Урок "Звідки взялися канікули"

Про матеріал

Мета уроку: знайомити учнів з творами українських письменників; . виховувати естетичні почуття, повагу до звичаїв і традицій інших народів. Під час уроку застосовується методична система НУШ “Щоденні 5", а також такі інтерактивні вправи та методики, як «Кероване читання з передбаченням», «Гронування», Сенкан». Дуже вдалим є проведення уроку тоді, коли наближається зимові свята та канікули.

Перегляд файлу

 

Конспект уроку  з читання  для 2 класу на тему «Робота з дитячою книжкою»

 Автор: Соколова Світлана Михайлівна

 Посада: вчитель початкових класів

Місце роботи: Чернявщинський ліцей Юр’ївської          селищної ради Дніпропетровської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Читання

2 клас

Робота з дитячою книжкою

Тема: «Звідки взялися канікули?»

Мета: Вчити правильно і свідомо читати тексти, формувати уміння

            аналізувати  віршовані твори. Розвивати навички виразного читання,

            вміння орієнтуватися у тексті. Виховувати естетичні почуття, повагу

            до звичаїв і традицій інших народів.

Обладнання:  ноутбук, проектор, ,презентація,  сигнальні картки, ялинка,

    алгоритм ,ілюстрації, «Тематичний словник школяра», «чарівна паличка», мікрофон, мольберт, конструктор Лего

Методи і прийоми роботи, форми: вправа «Мікрофон», робота в парах, групах, «Метод передбачення», «Гронування», «Сенкан

Тип уроку  комбінований

                                    Хід уроку

І .Організація  класу

            А тепер тихенько поверніться,

             Один одному всміхніться,

            На урок старання не забудьте взяти,

            Сядьте всі рівненько, будем починати

Емоційне налаштування «Чарівна паличка»

ІІ. Вступне слово вчителя

        Загадка

І приходить він до нас

Перед Новим роком,

Добрим, щедрим,  багатім

Пресвятим пророком

А приходить він тихенько

Коли дітки сплять любенько

Діти, хто  ж приходить до дітей вночі? Який день на календарі?

А що приносить  Святий Миколай?

ІІІ. Мовленнєва розминка

1.Чистомовка

Ло - ло – ло – снігом землю замело.

Ля- ля –ля – стала білою земля.

Лі- лі- лі- візерунки на вікні.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні ми прочитаємо твори українських письменниць Лідії  Компанієць та Алли Коваль. Тема нашого уроку « Звідки взялися канікули?»А про що піде мова у творі, давайте поміркуємо.

«Метод передбачення»

Сьогодні на уроці ми дізнаємося про…

А я вважаю, що…

На мою думку

Постає перед нами проблемне питання «Звідки взялися канікули?»

Про це і багато іншого дізнаємося на уроці.

V. Опрацювання вірша Лідії Компанієць «Зимовий вечір»

1. Прийшла до нас зима, принесла з собою хугу-завірюху, мороз і вітер. Чи подобається вам це пора? Які асоціації у вас викликає це слово.

2. Вправа «Ґронування»

 

 Свято

 

             Сніг  Зима Розваги

 

 Холод

 

 

Уявіть собі таку ситуацію: надворі холодно, вітряно, а вся ваша сім`я зібралася ввечері вдома. У хаті тепло, затишно, тихо вуркотить котик. Чи буває у вас так? Зараз ми  прочитаємо вірш української поетеси Лідії Компанієць з якого дізнаєтесь про деякі цікаві речі

3.Слухання запису вірша .

4. Повторне читання вірша мовчки учнями (під музичний супровід уривок із балету П.Чайковського « Танець маленьких лебедів)

5. Словникова робота ( з тематичним словником )

Причілок – бокова стіна будинку

6. Робота з текстом

- З яким почуттям хлопчик розповідає про свою сім `ю?

- Чим заслухався хлопчик у вечірній час?

- Який настрій викликає цей вірш?

- Для чого людині потрібна сім `я?

7. Вправа «Сенкан» Сім’я

8. Хвилинка поезії. Випереджаюче домашнє завдання

За яким жанром ми тільки що  прочитали твір? Вам треба було вдома підготувати вірші про зиму (діти читають вірші )

VI. Руханка

Дружно станемо ми в коло

Дуже гарне все навколо

Ти направо повернись –

І товаришу всміхнись!

Хай добро іде сміливо:

Посміхаємось наліво.

Всі за руки ми візьмемось-

І до сонця потягнемось.

Наче квіточки малі

Ми вклоняємося Землі.

Руки ми не відпускаємо

І тихенько пострибаємо.

Вправо пройдемося по колу

Та назад вернемося знову.

VII. Опрацювання твору «Канікули! Канікули! Веселая пора !» За Аллою Коваль.

  1. Вправа «Мікрофон»

       Що для вас означають канікули?

  1. Презентація «Як святкують Новий рік в різних країнах світу?»
  2. Читання оповідання «Щоденні 5» - «Читання для друга». Діти працюють у парах.
  3. «Щоденні 5» - «Слухання». Учитель дочитує оповідання до кінця
  4. «Щоденні 5» - «Робота зі словами»

       - Що для вас було новим і несподіваним у прочитаному?

6. Вибіркове читання

- Звідки взялися канікули: скільки їм років?

- Прочитайте, де і коли прикрасили ялинку.

- Які звичаї згадуються у тексті ?

7. Вправа на розвиток уваги

а) Гра «Хто краще орієнтується в тексті?»

Учитель на картках-блискавках показує слова з тексту, а діти зачитують, з якої вона мови і що означають.

8. Робота в групах

Вправа «Інформаційна пилка»

9. Отже, канікули  це розваги , веселощі, поїздка до бабусь, до цирку. Але треба не забувати про техніку безпеки на зимових канікулах.

 Перегляд  відео  про правила поведінки на  зимових канікулах

8.Колективна робота .

Учні малюють  разом  зимові розваги

9. Вправа « Ялинка побажань». ( На ялинці висять цукерки з побажаннями)

VIII. Підсумок уроку

Діти, так звідки взялися ж канікули?

IX. Самооцінювання учнів

Діти підраховують плюси  в картках активності. І сигналізують  конструктором  Лего.

Мої враження – три кольори ЛЕГО

 червоний – я не був активний на  уроці,  мені не сподобалося;

 жовтий – не все вдалося;

 зелений – все чудово, я задоволений своєю роботою на уроці.

X. Домашнє завдання

Читати твори. Знайти в словниках значення «слів- чужинців», які зустрічаються в тексті

 

 

 

docx
Додано
1 лютого 2023
Переглядів
246
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку