Урок – подорож з читання.
1клас
Тема. Звук /к/,/к,/, позначення їх буквою «ка». Читання складів, слів. Ознайомлення з анаграмами. Словниково – логічні вправи. Опрацювання тексту « Миколин сокіл».
Мета: ознайомити учнів з буквою к (ка), її звуковим значенням; вчити читати склади,слова з новою буквою; ввести поняття нового слова: анаграма, збагачувати словниковий запас дітей; розвивати мовлення, мислення; виробляти вміння працювати в парах , самостійно; виховувати бережливе ставлення до братів наших менших.
Обладнання: підручник «Буквар» авт. М. С. Вашуленко; плакат із зображенням « Алфавіту»; малюнки:Колобка, їжачка,білочки, вовка,картинка казкового лісу; картки складів; картки звуків.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Встаньте всі скоріше, діти!
Посміхніться всім миліше.
Привітайтесь: „Добрий день!"
Продзвенів дзвінок: „Дзелень".
- Діти, сьогодні до нас на урок завітали гості. Поверніться до них і
привітайтеся. Тихенько сідайте за парту.
Вчитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного приладдя, готовність учнів до уроку.
II. Актуалізація знань учнів.
-А які букви мають червоні корони? ( Букви, які позначають голосні звуки.) Пригадайте ці букви. (а, о, у, и, і, ).
-А сьогодні до нас на урок завітав казковий персонаж. Він дуже полюбляв співати й неодноразово вже був у нас в гостях:
Я по засіку метений, я на сонці печений,
Я від діда утік, я від баби утік і від тебе втечу.
Складання звуко – складової моделі слова колобок.
-Що ви можете сказати про перший і останній звук у цьому слові?
-Назвіть його?
-Як ви гадаєте, який звук будемо вивчати на уроці?
III. Повідомлення теми і мети уроку.
Звук /к/ ми будемо вивчати,
Його згадаємо не раз.
І букву, що його позначає,
Враз запам’ятає увесь клас.
Також читати будем, друзі,
Склади, слова, цікавий текст.
І скоромовку вивчим дружно,
Й моделі слів складемо теж.
А зараз Колобок пропонує вам піти на прогулянку в ліс. Але ліс незвичайний, а казковий(Показую картину з зображенням лісу.)
Отож сідайте зручніше, закривайте очі і уявіть, що ми заходимо в ліс.(Звучить музика.)
IV. Опрацювання теми уроку.
1. Артикуляційні вправи.
Повзе вуж у траві і шипить - с-с-с.
Пролетів жук - ж-ж-ж.
Заспівав комарик над вухом - з-з-з.
Забриніла бджілка - дж-дж-дж.
Закувала зозуля - ку-ку, ку-ку.
Просимо тишу - ц-ц-ц-ц.
2. Відгадування загадок.
- Подивіться, діти, до нас хтось наближається. Хто це? (їжачок.) Він
говорить, що не пропустить нас далі, поки ми не відгадаємо загадки.
1. Не кущ, а з листочками.
Не сорочка, а зшита.
Не людина, а навчає. (Книга)
2. Круглий, як куля.
Зелений, як трава.
Червоний, як кров.
Солодкий, як мед. (Кавун)
3. Звуковий аналіз слів.
- Яким звуком починаються ці два слова? (Звуком [к]).
Їжачок просить зробити звуковий аналіз цих слів.(один учень біля дошки,інші за партами)
-Їжачок задоволений вашими відповідями і дозволяє нам іти далі. Отож, рушаємо разом із Колобком.
4. Робота в парах.
- Ми вирушаємо далі. Дивіться, хтось біжить нам назустріч. Хто це?
(Зайчик.)
Зайчик дуже сумний. Він вчився читати склади. А лисичка заховала деякі з них , і він не може далі читати. Давайте допоможемо зайчику знайти сховані склади.
Перед вами лежить таблиця складів. Вам потрібно буде читати склади, а в пусту кліточку вставити склад, якого не вистачає. Для цього ви будете працювати парами. Перший учень читає в першому рядку склади, які записані, а його товариш по парті в цьому ж рядочку вставляє в пусті кліточки склади, яких не вистачає. Другий рядок читаєте навпаки. Той учень, що вставляв у пусті кліточки склади - буде їх читати, а його товариш вставляти склади.
|
А |
о |
У |
і |
и |
к |
ка |
|
ку |
|
ки |
м |
|
мо |
му |
|
ми |
л |
ла |
|
|
лі |
ли |
а) Самостійне читання.
б) Читання по рядах.
в) Індивідуальне читання.
- Які склади ви поставили в пусті кліточки?
- Зайчик дякує вам за допомогу. А нам час рушати далі. (Діти встають і
ідуть на місці.)
-Діти, дивіться, по деревах стрибає білочка. Ось вона. Білочка в лісовій
школі вивчала букву „ка", а прийшла додому і забула які склади можна
скласти з цією буквою. Назвіть, які склади з буквою „ка" можна скласти.
В цьому нам допоможе чистомовка.
Чистомовка
Ко-ко-ко - вип'єм молоко.
Ок - ок - ок - маленький жучок.
Ки - ки - ки - смішні малюки.
Ку - ку - ку - знаєм пісеньку дзвінку.
(Ка – каша, карман, казка...
Ко – коза, коса, корова...
Ку – курка, куртка...
Кі – кіт, кімната, кішка...
Ки –килим...)
6. Фізкультхвилинка.
Трава низенька-низенька,
Дерева високі-високі.
Вітер дерева колише, гойдає,
То вліво, то вправо нагинає.
Птахи летять, відлітають,
А дітки тихенько за парти сідають.
7. Ознайомлення з анаграмами.
- Подивіться, хто це заховався за деревом? (Вовк.) Вовк говорить, щоб пройти далі, потрібно прочитати слова, але вони чарівні і називаються анаграмами. Ми їх будемо читати в Букварі в порядку зростання цифр. ( коні,вінок)
- Що ж вовчику, ми виконали твоє завдання . пропусти нас далі.
8 . Робота з підручником с. 48 - 49.
-Про кого розповідається в цьому тексті? ( розповідається про Миколку.)
-Ось і закінчилася наша прогулянка. Час повертатися до класу. Закрийте очі, і - раз, і ми вже в класі. До побачення Колобку. До нових зустрічей.
- А що ми з вами забули зробити.( корону надіти букві)
- Вірно. (прикріплення корони)
V. Підсумок уроку.
- Скажіть, чи є у назвах тварин вовк, їжак, зайчик звук [к]?
- Де він знаходиться?
Подяка дітям за урок.