Урок "Звук [о]. Позначення його буквами Оо. Слухання казки «Колобок». Складання і моделювання речень за сюжетом казки та малюнками. Аплікація до казки «Колобок»."

Про матеріал

Конспект уроку розрахований на вчителів початкових класів, студентів. Для зацікавлення та ефективності уроку пропонуються вправи пальчикової гімнастики, віршовані дидактичні матеріали.

Перегляд файлу

1

Урок: навчання грамоти.

Тема: Звук [о]. Позначення його буквами Оо. Слухання казки «Колобок».                 Складання і моделювання речень за сюжетом казки та малюнками.

  Аплікація до казки «Колобок».

Мета. Навчання грамоти: ознайомити учнів з артикуляцією звука [о],

         позначенням його буквами Оо;

навчати дітей відповідати на запитання повним реченням, відтворювати зміст казки;

закріпити уявлення про будову книжки, збагачувати словниковий запас учнів;

 розвивати усне  зв’язне мовлення, уміння слухати;

 виховувати доброзичливе ставлення до товаришів.

Трудове навчання: навчати дітей користуватися шаблонами, відпрацьовувати навички правильного вирізання деталей аплікації;

розвивати уяву, естетичний смак, фантазію;

виховувати старанність, охайність; викликати бажання допомогти казковим героям.

Обладнання: книжка «Колобок», фішки для  моделювання, мультимедійна               система, кольоровий папір, ножиці, клей, пензлик, клейонка, ганчірка,

 шаблони деталей, олівець, зразок аплікації.

Тип уроку: інтегрований (навчання грамоти, трудове навчання).                                                                         Хід уроку

І. Організація класу.

   Ось і все, дзвенить дзвінок,

      В гості йде до нас урок.

      На місця треба сідати,

      Час урок розпочинати. 

   На уроці-казці вас вітаю.

   Гарного настрою всім нам бажаю. (слайд 2)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.

  • Увага! Увага! Хлопчики і дівчатка, сьогодні до нас на урок завітала казка.          Казка - це чарівна країна, де добро, правда, чесність і справедливість завжди перемагають зло.

Казок чимало є на світі.

Веселих, добрих і сумних.

Хіба ми можемо прожити

Скажіть, хоч день, хоч два без них?

  •  Давайте зараз відгадаємо назву казки, яка завітала до нас у гості.

Я по засіках метений,

Я на яйцях спечений.

Я від баби втік,

Та від діда втік -

І від тебе втечу!    (Колобок)

- Молодці, ви впізнали цього симпатичного казкового героя. (слайд 3)

  1. Моделювання речення.

Ми сьогодні будемо читати казку «Колобок».

  • Діти, скільки слів у цьому реченні?
  • Зменште це речення на одне слово. Давайте, послухаємо в кого яке вийшло речення. Зробіть модель ваших речень.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Діти, сьогодні ми з вами познайомимося з казкою «Колобок». А також з новою літерою. А з якою ви мені скажете самі.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Виділення звука [о].
  • Який звук найчастіше повторюється в цьому слові?
  • Отже, про який звук ми будемо з вами сьогодні говорити?
  • До яких звуків належить звук [о]?
  • Якою фішкою ми будемо позначати цю букву?
  1.  Звуко-буквений аналіз слова колобок.
  • Діти, розложіть фішки у себе на партах, які позначають звуки у слові колобок. Молодці!
  1. Розгляд букви, її будови. Визначення місця букви О в касі.
  • Діти,  звук [о] на письмі позначається літерами О, о. розгляньте друковані велику та малу букви. Чи подібні вони за формою?
  • Давайте знайдемо місце, де знаходиться буква О в касі букв. Молодці!
  1. Робота в зошиті з друкування.
  • Діти, на що схожа ця буква?
  • Подивіться, як вона друкується. Надрукуйте рядочок великої і малої букви в зошиті з друкування.
  1. Фізкультхвилинка.

У країні казочок жив веселий Колобок.

Разом з ним усі звірятка і малятка,

Вишикувались на зарядку.

Похитали головою,

Раз – притупнули ногою,

Руки вгору піднесли,

Трішки ними потрясли.

Нахилились вліво, вправо,

Та цього іще замало.

Руки вгору, руки вниз,

Раз присіли, піднялись.

Головою похитали

Й працювати знов почали. (слайд 4)

  1. Робота над казкою «Колобок»

а) виразне читання казки вчителем.

б) перегляд ілюстрацій до казки.(слайди 5-12)

в) вивчення зі слів учителя пісеньки Колобка.

Я по засіках метений,

Я на яйцях спечений.

Я від баби втік,

Та від діда втік -

І від тебе втечу!  

  1. Робота над аплікацією «Колобок».
  • Діти, у кожного з вас на столі лежать деталі з аплікації «Колобок». Подивіться уважно, якої деталі не вистачає?
  • Правильно. Не вистачає основної деталі. Яка вона за формою? На що вона схожа?
  • Отже, нам потрібно вирізати коло.
  • Що нам для цього необхідно?
  • Але перед цією роботою ми повторимо з вами правила техніки безпеки під час роботи.
  1. Тримати ножиці закритими на парті.
  2. Передавати інструмент кільцями до товариша.
  3. Не гратися ножицями.
  4. Не брати клей до рота.
  5. Економно використовувати клей і папір.
  6. Підтримувати порядок на робочому місці.
  1. Обговорення етапів виконання аплікації.(слайд 3)
  • Поміркуйте, від чого залежить вираз обличчя. (Від настрою, характеру, стану)
  • За допомогою яких деталей ми можемо передати стан очей? Стан посмішки? Покажіть їх.
  • Що може прикрасити Колобка? (Чубчик, вії, ямочки біля рота, капелюшок)
  • В якому порядку ми будемо приклеювати деталі?
  1. Практична діяльність учнів.
  2.  Виставка дитячих робіт.
  • Діти, ви всі старалися. Молодці! У кожного з вас вийшов дуже гарний Колобочок. У кожного з вас свій герой. І вони не знають, що з ними трапилося. Давайте їм розкажемо.
  1. Складання та моделювання речень за почутим сюжетом казки «Колобок». (слайди 5-12).
  • Що зробила бабуся? (слайд 5)
  • Що замислив колобок? (слайд 6)
  • Що замислив колобок?(слайд 7)
  • Яку пісеньку співав Колобок Зайчику? (слайд 8)
  • Що зробив Вовк з Колобком? (слайд 9)
  • Чи сподобалася пісенька Колобка Ведмедику? (слайд 10)
  • Скільки разів співав свою пісеньку  Колобок Лисичці? (слайд 11)
  • Чим задоволена Лисичка? (слайд 12)

ІV. Підсумок уроку. Прибирання робочих місць.

  • Діти, як ви гадаєте, якби ваш Колобок подивився на себе в дзеркало, чи сподобався б йому його вигляд?
  • Чи хотіли б ви дружити зі своїм новим другом?
  • Діти, а щоб з вами товаришували ваші Колобки, треба прибрати ваші робочі місця.
  • Давайте згадаємо, з якою літерою ми сьогодні познайомилися?
  • На що вона схожа?
  • На цьому наш урок-казка закінчився.

Ось і казочці кінець,

А хто слухав МОЛОДЕЦЬ!

 

 

doc
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
975
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку