19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Урок "Звуки [д], [д'], позначення їх буквою «де». Практичне засвоєння дзвінкої вимови звуків у кінці складів і слів. Опрацювання тексту."

Про матеріал
Даний конспект уроку розкриває мету уроку та послідовно будує модель сучасного уроку. Включає різні види робіт, які розвивають увагу, уяву, зв'язне мовлення дітей. Кожна дитина може пофантазувати, відкрити та використати свій творчий потенціал.
Перегляд файлу

Додаток А

Тема: Звуки [д], [д'], позначення їх буквою «де». Практичне засвоєння дзвінкої вимови звуків у кінці складів і слів. Опрацювання тексту.

Мета: Навчальна: Ознайомити дітей із звуками [д], [д'] та будовою на їх позначення «де».

Навчити читати склади і слова (речення, тексти) з новою буквою.

Поповнювати (уточнювати – у процесі роботи з синонімами, антонімами, багатозначними словами, словами вжитими в прямому та переносному значенні слова) словниковий запас учнів по темі.

Розвиваюча: Розвивати мислення і мовлення учнів, розвивати звуковимову, фонематичний слух, вміння вживати вивчені слова та словоформи у власному мовленні, будувати з ними словосполучення, речення та зв’язані тексти діалогічної (монологічної) форми.

Виховна: Формувати навички самоконтролю; виховувати старанність.

Обладнання: сигнальні фішки, стрічка букв, розрізана азбука, алфавіт, зразок друкованої великої  і маленької букв, склади, променеві та лінійні складові таблиці, предметні (сюжетні) малюнки тощо.

Хід уроку

І. Організаційний момент

У цей ранковий, добрий час

Я рада,  діти, бачить вас.

Треба всім нам привітатись:

Вліво, вправо поверніться,

Один одному всміхніться.

Чи готові до уроку? Молодці!

То ж сідайте, працювати починайте.

ІІ. Перевірка вивченого на попередньому уроці

  1. Звукові аналітико-синтетичні вправи.
  • Повторення вивчених звуків.
  • Фонетичне моделювання слів.
  1. Повторення вивченої букви.
  2. Читання складів і слів з вивченою буквою.
  3. Читання речень, вивчених текстів.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- А зараз заплющіть очі і забажайте, щоб серед білих снігів, холодних морозів, з’явилася зелена лісова галявина, пригріло сонечко, і щоб ми «перенеслися» на ту галявинку.

 

1. Артикуляційна розминка.

Вітерець у лісі ш-ш-ш,

Повзе вуж с-с-с,

Прилетів жук ж-ж-ж,

Заспівав комарик з-з-з,

Пролетів птах щух-щух-щух,

Запихкав їжачок пих-пих-пих.

 

2. Робота над загадкою.

Я жовтенька, я маленька,

 Мов медочок солоденька.

 На баштані достигаю,

 Тепле сонечко вітаю. (Диня)

  •                   Виділимо перший звук.
  •                   Зробимо звуковий аналіз слова диня.
  •                    

3. Розучування скоромовки

Дід Данило ділив диню:
Часточку - Дімі, Часточку - Діні.

(Т. Кирилова)

- Хто ділив диню?

- Між ким дід Данило ділив диню?

- Які звуки найчастіше повторюються?

  1. Чистомовка

Розцвіла троянда -  да-да-да

Човен на  воді– ді-ді-ді

Я заграю на дуду– ду-ду-ду

Поженемо теляток до води- ди-ди-ди

Бджоли виробляють мед -  ед-ед-ед

Достиг виноград - ад-ад-ад

Вкрився ягодами глід - ід-ід-ід

Відлетів у вирій одуд- уд-уд-уд

- Під високим дубом сядем відпочити. Та ось на дуба сіло дві пташки – дрізд та дятел – і почали про щось розмовляти.

 

5. Виділення звуків [д], [д'] з вірша. Вправа «Впіймай звук».

Дрізд до дятла:

Дятле, дятле! Добрий день!

Дуб здоровий, не впаде?

Дятел дзьобом дріботить:

- Двісті років простоїть!

Які звуки часто повторюються у розмові птахів?

2. Артикуляція звуків [д], [д']

(Учні кілька разів повторюють звуки за вчителем. Доходять висновку, що

[д] – приголосний. твердий

[д'] – приголосний, м’який

 

6. Гра «Мікрофон»

Самостійний добір учнями слів зі звуками [д], [д']. Позиція звуків у словах:

 д і м

 м о д е л ь

 п л і д

 

7. Чистомовки

- Хочите пограти у рими?

Ди – ди – ди – вийшли із… (води).

Ді – ді – ді – хвилі на… (воді).

Де – де – де – мабуть дощ… (буде)

Ду – ду – ду – граю на… (дуду).

 

ІV. Ознайомлення з новою буквою.

Учитель демонструє велику і малу літери «де», називає їх. Учні

запам’ятовують назву, місце букви в кишеньковій азбуці, аналізують графічну будову літери «де».

— На що схожа буква «де»?

Буква Д, неначе дім,

Височезний дах на нім.

Скидається літера Д на той дах

Що в домі дядька Дем’яна.  

  1. Позначення на письмі звука (двох звуків – приголосного твердого і м’якого) буквою. Показ великої і малої букви.
  2. Зіставлення великої і малої букви за розміром і формою.
  3. Співвіднесення структури нової букви з предметами оточуючого та структурою раніше вивчених букв.
  4. Розташування вивченої букви на стрічці букв, у касі розрізної азбуки, знаходження її в алфавіті, на сторінці букваря тощо.

Руханка

V. Вправи на читання. Робота з підручником с. 90-91.

1. Читання готових складів з новою буквою.

Картинки по запросу буква д таблиця для читання

2. Самостійне утворення та читання складів (робота з променевими таблицями).

3. Читання слів, поданих в аналітико-синтетичній формі (причитка в різних позиціях – на початку слова, в середині, в кінці). Звуковий аналіз слів: диван, відро, велосипед.

4. Читання складів разом із друзями. Вправа «Відлуння»

5. Утворення слів із «розсипаних» складів.

6. Читання слів у колонках з опорою  на виділені склади-злиття з новою буквою (слова надруковані на дошці чи таблиці).

7. Читання колонок слів за букварем з використанням різних прийомів перечитки.

VI. Ознайомлення з текстом

  1.               Словникова робота с. 91. Бесіда.
  •                 Дітки, розгляньте малюнки та зачитайте слова, що допоможуть вам пояснити, як утворилися назви професій. (Слово «двірник» утворилося від слова «двір», а слово «садівник» - від слова «сад»)
  •                 Як ви думаєте, чому всі професії важливі та чому ми повинні поважати працю інших людей? (відповіді дітей)
  1.               Вступна бесіда з опорою на ілюстрацію букваря до тексту.
  2.               Читання тексту вчителем.
  3.               Колективне та індивідуальне читання тексту учнями.
  4.               Аналіз прочитаного тексту, вибіркове читання за запитаннями, співвіднесення тексту та малюнків.
  • Зачитайте перший абзац. Ким працює тато Данилка?
  • Куди він радив садити липи і клени? А тополі?
  • Читання другого абзацу. Скільки Дмитрик посадив дерев? Які саме дерева він садив?
  • Що в цей час робив Денис?
  • Читаймо третій абзац. Чим займалася Даринка та її мама?
  • Яким стане двір?
  • Чи є насадження у вашому дворі? Чи допомагаєте ви у догляді за рослинами/деревами? Як саме ви піклуєтесь про красу «зелених друзів»?
  • Доберіть заголовок до тексту.
  1.               Побудова зв’язного висловлення за прочитаним текстом та поданим малюнком. Вправа «Продовж текст». Кожен з учнів може продовжити по-своєму текст.

VII. Підведення підсумків уроку

  • З якими новими звуками познайомилися?
  • Що ви дізналися про ці звуки?
  • Якою буквою вони позначаються?
  • Чого нового навчилися?

        VII. Рефлексія

- Який настрій після уроку? За допомогою цеглинок Lego висловлюють свої емоції: зелений колір – дуже сподобався урок, жовтий – цікавий урок, червоний – не сподобався.

docx
Додано
16 грудня 2020
Переглядів
172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку