Урок: навчання грамоти.
Тема: Звук [о]. Позначення його буквами Оо. Слухання казки «Колобок». Складання і моделювання речень за сюжетом казки та малюнками.
Аплікація до казки «Колобок».
Мета. Навчання грамоти: ознайомити учнів з артикуляцією звука [о],
позначенням його буквами Оо;
навчати дітей відповідати на запитання повним реченням, відтворювати зміст казки;
закріпити уявлення про будову книжки, збагачувати словниковий запас учнів;
розвивати усне зв’язне мовлення, уміння слухати;
виховувати доброзичливе ставлення до товаришів.
Трудове навчання: навчати дітей користуватися шаблонами, відпрацьовувати навички правильного вирізання деталей аплікації;
розвивати уяву, естетичний смак, фантазію;
виховувати старанність, охайність; викликати бажання допомогти казковим героям.
Обладнання: книжка «Колобок», фішки для моделювання, мультимедійна система, кольоровий папір, ножиці, клей, пензлик, клейонка, ганчірка,
шаблони деталей, олівець, зразок аплікації.
Тип уроку: інтегрований (навчання грамоти, трудове навчання). Хід уроку
І. Організація класу.
Ось і все, дзвенить дзвінок,
В гості йде до нас урок.
На місця треба сідати,
Час урок розпочинати.
На уроці-казці вас вітаю.
Гарного настрою всім нам бажаю. (слайд 2)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.
-
Увага! Увага! Хлопчики і дівчатка, сьогодні до нас на урок завітала казка. Казка - це чарівна країна, де добро, правда, чесність і справедливість завжди перемагають зло.
Казок чимало є на світі.
Веселих, добрих і сумних.
Хіба ми можемо прожити
Скажіть, хоч день, хоч два без них?
-
Давайте зараз відгадаємо назву казки, яка завітала до нас у гості.
Я по засіках метений,
Я на яйцях спечений.
Я від баби втік,
Та від діда втік -
І від тебе втечу! (Колобок)
- Молодці, ви впізнали цього симпатичного казкового героя. (слайд 3)
-
Моделювання речення.
Ми сьогодні будемо читати казку «Колобок».
-
Діти, скільки слів у цьому реченні?
-
Зменште це речення на одне слово. Давайте, послухаємо в кого яке вийшло речення. Зробіть модель ваших речень.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-
Діти, сьогодні ми з вами познайомимося з казкою «Колобок». А також з новою літерою. А з якою ви мені скажете самі.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
-
Виділення звука [о].
-
Який звук найчастіше повторюється в цьому слові?
-
Отже, про який звук ми будемо з вами сьогодні говорити?
-
До яких звуків належить звук [о]?
-
Якою фішкою ми будемо позначати цю букву?
-
Звуко-буквений аналіз слова колобок.
-
Діти, розложіть фішки у себе на партах, які позначають звуки у слові колобок. Молодці!
-
Розгляд букви, її будови. Визначення місця букви О в касі.
-
Діти, звук [о] на письмі позначається літерами О, о. розгляньте друковані велику та малу букви. Чи подібні вони за формою?
-
Давайте знайдемо місце, де знаходиться буква О в касі букв. Молодці!
-
Робота в зошиті з друкування.
-
Діти, на що схожа ця буква?
-
Подивіться, як вона друкується. Надрукуйте рядочок великої і малої букви в зошиті з друкування.
-
Фізкультхвилинка.
У країні казочок жив веселий Колобок.
Разом з ним усі звірятка і малятка,
Вишикувались на зарядку.
Похитали головою,
Раз – притупнули ногою,
Руки вгору піднесли,
Трішки ними потрясли.
Нахилились вліво, вправо,
Та цього іще замало.
Руки вгору, руки вниз,
Раз присіли, піднялись.
Головою похитали
Й працювати знов почали. (слайд 4)
-
Робота над казкою «Колобок»
а) виразне читання казки вчителем.
б) перегляд ілюстрацій до казки.(слайди 5-12)
в) вивчення зі слів учителя пісеньки Колобка.
Я по засіках метений,
Я на яйцях спечений.
Я від баби втік,
Та від діда втік -
І від тебе втечу!
-
Робота над аплікацією «Колобок».
-
Діти, у кожного з вас на столі лежать деталі з аплікації «Колобок». Подивіться уважно, якої деталі не вистачає?
-
Правильно. Не вистачає основної деталі. Яка вона за формою? На що вона схожа?
-
Отже, нам потрібно вирізати коло.
-
Що нам для цього необхідно?
-
Але перед цією роботою ми повторимо з вами правила техніки безпеки під час роботи.
-
Тримати ножиці закритими на парті.
-
Передавати інструмент кільцями до товариша.
-
Не гратися ножицями.
-
Не брати клей до рота.
-
Економно використовувати клей і папір.
-
Підтримувати порядок на робочому місці.
-
Обговорення етапів виконання аплікації.(слайд 3)
-
Поміркуйте, від чого залежить вираз обличчя. (Від настрою, характеру, стану)
-
За допомогою яких деталей ми можемо передати стан очей? Стан посмішки? Покажіть їх.
-
Що може прикрасити Колобка? (Чубчик, вії, ямочки біля рота, капелюшок)
-
В якому порядку ми будемо приклеювати деталі?
-
Практична діяльність учнів.
-
Виставка дитячих робіт.
-
Діти, ви всі старалися. Молодці! У кожного з вас вийшов дуже гарний Колобочок. У кожного з вас свій герой. І вони не знають, що з ними трапилося. Давайте їм розкажемо.
-
Складання та моделювання речень за почутим сюжетом казки «Колобок». (слайди 5-12).
-
Що зробила бабуся? (слайд 5)
-
Що замислив колобок? (слайд 6)
-
Що замислив колобок?(слайд 7)
-
Яку пісеньку співав Колобок Зайчику? (слайд 8)
-
Що зробив Вовк з Колобком? (слайд 9)
-
Чи сподобалася пісенька Колобка Ведмедику? (слайд 10)
-
Скільки разів співав свою пісеньку Колобок Лисичці? (слайд 11)
-
Чим задоволена Лисичка? (слайд 12)
ІV. Підсумок уроку. Прибирання робочих місць.
-
Діти, як ви гадаєте, якби ваш Колобок подивився на себе в дзеркало, чи сподобався б йому його вигляд?
-
Чи хотіли б ви дружити зі своїм новим другом?
-
Діти, а щоб з вами товаришували ваші Колобки, треба прибрати ваші робочі місця.
-
Давайте згадаємо, з якою літерою ми сьогодні познайомилися?
-
На що вона схожа?
-
На цьому наш урок-казка закінчився.
Ось і казочці кінець,
А хто слухав МОЛОДЕЦЬ!