Урок "Звук [п], позначення його буквою «п» (пе). Друкування букв, складів, слів."

Про матеріал
Конспект уроку різноманітний за формою проведення, побудований з елементами інтеграції, інноваційних, інтерактивних методів та прийомів навчання.
Перегляд файлу

ТЕМА. Звук [п], позначення його буквою «п» (пе). Друкування букв, складів, слів.

Очікувані результати навчання: аналізує звуковий склад слова(кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки); розрізняє головне і другорядне в тексті; пояснює роль ілюстрацій для глибшого розуміння змісту тексту; відповідає на запитання за змістом прочитаного.

Обладнання: конструктор LEGO, презентація, картки-розмальовки.

 

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу.

— Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі.

Привітаймо в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

Одне одному всміхніться,

зосередьтеся, зберіться.

В думці до небес зверніться.

Хай наука вам ведеться

Й на уроці все вдається.

Тож зручненько всі сідаємо

І у мандри вирушаємо.

 Діти, ви почули дзвоник. Він оголосив про початок уроку, але урок розпочався не тільки у нас, а й у лісовій школі. Де ми сьогодні і побуваємо. (Слайд № 1)

Ви не бачили ніколи,

Як звірята йшли до школи?

О! Про це цікаво знати...

Хочу всім вам розказати.

Звірі, як і людські діти,

Вміють плакати й радіти,

Вміють бігати, стрибати

Й хочуть все на світі знати,

  • У цій школі навчаються різні лісові мешканці. А навчає їх... Здогадайтеся самі.

2. Мовленнєва розминка

1) Робота над чистомовкою.

Па – па – па – на пасіці пахне липа.

Па – па – па – у Пилипа є мавпа.

2) Робота над загадкою.

Що воно за дивна птиця —

Світла денного боїться.

Дзьоб гачком, великі очі,

І не спиться їй щоночі.

Ух-ху-ху — кричить вона.

Відгадали? Це — ... (сова). (Слайд № 2)

 

  •       Сьогодні Сова поставила перед своїми школяриками складні завдання. І у них нічого не виходить. Давайте спробуємо їм допомогти. А за це вони даруватимуть нам свої смайлики з усмішками.

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Вивчення нового матеріалу

  1. Артикуляція звука [п].

— Діти, спочатку до нас завітав із «Лісової школи» Зайчик. Уважно послухайте казочку і ви дізнаєтесь з якою буквою і звуком будуть ознайомлюватись звірі у лісовій школі.

Казка (Слайд № 3)

Сидів одного разу Язичок у хатці й став вихвалятися:

— Я вмію співати пісні тихо, без голосу, і дзвінко, з голосом. Який я розумний! Скільки пісень уже знаю!

Почули це Губки, розсердилися на нього й кажуть:

  •                 Ось як! Тільки ти такий розумний! Тільки ти вмієш співати пісні? Спробуйно заспівати без нас пісеньку курчаток.

Як не старався Язичок, нічого у нього без Губок не виходило.

 Ото ж воно й є. Ніколи не хвалися, бо можеш обпектися.

 Навчіть мене пісеньки курчаток,— благав Язичок. Губки зімкнулися, пустили теплий вітерець і тихенько заспівали: п-п-пі.

- Діти давайте і ми спробуємо заспівати пісеньку курчаток.

- Молодці! За це ви отримуєте веселого смайлика від Зайчика.

2.   Вправи на розвиток фонематичного сприймання:

а) розгляд предметних малюнків, називання зображуваного, визначення місця знаходження [п]: півник, папуга, підсніжники, перець, помідор. (Слайд № 4)

- А тепер завдання від Жабки. Розгляньте і назвіть малюнки.

 Який перший звук ми чуємо у цих словах?

- Молодці! За це ви отримуєте усміхненого смайлика від Жабки.

б) вивчення скоромовки. (Слайд № 5)

- Діти, на уроках ми з вами вивчали багато чистомовок, скоромовок. Пригадайте які скоромовки ми вивчали.

- Наступне завдання нам підготували пташки. Потрібно допомогти їм викласти стільки цеглинок, скільки ви почуєте слів зі звуком «п» у скоромовці. І потрібно вивчити скоромовку.

У садочку у Пилипа виросла висока липа.

М. Татарчук

— Молодці! пташки вам дарують веселого смайлика.

3. Робота з загадками. Звуковий аналіз слів.

 Наступним до нас завітав Їжачок. Допоможіть йому розгадати загадки.

1. На дворі і на току —

Скрізь луна: «Ку-ку-рі-ку!»

Гордо птах цей походжає,

Дуже пишний хвостик має,

Шпори, гребінець чарівний…

Що за птах цей, дітки? …(Півень).

2 В нього восьмеро очей,

Ніжки від самих плечей.

З павутинки робить сітку:

Восени, зимою, влітку…(Павук)

  •  Вам потрібно скласти звукові моделі слів-відгадок. (Слайд №6)

4. Складання речень зі словами-відгадками. (Слайд №6)

  Спробуйте з цими словами скласти речення.

