Урок "Звук п , позначення буквою "Пе" .

Про матеріал
Конспект уроку навчання грамоти . цікаві мовно-логічні вправи допомагають учнямуспішно засвоїти навчальний матеріал.
Перегляд файлу

Тема. Звук [п]. Позначення його буквою П , п («пе»). Удосконаленнянавичок звукового аналізу слів. Читання складі, слів. Словниково-логічні вправи.

 

Мета: ознайомити учнів з буквою п («пе»), її звуковим значенням; формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити читати склади, слова з новою буквою; збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення, мислення; виховувати бережливе ставлення до природи.

 

Обладнання: предметні малюнки (груша, помідор, слива, абрикос, вишня, яблуко), звуко-складові моделі та фішки до них, макет сонечка, каса букв.

                                                 Хід уроку

I. Організаційний момент

Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного приладдя, готовність учнів до уроку.

II. Мотивація навчальної діяльності

Гра «Подумай»

На дошці — малюнки: груша, помідор, слива, абрикос, вишня, яблуко.

— Що зайве? Чому?

— Назвіть перший звук у слові помідор.

— У назвах яких овочів зустрічається цей звук?

— Отже, з яким звуком ви ознайомитеся на уроці?

III. Повідомлення теми і завдань уроку

— Сьогодні ви ознайомитесь з новим звуком [п], дізнаєтесь, якою буквою він позначається на письмі, навчитеся читати слова з нею, вивчите скоромовку. Пригадаєте, як слід ставитися до природи, і дізнаєтеся про одне з народних свят.

IV. Вивчення нового матеріалу. Ознайомлення з новим звуком

1. Виділення звука [п]

У садочку у Пилипа

Виросла висока липа.

Не лінь було Пилипу

Щодня полити липу.

«Спасибі»,— до Пилипа

Лопоче листям липа.

— За що подякувала липа Пилипові?

— Назвіть слова зі звуком [п], визначте позицію звука в названих словах.

2. Вправа «Слухняний ротик»

1). Промовляння скоромовки вчителем.

Росте липа біля Пилипа.

2). Промовляння скоромовки учнями з нарощуванням темпу.

3). Промовляння скоромовки окремими учнями.

3. Артикуляція звука [п], віднесення його до приголосних, позначення фішкою

4. Аналітико-синтетичні вправи

1). Гра «Утвори склад»                                                                                       1

— Утворіть усі можливі склади зі звуком [п].

2). Гра «Назви звуки»

Учитель називає склад, учні називають звуки, які його утворюють.

3). Гра «Мікрофон по колу»

Учні добирають свої слова з новими звуками.

2. Читання складів. 

1). Гра  «Блискавка»

Візьмемо хороший настрій у дорогу,

Прочитаємо «Вправу квіткову».

2). Вправа на розширення кута зору.   

-Допоможемо Білочці грибів назбирати і склади у слова обєднати.                                               

 V. Фізкультхвилинка

Руки вгору підіймаєм,

А тоді їх опускаєм,

А тоді скоріш, скоріш

Тупай, тупай веселіш.

VI. Ознайомлення з новою буквою

1. Розглядування букви. Аналіз її графічної будови. Добір предметів з навколишнього середовища, схожих на букву п («пе»)

Гарні хлопці-молодці

Закопали два стовпці.

Третій їм допомагав —

Перекладину поклав.

Втіха нашій дітворі:

Буква «пе» вже у дворі.

В. Гринько

2. Місце букви в касі

3. Друкування літер П, п («пе») у зошитах

Повторення правил сидіння за партою та користування ручкою, зошитом. Звертається увага на поставу учнів під час письма, на положення зошита.

4. Читання складів з вивченою буквою

На дошці — малюнок сонечка, в середині — буква п («пе»), на промінцях — а, о, і, и, у. Під керівництвом учителя діти читають прямі та обернені склади.

VII. Робота за «Букварем» (с. 50)

1. Розглядування малюнків. Складання звуко-складових моделей слів пилка, перо, парта, визначення позиції нового звука

2. Викладення звукової моделі слова пава

3. Робота зі складовою таблицею

— Назвіть звуки, що позначають букви у червоних кружечках.

— Назвіть звуки, що позначають букви у синіх кружечках.

— Прочитайте надруковані склади.

Читання складів по горизонталі, по вертикалі з нарощуванням темпу.

4.  Читання слів.  Гра «Ромашка».

5. Гра «Впізнай з першого погляду»

Читання слів з пропущеними літерами.                                                            2

6. Робота з анаграмами. ЧСитання анаграм з казковими героями:

 пилка — липка

7. Гра «Відшукай паліндроми»

Паліндром — слово, яке читається однаково зліва направо та справа наліво.

На дошці — слова: око, ніс, вив, вилив, сіно.

VIII. Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)

А тепер нове завдання —

Оченятам тренування:

Раз — дивлюсь удалечінь.

(30 секунд дивитись на об’єкт удалині).

Два — в долоньці відпочинь.

(Перевести погляд на долоньку.)

Вправа повторюється 20 разів.

IX. Продовження роботи за Букварем (с. 51)

1. Розглядування малюнка

— Кого ви бачите на малюнку?

— Що роблять дівчатка?

— Що робить хлопчик?

— Коли такі дійства можуть відбуватися?

2. Хвилинка-цікавинка

Розповідь учителя про свято Івана Купала.

3. Робота над текстом

1) Читання слів до тексту на с. 50.

2) Читання тексту вчителем, учнями.

3) Відтворення прочитаного з елементами вибіркового читання.

— Що на Івана Купала робили хлопці?

— А чим займалися дівчатка?

— Прочитайте, що співали дівчатка, опускаючи вінок у воду?

X. Підсумок уроку

— З якими новими звуками ви ознайомилися на уроці?

— Дайте характеристику цим звукам.

— А тепер промовте чистомовку.

Па-па-па — зацвіла липа.

Пи-пи-пи — бджоли мед беруть із липи.

Пу-пу-пу — візьмемо сапу.

Пі-пі-пі — завилися миші у копі.

Ип-ип-ип — півник наш охрип.

Іп-іп-іп — закипів окріп.

— Назвіть букву, якою вони позначаються на письмі. Знайдіть її в касі.

— Про яке свято ви дізналися?

— Коли його святкують?

 

 

 

                                                                                                                               3

docx
Додано
20 березня 2019
Переглядів
1880
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку