Доброго дня! Хочу поділитися конспектом уроку для 1 класу. Для полегшення процесу сприймання інформації урок супроводжується мультимедійною презентацією, яка сполучає навчальний матеріал з його зоровим і слуховим сприйняттям. Матеріал презентації підібрано таким чином, щоб зацікавити дітей, розширити їх кругозір. Презентацію до уроку додам.
Урок навчання грамоти 1 клас
учитель Михайлюк А.В.
Тема: Звук [о]. Позначення його буквами «О, о».
Мета: : повторити вивчені букви; ознайомити учнів із буквою «О», її звуковим значенням, удосконалювати навички звукового аналізу слів;
розвивати зорову увагу, процеси мислення, зв'язне мовлення, пізнавальний інтерес, вміння працювати в групі;
виховувати працелюбність.
Обладнання: мультимедійна презентація, куб, картинка казкової букви «О», «звукові чоловічки» (позначки звуків), роздавальні предметні малюнки морозива.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань, з ІКТ.
Хід уроку
І. Організаційний момент ( 1 слайд)
- Завжди щось в житті буває вперше: перше слово, перший крок, перший похід в дитячий садок, перший раз у перший клас.
І сьогодні у вас теж особлива подія. У вас сьогодні перший в житті показовий урок. До вас завітали гості, посміхніться і привітайте їх.
Я думаю, що від сьогоднішнього уроку ви отримаєте задоволення і багато корисного дізнаєтеся і навчитеся.
Проведемо наш урок у формі літературного кафе.( 2 слайд)
Скажіть, будь ласка, коли ви потрапляєте в кафе, що перш за все вам подають? (Меню)
От і у нас є меню нашого сьогоднішнього уроку. Що ж нам наше кафе запропонує? А у нас сьогодні в меню (3 слайд):
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Пропоную вправу «Куб», щоб пригадати чого ви вже навчилися на наших попередніх уроках .
Запитання
Малюнки розсипалися, розлетілися, а нам потрібно їх поєднати зі схемами, по кількості складів. Гра «Встанови відповідність».
Жаба Дятел
Вовк Лисиця
Машина Морж
( Учні пояснюють відповідь і визначають наголошений склад).
ІІІ. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.
-Сендвіч скоромовкою пропонують нам далі. А чи знаєте, що для того щоб гарно говорити потрібно частенько тренувати свій язичок. В таких справах дуже допомагають скоромовки.
Оленка велика й Оленка маленька
Ходили до лісу збирати опеньки.
а) прослухати;
б) промовити повільно і тихо;
в) швидше і голосніше;
г) швидко і голосно;
ґ) спроби дітей.
--Хто з вас був уважним, який звук зустрічався найчастіше? (звук [о]) В яких словах ви його почули?
2. Артикуляція звука [о]. Віднесення його до голосних, позначення відповідною фішкою.
-промовимо (повернутися один до одного);
-який вигляд мали губки? Чи вільно крізь них проходило повітря?
-який висновок зробимо?
-в яких ще словах зустрічається звук [о]? А так як ми в кафе не забувайте про страви, в яких зустрічається цей звук.
3. Динамічна пауза «Райдуга» (8 слайд)
ІV. Ознайомлення з буквою «О,о».
-Скажіть, будь ласка, коли нам в кафе приносять улюблену страву та ще й гарно оформлену, як ми на це реагуємо? ( О-о-о!)
-А коли наїлися до смаку, то що промовляємо, погладжуючи животик?(О-о-о.)
-Діти, ми так часто промовляли з вами звук [о], що самі того не очікуючи, покликали букву, яка позначає звук [о]. ( Показую картинку букви)
а) розгляд букви;
б) що нагадує буква;
в) казка про букву.
Жила собі одна буква, яку все навколо дивувало. Коли дивилася на себе в дзеркало, казала: «О-о-о! Яка я гарненька і кругленька!»
Коли її кудись запрошували, говорила: «О-о-о! Як далеко-о-о!»
«О-о-о! - вигукувала, коли дивилась на Сонце, - як воно на мене схоже!»
А ще, оскільки, вона була доволі гладенька, то не дуже хотіла ходити пішки. Щоб було швидше, буква уявляла себе маленьким коліщатком і просто котилася по доріжці. Так що цю букву за її дивацтва і прозвали буквою О.
г) заучування віршика (9 слайд)
-Буква « О» дуже рада з вами познайомитись , а щоб їй було приємно давайте вивчимо віршик про неї.
Буква «О» така от кругла,
Хто не бачив, подивись:
Наче сонце, наче бублик,
Мов обручик, - хоч котись!
V. Робота з Букварем.
1. Співвідношення звукових схем та малюнків. (10 слайд)
-Підійшов час до такої страви , як борщ Буквоїд, бо букви поїв. Як же прочитати слова без букв? (за схемами) (10 слайд)
2. Читання складів з буквою.
-Буква О любить скакати по сходах, до кого вона на парту сяде, той і читає.
3. Робота за ілюстрацією у Букварі.
-Діти, мені дуже подобається хлопчик, що зображений на малюнку. Мені здається, що він чимось здивований. А вам? Як він виражає своє здивування? (О-о-о!)
-Що стоїть у кінці цього речення? Як треба вимовляти такі речення?
(Промовити речення з різною інтонацією: «Я люблю свою матусю»).
-Що виросло на грядці у хлопчика?
-Хто допоміг йому привезти рекордний урожай?
-Які ще овочі ростуть на грядці?
-Знайдіть слово у якому 4 склади?
-Назвіть слово з м'яким приголосним.
-Назвіть слова, що складаються з двох складів
-Назвіть слова, у яких наголошений перший склад.
-В якому слові перший звук [о]?
4. Звуковий аналіз слів (робота в парах).
-Як можно назвати одним словом все те, що виросло у хлопчика на городі? (Овочі)
-Складіть звукову модель слова овочі.
5. Динамічна пауза для відпочинку очей.
VІ. Розвиток зв'язного мовлення.
-Після всіх страв , які ми вже скуштували в нашому літературному кафе нам пропонують сік осінній. ( 11 слайд)
-Діти, як ви вважаєте, чому саме так назвали сік? ( Тому, що зараз осінь)
-Пропоную прослухати звуки осені і здогадатися, куди завітала осінь?
-Якою ви уявляєте осінь, як би це була жива істота?( Діти підбирають слова ознаки)
-Погляньте на ілюстрацію у Букварі, що на с.27. Чи вдалося, на вашу думку, художнику зобразити дівчину-осінь? Які фарби використав ? Який настрій передав? Чому веселий? Хто везе осінь?
VІІ. Цікавинка про букву. (12 слайд)
-А чи знаєте ви, що у буква О так полюбилася людям, що вони навіть пам'ятник їй збудували. Знаходиться він у м. Вологда у Росії. Ось яка чудова ця буква О.
VІІІ. Підсумок уроку. (13 слайд)
-Чи сподобалися вам страви нашого кафе? А що саме сподобалось? З якою буквою ми познайомились? Який звук вона позначає? Що знаєте про цей звук? Яку скоромовку вивчили? Який віршик запам'ятали?
-За гарну роботу на уроці ви отримуєте «морозиво» на десерт (предметні картинки-розмальовки).