 (Діти отримують смайлика).

5. Читання складової таблиці. (Слайд №7)

 А ось і Ведмедик просить вашої допомоги прочитати складові таблиці. Допоможемо йому?

(Діти отримують смайлик).

6. Ознайомлення з буквою «п». (Слайд №8)

- А зараз вам проведе урок учитель Лісової школи – Мудра Сова.

7. Характеристика звука [п]. (Слайд №9)

 Діти, яку букву ми будемо сьогодні вивчати?

  • Так, це буква «пе». А який це звук? Дайте йому характеристику. (Приголосний, твердий, глухий)

 Діти, цей звук буває інколи пом’якшеним перед [і], як у словах «півень», «пінгвін», «північ», «піна».

8. Гра «Впіймай звук».

 А ось прийшла Білочка. Вона дуже любить грати цікаві ігри і хоче пограти з вами у гру «Впіймай звук».

(Вчитель читає слова — діти плескають у долоні). (Слайд №10)

ПереПілка - гарна Птиця,

Та вона хлоП'ят боїться.

А хлоП'ята - візьмуть гілку

І лякають ПереПілку.

Не Потрібно так лякать

В неї П'ять ПереПелят.

(Діти отримують смайлик).

9. На що схожа буква п (Слайд №11)

- Діти, подивіться, до нас прийшов Вовк. У нього дуже цікаве завдання. Йому потрібно допомогти сказати на що схожа буква «пе» і зробити подарунок. Тому. що сьогодні велике свято – день народження букви П. Давайте приготуємо їй подарунок. Кожен одягне букву П у гарне вбрання.

(Діти отримують смайлик).

10.  Робота з Букварем на с. 42. (Слайд №12)

а) Розгляд букви та малюнків поряд.

 Наступні завдання для вас підготувала сама Сова.

 Роздивіться ще раз букву «п».

 Покажіть, чи правильно складено звукову схему слова «парк».

        Знайдіть букви П і п у рядку.

б) Читання складів.

в) Робота над ілюстрацією.

       Що тут відбувається? У назвах яких предметів є звук «п». Послухайте слова. Знайдіть ці предмети на малюнку.

г)         Читання слів у третьому завданні.

 Прочитайте слова (я вам, ви — мені).

д)         Читання слів мовчки.

ж) Читання слів «буксиром».

 Молодці! З цими завданнями ви впоралися добре. Отримуєте  три смайлика.

 (Діти отримують смайлика).

11. Фізкультхвилинка. (Слайд №13)

 У лісовій школі почалася перерва. Давайте і ми трішки відпочинемо.

12. Гра «Букви загубились». (Слайд №14)

— До нас прийшла Лисичка. Хтось наробив їй лиха і забрав букви. Нам необхідно допомогти відгадати, які букви загубилися і прочитати слова.

а)  На слайді:

                 .асіка, ла.ка, .оліна, са.ка, .илка, .алка;

(Діти отримують смайлики).

13. Робота в зошиті.

14. Пальчикова гімнастика.

15. Гра «Магазин». (Слайд №15)

  Ось і мишка. Вона  підготувала наступне завдання. Діти, ви любите ходити до магазину іграшок? Назвіть іграшки із звуком [п], які б ви хотіли купити.

(Півник, мавпенятко, Попелюшка, поїзд, пароплав, ...)

 Які овочі і фрукти може купити мама, в яких є звук [п]. Назвіть їх.

(Помідор, перець, капуста, картопля, полуниця, персик.)

(Діти отримують смайлики).

16. Потішки. (Слайд №16)

Простував Петрусь пішки полем.

Перепинило Петруся перекотиполе.

Перепинило, постояло, подивилося.

Потім повз Петруся прудко покотилося,

Петрусь перепудився, перелякався...

Перетремтів. Поміркував. Повагався...

Потім помчав підстрибцем полем —

Перелякувати перекотиполе. О. Павленко

 Спробуйте скласти речення, в якому кожне слово починається звуком [п]. (Привітний, правильний Петрусь і пречудова людина!)

 Запропонуйте таке завдання вдома своїм рідним.

IІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ

Використання стратегії «Ромашка Блума».робота в групах

Орієнтовні запитання

Просте.  Яку літеру ви вивчили на уроці?

Уточнювальне. Я можу помилитися, але, здається, літера «пе» пишеться у слові парта?

 Пояснювальне. Звук [п] –голосний чи приголосний?

Творче. На що схожа літера «пе»?

Оцінювальне. Гра «Світлофор».

Практичне. Назвіть, які слова пишуться з вивченою літерою.

— Мудра Сова дуже дякує вам за роботу, за ваші знання і просить іще завітати до лісової школи.

 Погляньте, скільки у вас смайликів! Кожен отримує від Мудрої Сови за плідну працю усміхненого смайлика і розмальовку. Молодці!

— Дякую за урок. (Слайд №17)

 

docx
Додано
18 жовтня 2021
Переглядів
855
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку