Урок "Звуки [ц], [ц׳], позначення їх буквами Ц, ц (це). Читання складів, слів, речень. Робота над віршем «Порожній козуб» за Володимиром Лучуком"

Про матеріал
Урок читання в 1 класі "Звуки [ц], [ц׳], позначення їх буквами Ц, ц (це). Читання складів, слів, речень. Робота над віршем «Порожній козуб» за Володимиром Лучуком". Урок-подорож із використанням сучасних інтерактивних технологій
Перегляд файлу

ТЕМА:  Звуки  [ц], [ц׳],  позначення  їх  буквами  Ц, ц (це).  Читання  складів, слів,   

речень.  Робота  над  віршем «Порожній   козуб» за  Володимиром  Лучуком

МЕТА:  ознайомити  здобувачів  освіти зі  звуками [ц], [ц׳],  буквою,  яка  їх  позначає;   

               вчити  визначати  звуки  в  словах;

               розвивати  вміння  відтворювати  послідовність  звуків  у  словах,  вчити  

               складати  речення; 

               розвивати  пам׳ять,  мислення,  збагачувати  словниковий запас дітей,             

               розвивати  і  формувати  навички  читання, артистизм;

               виховувати  пізнавальний  інтерес,  працьовитість,  бережливе  ставлення  до    

               птахів.

Обладнання: стікери,  «куточок  настрою»,  предметні  малюнки, таблиця  для   

                       розчитування,  цеглинки LEGO,  кубик  Блума,  друковані  зошити, 

                       презентація.

Тип  уроку:  урок-подорож

Компетентності:  вміння  спілкуватися   рідною  мовою,  математична,  громадянська,  культурна.

                                                        Хід   уроку

I.Організація  класу.  Психологічне  налаштування  на  урок. 

1.Привітання. 

Доброго  дня – українській  землі,

Гарного  дня,  дорогі  вчителі,

Продзвенів  уже  дзвінок ,

Починаємо  урок.

II.Мотивація  навчальної  діяльності

2.Вправа  «Мій  настрій» 

Зараз  у  нас  урок читання.    У   мене  хороший  настрій.  Ось  такий. (Демонстрація усміхненого смайлика).  А  у  вас? (Показують діти).

Гарний  настрій – це  крок  до  успіху.  Роботи  в  нас  дуже  багато .  Ми  закріпимо  вивчені  літери,  вивчимо  нову,  розвиватимемо  навички  правильного  і  свідомого  читання і, щоб  нам  справитись  із  завданнями,  ми  будемо активними, працьовитими, уважними.

Адже  урок  повинен  бути продуктивним, цікавим, навчальним.

Отже,  попрацюємо  наполегливо,  швидко,  старанно,

            Щоб  жодна  хвилина не  втратилась  марно.

Сьогодні,  діти,  до  нас   на  урок   завітав  гість. Хто  саме,  ви  дізнаєтеся,  коли  розставите  правильно  букви.  Кожна  буква  позначена  цифрою.  Розташуйте  числа  в  порядку  зростання.

 І  як  правильно  розставите,

Слово  швидко  прочитаєте.

У, Ц,  Ц,  Н,  Я,  Е

2  ,1,  3,  5,   6,  4

 -Так,  це  цуценя  Цятка.  Сьогодні  ми  помандруємо з  ним  та  допоможемо йому  відшукати  шлях до Палацу  Знань. На  шляху  нам  будуть  зустрічатися  різні  перешкоди,  які  треба  подолати.  Готові?  А  ось  і  перше  завдання.

 IIІ.Актуалізація  опорних  знань .

1.Бліц-опитування.

Згадаємо, із  чого  складається  наша  мова?  ( Із  речень)

  • Речення  складаються  із .……(  слів).
  • Слова  складаються  із ….(  звуків).
  • Звуки  бувають….(  голосні  та  приголосні) .
  • Скільки  голосних звуків  в  українській  мові?

 2.Мовленнєва  розминка

А)Дихальна  гімнастика  «Задми  свічки»

Б) Робота  зі  складовою  таблицею.

 Ру- ка-ша-шка

Ро-са-ло-ша

В) Промовляння  скоромовок.

  Тепер  дружно  починаймо,

  Скоромовку  промовляймо.

                           Мчить  машина  за  машинами, 

                           Шелестить  машина  шинами.

                                                                                     Росте  липа  біля  Пилипа.

Приснивсь  сьогодні  сон  синиці, 

Приніс  сусіда  сік із  суниці.

Г)Робота  над  чистомовками.

Ців-ців-ців,  ців-ців-ців,

 Налетіло  ……(  горобців).

Горобцева  пісня  ця 

Без  початку,  без  …(кінця)

Ців-ців-ців,  ці-ців-ців.

Погодуйте  горобців.

                    Це-це-це---- тепле….(  сонце),

                  Ця-ця-ця-----широка  ….(  вулиця),

                  Цу-цу-цу  ---дорога  до…..( палацу).

Ось  першу  перешкоду  ми  й  подолали.  За  виконані  завдання  ви  одержуєте  першу  квіточку. І ми  крокуємо  далі.

IV. Вивчення  нового  матеріалу

1.Вправа  «Асоціативний  кущ»  (Показ  ілюстрацій)

   Палац (Трон,  король,  королева,  корона).

   Перець  (овоч,  город,  червоний..)

  • Які  звуки  чуємо  в  кінці  слів?  Які  вони?  (Приголосні).  А  ще  звук  [ц]  глухий, тому  що голосові  зв׳язки  не  працюють,  коли  ми  його  вимовляємо.  Спробуйте  прикласти  до  горла  руку,  вібрації  немає.  Значить  [ц] – глухий.   А  на  письмі   він  позначається  літерами  Ц,  ц (поселення літери ц в будинок)

V.Осмислення,  систематизація  та  узагальнення вивченого  матеріалу.

1.Робота за слайдами презентації. Розглядання букви. Хвилинка  фантазії.

(На  що  схожа  літера?)

2.Робота з конструктором LEGO.

(Викладання  літери  з  різних  матеріалів)

 (Друкування літери ц в  друкованих   зошитах,  виконання  звуко-буквеного  аналізу слів  (цибуля,  цирк)).

3.Пальчикова гімнастика

Друга  перешкода  виявилась  вам  також  під  силу.  І ви  одержуєте  наступне  завдання.

4.Читання  складів, слів на слайдах презентації.

Зі  мною, діти,   ви  пограйте,

слова  ці  швидко  прочитайте.

Ли                                                Гороб                                                  КИ          ЦЯ

Кіль                це                         ножи                ці                          ВІВ                     ЦЯ

Вікон                                          молод                                       ЦУ                                 КОР              

5.Прослуховування  вірша (кюар-код).  Визначення  слів  зі  звуком  [ц]. Олексій   Кононенко. 

Діти,  назвіть  слова,  які  ви  запам’ятали  зі  звуком  [ц].

  Цап,  цвіркун  і  цуценя

  Цирк  влаштовують  щодня.

  Цап  стриба,  цвіркун  жонглює

  Цуценя  їх  дресирує.

6.Словникова  робота. 

Цап – тварина.

Цвіркун – комаха,  яка  тертям  крил  створює  тріскучі  звуки.

Цуценя – малий  собака,  щеня.

  •  Що  робить  цуценя?

Молодці,  справились  із  завданням. Одержуєте  третю  квіточку.

А на  шляху  четверте  завдання.  Відпочинемо  і  проведемо  фізкультхвилинку.

VI. Відеофізкультхвилинка з використанням LEGO.

    І це  завдання  ви  виконали  швидко.  Нагорода – четверта  квіточка.  І  ми  крокуємо далі.  На  нас  чекає  робота  з  підручником.

1.Читання  стовпчиків  слів  (спочатку  для  себе,  потім  для  друга)

2.Словникова  робота

Гравець – учасник  гри,

Ранець – школярська  чи  похідна  сумка,  яку  носять  на  спині.

Гребінець – гребінець  у  півня  і  для  розчісування  волосся.

3.Читання  слів  ланцюжком,  пошепки, прочитати  двоскладове слово…

4.Гра  «Зробіть  із  великого  предмета  малий».

Великий  корінь – малий корінець,

Великий прапор –  малий   прапорець,

Великий  камінь – малий  камінець.

Із  цим  завданням  ви  справились.  Одержуєте   п’яту  квіточку.   Крокуємо  далі.

 -Кого  ж  це  знову  зустрів  наш  цуцик?  Відгадайте  загадку

  Жовтогруді  щебетушки

 Мають  гарні  капелюшки.

 Сірі  лапки,  білі  щічки

 Називаються  …. (  синички) 

-Чи  можна  взимку  побачити  цих  птахів?  Чим  їх  можна  підгодовувати?

На грядці  дозріла  суниця, 

В садку  поселилась  синиця.

5.Робота  над  віршем   «Порожній  козуб»  за  Володимиром   Лучуком

6.ГРА  «Передбачення»

-Кого  ми  бачимо  на  малюнку?

-  Про  що  вони  могли  між  собою  розмовляти?

7.Словникова  робота.  Козуб – невеликий  плетений  кошик.

Подорожній – особа,  яка  подорожує.

(Читання  вчителем вірша).

- Чи  справдились  ваші  очікування?

8.Бесіда  за  змістом

Про  кого  розповідається  у  вірші?

Довідкове  бюро.  Борсуки в  листопаді-грудні  впадають  у сплячку  до  березня.  Всеїдні,  перевагу  надають  тваринній  їжі (комахи,  молюски).  Рослинний  раціон 

(коріння,  стебла,  ягоди,  гриби). Занесені  до  Червоної  книги.

 Чому  козуб  порожній?

9.Виразне  читання.

10.Вибіркове  читання.

Шосту  квіточку  ви також  одержуєте.  Шлях  уже  зовсім  короткий. І  ми  швидко  працюємо  далі.

VІІ.Узагальнення вивченого матеріалу

1.Читання  в  особах.  Інсценування (Діти в масках)

2.Гра « «Так»  чи  «Ні» »

- Діти,  уважно  послухайте  речення  і  скажіть «так»  чи  «ні»

  Летить  синиця?      Летить  полуниця?

  Летить  криниця?   Летить  горобець?

3.Сенкан   

1-й  рядок – тема .   СИНИЦІ

2-й  рядок—два  слова,  які  вказують  на  ознаку.  МАЛІ,  СПРИТНІ

 3-й  рядок – дія  (  три  дієслова) ЛІТАЮТЬ, ПОЇДАЮТЬ, БУДУЮТЬ.

 4-й рядок – фраза  із  чотирьох  слів,  що  висловлює   розуміння  теми . СИНИЦІ ПОЇДАЮТЬ БАГАТО КОМАШОК.

   5-й  рядок—одне  слово,  іменник-синонім  (висновок).  ПОМІЧНИКИ.

4.Робота  в  парі. Гра  «Що – кому?»

Кравцю                                 цукерку

Кухарю                                ножиці

Малюку                             цибулю

5.  Гра  «Антивірус»

Кожна  група  на  карточці  має  речення, які  потрібно «полікувати» від небезпечного вірусу: встановити межі слів.

Увіконцесвітитьсонце.

Пішлакицяповодицю.

  Діти,  ви  гарно  справились  із  завданням  і  допомогли  цуцику  дістатися  до  Палацу  Знань.

 Цар  з  царицею  царювали

Цукор  та  цукерки  найбільше  цінували.

Що  він  вам  скаже?  Розташуйте  7  квіточок, які ви отримали за виконані завдання,   за  кольорами  веселки. («Спасибі!»)

 VІІІ.Рефлексія.  Підсумок уроку

1.Вправа   «Кубик  Блума»

Кубик, діти, непростий, 

Кубик, діти,  чарівний,

 Він  доріжку  прокладає,

Знання  ваші  перевіряє.

 

Назви:                          Назвіть  букву,  яку  вивчили  на  уроці.

Поясни:                        Поясніть,  які  звуки  вона  позначає?

Чому:                           Чому  в  синиць  був  порожній  кошик?

Запропонуй:                Запропонуй  свою  назву  вірша.

Поділись:                    Поділіться   цікавинками,  які    почули  на  уроці.

Подумай:                    Подумайте  та  назвіть  слова  з  літерою  ц.

2.Самооцінка.  Оберіть  відповідну  цеглинку  LEGO.

 

 

 

docx
Додано
19 лютого 2022
Переглядів
598
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку