів вам! Не забувайте дбати про своє здоровя!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Суржик Дар'я Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 січня 2019
Переглядів
3217
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку