21 травня о 18:00Вебінар: Дисграфія. Як працювати вчителю?

Урок: "Звук [о]. Позначення його буквами «О, о».

Про матеріал

Доброго дня! Хочу поділитися конспектом уроку для 1 класу. Для полегшення процесу сприймання інформації урок супроводжується мультимедійною презентацією, яка сполучає навчальний матеріал з його зоровим і слуховим сприйняттям. Матеріал презентації підібрано таким чином, щоб зацікавити дітей, розширити їх кругозір. Презентацію до уроку додам.

Перегляд файлу

Урок навчання грамоти 1 клас

учитель Михайлюк А.В.

Тема: Звук [о]. Позначення його буквами «О, о».

Мета: : повторити вивчені букви; ознайомити учнів із буквою «О», її звуковим значенням, удосконалювати навички звукового аналізу слів;

 розвивати зорову увагу, процеси мислення, зв'язне мовлення, пізнавальний інтерес, вміння працювати в групі;

виховувати працелюбність.

Обладнання: мультимедійна презентація, куб, картинка казкової букви «О»,  «звукові чоловічки» (позначки звуків), роздавальні предметні малюнки морозива.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, з ІКТ.

Хід уроку

І. Організаційний момент ( 1 слайд)

 - Завжди щось в житті буває вперше: перше слово, перший крок, перший похід в дитячий садок, перший раз у перший клас.

 І сьогодні у вас теж особлива подія. У вас сьогодні перший в житті показовий урок. До вас завітали гості, посміхніться і привітайте їх.

 Я думаю, що від сьогоднішнього уроку ви отримаєте задоволення і багато корисного дізнаєтеся і навчитеся.

 Проведемо наш урок у формі літературного кафе.( 2 слайд)

Скажіть, будь ласка, коли ви потрапляєте в кафе, що перш за все вам подають? (Меню)

 От і у нас є меню нашого сьогоднішнього уроку. Що ж нам наше кафе запропонує? А у нас сьогодні в меню  (3 слайд):

  • Закуска із запитань і відповідей;
  • ролли розсипанкою;
  • сендвіч зі скоромовкою;
  • борщ Буквоїд;
  • сік осінній;
  • а на десерт – морозиво, за активність і гарну роботу на уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Отож, почнемо із закуски. (4 слайд)

Пропоную вправу «Куб», щоб пригадати  чого ви вже навчилися на наших попередніх уроках .

Запитання

  1. З чого складаються речення?
  2. Що ставимо в кінці речення?
  3. Для чого служать речення?
  4. На які дві групи поділяються звуки?
  5. На які групи поділяються всі приголосні звуки?                        
  6.  Як вимовляються речення зі знаком оклику?          
  • А зараз скуштуємо ролли  розсипанкою. (5-6 слайди)

Малюнки розсипалися, розлетілися, а нам потрібно їх поєднати зі схемами, по кількості складів. Гра «Встанови відповідність».

Жаба                                                           Дятел

Вовк                                                            Лисиця

Машина                                                       Морж        

( Учні пояснюють відповідь і визначають наголошений склад).

ІІІ. Сприйняття  та усвідомлення нового матеріалу.

  1. Виділення звуку. ( 7 слайд)

-Сендвіч скоромовкою   пропонують нам далі.  А чи знаєте, що для того щоб гарно говорити потрібно частенько тренувати свій язичок.  В таких справах дуже допомагають скоромовки.

Оленка велика й Оленка маленька

Ходили до лісу збирати опеньки.

а) прослухати;

б) промовити повільно і тихо;

в) швидше і голосніше;

г) швидко і голосно;

ґ) спроби дітей.

--Хто з вас був уважним, який звук зустрічався найчастіше? (звук [о])  В яких словах ви його почули?

2.  Артикуляція звука [о]. Віднесення його до голосних, позначення відповідною фішкою.

-промовимо (повернутися один до одного);

-який вигляд мали губки? Чи вільно крізь них проходило повітря?

-який висновок зробимо?

-в яких ще словах зустрічається звук [о]? А так як ми в кафе не забувайте про страви, в яких зустрічається цей звук.

3. Динамічна пауза «Райдуга» (8 слайд)

ІV. Ознайомлення з буквою «О,о».

 -Скажіть, будь ласка, коли нам в кафе приносять улюблену страву та ще й гарно оформлену, як ми на це реагуємо? ( О-о-о!)

 -А коли наїлися до смаку, то що промовляємо, погладжуючи животик?(О-о-о.)

 -Діти, ми так часто промовляли з вами звук [о], що самі того не очікуючи, покликали букву, яка позначає звук [о]. ( Показую картинку букви)

 а) розгляд букви;

 б) що нагадує буква;

 в) казка про букву.

 Жила собі одна буква, яку все навколо дивувало. Коли дивилася на себе в дзеркало, казала: «О-о-о! Яка я гарненька і кругленька!»

 Коли її кудись запрошували, говорила: «О-о-о! Як далеко-о-о!»

«О-о-о! - вигукувала, коли дивилась на Сонце, - як воно на мене схоже!»

А ще, оскільки, вона була доволі гладенька, то не дуже хотіла ходити пішки. Щоб було швидше, буква уявляла себе маленьким коліщатком і просто котилася по доріжці. Так що цю букву за її дивацтва і прозвали буквою О.

г) заучування віршика (9 слайд)

-Буква « О» дуже рада з вами познайомитись , а щоб їй було приємно давайте вивчимо віршик про неї.

Буква «О» така от кругла,

Хто не бачив, подивись:

Наче сонце, наче бублик,

Мов обручик, - хоч котись!

V. Робота з Букварем.

1. Співвідношення звукових схем та малюнків.  (10 слайд)

-Підійшов час до такої страви , як борщ Буквоїд, бо букви поїв. Як же прочитати слова без букв? (за схемами) (10 слайд)

2. Читання складів з буквою.

-Буква О любить скакати по сходах, до кого вона на парту сяде, той і читає.

3. Робота за ілюстрацією у Букварі.

-Діти, мені дуже подобається хлопчик, що зображений на малюнку. Мені здається, що він чимось здивований. А вам? Як він виражає своє здивування? (О-о-о!)

-Що стоїть у кінці цього речення? Як треба вимовляти такі речення?

(Промовити речення з різною інтонацією: «Я люблю свою матусю»).

-Що виросло на грядці у хлопчика?

-Хто допоміг йому привезти рекордний урожай?

-Які ще овочі ростуть на грядці?

-Знайдіть слово у якому 4 склади?

-Назвіть слово з м'яким приголосним.

-Назвіть слова, що складаються з двох складів

-Назвіть слова, у яких наголошений перший склад.
          -В якому слові перший звук [о]?

4. Звуковий аналіз слів (робота в парах).

-Як можно назвати одним словом все те, що виросло у хлопчика на городі? (Овочі)

-Складіть звукову модель слова овочі.

 5. Динамічна пауза для відпочинку очей.

VІ. Розвиток зв'язного мовлення.

 -Після всіх страв , які ми вже скуштували в нашому літературному кафе нам пропонують сік осінній. ( 11 слайд)

 -Діти, як ви вважаєте, чому саме так назвали сік? ( Тому, що зараз осінь)

-Пропоную прослухати звуки осені і здогадатися, куди завітала осінь?

-Якою ви уявляєте осінь, як би це була жива істота?( Діти підбирають слова ознаки)

-Погляньте на ілюстрацію у Букварі, що на с.27. Чи вдалося, на вашу думку, художнику зобразити дівчину-осінь? Які фарби використав ? Який настрій передав? Чому веселий? Хто везе осінь?

VІІ. Цікавинка про букву. (12 слайд)

 -А чи знаєте ви, що у буква О  так полюбилася людям, що вони навіть пам'ятник їй збудували. Знаходиться він у м. Вологда у Росії. Ось яка чудова ця буква О.

VІІІ. Підсумок уроку. (13 слайд)

 -Чи сподобалися вам страви нашого кафе? А що саме сподобалось? З якою буквою ми познайомились? Який звук вона позначає? Що знаєте про цей звук? Яку скоромовку вивчили? Який віршик запам'ятали?

-За гарну роботу на уроці ви отримуєте «морозиво» на десерт (предметні картинки-розмальовки).

docx
Додано
20 червня 2018
Переглядів
808
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку