Урок " Звук /к/,/к,/, позначення їх буквою «ка».

Про матеріал
:Ознайомити учнів з буквою к (ка), її звуковим значенням; вчити читати склади,слова з новою буквою; ввести поняття нового слова: анаграма, збагачувати словниковий запас дітей; розвивати мовлення, мислення; виробляти вміння працювати в парах , самостійно; виховувати бережливе ставлення до братів наших менших.
Перегляд файлу

Урок – подорож з читання.

1клас

Тема. Звук /к/,/к,/, позначення їх буквою «ка». Читання складів, слів. Ознайомлення з анаграмами. Словниково – логічні вправи. Опрацювання тексту « Миколин сокіл».

Мета:  ознайомити учнів з буквою к (ка), її звуковим значенням; вчити читати склади,слова з новою буквою; ввести поняття нового слова: анаграма, збагачувати словниковий запас дітей; розвивати мовлення, мислення; виробляти вміння працювати в парах , самостійно; виховувати бережливе ставлення до братів наших менших.

Обладнання: підручник «Буквар» авт. М. С. Вашуленко; плакат із зображенням « Алфавіту»; малюнки:Колобка, їжачка,білочки, вовка,картинка казкового лісу; картки складів; картки звуків.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

Встаньте всі скоріше, діти!

Посміхніться всім миліше.

Привітайтесь: „Добрий день!"

Продзвенів дзвінок: „Дзелень".

- Діти, сьогодні до нас на урок завітали гості. Поверніться до них і
привітайтеся. Тихенько сідайте за парту.

Вчитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного приладдя, готовність учнів до уроку.

II. Актуалізація знань учнів.

  • Пригадайте,  які букви ми вчили на минулому уроці навчання  з грамоти?
  • Які вони позначають звуки?
  • Назвіть звуки голосні та приголосні?

-А які букви мають червоні корони? ( Букви, які позначають голосні звуки.) Пригадайте ці букви. (а, о, у, и, і, ).

-А сьогодні  до нас на урок завітав казковий персонаж. Він дуже полюбляв співати й неодноразово вже був у нас в гостях:

Я по засіку метений, я на сонці печений,

Я від діда утік, я від баби утік і від тебе втечу.

  • Здогадалися, хто це? Колобок.

Складання звуко – складової моделі слова колобок.

-Що ви можете сказати про перший і останній звук у цьому слові?

-Назвіть його?

-Як ви гадаєте, який звук будемо вивчати на уроці?

III. Повідомлення теми і мети уроку.

Звук /к/ ми будемо вивчати,

Його згадаємо не раз.

І букву, що його позначає,

Враз запам’ятає увесь клас.

Також читати будем, друзі,

Склади, слова, цікавий текст.

І скоромовку вивчим дружно,

Й моделі слів складемо теж.

А зараз Колобок пропонує вам піти на прогулянку в ліс. Але ліс незвичайний, а казковий(Показую картину з зображенням лісу.)

Отож сідайте зручніше, закривайте очі і уявіть, що ми заходимо в ліс.(Звучить музика.)

IV. Опрацювання теми уроку.

1. Артикуляційні вправи.

  • Ось ми вже у лісі. А в лісі чисте повітря. Давайте всі разом глибоко вдихнемо повітря і повільно видихнемо. {Повторити 2 рази.)
  • Вдихнути повітря вільно, не поспішаючи, і на видиху промовити, легко видихаючи все повітря: а, о, у, и, і.
  • Прислухайтеся , діти, до лісу. Ліс уміє розмовляти. Тільки треба його уважно слухати. Давайте і ми послухаємо «розмову лісу».

Повзе вуж у траві і шипить - с-с-с.

Пролетів жук - ж-ж-ж.

Заспівав комарик над вухом - з-з-з.

Забриніла бджілка - дж-дж-дж.

Закувала зозуля - ку-ку, ку-ку.

Просимо тишу - ц-ц-ц-ц.

2. Відгадування загадок.

- Подивіться, діти, до нас хтось наближається. Хто це? (їжачок.) Він
говорить, що не пропустить нас далі, поки ми не відгадаємо загадки.

1. Не кущ, а з листочками.

Не сорочка, а зшита.

Не людина, а навчає. (Книга)

2. Круглий, як куля.

Зелений, як трава.

Червоний, як кров.

Солодкий, як мед. (Кавун)

 3. Звуковий аналіз слів.

- Яким звуком починаються ці два слова? (Звуком [к]).

Їжачок просить зробити звуковий аналіз цих слів.(один учень біля дошки,інші за партами)

-Їжачок задоволений вашими відповідями і дозволяє нам іти далі. Отож, рушаємо разом із Колобком.

4. Робота в парах.

- Ми вирушаємо далі. Дивіться, хтось біжить нам назустріч. Хто це?
(Зайчик.)

Зайчик дуже сумний. Він вчився читати склади. А лисичка заховала деякі з них , і він не може далі читати. Давайте допоможемо зайчику знайти сховані склади.

Перед вами лежить таблиця складів. Вам потрібно буде читати склади, а в пусту кліточку вставити склад, якого не вистачає. Для цього ви будете працювати парами. Перший учень читає в першому рядку склади, які записані, а його товариш по парті в цьому ж рядочку вставляє в пусті кліточки склади, яких не вистачає. Другий рядок читаєте навпаки. Той учень, що вставляв у пусті кліточки склади - буде їх читати, а його товариш вставляти склади.

 

 

А

о

У

і

и

к

ка

 

ку

 

ки

м

 

мо

му

 

ми

л

ла

 

 

лі

ли

а) Самостійне читання.

б) Читання по рядах.

в) Індивідуальне читання.

- Які склади ви поставили в пусті кліточки?

- Зайчик дякує вам за допомогу. А нам час рушати далі. (Діти встають і
ідуть на місці.)

-Діти, дивіться, по деревах стрибає білочка. Ось вона. Білочка в лісовій
школі вивчала букву „ка", а прийшла додому і забула які склади можна
скласти з цією буквою. Назвіть, які склади з буквою „ка" можна скласти.
В цьому нам допоможе чистомовка.

Чистомовка

Ко-ко-ко - вип'єм молоко.

Ок - ок - ок - маленький жучок.

Ки - ки - ки - смішні малюки.

Ку - ку - ку - знаєм пісеньку дзвінку.

  • Білочка дуже любить гратися. Вона пропонує вам погратися в гру , яка називається „Хто придумає кінець - той і буде молодець."
  • Я буду називати склад. А ви придумайте слово, яке б починалося цим складом.

(Ка – каша, карман, казка...

Ко – коза, коса, корова...

Ку – курка, куртка...

Кі – кіт, кімната, кішка...

Ки –килим...)

  • Візьмемо слово коза і назвемо скільки в ньому звуків, які вони. Поділимо слово на склади і визначемо склад, який вимовляємо з більшою силою голосу.
  • Добре з білочкою гратися, та час рушати далі.

6. Фізкультхвилинка.

Трава низенька-низенька,

Дерева високі-високі.

Вітер дерева колише, гойдає,

То вліво, то вправо нагинає.

Птахи летять, відлітають,

А дітки тихенько за парти сідають.

7.  Ознайомлення з анаграмами.

- Подивіться, хто це заховався за деревом? (Вовк.) Вовк говорить, щоб пройти далі, потрібно прочитати слова, але вони чарівні і називаються анаграмами. Ми їх будемо читати в Букварі в порядку зростання цифр.   ( коні,вінок)

  • Складіть речення з цими словами. Назвати скільки в реченні слів. Що ставимо в кінці речення. Як пишемо слова в реченні одне від одного. Зякої букви пишемо речення.

- Що ж вовчику, ми виконали твоє завдання . пропусти нас далі.

8 . Робота з підручником с. 48 - 49.

  • Діти, відкрийте Букварі. Ми з вами потрапили на незвичайну галявину. Уважно розгляньте малюнок і назвіть предмети, у назвах яких є звук [к]. (Кінь Вулкан,сокіл,коса,Микола, косив)
  • Прочитаємо текст «Миколин сокіл». ( читання вчителем). Потім діти читають ланцюжком.
  • Фізхвилинка для очей.

-Про кого розповідається в цьому тексті? (   розповідається про Миколку.)

  • Знайдіть малюнок, на якому зображений Миколка.
  • Прочитаємо друге речення.
  • Що робив Миколка?
  • Які в нього були друзі? Як їх звали? Це клички тварин на письмі ми будемо їх писати з великої букви.
  • Як ставлення повинно бути  до тварин і птахів?
  • Про них потрібно піклуватися.
  • А тепер всі разом в голос прочитаємо цей текст для нашого Колобка, який з нами подорожував весь цей час.

-Ось і закінчилася наша прогулянка. Час повертатися до класу. Закрийте очі, і - раз, і ми вже в класі. До побачення Колобку. До нових зустрічей.

- А що ми з вами забули зробити.( корону надіти букві)

- Вірно. (прикріплення корони)

V. Підсумок уроку.

  • Де ми сьогодні з вами побували? ( Ми побували в казковому лісі.)
  • Яких звірів зустріли? ( Там ми зустріли їжачка, зайчика, білочку і вовчика.)

- Скажіть, чи є у назвах тварин вовк, їжак, зайчик    звук [к]?

- Де він знаходиться?

  • З якою буквою ми читали слова, склади?
  • Який звук позначає буква „ка"?
  • Яий він голосний чи приголосний.

Подяка дітям за урок.

 

 

docx
Додано
9 грудня 2021
Переглядів
386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку