Розробка уроку з математики «Дроби в нашому житті» 6 клас. Використані елементи STEM освіти: незвичайний математичний диктант «Дроби англійською!» , хвилинка- релаксація, математичні задачі наповнені історичними фактами, цікавою інформацією про мову та літературу, задачі практичного характеру, завдання, що виховують здоров'язберігаючу компетентність та підприємливість.
Конспект уроку з математики в 6 класі
Тема: «Звичайні дроби у нашому житті»
Мета: навчальна складова –
учень наводить приклади звичайних дробів; пояснює правила додавання, віднімання, множення та ділення звичайних дробів, знаходження числа за дробом та дробу від числа ;формулює основну властивість дробу; розв’язує вправи, що передбачають скорочення дробів, множення і ділення, знаходження дробу від числа та знаходження числа за його дробом;
розвивальна складова –
учень розвиває вміння оперувати мислительними процесами, порівняння, узагальнення; лаконічно та обґрунтовано формулює свої думки, правильно оформляє записи в зошиті;
стисло та зрозуміло висловлює власні ідеї, пропозиції щодо шляхів вирішення поставлених завдань;
розвиває підприємливість;
виховна складова -
удосконалення навичок спілкування у групах; вміння толерантно та переконливо відстоювати власну думку; створення дружної атмосфери спілкування.
«Людина подібна до дробу: у знаменнику – те, що вона про себе думає, у чисельнику те, ким вона є насправді. Чим більший знаменник, тим менший дріб».
Лев Миколайович Толстой
І. Організаційний момент.
ІІ. Перевірка домашнього завдання - «Знайди помилку!»:
4): 1=; 5) 1·9=14
ІІІ. Актуалізація опорних знань: сформулювати
Перевірка диктанту – робота в парах.
ІV. Формулювання мети.
Дроби виникли з практичних потреб людини приблизно в 17 ст. до н. е. «Попасти в дроби» - німецьке прислів’я із середніх віків, що означає «опинитися в скрутному становищі».
Чи зуміємо ми справитися із задачами на дроби, які можуть зустрітися нам у житті?
Важливу роль у математиці відіграють задачі. Історія свідчить, що математика як наука виникла із задач. Найдавніші єгипетські папіруси – це збірка задач.
Задачі розвивають мислення, уяву, виховують волю, наполегливість, сприяють розвитку творчості, кмітливості.
(На дошці зображена гора з найвищою вершиною, на якій прихований «скарб» - листок з надписом «Здоров’я – найбільший скарб!». Щоб дійти до вершини нам треба подолати багато перешкод – математичних задач.
То ж вперед, до вершини успіху!
Щоб бути успішним, треба навчитись правильно розподіляти свій час.
Розподіл часу на добу
- сон;
- навчання в школі;
- прогулянка на свіжому повітрі;
- виконання д/з;
- заняття спортом;
- захоплення, творчість;
- перегляд телепередач;
- їжа.
V. Розв’язування задач – «мозковий штурм»
1.Сьогодні у світі 500 мов і діалектів. Мови, що зникли, становлять від цієї кількості. Скільки мов зникло за час існування людства? Зараз в Україні налічується 29 мов і діалектів. Яку частку вони становлять від існуючих нині мов?
2.Знайти довжину золотої нитки, якою по периметру оздобили сторінки найменшої у світі книжки. Це мікромініатюрний «Кобзар», створений українським майстром Миколою Сядристим. Довжина сторінки - мм, а ширина на мм менша. (Найменша японська книжка у 19 разів більша за «Кобзар»). Це «Кобзар», який прекрасний майстер скріпив … павутинкою. Неозброєним оком, звісно, такий «Кобзар» не прочитаєш. Треба брати мікроскоп.
VІ. Практична задача – робота в групах.
4.Знайти площу поверхні підручника «Математика – 6». Виміри зробити в метрах.
5. В VI ст. до н. е. жив знаменитий учений Піфагор. Розповідають, що на питання скільки учнів відвідують його школу, Піфагор відповів: «Половина вивчає математику, чверть – музику, сьома частина мовчить, крім того, є три жінки». То ж яка кількість учнів?
Цікаво знати! (Повідомлення учня)
Єгиптяни писали на папірусах. Найважливіший по змісту є папірус Ахмеса, названий так по імені одного з давньоєгипетських писців, рукою якого він був написаний. Його довжина 525 см, а ширина 33 см. Зберігається він в Лондоні, в Британському музеї. Він був придбаний в минулому столітті англійцем Ріндом і тому його називають інколи папірусом Рінда. Цей старовинний математичний документ названий так: «Способи, за допомогою яких можна дійти до розуміння всіх темних незрозумілих речей, всіх таємниць, що містяться в речах».
Папірус являє собою збірку розв’язків 84 задач, що мають прикладний характер; ці задачі відносяться до дій з дробами, визначення площі прямокутника і ін. (демонстрація макету папіруса)
(Аліквотні дроби (одиничні дроби): ; ; …)
VІІ. Хвилинка – релаксація.
Якщо ви вважаєте, що в житті необхідні знання про дроби – підніміть руки вгору.
Якщо ви вважаєте, що вам необхідно в житті розв’язувати задачі та рівняння – кліпніть очима.
Якщо ви вважаєте, що урок математики розвиває логіку вашого мислення, то покрутіть головою вправо і вліво.
Якщо ви вважаєте що хороша дисципліна на уроці – запорука вашого успіху та знань, то зіжміть і розіжміть пальці ваших рук.
Якщо, на вашу думку, ви дисципліновані і уважні на уроці – сплесніть у долоні!
Якщо ви вважаєте, що, щоб бути здоровим потрібно займатися спортом, то зробіть вдих і видих!
VІІІ. Підсумок.
На вершині успіху прихований скарб. Перевертаємо листок і читаємо «здоров’я - найбільший скарб» .
Що потрібно, щоб рости сильними і розумними?
(потрібні вітаміни і задачі; вести здоровий спосіб життя і займатися математикою; дотримуватися режиму дня та розв’язувати логічні вправи).
То ж будьте здорові і розв’язуйте задачі!
ІX. Домашнє завдання.
1. Запропонувати ефективний розподіл земельної ділянки біля будинку для вирощування овочевих рослин (виховання підприємливості).
2. Л.М.Толстой порівнював людину з дробом, чисельником якого є те, що вона являє собою насправді, а знаменником – те, що вона про себе думає. Чим людина про себе вищої думки. Є, тим більший знаменник, а, отже, тим менший дріб.
Зробіть висновок для себе з цього порівняння!
Як ви себе почували на уроці? Ваша відповідь – відповідний смайлик.
Успіхів вам! Не забувайте дбати про своє здоров’я!