Урок " Звук а, позначення його буквою «а». Виділення звука а в словах. Інтонаційна вимова речень. Складання речень за малюнками."

Про матеріал
Ознайомлювати учнів із буквою «А», її звуковим значенням; формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; удосконалювати навички звукового аналізу слів, розвивати фонематичний слух у дітей, пізнавальні інтереси, уміння порівнювати, аналізувати, збагачувати словниковий запас учнів, виховувати бажання вчитися.
Перегляд файлу

            Тема: Звук а, позначення його буквою «а». Виділення звука а в словах.  Інтонаційна вимова речень. Складання речень за малюнками.

Мета: Онайомити дітей із літерою А, що позначає голосний звук [а]; вправляти в інтонуванні голосних звуків, умінні добирати слова із заданим звуком; закріплювати вміння виконувати звуковий аналіз слів; розвивати увагу; виховувати зацікавленість до навчання,бережне ставлення до природи.

Навчально-методичне забезпечення:  (буква «а»), предметні зображення, в назві яких чути звук а в різних позиціях у слова,  звуко-складові схеми слів: апельсин , банан , груша.

Тип уроку: урок вивчення нового звука і букви.

Зміст уроку

l. Актуалізація опорних знань.

1. Фронтальна бесіда.

-Давайте пригадаємо, що вивчали на попередніх уроках.

Робота над загадкою.

З ним подружить кожен з вас,
Як піде у перший клас.
Бо хоч завжди він мовчить,
Та читати вас навчить!
(Буквар)

2. Звуковий аналіз слова – відгадки.

-Скільки складів у слові?

-Назвіть звуки,які ви чуєте при вимові слова.

-Скільки голосних звуків у слові?

-Скільки у слові складів?

-Назвіть наголошений склад.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.                                                                                         -Сьогодні ми починаємо знайомитися з буквами. З якої букви почнемо?                                                                                                              Цю букву знають всі на світі,
Вона найперша в алфавіті,
Весела, гарна й голосна,
І найскромніша буква А!                                                                                                                    llІ. Артикуляційно-слухові вправи.

1.Робота над загадками.

Ось вона яка – розбійниця морська!

 Всіх би проковтнула зажерлива … (акула)

 

Мов їжак,  колючий,

солодкий  та пахучий.

Ягідку зірвеш-руку обдереш.(Агрус)

 

Я не їм вівса, ні сіна –
Дайте випити бензину.
Всіх коней я обжену,
Кого хоч наздожену. (Автомобіль)

-Що спільного у словах відгадках?                                                                               2.Виділення звука [а] із слів. Робота з картинками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-

 

-Що зображено на малюнках?

-З якого звука починається кожне слово?

-Визначте, де знаходиться звук а: на початку,  в середині,у кінці слова.                                                                        3.Повідомлення вчителя:

[а] – один із найважливіших звуків у мовленні;

[а] – великий трудівник.

 

4. Спостереження за вимовою звука [а].

(Вимовляємо за допомогою голосу, струмінь повітря проходить вільно, без перешкод. )

5.  Гра «Впіймай звук!».

 Альбатрос питав акулу:
– А про азбуку ти чула?
– Азбука? – хвостом плескає, –
Акулятко вже питає.

-Назвіть слова ,у яких  чуєте звук а.                                                                                  6. Фізкультхвилинка.

 

Раз, два - всі присіли, (присісти)

Потім вгору підлетіли  (підстрибнути) 

Три, чотири - нахилились,

(нахиляння тулуба вперед) 

Із струмочка гарно вмились      

(імітація умивання)

П'ять, шість - всі веселі

Крутимось на каруселі, (покрутитися)

Сім, вісім - в поїзд сіли,

Ніжками затупотіли(затупотіти)

Дев'ять, десять — відпочили                                                                                                lV. Знайомство з буквами «А», «а».

Щоб записати слова не схемою, нам потрібні букви.

Всі звуки мови позначаються буквами.

Звуки ми вимовляємо і чуємо, а букви бачимо і пишемо. 

Звук [а] позначається буквами «А», «а».

 Засвоєння образу букви.

Розгляньте ці букви.

-Скільки їх?

-Що це за букви?

-Чи подібні вони між собою?

-Для чого нам потрібна велика буква «А»?

 -Коли будемо вживати рядкову букву «а»?

-Придумайте слова з цим звуком.

-Назвіть імена людей, у яких на початку слова будемо писати букву «А».

-На  що схожа буква «А»?

    

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Робота у зошиті. Друкування великої і малої літер Аа.

- Відкрийте зошити. Покладіть їх під нахилом. Знайдіть зразок друкованих літер. Розгляньте їх. (Вчитель показує , як друкуються букви.)

- За зразком  надрукуйте до кінця рядка велику та рядкову букви Аа.

V. Вправи із читання. Співвідношення малюнка і схеми.

Вправа «Ми – дослідники».

– Розгляньте малюнки в овалах на сторінці 30 букваря

 -Назвіть предмети, зображені на них. (Апельсин, банан, груша).

 -Де чується звук а в слові «апельсин»: на початку, в середині ,чи в кінці слова?

-Скільки складів у цьому слові?

 -Скільки голосних звуків у слові «апельсин»?

-Скільки складів у слові?

-Який перший склад? («А»)

-Який другий, третій склад? (пель), (син).

-Скільки звуків у першому складі? (Один).

 -Скільки звуків у другому (третьому) складі? (По три).

- Який перший склад?

-А на який склад падає наголос? (Аналогічно розглядаються слова «банан», «груша»).

 Ознайомлення з буквою. Розгляд букви «а» в букварі (с. 30).

Вашими помічниками при вивчення букви будуть наші друзі – Андрійко та Алла.

 Андрійко вам показує друковані букви «Аа», а Алла – писані.

Вправа «Ми – конструктори». 

 Сконструюйте велику букву «А» з лічильних паличок (слайма, пластиліну…)

 Розгляд ілюстрацій у «Букварі». Бесіда за змістом.

Гра «Пригостіть і посмакуйте».

– Діти, за столом родина.

-Назвіть членів родини. (Мама, тато, дідусь, бабуся, донечка, синочок).

- У яких словах чується звук а?

 -Пригостіть родину фруктами, ягодами такими, у назві яких є звук а.

   Нехай усім буде смачно!

Вправа «Вчимося розповідати».

  Розгляньте малюнок «На прогулянці»с.31

 -Куди пішли діти з батьками?

-Як слід поводитися  у парку?

-Кого вони зустріли в парку?

-Яку картинку писав художник?

-Як ви думаєте, подобається картина усім членам родини?

-Що вам допомогло зробити такий висновок?

-А вам би сподобалась така прогулянка?

lV. Підсумок уроку.

 -З яким звуком ми познайомилися на уроці?

-Якою  буквою він позначається?

-Що вам найбільше сподобалося на уроці? 

 

 

 

 

 

 

                    

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 жовтня 2023
Переглядів
210
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку